عصر کرد

آخرين مطالب

سردار سلیمانی؛ سردار دل‌ها مقالات

  بزرگنمايي:

عصر کرد - تهران- مسئولان و دست‌اندرکاران آموزش عالی و آموزش و پرورش کشور در پیام‌های تسلیت خود به مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی تاکید کردند که وی موثرترین فرد مبارز با تروریسم بوده و شهادتش چهره واقعی آمریکا را بیش از پیش برملا کرده است.

بامداد جمعه 13 دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.
بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
وزارت امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.
در پی شهادت سردار سلیمانی ، خیل عظیمی از پیام های تسلیت مسئولان آموزش عالی و آموزش و پرورش کشور برای ابراز انزجار از اقدام تروریستی آمریکا و همدردی با خانواده وی منتشر شد.
وزیر آموزش و پرورش: سردار سلیمانی موثرترین فرد مبارز با تروریسم
محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش با صدور پیامی، شهادت سردار قاسم سلیمانی را تسلیت گفت. در بخشی از این پیام آمده است: شهادت "سرباز ولایت و امت اسلام" سردار اسلام، انقلاب و ایران حاج قاسم سلیمانی در حمله بالگردهای آمریکایی، نشان از تروریسم بین المللی و اقدامات جنایتکارانه دولت آمریکا دارد.
در بخش دیگری از پیام وزیر آموزش و پرورش به این نکته اشاره شد که سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن به عنوان موثرترین فرد مبارزه با عناصر تروریسم دست نشانده آمریکا در منطقه و جهان شناخته شده بود و از این رو تمام آزادیخواهان او را چهره بین المللی مقاومت و مبارزه با تروریسم در جهان می دانند.
وزیر علوم: سردار سلیمانی ، علمدار هیبت آفرین
منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیامی، شهادت سردار سرافراز اسلام، حاج قاسم سلیمانی توسط جنایتکاران آمریکایی را به محضر مقام معظم رهبری و تمامی ملت شهیدپرور ایران تسلیت گفت.
در این پیام آمده است: شهادت سردار بزرگ جهان اسلام و جهادگر خستگی ناپذیر جبهه مقاومت، پاسدار حریم عزت، شرافت انسانیت، علمدار هیبت آفرین و استکبارستیز جهان و مدافع سرافراز مظلومان عالم، عصاره شهامت، شجاعت، درایت و عطوفت، شهید والا مقام حاج قاسم سلیمانی را به عموم دوستداران و عاشقان ولایت و امامت در اقصی نقاط عالم، خصوصا مقام معظم رهبری، ملت قهرمان ایران و همرزمان آن شهید بزرگوار تسلیت عرض می کنم.
عاملی: سردار سلیمانی مصداق پیروی از اسلام
سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور پیامی، شهادت سردار قاسم سلیمانی را تسلیت گفت و افزود: سردار سپهبد قاسم سلیمانی خود را سرباز ولایت می دانست و همواره نگاهش به افق نگاه رهبری الهی جمهوری اسلامی بود، ایشان نه یک روز و چند روز بلکه در دوره زمانی طولانی صداقت و سلامت، مجاهدت خستگی ناپذیر همراه با درایت و تدبیر مؤمنانه و مقاومت و پایداری در راه خدا را به ظهور رساند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه این پیام تاکید کرد: سردار سلیمانی یکی از محبوب ترین چهره های انقلاب اسلامی بود که هرگز فکری جز حرکت برای عزت اسلام و مسلمین و مظلومین جهان در سر نداشت و نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی بود که زندگی را در مسیر مبارزه با ظالمان و دفاع از مظلومان اختصاص داده بود و الحق مصداق تمام عیار پیروی از اسلام ناب محمدی بود.
وی همچنین در پیامی دیگر به سردار قاآنی فرمانده جدید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و نام سردار سپهبد شهید بزرگ حاج قاسم سلیمانی برای وی در این مسئولیت آرزوی توفیق کرد.
دانشگاه فنی و حرفه ای: عروج واژه ای حقیر برای سردار است
