عصر کرد

آخرين مطالب

کردستان در هفته‌ای که گذشت سياسي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - استان کردستان در هفته‌ای که گذشت (21 تا 27 دی) رویدادهای خبری زیادی را پشت سرگذاشت که از جمله آنها تشییع پیکر چهار شهید سانحه هوایی، رکوردشکنی سرما در کردستان، معرفی اعضای هیات منصفه مطبوعات، انتصاب سرپرست مدیرکلی فرهنگ وارشاد اسلامی، معرفی رییس دانشگاه آزاد اسلامی سنندج، اهدای عضو جوان بیجاری و برگزاری راهپیمایی مردم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

رویدادهای روز شنبه
مطالبات گوجه‌فرنگی کاران کردستان پرداخت شد
رییس سازمان تعاون روستایی کردستان گفت: این سازمان به منظور حمایت از کشاورزان استان بیش از 24 هزار تُن گوجه‌فرنگی بهره برداران این استان را در فصل پاییز (اواخر شهریور تا 10 آبان) به صورت توافقی خریداری کرد.
پیمان اسکنداری روز شنبه  اظهار داشت: در این مدت، 2 کارخانه طرف قرارداد با سازمان تعاون روستایی کردستان با حمایت دولت 24 هزار تُن از این محصول از قرار هر کیلوگرم 10 هزار ریال را در درب کارخانه خریداری کردند.
وی افزود: کل ارزش محصول گوجه فرنگی خریداری شده بیش از 240 میلیارد ریال بود که این مطالبات 550 بهره‌بردار در 6 هزار و 77 فقره واریزی در چند روز گذشته به صفر رسید.
ساکنان 284 روستای مرزی کردستان کارت مرزنشینی دارند

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان اظهار داشت: ساکنان 284 روستای این استان شامل 28 هزار و 422 سرپرست خانوار که در شعاع 20 کیلومتری مرز سکونت دارند، دارای کارت مرزنشینی هستند.
علی خداویسی افزود: از سال 95 و در قالب طرح پرداخت سود حاصل از صادرات سوخت به عراق تاکنون 600 میلیارد ریال به حساب سرپرستان خانوار دارای کارت مرزنشینی در این استان واریز شده است.
وی اضافه کرد: امسال نیز یک مرحله در اردیبهشت ماه و در مجموع بیش از 280 میلیارد ریال به حساب 28 هزار و 422 سرپرست خانوار ساکن در شعاع 20 کیلومتری مرز واریز شده است.
بیمارستان کوثر سنندج مجهز به همراه‌سرا می‌شود
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت کردستان روز شنبه  از احداث همراه سرای بیمار در بیمارستان کوثر سنندج به همت خانواده‌ای یک خیر نیک اندیش خبر داد.
محمدعلی مسیمر گفت: در حال حاضر سه همراه سرای بیمار در مراکز درمانی استان وجود دارد که یک مورد آن در بیمارستان بعثت و 2 مورد آن هم در بیمارستان توحید سنندج ایجاد شده است.
وی افزود: در حال حاضر بیمارستان کوثر سنندج به عنوان یکی از مجهزترین بیمارستان‌های استان روزانه پذیرای تعداد زیادی بیمار از شهرستان‌های استان است که اکثر مواقع همراه دارند و وجود یک همراه‌سرا برای راحتی و آسایش این افراد در این مرکز احساس می‌شد.
تسریع ساخت منازل روستایی محرومین کردستان ضروری است
استاندار کردستان روز شنبه در جلسه بررسی تسهیلات بانکی مسکن روستایی محرومین ضمن تقدیر از زحمات بنیاد مسکن و بانک‌های عامل اظهار داشت: وضعیت برخی منازل مسکونی در روستاهای استان، انسان را متاثر می‌کند بنابراین لازم است ساخت و بهسازی این واحدها که با کمک دولت تسهیلات می‌گیرند سرعت بیشتری داشته باشد.
بهمن مرادنیا اضافه کرد: همه در قبال تامین مسکن برای محرومین وظیفه داریم و بانک‌ها نیز موظف هستند روند پرداخت تسهیلات به متقاضیان را تسهیل کنند.
وی با اشاره به اینکه متقاضیان دریافت تسهیلات نیز باید خود را به بازپرداخت تسهیلات دریافت شده متعهد بدانند، افزود: از همه فرمانداران، بخشداران و دهیاران می‌خواهم مردم را نسبت به بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی به بانک‌ها تشویق و ترغیب کنند.
رویدادهای روز یکشنبه
32 درصد تصادفات بخاطر ناتوانایی راننده در کنترل خودرو است
رییس پلیس راه کردستان روز یکشنبه گفت: علت 32 درصد تصادفات در کشور و از جمله کردستان، عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه و تخطی از سرعت مطمئنه است.
سرهنگ عیسی گوهری اظهار داشت: حدود یک سوم تصادفات نه تنها در ایران بلکه در جهان به علت سرعت زیاد در رانندگی و عدم رعایت احتیاط است.
وی 49 درصد تصادفات رانندگی را نیز مربوط به بحث واژگونی خودرو اعلام کرد و افزود: افزایش سرعت و استفاده ناصحیح از خودرو باعث ناتوانی راننده در کنترل خودرو و واژگونی می‌شود.
نمونه برداری 385 هزار کیلوگرم روغن سوخت تقطیری صادراتی انجام شد
مسوول استاندارد قروه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از نمونه برداری و نظارت بر ارسال 385 هزار کیلوگرم روغن سوخت تقطیری توسط اداره استاندارد به مقصد افغانستان خبر داد.
شهرام محمدی اظهار داشت: پلمپ مخازن 14 تانکر حاوی روغن سوخت تقطیری توسط اداره استاندارد این شهرستان نمونه برداری شد.
وی اضافه کرد: نمونه برداری و تعیین ماهیت روغن سوخت تقطیری ارسالی از واحد تولیدی نیکران شیمی قروه به منظور تعیین ماهیت فراورده صادراتی و جلوگیری از قاچاق سوخت های یارانه‌ای انجام شده است.
سنندج میزبان یازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره است

