عصر کرد

آخرين مطالب

ایستادگی فرهنگ شهادت در مقابل تهاجم فرهنگی سياسي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - فرهنگ شهادت عاملی است که موجب حفظ و قوام جامعه اسلامی می شود دشمنان برای حذف این فرهنگ به راه های مختلفی روی آورده تا این اهرم قدرت جوامع اسلامی را از میان بر دارند.

شهادت فرهنگی است که با وجود اینکه ازخودگذشتگی و مقابله با تجاوز در آن نمود دارد اما تفاوت‌های عمده‌ای در آن دیده می‌شود که آن را خاص جامعه دینی و برگرفته از دین اسلام می‌کند.
دشمنان جامعه اسلامی نیز برای حمله به این فرهنگ و سست کردن آن از هیچ کوششی باز نمانده‌اند که کار دلسوزان جامعه و مسئولان را برای مقابله با آن و ترویج فرهنگ و ارزش‌های اسلامی دشوار کرده است.
دشمن شبانه روز ارزش‌ها را بمباران می‌کند
معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: در همه فرهنگ‌ها ایثار، خیرخواهی و گذشت وجود دارد اما آنچه وجه تمایز آن با آنچه در فرهنگ دینی از آن یاد می‌شود در راه خدا بودن آن است.
حجت الاسلام مهدی حیدری کبیر اظهار داشت: ایثارهای زیادی دیده می‌شود اما هیچکدام برای جامعه و یا خود فرد ماندگار نمی‌شود اما حرکتی همچون شهادت حسین فهمیده در اذهان ماندگار می‌شود.
وی یادآور شد: بسیاری از این شهدا همچون افرادی عادی در کنار مردم زندگی می‌کردند و مردم هم تفاوتی نمی‌دیدند اما در آن لحظه دست به کاری زدند که در تاریخ ماندگار شدند.
حجت الاسلام حیدری کبیر تاکید کرد: کار برای خدا سخت است و آنچنان وسوسه‌های شیطانی ایجاد می‌شود که مانع بزرگی است.
وی با اشاره به اینکه طلا به دلیل خلوص آن ارزش مادی دارد، گفت: افراد وقتی در مسیر خدا گام برمی دارند اگر با خلوص نیت باشد موجب ارزشمندی آنها می‌شود و آنها را ماندگار می‌کند.
معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور یادآور شد: امام حسین (ع) با 72 تن از یاران خود به شهادت رسید و همه کار او برای خدا بود به همین دلیل در تاریخ ماندگار شد.
وی افزود: جنگ فرهنگی جدی است و دشمن شبانه روز در حال بمباران علیه ارزش‌ها و فرهنگ دینی ما است.
حجت الاسلام حیدری کبیر اضافه کرد: یکی از ضرورت‌های عصر حاضر حضور زنده و فعال در عرصه‌های فرهنگی است و حضور رسانه و افراد فرهنگی که علیه تهاجم‌های این حوزه مبارزه کنند، ضروری است.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ شهادت با فرهنگ دنیاطلبی در دو قطب متضاد و مقابل قرار دارند، اظهار داشت: جای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه خالی است و فرهنگ ابتذال و دنیاگرایی به نوعی در حال رواج است.
معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تاکید کرد: امروزه در شرایطی قرار گرفته‌ایم که یک مسابقه تجملگرایی ظهور و بروز پیدا کرده و ما در این شرایط وظایف خطیری برعهده داریم.
وی یادآور شد: رواج فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری کنگره‌های شهدا و حرکت‌های نو در مقابله با فرهنگ ابتذال و تجملگرایی است که یادآوری می‌کند چنین فرزندانی داشته‌ایم و امنیت در سایه خون شهیدان حاصل شده است.
حجت الاسلام حیدری کبیر افزود: امروزه بانوان آزادانه حتی در خارج از شهر و با امنیت حضور دارند اما شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کنند که این نشان می‌دهد نمی‌دانند این آزادی و امنیت چگونه و با ریختن چه خون‌هایی حاصل شده است.
وی با توجه به این مثال که عمق یک رودخانه مشخص نیست، گفت: عمق فرهنگ جامعه غیر از این است و هویت دینی و باورهای دینی در شاکله جامعه وجود دارد.
معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور مهمترین عنصر مهم کشور را جوانان دانست و اظهار داشت: جمعیت جوان کشور 36 میلیون نفر است که با جمعیت سال 57 برابر می‌کند بنابراین یکی از ابزارهای لازم برای ایجاد نشاط و باورهای دینی توجه به این قشر است.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب با درک درست این موضوع در گام دوم انقلاب شرط ورود را توجه به جوانان مؤمن و مستعد دانستند، افزود: زمانی می‌توانیم با تهاجم فرهنگی مقابله کنیم که جوانان را در همه عرصه‌ها باور داشته باشیم و به آنها میدان دهیم چراکه آینده انقلاب به دست همین جوانان است.
آلوده شدن جامعه به گناه آن را از فرهنگ شهادت دور می‌کند
رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج نیز گفت: دین مبین اسلام از دستور جهاد برخوردار است که علاوه بر اینکه دفاع در مقابل متجاوزین و سرکشان محسوب می‌شوند کسانی که در این راه قدم بر می‌دارند اجر و پاداش خاصی دارند که اگر کشته شوند خدا آنها را شهید در راه خدا می‌داند.
ماموستا اقبال بهمنی با اشاره به اهمیت نیت قلبی در شهادت اظهار داشت: کسی که با این نیت و در راه خدا وارد جهاد می‌شود اگر پیروز شود بر کفر و ظلم پیروز شده و اهداف دینی را ترویج داده و اگر جان خود را از دست دهد در این راه شهید شده و علاوه بر اینکه به مقام رفیعی رسیده نام او این راه را ترویج می‌دهد.
وی اضافه کرد: در طول دورانی که اسلام در دنیا رواج یافته شور و شوقی را در جوانان ترویج داده که با این شور و علاقه به دین، خدا و رسول الله (ص) آماده شهادت در این راه هستند.
وی با بیان اینکه آنچه باعث جاودانگی دین خدا شده شهادت است و امروز باید دشمنان خود را بشناسیم و برای مقابله با آنها آماده باشیم، یادآور شد: مبارزه با ظلم و ستم، ترویج قسط و عدل و آرمان گرایی در جامعه برخی از اهداف شهیدان است.
ماموستا بهمنی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ شهدا در مقابل تهاجم دشمنان گفت: برگزاری کنگره 5400 شهید کردستان، خدمت و سرکشی به خانواده شهدا، نشر خاطرات و وصایای شهدا به شیوه‌های کتاب، فیلم و نمایش در جامعه به ترویج این فرهنگ کمک می‌کند.
رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج اضافه کرد: دینداری در هر جامعه‌ای وجود داشته باشد و آن جامعه از گناه و معصیت دور باشد آماده شهادت است و اگر جامعه‌ای با گناه و معصیت آلوده شود از فرهنگ ایثار و شهادت هم دور خواهد شد.
ماموستا بهمنی به ذکر مثالی در این رابطه پرداخت و اظهار داشت: 700 سال گذشته کشور اسپانیای کنونی با نام آندلوس، کشوری اسلامی بود و با وجود بارها حمله به این کشور امکان فتح آن وجود نداشت، صلیبوین با ترویج فساد و منکرات فرهنگ شهادت را از آن جامعه دور کرده و سپس دست به حمله زدند و این بار هر چقدر علما، جوانان را به جهاد دعوت کردند عده مناسبی برای مقابله نیامدند.
رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج یادآور شد: آنها در حمله به آندلوس یک میلیون مسلمان را کشتند، مساجد را نابود کردند و این کشور را به تصرف خود در آوردند.
وی گفت: صلاح الدین ایوبی هنگام جهاد برای پس گرفتن قبله دوم مسلمانان در چادرها می‌گشت و کسانی را که نماز شب می‌خواندند انتخاب می‌کرد چرا که می‌دانست هر که ایمان قوی‌تری دارد در جهاد نیز موفق تر و برای شهادت آماده‌تر است.
ماموستا بهمنی تاکید کرد: در جریان انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس هم وجود امام راحل، دینداری جوانان و احساس مسئولیت آنها موجب پیروزی ما بر دشمنان داخلی و خارجی شد.
فرهنگ شهادت به نسل پنج انقلاب منتقل شود
کارشناس فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش کردستان هم گفت: فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان میراثی گرانبها در ذهن ملت ایران باقی مانده و می‌طلبد این سرمایه گرانسگ به نسل پنجم انقلاب منتقل شود تا از آسیب و تحریف مصون بمانند.
شمسی کاظمی اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس تجربه‌ای است که باید دستاوردهای آن با تحقیقات علمی جدی در جهت ترویج فرهنگ ایثار و جوانمردی تبیین شود تا به سبک زندگی جوانان منتقل شود.
