عصر کرد

آخرين مطالب

پژوهشگر مسایل دینی کشور:

تربیت مردم رسالت رهبران اسلامی/وضعیت مدیریتی قروه مناسب نیست فرهنگی

  بزرگنمايي:

عصر کرد - قروه- پژوهشگر مسایل دینی کشور با انتقاد از به وجود آمدن یکسری از جریانات سیاسی در آستانه انتخابات، بر تربیت مردم و آگاه سازی آنان تأکید کرد و آینده ملت را برابر با شعور مردم دانست.
 شهرستان قروه میزبان یکی از پژوهشگران مطرح مسایل دینی کشور بود. «علی اکبر رائفی پور» که به دعوت تعدادی از جوانان جهادی و انقلابی شهرستان آمده بود تا در نهضت روشنگری آینده ملت را تحلیل و به مردم نشان دهد.
وی در ابتدای سخنان خود با تأکید بر اینکه آینده ملت با تربیت مردم ترسیم می شود، اظهار داشت: سیستم تربیت مردم بسیار مهم است چرا که جامعه از دو قسم امام و امت تشکیل شده و در این میان امت شامل مردمی می شود که باید آگاه و دانا باشند.
به گفته «رائفی پور» جامعه باید تربیت شود و مربی برای این کار هم خداست، لذا وظیفه رهبران جامعه اسلامی تربیت مردم است و نباید بگذارند عده ای با تندرویهای بیخود مردم را از انقلاب بیزار کنند.

وی با اشاره به نزدیک شدن انتخابات و فعالیت عده ای در زمینه تأثیرگذاری بر روی مردم، افزود: تا انتخابات دست فرمان این عده به دور مباحثی همانند دفاع از حقوق زنان، حقوق کارگران، فیلترینگ و ... می چرخد و می خواهند با این ترفند راه خود را پیش بگیرند.
«رائفی پور» با انتقاد از ضعف نمایندگان مجلس در انجام وظایف قانونی خود، تصریح کرد: مملکت نیاز به به تدوین قانونی اساسی دارد و مجلس باید این قانون را تصویب کند این در حالی است که مجلس هنوز در شفافیت آرای خود مانده و حاضر نیست برای ملت شفاف باشد.
مطابق اظهارات وی 170 نفر طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس را امضاء کردند اما تنها 60 نفر به آن رأی موافق دادند و مابقی یعنی منافق اند.
«رائفی پور» با تأکید بر اینکه آینده ملت مساوی است با شعور ملت، فهم ملت، دانایی ملت، احمق نبودن ملت، پینکیو نبودن ملت، آگاه بودن ملت، گفت که جامعه باید بفهمد اهم و مهم چیست و اولویت ها برایش کدام است.
وی با بیان اینکه چه فهمی از اولویت ها داریم، عنوان کرد: باید فکر کنیم آینده چه می شود و در انتخابات آینده به کسانی رأی دهیم که شفاف باشند و باید دانست که اولویت ها چپ و راست ندارند و اصلاح طلب و اصول گرا نمی شناسند.

«رائفی پور» در ادامه به شکل گرفتن فساد در جامعه پرداخت و بیان کرد: فسادی که در کشور در حال اتفاق افتادن است، فساد تکراری است و در این بین یک دیندار واقعی پیدا نمی شود جلوی این سوراخ فساد را بگیرد و اینجا مردم باید این دیندار واقعی را انتخاب نمایند.
توجیه مردم برای اینکه گول نخورند و آگاه کردن آنان در هر شرایطی از جمله راهکارهایی است که این پژوهشگر دینی آن را مهم می داند. در واقع براساس سخنان «رائفی پور» همه این ها بستگی دارد که چقدر هوشیار باشیم و بدانیم که تا انتخابات همچنان این جریانات ادامه می یابد.
آنچه وی به عنوان خط فهم خود معرفی کرد این است که عاشق کشورت باش، عاشق دین و مذهبت باش و به کشور خدمت کن و در این راستا نه چپ می شناسم و نه راست، نه اصلاح طلب و نه اصول گرا.
مطابق بیانان این پژوهشگر دینی اصول گرایی یعنی اصول را قبول داری و اصلاح طلب هم به دنبال اصلاح امور است و اصلاح چه چیزی؟ فساد! ما هم قبول داریم این را منتهی در این وسط یک نفر می آید و یک نفر می رود و یک اتوبوس آدم را عوض می کند و این شهر را به ثبات می رساند آیا!؟
«رائفی پور» به تغییرات مکرر فرمانداران قروه هم گریزی زد و یادآور شد: شما وقتی مسئول شوید و فقط 9 ماه در رأس کار باشید به سراغ کارهای زیرساختی می روید؟ نه هرگز!
وی علت این کار را در این دانست که خط انقلاب را گم کردیم، خط اباعبدالله را گم کردیم و درگیر چپ و راست شدیم! لذا ول کنید این قصه ها را و دریابید جوانان شهیدی که رفتند و پرپر شدند.