رییس حوزه هنری کردستان روز یکشنبه در نشست خبری ازبرگزاری یازدهمین جشنواره استانی شعر و داستان جوان سوره، یادواره استاد محمد انصاف جویی متخلص به "ئه‌هوه‌ن" در سنندج خبر داد.
امین مرادی اظهار داشت: این جشنواره در2 بخش داستان (کُردی و فارسی) و شعر(کُردی و فارسی) و همچنین مقالات پژوهشی با محوریت بررسی آثار استاد محمد انصاف‌جویی برگزار می‌شود.
وی‌ افزود: در بخش شعر و داستان با زبان کُردی تمام شاعران و داستان نویسان کُرد زبان از سراسر ایران می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، اما در بخش داستان و شعر فارسی تنها نویسندگان و شاعران استان کردستان می‌توانند شرکت داشته باشند.
رییس حوزه هنری کردستان به موضوع جشنواره اشاره کرد و گفت: این جشنواره در2 بخش آزاد و ویژه و یک بخش مقالات پژوهشی برگزار می‌شود که در بخش آزاد شرکت کنندگان مجاز به انتخاب موضوع بر اساس علاقه خود هستند، اما آثار با محوریت خانواده، دفاع مقدس، ایثار و شهادت، شعار سال (رونق تولید ملی) در اولویت پذیرش قرار دارد.
استان کردستان سردترین شبانه روز خود را سپری کرد
پیش‌بین مسوول هواشناسی کردستان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: شهرهای مختلف این استان با قرار گرفتن در معرض دمای حداقلی در اکثر نقاط طی شبانه روز گذشته سردترین اوقات خود را در فصل زمستان سپری کردند.
ریحان امیدی‌راد با اشاره به اینکه تمام ایستگاه‌های هواشناسی استان در شبانه روز گذشته دماهای زیر صفر درجه را ثبت کردند، اظهار داشت: دهگلان با 18 درجه زیر صفر، هزارکانیان با 16، سقز با 12 و زرینه با منفی 9 درجه سانتیگراد سردترین نقاط این استان بودند.
پذیرش خطا در سرنگونی هواپیما تحسین دنیا را برانگیخت
نماینده ولی فقیه در کردستان روز یکشنبه در سلسله نشست‌های ایده‌پردازی تربیت طلاب تراز انقلاب گفت: عذرخواهی و پذیرش خطا در سرنگونی هواپیمای اوکراینی از سوی ایران، بازخورد مثبتی در دنیا داشت و تحسین همگان را برانگیخت.
آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی اظهار داشت: برخی به دنبال بهانه هستند تا از خطای ایران در این مساله به نفع اهداف خود بهره‌برداری کنند.
وی با اشاره به اقتدار ایران در انتقام از عوامل جنایت ترور سپهبد شهید سلیمانی افزود: ایران با این اقدام خود نشان داد که ابرقدرت حال حاضر دنیا است و توانست پایگاه نظامی آمریکا را که 100درصد در آماده باش بودند، موشک باران کند.
اعضای هیات منصفه مطبوعات کردستان معرفی شدند
14 عضو جدید هیات منصفه مطبوعات استان کردستان با حضور رییس کل دادگستری این استان معرفی شدند.
آیین معرفی اعضا جدید هیات منصفه مطبوعات استان کردستان روز یکشنبه در دادگستری کل استان کردستان برگزار شد که ماموستا اقبال بهمنی، مهدی حاتمی، هومن قصری، فرزام فاروقی و اسعد اردلان از جمله این اعضا هستند.
دیگر اعضای هیات منصفه مطبوعات کردستان شامل سلیمان الله مرادی، امید رشیدی، سیدفواد حسینی، فرهاد عزت پور، محرم وزیری، عبدالله فرجی، قباد میمنت آبادی، علی عباس داوود نیا و مهدیه رییس‌زاده است.
اولین دوره چوب و رزین کشور ویژه توانجویان در کردستان برگزار شد
