عصر کرد

آخرين مطالب

تشریح و تبیین برخی از دستاورد‌های اداره کل راه و شهرسازی اجتماعی

تشریح و تبیین برخی از دستاورد‌های اداره کل راه و شهرسازی
  بزرگنمايي:

عصر کرد - رامین الماسی مدیرکل راه‌وشهرسازی استان کرمانشاه در خصوص فعالیت‌های صورت‌گرفته و اهم اقدامات و دستاورد‌های اداره‌کل راه و شهرسازی در یک سال اخیر گفت : در اداره استان اقدامات را می‌توان در دو دسته حوزه مسکن و شهرسازی و حوزه مهندسی و ساخت راه‌ها تقسیم کرد.
وی در ابتدا به تبیین اقدامات و دستاورد‌های حوزه مسکن و شهرسازی اشاره کرد و گفت:
الف) ثبت‌نام متقاضیان نهضت ملی مسکن، ب) شناسایی و تامین زمین، پ) تعیین تکلیف اراضی پادگان سروران، ت) اخذ اسناد 4200 هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، ث) آماده‌سازی و احداث مسکن اشاره کرد، به اختصار هرکدام از آنها را به تفکیک شرح می‌دهم:الف) ثبت‌نام متقاضیان نهضت ملی مسکن: از ابتدای دولت سیزدهم، برنامه چهار ساله احداث 4 میلیون واحد مسکونی توسط دولت به استان‌ها ابلاغ شد که سهم استان کرمانشاه 119 هزار 499 واحد بود که تعداد متقاضیان ثبت‌نام شده در سطح استان تاکنون 210 هزار و 422 نفر بود که پس از بررسی و پالایش، تعداد 67 هزار 755 متقاضی تأیید نهایی شده‌اند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
ب) شناسایی و تأمین زمین: با توجه به برنامه ابلاغی 4 ساله، زمین مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های حمایتی نهضت ملی مسکن معادل 1 هزار 760 هکتار بود که تا کنون 720 هکتار آن تأمین قطعی گردیده و 1 هزار و 264 هکتار نیز آماده برنامه‌ریزی و در دست اقدام در کمیسیون‌های مربوطه هست. همچنین 629 هکتار نیز شناسایی شده و در دست توافق و الحاق به محدوده شهر‌ها است که مجموع مساحت اراضی حدود 2 هزار و 603 هکتار با ظرفیت احداث 91 هزار واحد خواهد بود.
پ) تعیین تکلیف اراضی پادگان سروران: تعیین تکلیف اراضی پادگان سروران کرمانشاه به مساحت 240 هکتار از طریق توافق با ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای مولدسازی اموال دولتی به‌منظور استفاده از اراضی مذکور در چارچوب طرح نهضت ملی مسکن و زمینه‌سازی انتقال پادگان به خارج از محدوده شهر بود که بحمدالله توافقات صورت گرفت. ت) اخذ اسناد 4 هزار و 200 هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن: اخذ اسناد 4 هزار 200 هکتار اراضی ملی واقع در محدوده و حریم شهر‌ها در راستای ماده 10 قانون زمین شهری انجام شد. همچنین به‌منظور تأمین زمین جهت احداث مسکن روستایی، 1 هزار و 296 هکتار اراضی ملی به ظرفیت 10 هزار قطعه دارای مصوبه کارگروه ویژه مسکن و شورای مسکن استان و شورای برنامه‌ریزی استان هست. ث) آماده‌سازی و احداث مسکن: برنامه ابلاغی دولت برای احداث واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه 119 هزار و 499 واحد در بخش‌های مختلف است که از این تعداد، در مجموع عملیات اجرایی ساخت 30 هزار و 973 واحد در دست اقدام هست. ج) عملیات آماده سازی اراضی: در حال حاضر عملیات آماده‌سازی 679 هکتار اراضی اختصاص یافته به طرح نهضت ملی مسکن به ظرفیت 25 هزار و 751 واحد مسکونی با میانگین پیشرفت فیزیکی 44 درصد در دست اجرا می‌باشد. چ) احداث پروژه‌های حمایتی نهضت ملی مسکن: تاکنون تعداد 26 هزار 432 واحد نهضت ملی مسکن در سامانه مربوطه تعریف گردیده که از این تعداد، عملیات پی‌سازی 8 هزار و 421واحد آن به اتمام رسیده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه مهندسی و ساخت راه‌ها اشاره مردم و گفت: در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته ذیل اشاره می‌شود:
