عصر کرد

آخرين مطالب

اقدامات مناطق شهرداری تهران برای جلوگیری از یخ زدگی معابر شهرداری تهران

  بزرگنمايي:

عصر کرد - تهران از شب گذشته میزبان برف زمستانی است و طبق پیش بینی‌ها بارش تا امشب ادامه دارد. تحت این شرایط احتمال یخ زدگی معابر زیاد است. برای جلوگیری از ایجاد مشکل در تردد شهروندان و وقوع تصادف، شهرداری تهران از امشب مجموعه اقداماتی را در مناطق مختلف انجام خواهد داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی شهر، یکی از مناطقی که همزمان با بارش برف با حجم بسیار بارش رو به رو است، منطقه یک است. در همین رابطه، سید حمید موسوی شهردار منطقه یک با بیان اینکه این منطقه دارای 11 سایت برف روبی و 200 دستگاه ماشین آلات تخصصی به منظور برف روبی و نمک پاشی است، گفت: از ابتدای صبح برف تکانی درختان در سطح خیابان‌ها و بوستان‎ها انجام شده است. حجم برف در این منطقه در بخش‌هایی به 58 سانتیمتر می‌رسد.
وی در مورد انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از یخ‌زدگی نیز توضیح داد: به منظور جلوگیری از یخ‌زدگی احتمالی امشب و فردا، نیرو‌های خدماتی درحال جمع آوری دپو‌های برف از سطح منطقه به خصوص خیابان دکتر شریعتی هستند. بعد از جمع آوری دپو‌های برف، نمک پاشی تا قبل از آغاز شب به اتمام خواهد رسید.
امیر ناصر هراتی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 2 هم از انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از یخ زدگی معابر در شب جاری خبر داد و گفت: همه عوامل حوزه معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه 2 در نواحی 9 گانه از شب گذشته در سطح منطقه و تمامی سایت‌های برف روبی در آمادگی کامل به سر می‌بردند و با پر کردن مخازن شن و نمک، پاشش شن و نمک در مقابل ساختمان‌های پرتردد و حساس مانند بیمارستان ها، درمانگاه ها، آتش نشانی، فرهنگسراها، مدارس، پل‌های عابر پیاده، مساجد، ایستگاه‌های اتوبوس، تاکسی و مترو و ... هرگونه اقدام لازم برای جلوگیری از ایجاد مشکل در تردد شهروندان و یخ زدگی معابر در حال انجام است.
وی با بیان اینکه پاکسازی معابر اصلی و فرعی و تسهیل تردد شهروندان در روز‌های برفی از اولویت‌های مدیریت شهری منطقه 2 است، افزود: علاوه بر موارد ذکر شده درختان معابر و پارک‌ها به ویژه درختان سوزنی برگ نیز برف تکانی شده اند تا جلوی شکستگی احتمالی آن‌ها گرفته شود.
مصطفی سلیمی شهردار منطقه 3 نیز در گفتگو با شهرنوشت، با اشاره به برودت هوا و بارش برف در سطح شهر تهران، درباره اقدامات منطقه سه برای پاکسازی معابر اظهار کرد: از روز گذشته با اعلام آماده‌باش عوامل حوزه معاونت خدمات شهری و نواحی 6 گانه منطقه سه تمهیدات لازم برای پاکسازی معابر آغاز شد.
به گفته وی؛ این تمهیدات اعم از استقرار خودرو‌های مکانیزه نمک‌پاش، محلول‌پاش و خاور و کامیون‌های تیغه‌دار در محل‌های از قبل تعیین شده مستقر بودند و به محض آغاز بارش برف نسبت به نمک‌پاشی و رفع لغزندگی معابر اقدام کردند.
شهردار منطقه سه شهرداری تهران با بیان اینکه بارش برف از ساعت 2:30 دقیقه بامداد آغاز شد، گفت: تاکنون و به همت همکارانمان مشکل خاصی از حیث لغزندگی به وجود نیامده و گزارشی دراین باره دریافت نکردیم، درواقع تردد‌ها به سادگی و بدون مشکل در حال انجام است.
سلیمی همچنین با اشاره به احتمال یخ زدگی معابر در ساعات پایانی شب توضیح داد: از هم اکنون عوامل اجرایی معاونت خدمات شهری منطقه و نواحی 6 گانه نسبت به یخ‌زدایی از معابر و پاکسازی پیاده‌رو‌ها به ویژه در سطوح شیب‌دار اقدام کردند و کار‌ها ادامه دارد.
محمد محمددوست، شهردار منطقه 4 با اشاره به اقدامات ویژه پیشگیری از یخ زدگی خیابان‌ها گفت: با بارش برف از صبح امروز، نیرو‌های ستاد برف روبی شهرداری در نواحی نه گانه آماده باش کامل بوده و معابر قبل و حین بارندگی به صورت مداوم بازبینی شده و تلاش می‌شود که از هرگونه لغزندگی و یخ زدگی جلوگیری شود.
