عصر کرد

آخرين مطالب

هدایت بشر در گرو بهره‌گیری از کتاب است فرهنگی

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: در طول تاریخ به جامعه بشریت ثابت شده که تنها راه نجات انسان کتاب بوده از این رو در زمان حاضر نیز هدایت بشر در کتاب بزرگان و علما نهفته است.

آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی روز چهارشنبه در آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی آثار رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: از گذشته این مساله مطرح بوده که ارزش پیدا کردن انسان در گرو ارتباط با علما و دانشمندان بوده از این رو می‌توان به این نتیجه رسید که خواندن کتاب این افراد نیز می تواند انسان را به ارزش و مقام انسانی برساند.
وی با اشاره به اینکه نشست با علما عبادت محسوب می‌شود اضافه کرد: کلید جاودانگی علما در کتاب های و آثار مکتوب آنها نهفته است پس مطالعه نوشته های آنها نیز خود عبادتی بزرگ به حساب می آید.
آیت‌الله حسینی شاهرودی افزود: علم نور است و این مساله از آنجا آشکار می‌شود که همنشینی با کتاب یک عالم مانند همنشینی با خدا بوده و در صورتی که این عالم ربانی باشد می‌تواند در انسان تاثیر داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه عالم فقط کارش درس دادن و کتاب نوشتن نیست یادآورشد: کسانی مانند شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که از لحظه لحظه زندگیشان می‌توان کتاب‌ها نوشت برای بهره‌ بردن آینده‌ها عالمان واقعی هستند.
وی گفت: کردستان به فرمایش رهبر معظم انقلاب یک استان فرهنگی خطاب شده و به همین دلیل باید نمونه این اقدامات و مسابقات فرهنگی در آن بیشتر از گذشته شود.
آیت‌الله حسینی شاهرودی اضافه کرد: این مسابقه یک کار ارزشمند بوده در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و آشنایی نسل جوان با افکار و اندیشه های رهبر معظم انقلاب که باید ادامه داده شود.
نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: امروز تلاش برای گسترش کتابخوانی و فرهنگ مطالعه در جامعه وظیفه‌ای سنگین بر دوش تمام مسوولان است و این وظیفه بر دوش مسوولان این استان سنگین‌تر است.
وی با بیان اینکه گفته‌ها و نوشته‌های رهبر معظم انقلاب در تمام حوزه دقیق و کارشناسی است اظهار داشت: این گفته‌ها و نوشته‌ها باید از طریق چنین برنامه های در اختیار جوانان قرار گیرد تا جامعه با تمامی ابعاد شخصیتی ایشان بیشتر آشنا شوند.
بیش از هشت هزار نفر در مسابقه کتابخوانی آثار مقام معظم رهبری شرکت کردند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان نیز گفت: هشت هزار و 120 نفر از پنج استان کشور در مسابقه ویژه کتابخوانی آثار رهبر معظم انقلاب شرکت کردند.
محمد عبدالملکی اظهار داشت: این افراد از استان‌های کردستان، اراک، تهران، اهواز، مازندران و خوزستان شرکت کرده‌اند که بیشتر این شرکت‌کنندگان از علاقه‌مندان استان کردستان با پنج هزار و 943 نفر هستند.
وی با بیان اینکه فراخوان شرکت در مسابقه بزرگ کتابخوانی ویژه آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی در کردستان از نیمه دوم خرداد امسال تا 23 آبان به صورت استانی اعلام شده بود، اضافه کرد: با توجه به استقبال گسترده افراد از سایر استان‌ها به منظور پذیرش و شرکت علاقه‌مندان سایر مناطق کشور مدت مسابقه تا 14 آذر امسال تمدید شده است.
وی با اشاره به اینکه تعداد شرکت‌کنندگان خارج از استان در این مسابقه 2 هزارو 177 نفر هستند اضافه کرد: در ابتدا پیش‌بینی می‌شد شرکت کنندگان در این مسابقه کتابخوانی فقط از داخل استان باشند اما برگزاری این مسابقه با استقبال گسترده مردم سایر استان‌ها مواجه شده است.
وی افزود: در این مسابقه کتابخوانی پنج اثر دغدغه‌های فرهنگی، کار باید تشکیلاتی باشد، ژرفای نماز، مطلع عشق و بیانیه گام دوم انقلاب از آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی معرفی شده است.
عبدالملکی یادآور شد: 949 نفر برای کتاب کار باید تشکیلاتی باشد، یک هزارو 208 نفر برای کتاب مطلع عشق، یک هزارو 48 نفر برای کتاب دغدغه‌های فرهنگی، یک هزارو 324 نفر برای کتاب بیانیه گام دوم انقلاب و یک هزارو 414 نفر برای کتاب از ژرفای نماز باهم به رقابت می‌پردازند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان اضافه کرد: کتاب‌های مسابقه، سوالات و پاسخنامه‌ها هر کدام به تفکیک در پورتال اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان به آدرس اینترنتی www.kordestan.iranpl.ir و دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان به آدرس اینترنتی www.nvf.kordestan.ir موجود بوده و در دسترس شرکت‌کنندگان قرار داشت.
وی با بیان اینکه در آیین اختتامیه این مسابقه از 15 نفر از برندگان با اهدای لوح سپاس و هدایای نقدی تقدیر می‌شود افزود: به نفرات اول پنج میلیون ریال، نفرات دوم، سه میلیون ریال و نفرات سوم 2 میلیون ریال اهدا می‌شود.
عبدالملکی یادآورشد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارتقای شاخص سرانه مطالعه و آشنایی با آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی بویژه در رابطه با سبک زندگی ایرانی اسلامی و پاسداشت ارزش های انقلاب اسلامی از اهداف برگزاری این مسابقه است.
برچسب‌ها
کردستان مقام معظم رهبری سنندج کتاب طرح های ترویجی کتابخوانی