الف) تکمیل و احداث بزرگراه اسلام‌آبادغرب - قصر‌شیرین (پروژه راه‌کربلا)، ب) بزرگراه اسلام‌آبادغرب_ پلدختر، پ) چهار خطه شدن محور بیستون - هرسین - نورآباد، ت) بهسازی، تعریض وآسفالت محور جوانرود - ثلاث - شیخ صله و احداث تونل سیاه طاهر، ث) پروژه احداث باند دوم محور بیستون_سنقر و کنارگذر سنقر اشاره کرد. وی به تشریح اختصار هرکدام از اقدامات حوزه مهندسی و ساخت راه‌ها به تفکیک پرداخت و گفت: اقدامات صورت گرفته به تفکیک بدین شرح است:الف) تکمیل و احداث بزرگراه اسلام‌آبادغرب - قصر‌شیرین (پروژه راه‌کربلا): پروژه راه‌کربلا از سال 1376 شروع شده و تاکنون از شهرستان کنگاور تا سرپل‌ذهاب و بعد از آن اسلام‌آبادغرب تکمیل و در حال بهره‌برداری است. پروژه اسلام‌آبادغرب تا قصرشیرین به‌طول 125 کیلومتر بوده که 91 کیلومتر از آن در حد فاصل شهر‌های اسلام‌آبادغرب- سرپل‌ذهاب و بخشی از محور ارتباطی سرپل‌ذهاب - قصرشیرین تکمیل و در حال بهره‌برداری است. در یکسال اخیر قطعه 10 به‌طول 4 و نیم کیلومتر، واریانت «حبیبون» در دو باند به‌طول یک کیلومتر در دست اجرا بوده و پیشرفت فیزیکی پروژه به 81 درصد رسیده است. ب) بزرگراه اسلام‌آبادغرب - پلدختر: این مسیر به‌طول 57 کیلومتر (در حوزه استان کرمانشاه) از خروجی شهر اسلام‌آبادغرب به سمت پلدختر شروع شده و پس از عبور از شهر حمیل به انتهای حوزه استحفاظی استان کرمانشاه در گردنه شاهبداغ می‌رسد. در ادامه مسیر پس از عبور از پل سیمره به شهر پلدختر متصل می‌شود. مسیر به دو قطعه اسلام‌آبادغرب - حمیل به طول 26 کیلومتر و حمیل - شاهبداغ به‌طول 27 کیلومتر تقسیم شده‌است.
همچنین 4 کیلومتر از مسیر نیز از داخل محدوده شهر حمیل عبور می‌کند و طی سال‌های گذشته 21 کیلومتر از قطعه 1 اسلام‌آبادغرب - حمیل و 19 کیلومتر از مسیر قطعه 2 حمیل - شاهبداغ تکمیل شده بود و در سال گذشته 5 کیلومتر از قطعه اول تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است. همچنین 5 کیلومتر از قطعه دوم فقط روکش آسفالت تکمیل و یک کیلومتر از انتهای قطعه 2 تکمیل و آسفالت شده، اما هنوز به بهره‌برداری نرسیده است. پیشرفت فیزیکی پروژه به 91 درصد رسیده است. پ) چهار خطه شدن محور بیستون - هرسین - نورآباد:این مسیر به‌طول 38 کیلومتر (درحوزه استحفاظی استان کرمانشاه) از سه‌راهی بیستون (پلیس راه بیستون) به سمت هرسین شروع شده و پس از ورود به کمربندی هرسین در انتهای حوزه استحفاظی استان کرمانشاه به سمت نورآباد پایان می‌یابد. این پروژه در قالب دو قطعه سه راهی پلیس‌راه بیستون – هرسین به‌طول 24 کیلومتر و هرسین و نورآباد تا انتهای حوزه استحفاظی استان کرمانشاه به‌طول 14 کیلومتر تعریف شده و تاکنون 22 کیلومتر از قطعه اول تکمیل و بهره‌برداری شده و تنها پل بزرگ گاماسیاب و راه دو طرف آن باقیمانده است. در سال گذشته کوله‌ها، دستک‌ها و تیر‌های پیش ساخته و بخشی از دال پروژه تکمیل شده و پیشرفت فیزیکی پروژه به 62 درصد رسیده است. ت) به‌سازی، تعریض وآسفالت محور جوانرود - ثلاث - شیخ صله و احداث تونل سیاه‌طاهر: این مسیر به‌طول 112 کیلومتر از سه‌راهی شوش شروع شده و پس از عبور از کمربندی جوانرود، به محور جوانرود - تازه‌آباد رسیده است. بعد از آن از طریق شهر تازه‌آباد (ثلاث‌باباجانی) وارد محور تازه‌آباد – شیخ‌صله شده و نهایتاً به بازارچه مرزی شیخ‌صله متصل می‌شود.