اولین دوره آموزشی‌مهارتی چوب و رزین ویژه افراد دارای معلولیت کشور در کردستان با حضور 52 دانش آموز استثنایی برگزار شد.
مدیرکل آموزش فنی حرفه ای کردستان روز یکشنبه در آیین آغاز این دوره آموزشی گفت: دوره آموزشی چوب و رزین برای اولین بار در کشور با هدف مهارت افزایی افراد توانجو در راستای اجرای نظام‌نامه آموزش‌های مهارتی افراد دارای معلولیت برگزار شد.
رویدادهای روز دوشنبه
قضاوت‌ ناشیانه از سقوط هواپیما کمک به دشمن است
نماینده ولی فقیه در کردستان روز دوشنبه در نهمین پیش همایش استانی کنگره ملی مقاومت اسلامی از نگاه قرآن از حادثه سقوط هواپیما ابراز تاسف کرد و گفت: باید تدابیری برای لغو پرواز در شرایط جنگی اندیشیده می‌شد تا این فاجعه پیش نیاید و حالا همه باید از قضاوت‌های ناشیانه در این خصوص پرهیز کنند چرا که کمک به جبهه دشمن است.
آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی اظهار داشت: منافقین پس از اعلام صریح سپاه درباره خطای انسانی، بلافاصله به صحنه آمدند و در صدد سوءاستفاده از این اتفاق بودند.
راننده پراید عابر پیاده را در بیجار زیر گرفت و گریخت
رییس پلیس راهور بیجار از برخورد شدید سواری پراید با عابر پیاده در یکی از معابر این شهر خبر داد و گفت: براساس اطلاعات واصله راننده پس از حادثه از محل گریخته است.
سرهنگ دوم حسن فتحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به نظر شاهدان عینی، یک دستگاه سورای پراید با عابر پیاده در خیابان سراب، مقابل کمیته امداد برخورد کرده و بلافاصله از صحنه حادثه نیز متواری می‌شود.
50 درصد تسهیلات رونق تولید کردستان توسط بانک‌های ملی و صنعت پرداخت شد
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان عصر دوشنبه در یکصد و هفدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: 50 درصد تسهیلات رونق تولید در استان طی سال‌های 97 و 98 توسط بانک‌های ملی و صنعت و معدن پرداخت شده است.
محمد دره وزمی اظهار داشت: 257 فقره تسهیلات مربوط به رونق تولید و بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی طی سال گذشته و امسال به مبلغ 384 میلیارد تومان از سوی این سازمان به بانک‌ها معرفی ‌شده است.
وی با بیان اینکه از این تعداد، 119 مورد به مبلغ 126 میلیارد و 400 میلیون تومان به عبارتی 30 درصد پرداخت شده است، افزود: 50 درصد این میزان تسهیلات توسط بانک‌های ملی و صنعت و معدن کردستان پرداخت شده است.
پنج بهله سارگپه و عقاب بعد از تیمار به طبیعت بازگشتند
فرمانده پاسگاه محیط‌بانی سولاکان سقز از تیمار و درمان پنج بهله سارگپه و عقاب در این پاسگاه خبر داد و گفت: این پرندگان بعد از مداوا به دامان طبیعت بازگشتند.
عطاالله صادقی عصر دوشنبه اظهار داشت: این پرندگان شامل سه بهله سارگپه و دو بهله عقاب بودند که هرکدام پس از دوره تیمار و اطمینان از سلامتی، در طبیعت رهاسازی شدند.
وی اضافه کرد: به مناسبت نزدیک شدن به روز جهانی تالاب‌ها محیط بانی سولاکان با حضور در مدارس منطقه حفاظت شده ضمن برپایی کارگاه آموزشی در مورد تالاب و محیط زیست کتابچه‌های آشنایی با محیط زیست را به دانش آموزان هدیه داد.
رویدادهای روز سه شنبه
دو کتاب روشن دل سقزی به چاپ رسید

