عصر کرد

آخرين مطالب

کاهش 23 درصدی حوادث کار در کرمانشاه اجتماعی و فرهنگی

کاهش 23 درصدی حوادث کار در کرمانشاه
  بزرگنمايي:

عصر کرد - ایسنا/کرمانشاه معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از کاهش 23 درصدی فوتی‌های حوادث کار کرمانشاه در سال گذشته خبر داد.
به گزارش ایسنا، حسن مرادی در نشست خبری امروز (دوازدهم اردیبهشت) یکی از مهمترین اقداماتی که در حوزه روابط کار انجام می‌شود را بازرسی از کارگاه‌ها با هدف اجرای صحیح قوانین و مقررات، صیانت از نیروی کار و کاهش حوادث اعلام کرد و افزود: سال گذشته بالغ بر هشت هزار بازرسی از کارگاه‌های سطح استان صورت گرفت که شامل بازرسی‌های ادواری و موردی بوده است.
وی از وقوع 282 حادثه کار در سطح کارگاه‌های استان در سال گذشته خبر داد که نسبت به سال قبل از آن با 304 حادثه کار روندی کاهشی داشته و یادآور شد: در آمار فوتی‌های ناشی از حوادث کار که بسیار حائز اهمیت است، سال گذشته نسبت به سال 1401 کاهش 23 درصدی داشتیم و تعدادی فوتی‌ها از 21 مورد به 17 مورد رسید.
معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه بیشترین حوادث کار را مربوط به کارگاه‌های ساختمانی دانست و ادامه داد: با توجه به تعدد کارگاه‌های ساختمانی و تعداد کم بازرسین اداره کار که تنها 20 نفر هستند این امکان را نداریم که در هر کارگاه یک بازرس مستقر کنیم و برای کاهش حوادث کار خصوصا در بخش ساخت و ساز نیازمند همکاری راه و شهرسازی، نظام مهندسی، شهرداری و خصوصا خود کارگران و کارفرمایان هستیم.
رسیدگی به 7600 دادخواست کارگری در سال گذشته
وی یکی دیگر از اقداماتی که در حوزه روابط کار در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه انجام می‌شود را کارهای شبه قضایی در هیات‌های حل اختلاف و هیات تشخیص اعلام کرد که به اختلافات بین کارگر و کارفرما رسیدگی می‌کند و خاطرنشان کرد: سال گذشته در این بخش 7600 دادخواست دریافت کردیم که منجر به صدور هفت هزار رای شده که از این تعداد 30 درصد معادل بیش از دو هزار رای سازشی بوده است.
مرادی از کاهش میانگین زمان رسیدگی به این دادخواست‌ها نیز خبر داد که در سال 1400 حدود 113 روز بوده و در سال 1401 به 49 روز و در سال گذشته به 40 روز رسیده و گفت: قرار است امسال این زمان به کمتر از 30 روز کاهش یابد.
معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه یکی از مواردی که منجر به بالا بودن زمان رسیدگی به پرونده‌ها در سنوات گذشته می شد را تعداد کم شعب تشخیص اعلام کرد که در شهر کرمانشاه دو شعبه و در برخی شهرستان‌ها از جمله ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب شعبه نداشتیم، اما اکنون تعداد شعب در کرمانشاه به شش شعبه افزایش یافته و در تمامی شهرستان‌ها نیز شعبه داریم.
3000 نفر در کرمانشاه بیمه بیکاری می‌گیرند
به گزارش ایسنا، مرادی از آخرین وضعیت بیمه بیکاری در استان کرمانشاه نیز یاد کرد که مربوط به افرادی است که خارج از خواست و اراده خود از کار بیکار شده اند و بسته به سابقه کار و همچنین متاهل و یا مجرد بودن می‌توانند از شش ماه تا 50 ماه بیمه بیکاری دریافت کنند.
مرادی با اعلام اینکه هم اکنون سه هزار نفر در کرمانشاه بیمه بیکاری می‌گیرند، افزود: نمی‌توان گفت همه این افراد بیکار شدگان سال گذشته هستند و تعدادی از این افراد در سنوات گذشته بیکار شده و هنوز از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.
معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه بیشترین تعداد افرادی که در استان کرمانشاه در سنوات اخیر بیمه بیکاری دریافت کردند را مربوط به سال 1399 و ایام بیماری کرونا دانست که حدود 8600 نفر بود و گفت: سال 1400 تعداد افرادی که بیمه بیکاری می‌گرفتند در استان 4200 نفر و سال 1401 حدود 3600 نفر بود.
طبقه‌بندی مشاغل در 85 درصد کارگاه‌های بالای 50 نفر
مرادی یکی دیگر از اقدامات خوبی که در حوزه روابط کار انجام شده ر ا طبقه‌بندی مشاغل اعلام کرد که صرفا در کارگاه‌های بالای 50 نفر انجام می‌شود و هدف آن اجرای عدالت در پرداخت مزد است، بگونه‌ای که با اجرای این طرح دریافتی کارگری که تحصیلات و سابقه کار بیشتری دارد، با کارگران با تحصیلات و سابقه کار کمتر یکسان نیست.
وی با بیان اینکه ماده 50 قانون کار ابزار قانونی است که برای اجرای این طرح در اختیار داریم، از اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در 85 درصد 346 کارگاه بالای 50 نفری که در استان داریم، خبر داد.
معاون اداره کار استان کرمانشاه از تعامل خوب تشکل‌های کارگری و کارفرمایی نیز در استان یاد کرد و افزود: هم‌اکنون 295 تشکل فعال در سطح استان داریم و شاهد کمترین میزان تنش بین تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در استان هستم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/825765/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شعری زیبا از خاقانی