«رائفی پور» با بیان اینکه همین شهر قروه در عرض یک هفته 4 شهید داده، گفت که این شهیدان رفتند برای امنیت برای اینکه آسوده باشیم و بدانیم که آیا باید بچه ای یتیم شود که او هرکاری خواست بکند! زنی بیوه شود که او هرکاری خواست بکند! این شرافت است آخر!؟
به گفته وی اگر دین ندارید آزاد مرد باشید، اگر دین ندارید مرام داشته باشید، اگر دین ندارید معرفت داشته باشید، اگر دین ندارید پهلوان باشید.
«رائفی پور» با تأکید بر اینکه خود کرده را تدبیر نیست و از ماست که برماست، افزود: مقصر همه مشکلات خودمانیم و آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، در زمان موسی فرعون هیچ غلطی نکرد و همه غلط ها را قارون دزد و اقتصادی و سامره مفسد فرهنگی و مذهبی کرد.
وی تحریم های امریکا را در بالا رفتن نرخ دلار بی تأثیر دانست و با کنایه خطاب به مسئولان و نمایندگان مجلس گفت که ای کاش به اندازه بچه ها کارتون نگاه می کردند این افراد تا حداقل درکی از کسری مسایل می داشتند.
«رائفی پور» در خاتمه خطاب به مردم تصریح کرد: مردم باید با مطالبه گری از نمایندگان و مسئولان بخواهند که اموال دارایی های خود را شفاف کنند، وعده های خود را شفاف بیان کنند چرا که به عمل حرف برآید به سخنرانی و سخن دانی نیست.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/91974/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اختصاص بیش از 600 هزار هکتار از اراضی کردستان به کشت گندم

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

آذرپیرا پنجمین سهمیه کشتی آزاد را گرفت

غیبت مربی رونالدو به دلیل عمل جراحی

مسی‌ها آماده شکست فولاد در هفته بیست و چهارم

گواردیولا: سرافکنده نیستیم، فوتبال باخت دارد

مسعود شجاعی یک ستاره غیرمنتظره در تیمش دارد

ترکیب ابتدایی فولاد برای تقابل با مس رفسنجان

تراکتور در وطنی هم تنها نیست

تصاویر باورنکردنی؛ کینگ اریک روی صحنه می‌خواند!‏

خاص‌ترین خوش و بش هفته در دربی کوچک

گزارش زنده؛ استقلال 0-0 شمس‌آذر قزوین

نمایش «توافق نامه» در «بسته پیشنهادی»

وعده صادق یک عملیات دفاعی برای حفاظت از حیثیت و خاک ایران بود

وقوع حادثه امنیتی مقابل کنسولگری ایران در پاریس

ورود سامانه بارشی به کرمانشاه

تصاویر باورنکردنی: کینگ اریک روی صحنه می‌خواند!‏

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

نوای 1000 دف در روستای جهانی پالنگان

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

کلوپ: همان لیورپول ترسناک همیشگی می‌شویم

چهار تراکتوری مورد تشویق هواداران مازنی

سنگ تمام هواداران نساجی برای بقا در لیگ

اعلام ترکیب استقلال برای گذر از پرسپولیس

شناسایی و دستگیری عامل ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت در فضای مجازی

کشف 400 کیسه آرد قاچاق

شکسته شدن هیمنه استکبار با ید قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران

دستگیری شکارچی غیر مجاز در روانسر

ببینید | ادعای رویترز درباره حادثه مقابل کنسولگری ایران در پاریس

حادثه مقابل کنسولگری ایران در پاریس

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

رنکینگ توپ طلا؛ فرش قرمز برای بلینگام!

ادعای عجیب ویدال؛ دوست داشتم برای رئال بازی کنم!

نصیرزاده: سرمربی جدید تا پایان فصل بعد می‌ماند

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

نه فرانسه و نه پی‌اس‌جی؛ مقصد زیدان مشخص شد

باقری تک و تنها در جنگ با آلوز و حسینی

در آستانه ال‌کلاسیکو؛ کاپیتان رئال تمرین نکرد

اقدام حمایتی دولت انگلیس از ورزشکاران روسی

زوج دفاعی جدید شجاع؛ حضور کمرنگ اما موثر!

بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمانشاه در راستای پاسخ سپاه به اسرائیل

نشست مطالبه گری به‌وقت دانشجو با حضور فرماندار کرمانشاه

حمله به اسراییل سیلی محکمی به جبهه استکبار جهانی بود

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است

عملیات «وعده صادق» هیمنه پوشالین اسرائیل غاصب و استکبار جهانی را هویدا ساخت

پیام آماده بازگشت به ترکیب سپاهان

تلخ‌ترین حذف بارسلونا پس از 40 سال

تن‌هاخ: گارناچو از من عذرخواهی کرد