روشن دل سقزی دو کتاب نافرمانی از شورای امنیت و مناطق امن را از زبان انگلیسی به زبان فارسی ترجمه و 2 انتشاراتی خرسندی و فرهنگ رسا نیز آن را به چاپ رساندند.
ناصر سرگران روشن دل سقزی که دکترای حقوق بین‌الملل، وکیل دادگستری و مدرس دانشگاه است، 2 کتاب نافرمانی از شورای امنیت با نویسندگی آنتونیوز تاناکاپائولو و کتاب مناطق امن (واکنشی به وطن گریزی توده‌ای و رنج بشری) به نویسندگی لوکمن ستینکایا را با همکاری همکاران خود به زبان فارسی ترجمه کردند.
برف راه 140 روستای کردستان را بست
رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان روز دوشنبه در گفت و و با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دلیل بارش برف و یخبندان، راه ارتباطی 140 روستا در نقاط مختلف این استان هم اکنون بسته بود.
دانش زندی افزود: : راه این تعداد روستا به صورت مقطعی و به دلیل یخبندان حاصل از بارش‌ برف شب دوشنبه هتفته گذشته در 6 شهرستان تابعه استان بسته شده ولی راهداران در تلاش برای بازگشایی راه این روستاها هستند.
وی اضافه کرد: شهرستان بیجار با 45 راه روستایی بیشترین تعداد مسدودیت راه‌ها را دارد و پس از آن شهرستان‌های دهگلان، دیواندره، قروه، مریوان، سروآباد و سقز قرار دارند.
اعضای بدن جوان بیجاری به هشت بیمار زندگی دوباره بخشید
سرپرست شبکه بهداشت و درمان بیجار روز سه‌شنبه  از اهدای اعضای یک جوان مرگ مغزی شده به هشت نفر خبر داد و گفت: این جوان 28 ساله چند روز پیش بر اثر تصادف رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود.
‌ دکتر ابوالفضل خدامرادی اظهار داشت: امروز در اقدامی نیکوکارانه، خانواده مرحوم رضا شهریاری از اهالی شهرستان بیجار با رضایت به اهدای اعضای فرزند 28 ساله خود، فعل فداکاری را صرف و عشق را معنایی واقعی بخشیدند.
هفت کردستانی حایز رتبه‌های نمونه ملی کشاورزی شدند
هفت بهره‌بردار کردستانی در سی و چهارمین مراسم انتخاب و معرفی نمونه‌های بخش کشاورزی به عنوان نمونه کشوری انتخاب و در مراسمی با حضور رییس جمهوری، مسوولان وزارت جهاد کشاورزی تجلیل شدند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح سه‌شنبه با حضور در غرفه‌های مختلف نمایشگاه دستاوردهای فناورانه و توانمندی‌های وزارت جهاد کشاورزی از جدیدترین دستاوردهای حوزه تحقیقاتی، پژوهشی و تولیدات سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی این وزارتخانه بازدید کرد.
بهره برداران بخش کشاورزی کردستان در زیربخش‌های باغبانی، زراعت، دام، شیلات و آبزیان، منابع طبیعی، شرکت تعاونی روستایی موفق به کسب مقام برتر کشوری شدند.
نمونه های ملی بخش کشاورزی این استان شامل کورش نیازی تولید کننده نمونه کشوری محصول یونجه، بختیار فاتحی تولید کننده نمونه کشوری حبوبات دیم و کیومرث شاه نظری تولید کننده نمونه کشوری گندم آبی است.
محمود عزیزی تولید کننده نمونه کشوری انگور دیم، اسعد احمدی مدیر عامل نمونه کشوری شرکت تعاونی روستایی، احمد ایزدی پرواربند نمونه کشوری گوساله و حاتم گلمحمدی مجری نمونه کشوری حفاظت مشارکتی منابع طبیعی از دیگر نمونه‌های بخش کشاورزی این استان هستند.
رویدادهای روز چهارشنبه
مراکز نیکوکاری کردستان آماده جمع‌آوری کمک برای سیل زدگان است
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان روز چهارشنبه  از آمادگی دفاتر و مراکز نیکوکاری این استان برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم خیر و نیکوکار برای کمک به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان است.
محمدرسول شیخی زاده اظهار داشت: در پی وقوع سیل در مناطق مختلف استان سیستان و بلوچستان، کمیته امداد امام خمینی (ره) پویش جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای مردم این مناطق را در کشور راه‌اندازی کرده است.
وی با بیان اینکه این پویش در استان کردستان نیز آغاز شده است، افزود: بر این اساس تمام دفاتر کمیته امداد امام خمینی (ره) در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه و 37 مرکز نیکوکاری این نهاد در استان آماده دریافت کمک‌های مردمی است.
برگزیدگان مسابقه کتابخوانی رهبر معظم انقلاب معرفی شدند