در حال حاضر این اداره‌کل تمام توان خود را برای توسعه محور حدفاصل سه‌راهی بیاشوش –جوانرود – تازه‌آباد به‌طول کلی 59 کیلومتر به‌کار گرفته و خوشبختانه تاکنون 26 کیلومتر از آن تکمیل و به راه اصلی تبدیل شده است. مابقی آن به طول 33 کیلومتر در دست اجرا است و دو پروژه مهم دیگر در این مسیر، یکی تثبیت ترانشه‌های رانشی بوده که در سال گذشته حدود 40 درصد از عملیات اجرایی پنل‌های 2-3-4 اصلاح هندسی انجام گرفته و پنل 5 عملیات انکراژ 35 درصد انجام و پنل 6 و 7 احداث دیوار بتنی حدود 70 درصد به اتمام رسیده است. همچنین پنل‌های 11 تا 15 عملیات انکراژ با پیشرفت حدود 10 درصد انجام گرفته و پیشرفت فیزیکی از 25 درصد به 40 درصد رسیده است. دیگر پروژه نیز احداث تونل سیاه‌طاهر به طول 1 کیلومتر است که در سال‌جاری تحکیمات تونل به اتمام رسیده و همچنین لاینیگ نهایی تونل بطول 220 متر انجام گرفته و پیشرفت آن از 80 درصد به 86 درصد رسیده است. ضمناً پیشرفت فیزیکی کلی طرح به 36 درصد رسیده است. مابقی آن به طول 33 کیلومتر در دست اجرا است و دو پروژه مهم دیگر در این مسیر، یکی تثبیت ترانشه‌های رانشی بوده که در سال گذشته حدود 40 درصد از عملیات اجرایی پنل‌های 2-3-4 اصلاح هندسیث) پروژه احداث باند دوم محور بیستون - سنقر و کنارگذر سنقر: این مسیر بطول 62 کیلومتر از خروجی شهر بیستون به سمت سنقر شروع شده و پس از عبور از شهر میان‌راهان به ابتدای کنارگذر سنقر در کیلومتر 52 رسیده است. پس از طی مسیر کنارگذر سنقر، در انتهای کنارگذر و ابتدای محور سنقر- قروه به پایان می‌رسد. در سالیان گذشته 4 کیلومتر از ابتدای مسیر از سمت سنقر تکمیل و بهره‌برداری شده و 90 درصد از کنارگذر سنقر تکمیل شده و تنها تقاطعات سه‌گانه کنارگذر سنقر باقیمانده است.
در یکسال اخیر 1 کیلومتر دیگر از ابتدای مسیر از سمت سنقر، 1.5 کیلومتر از ابتدای مسیر از سمت بیستون و چهار کیلومتر از مسیر محدوده تقاطع کرکسار به سمت سنقر آسفالت ولی به دلیل نیاز به اجرای لایه دوم و همچنین مسایل ایمنی هنوز بهره‌بردرای نشده است. ضمناً 1.8 کیلومتر از گردنه مله‌ماس (یکی از باند‌های آن) تکمیل و بهره‌برداری شده که پیشرفت فیزیکی طرح از 23 درصد به 35 درصد رسیده است. ج) پروژه بهسازی و احداث راه اصلی سنقر_کامیاران: این پروژه به طول 12.5 کیلومتر قطعه‌ای از مسیر سنقر-کامیاران است که از میانه‌های محور سنقر-کشکمیر-کامیاران جدا شده و پس از عبور از روستا‌های سرخم و تپه اسماعیل و عبور از رودخانه گاوشان وارد محور گردنه مروارید_گاوشان در استان کردستان می‌شود. از طریق محور مربوطه و پس از عبور از کنار سد زیبای گاوشان در گردنه مروارید وارد محور کامیاران–سنندج می‌شود. در سالیان گذشته کل پروژه با یک لایه آسفالت تکمیل و بهره‌برداری شده است و در سال جاری مقدار 9/4 کیلومتر از مسیر روکش آسفالت توپکا انجام شده و مابقی عملیات روکش نهایی و اجرای پل دهانه ده متری انتهای مسیر بطول 6/7 کیلومتر باقیمانده و در دست اجرا هست و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پروژه به 94 درصد رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال 1403 بتوانیم پروژه‌هایی که بخشی از تکمیل آن مانده، به اتمام رسیده و بتوانیم اقدامات بیشتری را انجام دهیم .
باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/813421/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آخرین گل دنیس لاو باعث سقوط منچستریونایتد شد