هیأت رئیسه دانشگاه فنی و حرفه ای نیز در نخستین ساعات به شهادت رسیدن سردار سلیمانی با صدور پیامی تاکید کرد: عروج واژه‌ای حقیر است برای مقام رفیع مردان مجاهدی که به تیر شقی‌ترین دشمنان اسلام آسمانی می‌شوند و شهادت و وصال عاشقانه و عارفانه با معبود فخر مبارزان خستگی‌ناپذیر راه حق و حقیقت است.
در ادامه این پیام آمده است: پرچم مبارزه با استکبار جهانی با شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی بر زمین نمی‌ماند و باصلابت‌تر از همیشه، برافراشته خواهد ماند.
دانشگاه علمی کاربردی: سردار سلیمانی ، مرد روزهای سخت
دانشگاه جامع علمی کاربردی در پیامی ضمن تسلیت شهادت سردار قاسم سلیمانی ، آورده است: خانواده بزرگ دانشگاه جامع علمی کاربردی شهادت مجاهد فی سبیل الله، مرد روزهای سخت، ذوالفقار ولایت، سردار سرافراز سپاه اسلام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را به محضر حضرت ولیعصر(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، خانواده این شهید والامقام و کلیه مسلمانان جهان تبریک و تسلیت عرض می کند.
در بخش دیگری از این پیام آمده است:‌ شهادت مظلومانه سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی ضایعه ای دردناک برای جبهه بزرگ مقاومت اسلامی می باشد.
رئیس دانشگاه پیام نور: سردار قاسمی، سلیمان سپاهیان
محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور شهادت حاج قاسم سلیمانی سردار سرافراز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تسلیت گفت. در متن پیام رئیس دانشگاه پیام نور آمده است: شهادت سلیمان سپاهیان، پاسدار انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت اسلامی را که در راه اعتلای اسلام غیورانه جان خویش را فدا کرد، تسلیت و تهنیت عرض می کنم.
زمانی در بخش دیگری از این پیام می افزاید: بدون شک، فرهنگ مقاومت قدرتمندانه و حسابگرانه پاسخ محکمی برای شهادت این فرمانده دلاور و همراهانش تنظیم خواهد کرد و البته راه مقاومت ماندگار است.
رئیس دانشگاه آزاد: شهادت سردار سلیمانی ، جبهه مقاومت را هموار کرد
محمدمهدی طهرانچی،‌ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پیام تسلیت خود نوشت: شهادت این سردار پرافتخار اسلام که سال ها در میدان‌های مبارزه با تروریست‌ها مجاهدتی مخلصانه و شجاعانه داشت، جبهه مقاومت را در منطقه و جهان مقاوم تر خواهد کرد تا این مسیر را هموارتر طی کند و به فرموده رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای؛ «انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ دیشب آلودند.»
جهاد دانشگاهی: ملت ایران قدردان مجاهدت های سردار سلیمانی
جهاد دانشگاهی با صدور پیامی، شهادت سردار قاسم سلیمانی را تسلیت گفت. در این پیام آمده است: کالبد آن بزرگ مجاهد حسینی بیش از این تاب روح با عظمت او و اشتیاق اش به شهادت در راه خدا و اعتلای کلمه توحید را نداشت ودر آستانه فرارسیدن ایام شهادت ام الائمه حضرت صدیقه کبری فاطمه الزهرا(س) آسمانی شد.
جهاد دانشگاهی در این پیام تاکید کرد که ملت عزیز ایران، قدردان مجاهدت های آن شهید راحل بوده و خواهد بود و با جهاد خود، راه مبارزه و فتح را ادامه خواهد داد.
دانشگاه تربیت مدرس: مبارزه با استکبار ادامه دارد
دانشگاه تربیت مدرس با صدور پیامی ضمن تسلیت شهادت سردار قاسم سلیمانی ، تاکید کرد که گرچه خبر شهادت این مجاهد نستوه در راه اعتلای جهان اسلام اندوه‌بار و گران بود، لیک خداوند متعال به پاس سال‌ها مبارزهٔ متعهدانه و دلاورانه آن مرد بااخلاق و ایمان، وی را به درجه رفیع شهادت نائل فرمود.
در بخشی از این پیام آمده است: پرچم مبارزه با استکبار با شهادت ایشان بر زمین نمی‌ماند وباصلابت‌تر از همیشه برافراشته خواهد ماند. راه این شهید پررهرو و یاد نیک فداکاری‌ها و ایثارش تا ابد ماندگار باد.
تسلیت رئیس دانشگاه شهید بهشتی