نفرات برگزیده مسابقه کتابخوانی رهبر معظم انقلاب در استان کردستان روز چهارشنبه با برگزاری مراسمی در حضور نماینده ولی فقیه و برخی مسوولان فرهنگی معرفی و تجلیل شدند.
هشت هزار و 120 نفر از پنج استان کشور در مسابقه ویژه کتابخوانی آثار رهبر معظم انقلاب شرکت کرده بودند که از این تعداد در نهایت 15 نفر به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.
این افراد از استان‌های کردستان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، اهواز، مازندران و خوزستان شرکت کردند البته بیشتر این شرکت‌کنندگان از علاقه‌مندان استان کردستان با پنج هزار و 943 نفر بودند.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان معرفی شد
روز چهارشنبه طی آیین با حضور آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در کردستان و بهمن مرادنیا استاندار کردستان و احمد حیدری معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با تقدیر از خدمات محسن پیشوایی علوی، جهانشیر امینی به عنوان سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی کردستان معرفی شد.
رویدادهای روز پنجشنبه
پیکر چهار شهید سانحه هوایی در سنندج و سقز تشییع شد

مراسم تشییع، تدفین و خاکسپاری شهید آروین مرتب و شهیده آیدا فرزانه که در سانحه هوایی هواپیمای بوئینگ 737 شرکت هواپیمایی اوکراین به شهادت رسیده بودند با حضور اقشار مختلف مردم و مسوولان در گلزار بهشت محمدی سنندج برگزار شد.
مراسم تشییع، تدفین و خاکسپاری شهید رزگار رحیمی و فرزندش ژیوار رحیمی نیز روز پنجشنبه در میان غم و اندوه اقشار مختلف مردم و برخی مسوولان در مزار شهیدان شهدای سقز برگزار شد.
بیجاری ها در خاکسپاری جوان فداکار سنگ تمام گذاشتند
مرحوم رضا شهریاری جوان 28 ساله‌ای که چند روز پیش در سانحه تصادف رانندگی دچار مرگ مغزی شده و با رضایت خانواده، اعضای بدن او زندگی بخش هشت بیمار شد، روز پنجشنبه در مراسم باشکوهی با حضور اقشار مختلف مردم تشییع و به خاک سپرده شد.
با وجود سرمای هوا، مردمان دیار بیجار گروس از هر نوع طیفی و سلیقه‌ای با حضور حداکثری در باغ رضوان، پیکر مرحوم رضا شهریاری را بر دستان خود تشییع کرده و ضمن ابراز همدردی با خانواده اش، به خاک سپردند.
تصادف در محور بیجار به زنجان 2 کشته بر جا گذاشت
رییس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس بیجار شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از کشته شدن 2 نفر در تصادف رانندگی در محور بیجار - زنجان خبر داد و گفت: این تصادف 2 مصدوم نیز برجای گذاشت.
محمدرضا باشوکی اظهار داشت: این تصادف میان سواری سمند و پژو 206 رخ داد و یک نفر در محل حادثه کشته شد و یک نوزاد نیز پس از انتقال به بیمارستان امام حسین(ع) به علت شدت جراحات جان باخت.
سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان منصوب شد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور حکمی عبید رستمی را به عنوان سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان منصوب کرد.
عبید رستمی پیش از این معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان که روز پنجشنبه با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان سرپرست این اداره‌کل منصوب و جانشین جلال قلعه شاخانی شد.
رویدادهای روز جمعه
نمازگزاران کردستانی از اقتدار و صلابت نظام اسلامی حمایت کردند