وی عنوان کرد: به منظور آسایش شهروندان در حین تردد و با توجه به کاهش سرما در شب هنگام و احتمال زیاد یخ زدگی معابر و جلوگیری از تخریب آسفالت، خیابان‌های اصلی با کمک از نیرو‌های انسانی و ماشین آلات ویژه برف روبی از جمله گریدر، شن پاش و نمک پاش پاکسازی می‌شود.
شهردار منطقه 4 گفت: تا به این لحظه با پخش بیش از 1900 تن شن و نمک کیسه‌ای تمامی معابر و بزرگراه‌ها باز و به دور از لغزندگی‌های پرخطر گزارش شده است.
محمددوست با بیان اینکه تردد آسان و روان بودن ترافیک در تمامی فصول به ویژه در چنین هوایی از اهم وظایف مدیریت شهری است، گفت: با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته درخصوص بارش برف از دیروز تمامی تمهیدات و مقدمات در این خصوص اندیشیده شده و 10 ایستگاه برف روبی منطقه چهار در آماده باش کامل بوده، از این رو تمامی معابر اصلی منطقه بدون مشکل باز است.
فریدون حیدری، شهردار منطقه 5 هم گفت: پس از بارش برف با افزایش برودت هوا، معابر به صورت طبیعی دچار یخ زدگی می‌شوند که شهرداری منطقه 5 با توجه به اهمیت حفظ ایمنی معابر تدابیر لازم را برای این موضوع اندیشیده است تا بتواند موثرترین خدمات را پس از بارش برف به شهروندان ارائه کند.
وی اظهار داشت: بیش از 700 نفر از نیرو‌های ستاد برف روبی منطقه با به کارگیری بیش از 200 دستگاه خودرو و تجهیزات تخصصی برف روبی و یخ زدایی طی روز و شب جاری آماده انجام عملیات یخ زدایی هستند.
حیدری از تامین 6000 کیسه شن و نمک طی شبانه روز گذشته برای استفاده شهروندان در زمان بارش برف خبر داد و اعلام کرد: با توجه به اهمیت موضوع یخ زدگی معابر 3000 کیسه شن و نمک دیگر نیز آماده شده و در معابر پرتردد در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.
حیدری از پاکسازی معابر عمومی همچون اطراف پیاده روها، بیمارستان ها، درمانگاه ها، پایانه ها، مساجد، پل‌های عابر پیاده خبر داد و گفت: ترافیک مسیر‌های عبوری نیز به صورت لحظه‌ای رصد شده و در صورت نیاز بلافاصله اقدامات لازم برای برطرف کردن مشکلات احتمالی انجام می‌گیرد.
شهردار منطقه 5 همچنین به انجام عملیات درخت تکانی اشاره و تصریح کرد: با توجه به احتمال شکستگی شاخه درختان با افزایش بار برف بر آنها، هم اکنون نیرو‌های خدمات شهری منطقه در حال عملیات درخت تکانی هستند و تا پایان این عملیات به کار خود ادامه خواهند داد.
وی همچنین در رابطه با آمادگی 2 مددسرای منطقه برای پذیرایی از بانوان و آقایان نیازمند عنوان کرد: با توجه به سردی هوا این دو مددسرا به صورت ویژه در حال خدمت رسانی به شهروندان نیازمند هستند تا در روز‌های سرد سال، افراد نیازمند بتوانند در سرپناهی گرم آرام گیرند.
همچنین، تورج فرهادی شهردار منطقه 6 نیز در گفتگو با خبرنگار شهرنوشت، با بیان اینکه پیش بینی‌ها حاکی از این است که از بعدازظهر امروز با توجه به صاف شدن هوا دما به زیرصفر کاهش پیدا می‌کند، گفت: برای امشب آماده باش صد در صد نیروهایمان را اعلام کردیم. حدود 240 نیروی کارگری و 40 نفر از مدیران اجرایی و ستادی با توجه به پهنه بندی و تقسیم کار صورت گرفته انجام شده در منطقه مستقر شده که این نیرو‌های اجرایی بر عملکرد نیرو‌های کارگری نظارت می‌کنند.
وی افزود: 45 دستگاه خودروی برف روب مکانیزه و غیرمکانیزه سبک و سنگین نیز برای این کار در نظر گرفته شده است و از اوایل صبح قبل از شروع یخبندان، پاشش شن در سطح معابر اصلی و فرعی آغاز می‌شود.
فرهادی تصریح کرد: منطقه 6 با توجه به شرایط خاص توپوگرافی که دارد در یک سری از محور‌های منتهی به خیابان ولیعصر (عج) مانند آبشار، جهان آرا، یوسف آباد و اسدآبادی دارای شیب بسیار زیادی است که اولویت ما برای انجام عملیات یخ زدایی این خیابان هاست.
شهردار منطقه 6 اظهار داشت: محور‌های بزرگراهی و حواشی جداول میانی و حاشیه‌ای محور‌های بزرگراهی اولویت بعدی هستند.
وی در پایان یادآور شد: برنامه ریزی ما به این شکل است که از حدود ساعت یک بامداد شن پاشی معابر را آغاز می‌کنیم تا از لغزندگی معابر جلوگیری شود.