وی با بیان اینکه چه بسا این ارزش وعطر نسیم خون شهدا در مبارزه با استکبار جهانی تأثیر ویژه ای دارد، افزود: برگزاری یادمان‌ها و کنگره‌ها برای تعظیم در برابر صبر شهدا و از طرفی ترویج شور و فرهنگ ایثار و شهادت پژواک شمشیرهایی است که در طول 14 قرن از پیامبر (ص) ائمه اطهار (ع) و بزرگان در مبارزه با فرهنگ کفر به به عنوان فرهنگ جهاد به ما ارث رسیده است.
کاظمی تاکید کرد: عرق به وطن از غیرت شهدا پا می‌گیرد و جمعیتی با نشاط و جوان و پر انرژی داریم که باید با فرهنگسازی به فعلیت برسد.
وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال ترویج فرهنگ ابتذال و دین گریزی است اضافه کرد: تاکتیک دشمن امروز عوض شده و در میدان اقتصادی، سیاسی و فرهنگی وارد جنگ شده است.
کاظمی یادآور شد: اکنون باید خاکریز خود را به فرموده رهبری تغییر دهیم و با همان ابزار در مقابل دشمنان بایستیم که کاربردی‌ترین ابزار برای انتقال فرهنگ و سبک زندگی شهدا، ایثار و شهادت است.
وی با اشاره به اینکه بعد از خانواده، نهاد تعلیم و تربیت در ترویج فرهنگ ایثار اهمیت دارد، اظهار داشت: آموزش و پروش و سازمان بسیج فرهنگیان همه ساله کارگاه‌های بصیرت زایی، یادواره‌های شهدا و راهیان نور را اجرا می‌کند که می‌تواند تبلیغ خوبی برای فرهنگ ایثار و شهادت باشد.
این کارشناس فرهنگی آمورزش و پرورش کردستان افزود: مراکز آموزشی بی رحمانه مورد تهاجم دشمن است که با نهادینه کردن ارزش‌ها و اقدامات مناسبی که صورت گرفته فاصله گرفتن از شهدا کمتر می‌شود.
وی با بیان اینکه اقدامات اساسی ارائه الگویی درست به نسل جوان است که بتوانیم نیازهای متناسب با ارزش‌ها و تربیت نسلی در تراز انقلاب داشته باشیم، تاکید کرد: معلمان هدایت نسلی را بر عهده دارند که آماج حملات ضد فرهنگی است و جا دارد مدارس ما از حسین فهمیده‌ها، همت‌های بلند همت، باکری‌های باغیرت، ناهید فاتحی های عفیفه و مومنه، نمکی‌های غیور و برهان عالی‌های مدافع ارزش مکتب اسلام پر شود.
کاظمی گفت: پیشنهاد دیگر برای تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت ایجاد مراکز تبادل فرهنگی با حفظ هویت دینی و ملی و استفاده از قابلیت‌های فرهنگ غنی اسلام در این راستا است.
این کارشناس مسایل فرهنگی اضافه کرد: در انتقال ارزش‌های دینی و تقویت انگیزه‌های معنوی سختگیر نباشیم و با ابزراهای جذاب متناسب با دین، رسالت خود را انجام دهیم.
کاظمی با تاکید بر اینکه باید انسان سالم، صالح و مسئولیت پذیر تربیت کنیم افزود: در واقع معلمین دولت ساز و ملت ساز هستند و در آینده مراکز تصمیم گیری کلان را به دست نسلی می‌سپاریم که آینده کشور را مدیریت کنند.
وی گفت: این احساس وظیفه و این مسئولیت در ما وجود دارد که چگونه تربیت کنیم و چه افرادی را تربیت کنیم که حافظ ارزش‌های انقلاب باشند، جمعیت جوان سرمایه‌های ما هستند و رسالت خطیر معلمین هدایت جامعه به دور از خط و ربط سیاسی در راه امام و شهدا است.
کاظمی با اشاره به ضرورت بهره گیری از روش‌های تبلغی صحیح و جذاب برای تبیین جایگاه، اخلاق و روش و منش شهدا تاکید کرد: ضروری است زندگینامه و وصیت نامه شهدا و ویژگی‌های اخلاقی و معنوی آنها به عنوان سمبل و الگویی در مدارس تدریس شود.
وی یادآور شد: شهدا از هر صنفی به میدان آمدند و پای اعتقاد و خاک خود ایستادند تا امروز مانع از نفوذ غرب و سلطه استکبار شوند.
کارشناس فرهنگی اداره کل آمورزش و پرورش کردستان افزود: جامعه استقلال، آزادی، خودکفایی و آرامش و روحیه استکبار ستیزی را مرهون شهداست که با ادامه راه شهدا جامعه‌ای در آینده رقم می زنیم که مورد عنایت خدای متعال و پیامبر عظیم شأن (ص) است.
کنگره پنج هزار و 400 شهید استان کردستان یکی از مهمترین رویداهای فرهنگی و ارزشی که با هدف ترویج و انتقال فرهنگ ایثار، حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و شناخت سبک زندگی شهدا برگزار شد.
6108/‌9102