نمازگزاران کردستانی در تمامی شهرستان‌ها پس از اقامه نماز جمعه با حضور باشکوه در راهپیمایی از مقابل مسجد جامع، خیابان امام(ره) تا میدان انقلاب از اقتدار و صلابت نظام اسلامی و سپاه پاسداران حمایت کردند.
اقشار مختلف مردم نمازگزار و مسوولان، طلاب و روحانیون و ماموستایان علوم دینی، دانش آموزان و دانشجویان در این راهپیمایی با تکرار شعارهایی ضمن حمایت از نیروهای نظامی که ضامن اقتدار کشور هستند با جانباختگان سانحه هوایی سقوط هواپیمای مسافربری ابراز همدردی کردند.
سپاهیان حیدریم پیرو خط رهبریم، ترامپ ورشکسته سپاه نمیشه خسته، دست خدا بر سر ماست خامنه ای رهبر ماست و حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ما است برخی از شعارهای راهپیمایان در حمایت از اقتدار و صلابت نظام بود.
نصرو من الله و فتح غریب مرگ بر آمریکای مردم فریب، سپاهی قهرمان حمایتت می کنیم و حافظ انقلاب ما سپاه است، دشمن ما همیشه روسیاه است، از دیگر شعارهای بود که توسط راهپیمایان در طول مسیر راهپیمایی سر داده شد، مردم حاضر در این راهپیمایی همچنین شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس و این سخن جاوید روح خداست ام الفساد قرن ما آمریکاست، سر دادند.
پل آدینان سقز زیر بار ترافیک رفت
معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه سقز روز جمعه  گفت: پل دوم آدینان (معبر 600 متری) بعد از نصب علایم راهنمایی و رانندگی و تکمیل آن، زیر بار ترافیک رفت.
علی محمدیان اظهار داشت: عملیات ساخت پل و زیرگذر آدینان سال 94 آغاز شد و با پاکسازی، ایمن سازی، تکمیل خط کشی، نصب نیوجرسی و تابلو علایم راهنمایی و رانندگی دیروز به بهره‌برداری رسید.
 