سعدالله نصیری قیداری، رئیس دانشگاه تربیت مدرس با صدور پیامی نوشت: پیوستن شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی به رفقای شهیدشان مبارک باد. شهادت این سرداران سرافزار اسلام را به عموم آزادگان و مسلمانان جهان، ملت بزرگ ایران، دانشگاهیان و به ویژه به یکایک اعضای خانواده دانشگاه شهید بهشتی تسلیت عرض می کنم.
حجت الاسلام رستمی: چهره آمریکا بیش از پیش بر ملا شد
حجت الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها با صدور پیامی، نوشته است: شهادت بزرگمرد عرصه جهاد فی سبیل الله، مجاهد خستگی‌ناپذیر سردار حاج قاسم سلیمانی ، موجی از خشم و بهت و اندوه را در همه آزادگان و جامعه دانشگاهی کشور پدید آورد.
رستمی در بخش دیگری از این پیام می افزاید: ترور سردار نجات‌بخش منطقه از چنگال داعش توسط شیطان بزرگ بیش از پیش چهره واقعی آمریکا را بر ملا کرد. تردیدی در وعده خداوند نداریم که پیروزی با صابران است. شهادت این سردار محبوب دلها علاوه‌ بر تحکیم عزم ملت ایران برای مقاومت در برابر سلطه جهانی، آغازی بر اخراج سلطه‌گران از منطقه خواهد بود و انتقام سختی در انتظار پدیدآورندگان این جنایت خواهد بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران: سردار سلیمانی اسطوره ایثار
دکتر جلیل کوهپایه زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در پیامی شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت. در بخشی از این پیام آمده است: چقدر تلخ بود خبر شهادت بزرگ مردی که اسطوره مردانگی و ایثار بود. قهرمانی که اسمش، قدمش، حضورش لرزه بر پیکر صهیونیست می انداخت و قطعا شهادتش عامل برچیده شدن همه بساط شان خواهد شد.
کوهپایه زاده در این پیام می افزاید:‌ اینجانب به نمایندگی از خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی ایران شهادت سرافرازانه سردار بزرگ اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس را به محضر ولی عصر(عج) ، مقام معظم رهبری و عموم شیعیان و آزادگان جهان و ملت ایران تسلیت عرض می نمایم.
پیام تسلیت دانشگاه تهران
هیأت رئیسه دانشگاه تهران به مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی و همراهانش در پیامی آورده است: شهادت مظلومانه سردار رشید اسلام سپهبد قاسم سلیمانی ، از پیشگامان مبارزه با تروریسم، تحجر، افراط گرایی و خشونت طلبی، به همراه شماری از همرزمان سرفرازش توسط تروریسم دولتی آمریکا را به محضر مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و خانواده‌های ایشان تسلیت گفته و بالاترین درجات معنوی و الهی را از درگاه خداوند منان برای آنان خواستاریم.
دانشگاه مذاهب اسلامی: سردار سلیمانی ، سردار دل ها
دانشگاه مذاهب اسلامی با صدور پیامی، نوشت: بار دیگر استکبار جهانی و دشمن خبیث و خونخوار چهره واقعی خود را در ترور ناجوانمردانه سردار بزرگ و پر افتخار اسلام و مجاهد فی سبیل الله "حاج قاسم سلیمانی " نشان داد و برگ ننگین دیگری بر کارنامه سیاه و پلید خود افزود.
در بخش دیگری از این پیام آمده است: سردار رشید مقاومت، سال ها عمر خود را در راه عزت و سربلندی امت اسلام و استقلال ملت‌های مظلوم گذاشت و الحق که او را باید سردار دل ها نامید که امروز دشمن بخاطر ترس از جایگاهش در قلوب مومنین و ملت‌های ستمدیده و آزاده دنیا به ترور او اقدام کرده است.
رئیس دانشگاه علامه طباطبایی: سردار سلیمانی ، افتخار ملت ایران
حسین سلیمی پس از به شهادت رسیدن سردار قاسم سلیمانی با صدور پیامی،‌ تاکید کرد: فرمانده عزیز من در زمان دفاع مقدس - سرداری بی نظیر بود که افتخار ملت ایران بود- بالاخره به شهادت رسید. کاش امروز دست ما به دامان او می رسید. او دلاوری و عقلانیت را با هم آمیخته بود و با شهادتش به ما آموخت که هیچیک را نباید فدای دیگری کرد. شهادت او راه سعادت، بهروزی و پیشتازی جمهوری اسلامی را هموار خواهد کرد.
برچسب‌ها
ایثار و شهادت پیام تسلیت سردار سلیمانی دانشگاه ها