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/103695/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تو که با عاشقان درد آشنایی

صالح: دیدار با قرقیزستان بهترین بازی تیم ملی فوتسال بود

سپاهان نمی‌تواند استقلال ملاثانی را دست‌کم بگیرد!

تیم دانشجویان ایران در راه مسابقات جهانی

جبران فرصت‌های سوخته در رفسنجان

بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک

حذف تیم‌های ریکرو مردان و زنان ایران در کاپ جهانی شانگهای

ناراحتی سپاهانی‌ها از موضع‌گیری جدید در آنتن

نیمه‌نهایی با ازبکستان: همه چیز به نفع ایران

امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت | دلیل استعفای او در سال گذشته

ارتقای امنیت با ایجاد برنامه های پلیس

تشریح جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شود

تقویت ارتباط مدیران با مردم

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

العین، نیمار را از یک دستاورد تاریخی محروم کرد

بازگشت ستاره جوان سپاهان

پرسپولیس بعد از چهار فصل با مربی خارجی در حذفی!

جلسه حساس لیگ برتری‌ها برای قانون سقف هزینه

آغاز اردو از هجدهم

مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟

از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور

تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه

روزی به نام سنه / از قدمت شهر سنندج چه می‌دانید؟

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

درویش مدیرعامل پرسپولیس پس از خصوصی‌سازی

ممنون به خاطر همه چیز؛ خداحافظ برای همیشه!

درخشان: پرسپولیس شرایط خوبی برای پیروزی برابر آلومینیوم دارد

آشوبی: پرسپولیس در این بازی فرصت اشتباه ندارد

طلسم 2765 روزه پرسپولیس علیه صعود آلومینیوم!

صحبت‌های جالب مجید جلالی درباره برنامه 12 ساله

همنام مدیر جدید پرسپولیس روی نیمکت و سکو!

شناسایی ساختمان‌های ناایمن کرمانشاه در مرحله مدارس و ساختمان‌های آموزشی

دستورکار قرار گرفتن برگزاری پنج برنامه در حوزه گردشگری خوراک

بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج

نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه

برنامه‌ریزی برای گازرسانی به 50 روستای کرمانشاه

توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

کار سخت عقاب‌ها در فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا

انریکه: تا امباپه حرف نزند چیزی نمی‌گویم!

علیرضا فغانی یکی مثل کولینا برای آسیایی‌ها

پرسپولیس به جد‌ی‌ترین طلبکارش رسید!

دانشگر بدون کتف‌بند در تمرینات

داوید رایا آرسنال را نجات می‌دهد

فرصت ویژه برای گرفتن دو انتقام «اوسمار» از گربه سیاه پرسپولیس

پیکان به دنبال اولین پیروزی برابر مس

پنج عامل سقوط الهلال در لیگ قهرمانان آسیا