انتقاد بازیگر قدیمی به جیغ و دست و هورا در شب آخر عروسک‌خونه

تصاویری از پشت صحنه سریال «نون خ»

واکنش مائوریسیو پوچتینو به مردود شدن گل چلسی مقابل استون ویلا + عکس

پوچتینو: VAR به فوتبال صدمه زده است؛ تصمیم داوران بازی باورنکردنی بود

درخشش تکواندوکاران کرمانی در المپیاد استعداد‌های برتر منطقه 6 کشو

شاعرانه/در اتاقی که به اندازهٔ یک تنهاییست

هرکجا هست خدایا به سلامت دارش

آن چُنان مِهر توام در دل و جان جای گرفت

داستان دلنشین لیلی و‌ مجنون

شعری کوتاه و عاشقانه را بشنوید

اینفوگرافی/ مردم کدام کشورها بیشتر کتاب می‌ خوانند؟

داستانک/ پیرمرد فقیر

ژابی آلونسو: می‌خواهیم شکست ناپذیر بمانیم

دینامو بدون محرمی صدرنشین کرواسی شد

یک موقعیت استثنایی دیگر به خطا رفت

بازگشت سیاوش به استقلال ملاثانی

زور چلسی به شگفتی‌ساز فصل نرسید

خلاصه بازی استون ویلا 2 - چلسی 2

پاری‌سن‌ژرمن با تساوی خانگی مهیای سفر به آلمان شد

خلاصه بازی پاری‌سن‌ژرمن 3 - لو آور 3

خلاصه بازی اتلتیکومادرید 3 - اتلتیک بیلبائو 1

اتلتیکو نبرد کسب سهمیه را از بیلبائو برد

تعلیق مسابقات لیگ دو تهران به دلیل ضرب و شتم داور

سی ام پانک در اسمکدان امروز به روی استیج رفت/ اخبارWWE

تصویری تاریخی از علی انصاریان و مهرداد میناوند در پشت صحنه «نود»

ویدئویی از پشت‌صحنه «نون خ» در سرما و شرایط سخت!

جشنواره «عروسکخونه» برگزیدگان خود را شناخت/ تجلیل از حسن دادشکر و عادل بزدوده

گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت

«به یادِ ماموستا فخری»

تامین زمین از مولفه‌های مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن

برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در دیواندره

نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج

سمپاشی بیش از 230 هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات

حمله خرس خرابکار به کندو‌های زنبورداران در بانه (فیلم)

تجلیل از برگزیدگان عقیدتی در سپاه بیت المقدس کردستان

فال انبیا فردا یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

حادثه رانندگی با 14 مصدوم در محور سقز _ دیواندره

ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج

احداث سیل بند و بندسار برای جمع‌آوری روان‌آب

کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود

با کمتر از 100 میلیون تومان صاحب خودرو شوید!

کشف 80 هزار و 500 لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین

ضرورت به‌روزسانی تجهیزات اطفای حریق در کرمانشاه

لایروبی 30 کیلومتر از رودخانه‌های کرمانشاه

3700 هزار میلیارد تومان هزینه 2 افتتاح نمایشی در کرمانشاه

135 چاه غیرمجاز در کرمانشاه مسدود شد

تلاش بیشتری برای کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه خواهیم کرد

حل مشکلات جامعه با نسخه دانشگاهیان ممکن است

وقوع سالانه 14 تا 15 هزار زلزله در سطح کشور