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/102346/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بخشی از کتاب/ وقتی طوفان تمام شد...

ماجرای جدایی دروازه‌بان استقلال چیست؟

اینتر به دنبال زدن 3 نشان با یک تیر در دربی میلان!

بازی زیبای پرسپولیس حال هواداران را خوب کرده است

سرمربی پیشین فوتسال: بازیکنان با استرس بازی کردند

پیشنهاد پزشکی به بیرانوند برای بازگشت به دروازه پرسپولیس

باشگاه تراکتور: سرمربی امروز مشخص می‌شود

رویه‌های امنیتی مراسم افتتاحیه المپیک پاریس

رضایت کادر فنی نساجی از لوان پولی

ورود کمیته انضباطی فدراسیون به بازی استقلال - شمس‌آذر

سازش 31 فقره پرونده قتل عمد

ارائه خدماتی زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم

آوای دف بر فراز آسمان پالنگان نواخته شد/هزاران گردشگر آمدند

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

در «هزار دف» کردستان چه گذشت؟

غزل سعدی: عاشقانه یا عارفانه؟

صحبت های شنیدنی دکتر شکوری درباره ازدواج

کارشناس فوتسال: ایران شخصیت قهرمانی را به نمایش گذاشت

تاکتیک‌هایی که دیگر هیچ کس از آن‌ها استفاده نمی‌کند

مدیرعامل ملوان: سکوت می‌کنم تا آقایان سر ما را ببرند

بیشتر شدن شانس الاتحاد برای انتقال محمد صلاح

آذرپیرا و سرشاخ با غول‌های کشتی مطرح جهان

پاسخ گواردیولا به سوالی در مورد بازی دفاعی رئال مقابل منچسترسیتی

جردن باروز و کاکس به فینال انتخابی کشتی آزاد آمریکا نرسیدند

ظهور یک برزیلی واقعی در لیگ برتر

مهدی طارمی شاهزاده شد!

سمپاشی در مزارعی که بیماری زنگ دوباره مشاهده شده است

سال گذشته 1333 پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی در کرمانشاه تشکیل شد

کارشناس داوری تایید کرد؛ 2 اشتباه بزرگ در بازی استقلال و شمس‌آذر!

آغاز کوچ عشایر باوجود ممنوعیت ورود دام به مناطق ییلاقی

برگزاری الکترونیک دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

احیا و بهسازی زمین چمن اردوگاه سلیمان خاطر سنندج

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

سلیمان‌زاده: با نویدکیا تاکتیکی و ذهنی رشد کردیم

خداحافظی کوه عضله آمریکایی پیش از رسیدن به اسنایدر

تصمیم انتحاری ویسی بعد از شکست تلخ

اعلام آتش‌بس گوندوغان پیش از ال‌کلاسیکو

فاطمه مجلل به فینال روئینگ قهرمانی آسیا راه یافت

دختر قایقران ایران سهمیه المپیک نگرفت

شهاب زاهدی علیه تیمی که استقلال دوست ندارد!

بایرن تماسی با زیزو نداشته است

برپایی 654 شعبه اخذ رای در کرمانشاه برای انتخابات دور دوم مجلس

کشف 400 کیسه آرد قاچاق به وزن 16 تن در کرمانشاه

تلاش کوروش زارعی برای حضور در صحنه تئاتر با نمایشی از ویلیام شکسپیر

کدام محرومیت؟ شادی اسماعیلی فر فقط یک لایک ساده بود!

پنالتی استقلال مقابل شمس آذر اشتباه بود؟

انجام معاینات پزشکی بیش از 1000 زائر حج تمتع در کرمانشاه

روستای کرتویج بخش دینور همه روزه میزبان گردشگران داخلی و خارجی است

دو نوازی پورناظری‌ها در چند متری نقش برجسته بیستون / پدر و پسر درخشیدند (فیلم)