عصر کرد

آخرين مطالب

مداد دوستی در دست یاران قدیمی سياسي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان آستین همت بالا زده تا مداد دوستی را در دستان یاران قدیمی بگذارد.

کانون پرورش فکری کردستان بار دیگر آسمان فعالیت‌هایش شروع به بارش کرد و از برکت این باران فرهنگی، هنری و ادبی این بار زمین اعضای مکاتبه‌ای نم گرفت‌ و مهرواره مداد دوستی از دل آن روییدن آغاز کرد.
مداد دوستی از ابتدای دی ماه سفری در گستره این استان آغاز کرده برای تجدید عهد و پیمان با یارانی که زمانی همه درد و دل‌ها، آرزوها و امیال خود را با نامه‌ای روانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌کردند تا بلکه این مامن امن راه رسیدن به اهداف‌شان را هموارتر کند.
اعضای مکاتبه‌ای کانون که این مهرواره در پی آشتی و ایجاد مهر دوباره میان آنها با کانون پرورش فکری برآمده از دل پاک و ساده روستاها شوق همدلی با کانون گرفتند و رابط این 2 نیز مربیان پر از مهربانی و اشتیاق کتابخانه‌های سیار روستایی هستند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جدای از تمام فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی خود از کودکان و نوجوانانی که در حوزه ادبیات و نوشتن دستی برآتش دارند اما در روستاها هستند و شرایط حضورشان در مراکز کانون فراهم نیست غافل نمانده و با آنها از طریق نامه با عنوان بخش مکاتبه‌ای در ارتباط است.
این بخش که یاور همیشگی کودکان و نوجوانان محروم از شوق و ذوق کانون پرورش فکری بوده چند صباحی‌ست پویایی خود را فدای روزمرگی کرده تا اینکه دلسوزان دست به اقدام کانون پرورش فکری کردستان برای بازگشت این بخش به شکوه گذشته‌اش پا در وادی برگزاری مهرواره‌ای با عنوان مداد دوستی گذاشتند.

مشامم هنوز آغشته به عطر نامه‌های کانون
عضو قدیم مکاتبه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: هنوز هر وقت اسم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به گوشم می‌خورد یاد و خاطره نامه‌هایی که از کانون برایم ارسال می‌شود مشامم را آغشته به عطری دل‌انگیزی می‌کند.
پرستو احمدی اظهار داشت: از طریق همین نامه‌ها متوجه شدم در حوزه داستان نویسی بسیار استعداد دارم و با اصول و فنون داستان نویسی به خوبی آشنا شدم بطوریکه در حال حاضر مشغول نوشتن اولین کتابم هستم.
وی با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری برای من یادآور مشخص شدن اهدافم است، اضافه کرد: شاید اگر کانون و بخش مکاتبه‌ای آن نبود من هیچ گاه متوجه نمی شدم که باید در کدام مسیر دنبال اهداف و آرزوهایم بگردم.
احمدی یادآور شد: برگزاری این مهرواره اقدام بسیار خوب کانون استان در راستای تقویت دوباره این بخش بود که باید همگی اعضای قدیمی بخش مکاتبه‌ای با همان شور و شوقی که نامه می‌نوشتن و منتظر جواب نامه‌هایشان بودن در آن شرکت کنند.