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/82404/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گرم کردن جالب مارادونا پیش از بازی مقابل بایرن مونیخ

حرکت منشوری دانیال اسماعیلی‌فر پس از گلزنی به نفت آبادان

رئیسی‌کیا: وضعیت واگذاری با دهه پیش متفاوت است

کنایه مدافع ذوب‌آهن به پنالتی سپاهان!

اولین سالروز درگذشت فوتبالیست بابلی

صعود شفیعیان به فینال کایاک 500 متر

واکنش سرمربی فوتسال ژاپن به احتمال تقابل با ایران

طلسم‌شکنی 120 ساله با آلونسو عبرتی برای چرخه تکراری لیگ برتر

چین با پذیرش شکست مقابل ویتنام حذف شد

گران‌ترین لیگ فوتبال دنیا در بن بست!

ارزیابی حدود 21 هزار نوآموز در پایگاه‌های سنجش سلامت

24 مورد کلاهبرداری مدارک پزشکی و تصادف ساختگی در پارسال

ارائه خدمات درمانی به 198 بیمار مبتلا به هموفیلی

انجام بیش از 110 هزار عمل جراحی برای زوج‌های نابارور

un12، داستان رنج کرد‌ها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت

اعلام جدول اجرای نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر رضوی

سرشماری دوزیستان در مریوان انجام شد

دفاع از شرف، مردم و پرچم مقدس است

دفاع از شرف و پرچم مقدس است/ایران پاسخ غرورآمیزی به اسراییل داد

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

ستاره بایرن جرات شوخی با رئال را نداشت

چرا مارتینس با وجود 2 اخطاره بودن، اخراج نشد؟

سردار در جذاب‌ترین بازی انتقامی فصل اروپا

معرفی نفرات برتر رده سنی جوانان در کاراته قهرمانی کشور

ناگلزمان تا جام جهانی با آلمان

واکنش مدیر روابط عمومی سپاهان به حرکت منشوری اسماعیلی‌فر

جرایم میلیاردی برای تزریق آرامش به لیگ برتر

مقایسه گل‌ها و مهارت‌های وینیسیوس و یامال

تاریخ بازگشت بارسلونا به نوکمپ مشخص شد

ایجاد شرایط مشارکت پر رنگ شهروندان و دانش آموزان در برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم

پتانسیل های گردشگری استان کرمانشاه هنوز بخوبی معرفی نشده اند

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

کاسمیرو: امباپه در زمین درست مثل رونالدو است

وقتی جیمی کرگر فکر می‌کند تلویزیون استودیو در حال افتادن است!

واکنش سرخیو آگوئرو به ضربات پنالتی دیدار منچسترسیتی و رئال

چاپ مجله اختصاصی برای یک بازی لیگ برتر!

کدام تیم بیشترین شانس فتح لیگ قهرمانان اروپا را دارد؟

ترین‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر ایران

تمرین منچستریونایتد برای نیمه نهایی جام حذفی مقابل کاونتری

تمامی گل‌های هفته 29 لیگ برتر پرتغال

شبیه‌سازی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید با عروسک لگو

تاریخ و روز بازی رئال تغییر کرد

بررسی اتفاقات مهم فوتسال جام ملت‌ها

جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر «رضوی» اعلام شد

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وزیر ورزش و دبیر به بیشکک نرسیدند

اعزام تیم ملی جودو به هنگ کنگ لغو شد