عصر کرد

آخرين مطالب

آبرسانی به 820 روستای استان کرمانشاه در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی اجتماعی و فرهنگی

آبرسانی به 820 روستای استان کرمانشاه در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی
  بزرگنمايي:

عصر کرد - رضا داودی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه زمان آغاز فعالیت‌های پروژه روستایی را از تیرماه سال 1401 عنوان کرد و گفت : آبرسانی به 820 در قالب پروژه‌های ملی ، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) در حال انجام است.
وی در توضیح پروژه‌های قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع)، ادامه داد: آبرسانی به 860 روستای استان در قالب 2 قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) توسط سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان و قرارگاه نجف اشرف در حال انجام است.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان عهده‌دار پروژه‌های روستایی شهرستان‌های صحنه، هرسین، کنگاور، سنقر، کرمانشاه و اسلام‌آباد غرب است، افزود: پروژه‌هایی 8 شهرستان شرقی کرندغرب، سرپل‌ذهاب، گیلانغرب، جوانرود، روانسر، پاوه و ثلاث باباجانی برعهده قرارگاه نجف اشرف نیروی زمینی است.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون پروژه آبرسانی 325 روستا آماده بهره‌برداری است، افزود: 210 روستا از این تعداد در قالب قرارداد‌های محرومیت‌زدایی و 115 روستا هم از پروژه‌های ملی و استانی انجام شده است.
داووی کرمانشاه را به‌عنوان محروم‌ترین شهرستان در حوزه آب روستایی معرفی کرد و گفت: مهم‌ترین پروژه‌های آن در قالب پروژه امام علی 1 و امام علی 2 تعریف شده که پروژه‌های امام علی 1 در قالب 18 روستا تا پایان اردیبهشت‌ماه جاری وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.
داودی اشاره‌ای به اقدامات صورت گرفته در 22 ماه گذشته در حوزه آبرسانی روستایی استان داشت و افزود: در سرتاسر استان 625 کیلومتر، 150 باب مخزن و 49 ایستگاه پمپاژ احداث، 46 حلقه چاه حفر شده است.
وی تصریح کرد: مجموعه اقدامات صورت گرفته محرومیت‌زدایی طی 22 ماه گذشته به اندازه کار‌های صورت گرفته در 15 تا 20 سال گذشته بوده که این خود تحولی بزرگ در حوزه آبرسانی روستایی استان بوده است.
داودی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا پایان نیمه اول 1405 به شرط تأمین اعتبار تنش آبی کل استان به پایان برسد؛ و اما؛ بازدید خبرنگاران از پروژه‌های جهاد آبرسانی شهرستان کرمانشاه که با همکاری سپاه آماده بهره‌برداری است، آغاز شد.
از یک پروژه امام علی به گفته مدیرعامل آبفا استان کرمانشاه، 18 روستا را زیر پوشش دارد که تا پایان ماه جاری به بهره‌برداری می‌رسد. وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته، افزود: با حفر یک حلقه چاه عمیق با دبی 25 لیتر در ثانیه و احداث 21 باب مخزن، 80 کیلومتر لوله‌گذاری، 5 باب ایستگاه پمپاژ؛ بیش از 2 هزار نفر از اهالی این روستا‌ها از نعمت آب پایدار بهره‌مند خواهند شد.
داووی با بیان اینکه این 18 روستا اصلا دسترسی به آب آشامیدنی سالم نداشته، تصریح کرد: آب این روستا در گذشته به وسیله آبرسانی سیار یا چشمه تأمین می‌شد.
آنگونه که داوودی می‌گوید، مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب کرمانشاه هم‌اکنون فعال است که 324 هزار نفر از جمعیت شهر را پوشش می‌دهد.
وی افزود: برای تصفیه کامل فاضلاب شهر کرمانشاه به ساخت مدول دوم و سوم تصفیه‌خانه فاضلاب هم نیاز داریم تا هر کدام بتوانند 400 هزار نفر از جمعیت شهر کرمانشاه را پوشش دهند.
مدیرعامل آبفا استان کرمانشاه تصریح کرد: ساخت مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کرمانشاه با ظرفیت 67 هزار مترمکعب در شبانه‌روز از نیمه دوم سال 1401 شروع و هم‌اکنون هم در حال انجام است.
داودی با بیان اینکه این پروژه جزء مصوبات سفر رئیس‌جمهور بوده، گفت: اعتبار خوبی برای این پروژه در نظر گرفته که طبق هدفمندی صورت گرفته با پیمانکار پروژه (قرارگاه خاتم الانبیا) سازه آن تا پایان سال 1403 تمام و ان‌شاءالله بعد از آن با نصب تجهیزات، سال 1404 وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.
وی با اشاره به پیشرفت 24 درصدی این مگاپروژه در کرمانشاه، گفت: 345 هزار مترمکعب خاکبرداری، 4 هزار 600 تن آرماتور، 35 هزار مترمکعب بتن‌ریزی تا به امروز صورت گرفته است.
داوودی اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه را هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اعتبار مصوب سال گذشته 316 میلیارد تومان بوده و در قانون بودجه سال 1403 پیگیر اعتبار خوبی برای آن هستیم.
وی ادامه داد: این تصفیه‌خانه 24.5 میلیون مترمکعب پساب تولیدی دارد که این میزان پساب برای واحد‌های صنعتی شرقی مورد استفاده خواهد گرفت و آب‌های زیرزمینی مورد استفاده ذخیره خواهد شد.
مدیرعامل آبفا استان کرمانشاه گفت: مناطق شرق و جنوب به خصوص جنوب‌غربی مشکلاتی داشتیم که دو خط غرب و شرق را طراحی کردیم.
وی با بیان اینکه خط غرب به پایان رسیده، گفت: این خط بین مخزن چمن به جمهوری بود که به اتمام رسیده و وارد مدار بهره‌برداری شده است.
داوودی گفت: اثرات این خط غربی برای مردم شهر کرمانشاه چندان ملموس نیست، چون باید پروژه شرق هم به اتمام برسد.
وی گفت: پروژه شرق و جنوب از سمت فرودگاه شروع تا مخزن کوثر که در جنوب‌شرقی واقع است، ادامه دارد. طول این خط 9 کیلومتر است که 7 کیلومتر از آن انجام شده است.
داوودی این پروژه را برای آب کرمانشاه مهم و استراتژیکی دانست و گفت: در تلاش هستیم تا 2 ماه آینده این پروژه را وارد مدار بهره‌برداری کنیم و تنش آبی کرمانشاه برای همیشه مرتفع کنیم.
مدیرعامل آبفا استان کرمانشاه افزود: برای مناطق شمال کرمانشاه با چاه‌های حفاری شده و مخزن تلاش مشکلات در این منطقه را هم مرتفع خواهیم کرد.
داوودی گفت: با انجام مجموع این پروژه‌ها و همچنین اصلاح و بازسازی صورت گرفته در شبکه و حفر 25 حلقه چاه، سال 1403 بهترین تابستان کرمانشاه از نظر تنش آبی خواهد بود .
باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/825438/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیام احساسی والورده برای کروس: تونی عاشقتم