داستانک/ دعای مادر

اوزونیدیس: هوادارها باید در روزهای سخت کنار تیم باشند

مکالمه جالب آنچلوتی با یک هوادار درباره فرمول یک

سرمربی قهرمان المپیک در ژاپن ماندنی شد

بازیکنان و کادر فنی سپاهان با مدیر جدید آشنا شدند

ساوتگیت: فکر می‌کردم فرانسه را می‌بریم

خطیبی: ماشین سازی را احیا کنید

پایان کار محسن بنگر در شهرداری آستارا

ویدئوی جالب از تست کیفیت سیستم صوتی باشگاه جدید اورتون

ضربات کاشته دیوانه‌وار جونینیو، هافبک سال‌های پیش لیون

تشویق کلوپ توسط هوادارن لیورپول

خوش‌ لباس‌ترین فوتبالیست امروز از دید بکام

نورمحمدی:به الگوی رشد همه جانبه نیازمندیم​/ ازوجی:بهار جمعیتی ایران گل داد، اما به میوه تبدیل نشد/رجب پور: با کاهش تنش خارجی، از این وضعیت استثنایی خارج شویم/مومنی:برخی حکومتگران ترجیح می‌دهند به نام برنامه‌ریزی ادا درآورند/عرب مازار:جامعه آگاهی پیداکرده

سهم 2.8 درصدی افزایش بهره‌وری در رشد اقتصادی ناشی از برنامه هفتم

باید برنامه‌ای جامع برای اوقات فراغت دانش آموزان کرمانشاه تدوین شود

خیرین مدرسه‌ساز در کرمانشاه خوب عمل کردند

تابستان امسال 1200 برنامه ورزشی در کرمانشاه برگزار می‌شود

کشف بیش از 21 هزار عدد انواع داروی احتکاری در سنقر و کلیایی

ستاره ایتالیا یورو را از دست داد

مورایس در نشست ملوان؛ اینجِری نداریم!

پیش‌بینی توتی و بوفون از فینال کوپا ایتالیا

لطف بزرگ برزیلی‌ها به تیم ملی والیبال ایران

امید ابراهیمی تمام نمی‌شود!

شرکت هواپیمایی، معرف جدیدترین بازیکن اردوی آلمان

22 سال پیش در چنین روزی؛ گل تاریخی زین‌الدین زیدان

نامزدهای مربی فصل لالیگا؛ آنچلوتی و 4 گزینه دیگر

رای‌گیری برای حذف کامل VAR از فوتبال

دستبند پلیس هرسین بر دستان زن و مرد سارق

فال انبیا فردا پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403

امروز هوانیروز در آرمانی‌ترین حالت رزمی و دفاعی قرار دارد

خرید بیش از 1300 تن گندم طی 2 روز از آغاز خرید تضمینی در کرمانشاه

بی احتیاطی راکب موتورسیکلت را در کرمانشاه به کام مرگ فرو برد

آماده ایجاد ساختارهای فناورانه در کشور عراق هستیم

تشریح برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید در کردستان

مدیحه سرایی خادمان بیرق رضوی در دفتر نماینده ولی فقیه کردستان

جایگاه والای زنان در نظام جمهوری اسلامی+ فیلم

روایتی از سفرهای رهبر معظم انقلاب اسلامی به کردستان

توصیه دکتر الهی قمشه‌ای از کتابی استثنائی که همه باید بخوانیم

5 ناشر متخلف نمایشگاه کتاب حکم گرفتند

مربی آلومینیوم: بازی سختی داریم اما به دنبال صعود هستیم

بهترین گلزن سیرجانی‌ها یک فصل دیگر ماندنی شد

چاقویی که پای دی‌بروینه را پاره کرد!‏

تارتار: مقابل سپاهان محتاط نخواهیم بود

ضرب‌الاجل 10 روزه یونایتد به اریک تن‌هاخ

آخرین تمرین قوهای سفید برای خلق شگفتی

بازدید مدیر کل صدا و سیمای کردستان از ایستگاه وزانه بانه

برگزاری جشن روز دختر در دیواندره

افتتاح مجتمع فرهنگی هنری شهدای شهرداری سنندج

کردستان| جایگاه والای زنان در نظام جمهوری اسلامی