 

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/103881/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جایزه کتاب سال فراخوان داد

گیتی آذرپی درگذشت

خودروِ ترکیبی یا دورگه؟

هاشمی: باید پیوست فرهنگی فدراسیون ها تقویت شود

هایلات عملکرد انفرادی و قدرتمندانه صبح امروز لبران جیمز

یوسین بولت و تکرار خوشحالی معروف جود بلینگام

ستاره خارجی استقلال به تمرینات بازگشت

وضعیت تکان‌دهنده پنج خرید تابستانی بارسا

نجات دروازه سویا توسط سرخیو راموس در بازی مقابل مایورکا

10 فوتبالیست منفور تاریخ که از آن‌ها متنفرید!

پرسپولیس خواهان تغییر رای اسماعیلی‌فر

سرمربیان تیم‌های ملی کبدی مردان و زنان معرفی شدند

علی رشیدی دبیرکل فدراسیون کبدی شد

رفتن پیولی از میلان قطعی شد

دشواری کار با جانی دپ از زبان فیلمساز فرانسوی

افشاگری درباره رفتارهای جانی دپ سر صحنه فیلمبرداری | حرف های جنجالی یک کارگردان درباره جانی

یاسین سلمانی در تمرینات پرسپولیس

حیرت بارسلونا: داور ال‌کلاسیکو نمره قبولی گرفت

شور ساحری در صحنه سیرک

افشاگری درباره رفتارهای جانی دپ سر صحنه فیلمبرداری

تفکیک از مبدا زباله سبب کاهش جمعیت سگ‌های ولگرد می‌شود

توسعه سیستم‌های مخابراتی کردستان با سرمایه‌گذاری 91 میلیارد ریالی

تمام ظرفیت‌های مریوان برای برگزاری کنکور سراسری استفاده می‌شود

اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی و جمع آوری معتادین متجاهر در بیجار

ممنوعیت بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در استان کردستان

ممنوعیت بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در کردستان

مهلت 7 روزه به کارفرمایان برای معرفی اتباع غیرمجاز در کرمانشاه

دانشگاه آزاد با ارائه راهکارهای تحول‌آفرین به حل مسائل استان کمک کند

مرگ 109 نفر در تصادفات درون شهری کرمانشاه

حضور استاندار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه

این استان ها منتظر موج جدید بارش باران باشند

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 4 اردیبهشت 1403

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: یادواره شهدا از جنس کار زینبی و رساندن پیام شهدا است

رشد 30 درصدی جابه‌جایی کالا در کردستان

«آلاء» به تونس می‌رود

برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب

یاسین در اردوگاه پرسپولیس آفتابی شد

پاکسازی 2 هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی

مریوان، قلمرو حکمرانی وانتی‌ها

مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نمی‌شود

لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج

‌هفته سنندج چه برنامه‌هایی ‌برگزار می‌شود؟

ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است

تامین اجتماعی از اجرای قانون مرخصی زایمان دوقلوها امتناع می کند

پروژه هوافضای آلمان؛ چطور می‌توان در عرض 60 روز با خوابیدن روی تخت 18 هزار یورو درآمد داشت؟

قارچ خودرو نخورید

مصوبات دور اول سفر رییس جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام به صورت 100 درصد اجرایی شد

خانه‌دار شدن کابوس جوانان بیجار؛ نفس مستاجران به شماره افتاد

سنجش سلامت گامی برای شناسایی به موقع کودکان دارای اختلال