تعجب بازیکنان از جدایی پوچتینو؛ هیچکس انتظار نداشت

برای پنجمین بار؛ گواردیولا مربی فصل لیگ برتر

حضور مقامات خارجی در مراسم بزرگداشت رئیسی

کلباء قدر درخشش‌های قایدی را نمی‌ داند

فغانی داور حریصانه‌ترین بازی سال دنیا

پیشرفت قابل توجه در آماده‌سازی نوکمپ

حمله مدیربرنامه معروف به ایجنت ستاره بارسا

صبر انریکه تمام شد؛ اخراج ستاره خوشگذران

سرمربی لهستان: در بارسا به لوا پاس نمی‌دهند

وینیسیوس وارث تونی کروس را معرفی کرد

نگرانی اشتوتگارت؛ ستاره گلزن در راه دورتموند!

کاپیتان رئال: تونی کروس غیرقابل جایگزین است

شهید آیت الله رئیسی نعمتی بزرگ برای تقریب مذاهب و وحدت جهان اسلام بود

انجام 7500 مأموریت اورژانس پیش‌بیمارستانی در کرمانشاه

خواسته هواداران یونایتد از مالک؛ پوچتینو را بیاور

تردید خرید بارسلونا؛ ژاوی اخراج شود من هم نیستم

پیام احساسی ستاره رئال به کروس؛ ناراحتم کردی

رانگنیک درباره رد پیشنهاد بایرن: به قلبم گوش کردم

برد دقیقه 97 شباب الاهلی با سعید عزت

خداحافظی رانیری از دنیای فوتبال

لیگ ملت‌ها: ضد حال به میزبان به کام ایران

تاثیر بازار توافقی ارز بر قیمت دلار چیست؟

ابیات زیبا فردوسی در شاهنامه

جلسه سرنوشت‌ساز؛ ژاوی هنوز شانس دارد

ژابی: برای آتالانتا احترام قائلم ولی ما می‌بریم

روبرتو مارتینز: پرتغال هنوز به رونالدو نیاز دارد

آغاز لیگ ملت‌های والیبال 2024 با پیروزی فرانسه

پیروزی رافائل نادال در بازی تمرینی رولان گاروس

تیم‌های سپک تاکرا ایران فینالیست جام جهانی شدند

شب گلادیاتوری قایدی در دوری الامارات!

تکذیب شایعه مهم در مورد مالک پرسپولیس

ستاره بایرن: در واتساپ فهمیدم به تیم ملی دعوت شدم

شهید رئیسی احیاگر خدمت جهادی در کشور بود

پیش‌بینی رگبار پراکنده باران در نیمه شرقی و شمالی کرمانشاه

زبان فارسی برای چند سده، دومین زبان رسمی هند

آتالانتا برای هر سناریویی مقابل لورکوزن آماده است

بغض آرنولد هنگام پخش سرود خداحافظی برای کلوپ

احترامی که همیشه پابرجا بود

کادر فنی و بازیکنان ذوب‌آهن به شهید جمهور ادای احترام کردند

تصادفی که به خیر گذشت!

ادای احترام کاپیتان یونایتد به تونی کروس

پوچتینو از چلسی جدا شد

جهت تسلیت به مناسبت شهادت رئیس جمهور فقید ایران؛ «مسرور بارزانی» در سرکنسولگری ایران در اربیل حضور یافت

حضور مسرور بارزانی در سرکنسولگری ایران در اربیل

شکایت مستاجران از صاحب خانه‌ها به دلیل افزایش اجاره مسکن

شهید رییسی اعتقاد راسخ و مثال زدنی به ولایت داشت

فال انبیا فردا چهارشنبه 2 خرداد 1403

آیین شهدای خدمت در دفتر نماینده ولی فقیه کردستان برگزار شد

مراسم تشییع پیکر شهید مدافع وطن فردا در کرمانشاه برگزار می‌شود