بخش مکاتبه‌ای کانون کردستان 200 عضو فعال دارد
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: بخش مکاتبه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان در حال حاضر 200 نفر عضو فعال دارد که به صورت ماهانه نامه‌های آنها توسط مربیان کتابخانه‌های سیار روستای به کارشناس این بخش در استان ارسال می‌شود.
سهیلا شیخی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بخشی از فعالیت‌های مرکز آفرینش‌های ادبی به اعضایی اختصاص دارد که امکان حضور در کلاس‌های ادبی حضوری را ندارند و این اعضا از طریق مکاتبه با مرکز آفرینش‌های ادبی در تماس هستند.
وی با اشاره به اینکه در بخش مکاتبه‌ای، روند پاسخگویی به نامه‌های اعضا در ستاد انجام می‌شود، اضافه کرد: در این بخش، مربی یا مربیان پاسخگو، از طریق مکاتبه، عضو مرکز آفرینش‌های ادبی را با ساختار شعر و داستان آشنا ساخته و توانمندی‌های آنان را مورد شناسایی و پرورش قرار می‌دهند.
شیخی به یک هزار عضو بخش مکاتبه ای از ابتدای فعالیت این بخش در استان اشاره کرد و یادآور شد: بخش مکاتبه‌ای از سال 1389 در این استان به صورت جدی فعالیت خود را آغاز کرده و از طریق نامه با کودکان و نوجوانانی که به مطالعه و نوشتن علاقمند هستند اما به مراکز کانون پرورش فکری دسترسی ندارند در ارتباط است.
وی با بیان اینکه این مهرواره با هدف یادآوری خاطرات اعضای قدیمی و دعوت آنها به همراهی دوباره با این بخش برگزار می‌شود، گفت: کانون برای حفظ و تقویت تمامی بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی خود در تلاش بوده و هرجا که لازم باشد با برگزاری چنین برنامه‌های بر اهمیت جایگاهش در حوزه های فرهنگی و هنری می‌افزاید.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان تاکید کرد: بخش مکاتبه‌ای در روستاهای چهار شهرستان سقز، بانه، مریوان و قروه فعالیت دارد و در صورت راه‌اندازی کتابخانه سیار برای سایر شهرستان‌های استان این بخش در دیگر شهرستان‌ها فعال می‌شود.
مهرواره مداد دوستی روند مکاتبات را هدفمند می کند
کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان نیز گفت: مهرواره مداد دوستی با هدف حفظ و نگهداری اعضای بخش مکاتبه‌ای، ایجاد زمینه مناسب جهت کشف و پرورش استعدادهای ادبی و نیز هدفمند سازی روند مکاتبات در بین عضو و مربی برگزار می‌شود.
الهام زارعی زاده اظهار داشت: این مهرواره با ارسال نامه و نیز مدادهای دوستی برای کلیه اعضا، سفر خود را در استان از اول دی ماه با هدف دیدار دوباره دوستانش آغاز کرده است.
وی اضافه کرد: این مداد از مسیر شهرها و روستاهای استان می‌گذرد و دوستان دیرین را به ارتباط دوباره با مرکز آفرینش‌های ادبی تشویق می‌کند بطوریکه مداد دوستی مانند دوستان رنگین است و به نشان دوستی همیشگی به یادگار می‌ماند.
زارعی زاده یادآور شد: زمینه جهت چاپ آثار اعضای مکاتبه‌ای در نشریات، ماهنامه‌ها و گاهنامه‌های استانی جهت انگیزه بخشی به اعضا و معرفی هر چه بیشتر این فعالیت فراهم شده و این اقدام از دیگر اهداف برگزاری این مهرواره که در فضایی سالم و به دور از رقابت برگزار می‌شود است.
کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کردستان با اشاره به اینکه اختتامیه این مهرواره در اسفند ماه برگزار می‌شود، افزود: این مراسم با همکاری مربیان سیار روستایی استان برگزار می‌شود و در اختتامیه آن اقداماتی مانند بررسی آثار، حضور در روستاهای مجری طرح، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تقدیر از شرکت‌کنندگان انجام می‌شود.
زارعی زاده با بیان اینکه تعداد اعضای شرکت‌کننده در این مهرواره دویست نفر پیش بینی شده است، تاکید کرد: پک‌های مخصوص از جمله طرح‌ها و نامه‌های آشنایی، نامه‌های یادآوری و فراخوان مهرواره به همراه مدادهای یادبود آماده و برای اعضا ارسال شده است.
وی گفت: در روند اجرایی این مهرواره تمامی پرونده‌های برای مشخص شدن اعضای غیرفعال بررسی شده و نامه‌های یادآوری به همراه فراخوان مهرواره و مداد دوستی ارسال شده است.
در حال حاضر 40 هزار کودک و نوجوان در سطح استان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند که در 20 مرکز ثابت و چهار کتابخانه سیار روستایی آموزش می‌بینند.
برچسب‌ها
کردستان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فرهنگی ادبیات کودکان هنری کتاب

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/103522/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

نمایی زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین (فیلم)

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

«ابله» آماده نمایش و پخش شد/ «آخرین شیهه» در جشنواره آمریکایی

رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند

صدای آرامش بخش رودخانه در میان کوه‌های روستای بهرام آباد + فیلم

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

سردار آزمون به میلان رسید

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

پنالتی و گل اول پرسپولیس درست بود؟

کارشناسی صحنه‌های جنجالی تقابل نفت و پرسپولیس

اوزونیدیس: چیزی از استقلال ندیدیم و بازی مساوی شد!

مرز پرویزخان برای عبور سوخت قاچاق ناامن شده است