علی نوذرپور، شهردار منطقه 22 نیز در گفتگو با خبرنگار شهرنوشت گفت: در همان ساعات اولیه بارش برف، 170 نیروی خدمات شهری به همراه تجهیزات برف روبی در سطح منطقه برای خدمت رسانی به شهروندان آماده بودند.
وی افزود: شهرداری منطقه 22 با دارابودن 4 سایت برف روبی، 24 دستگاه خودروی برف روبی، 260 مخزن حاوی شن مخصوص و 170 نیروی خدمات شهری از صبح امروز آماده باش بودند و از یخ زدگی سطح معابر منطقه جلوگیری کردند و تاکنون گزارشی مبنی بر یخ زدگی نداشته ایم.
حسن رحمانی شهردار منطقه 21 نیز در گفتگو با خبرنگار شهرنوشت گفت: منطقه 21 در راستای پیشگیری از یخزدگی و لغزندگی معابر اصلی و فرعی سطح منطقه، با دارا بودن چهار سایت برف روبی در سطح نواحی و یک سایت اصلی برف روبی در بلوار یاس؛ عملیات برف روبی را با تعداد 70 دستگاه ماشین آلات و ادوات مخصوص برف روبی شامل ماشین‌های سنگین و مکانیزه نمک و شن پاش، گریدر، لودر، کامیون تیغه برف روب، خاور، باب کت و جرثقیل در دست انجام دارد.
وی افزود: قریب به 150 نفر نیروی انسانی متخصص، عملیات برف روبی را در سطح معابر سواره رو و پیاده روی منطقه بر عهده دارند و همچنین 130 نفر در سطح نواحی سه گانه، درحال برف تکانی از روی درختان بوستان ها، فضای سبز و معابر بوستان‌های سطح منطقه 21 هستند.
او با اشاره به اولویت‌های عملیات برف‌روبی عنوان کرد: اولویت نخست مدیریت شهری منطقه 21 برای انجام عملیات برف روبی، شریان‌های اصلی و محور‌های بزرگراهی این منطقه بوده و به دنبال آن شریان‌های درجه دو و سه و همچنین معابر فرعی سطح منطقه از جمله معابر محدوده مراکز فرهنگی-آموزشی، مدارس، مساجد، مراکز درمانی، راسته‌های تجاری و میادین میوه و تره بار سطح منطقه 21 جهت انجام عملیات برف‌روبی و برف تکانی در دستور کار ویژه قرار دارند.
رحمانی هم‌چنین اظهار کرد: همچنین تمامی معابری که پیش بینی می‌شود دچار یخ زدگی شوند، توسط عوامل اجرایی نواحی سه گانه منطقه 21 شناسایی شده و به منظور افزایش ضریب ایمنی؛ شن‌پاشی و نمک‌پاشی شده‌اند. در حال حاضر تمامی امکانات و نیرو‌های انسانی منطقه 21 به صورت 24 ساعته در بسیج کامل به سر می‌برند تا برای رویارویی با ادامه بارش‌های امشب و جلوگیری از یخ زدگی و لغزندگی معابر آمادگی کامل داشته باشند؛ بنابراین گزارش؛ هم اکنون نیز اکیپ‌های ویژه برف روبی در سطح معابر پیاده راه منطقه 21 جهت انجام عملیات سراسری برف روبی و یخ زدایی درحال انجام وظیفه هستند.
دکتر شاپور رستمی معاون امور مناطق شهرداری تهران هم به همراه مدیریت شهری منطقه از سایت‌های برف روبی منطقه بازدید کردند.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/104091/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

لحظات شلیک ضدهوایی در پادگان کرمانشاه

باخت بسکتبالیست های کردستانی در اولین دیدار لیگ دسته اول مردان

فرهنگ، زبان و آداب و رسوم هورامان آوازه جهانی دارد

واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد حادثه ساز شد

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد

کنایه سنگین نماینده مجلس به رئیسی درباره قیمت دلار

مانور پدافندی پادگان ابوذر علت صدا‌های شدید در سرپل ذهاب بود

نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی

شناسایی بیش از 170 تبعه غیر مجاز در کرمانشاه

بازی مقابل سپاهان باید مساوی می‌شد / باشگاه ذوب‌آهن باید قرارداد محمد ربیعی را تمدید کند

استانداری کرمانشاه : علت شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب رزمایش بوده

ببینید | علت شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب رزمایش بوده

بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه

کمال: استعفای ربیعی یک شوک مثبت بود

شنیده شدن صدای ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب

تمرین پدافند در پادگان ابوذر سرپل ذهاب

شنیده شدن صدای شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب /علت چه بود؟

شلیک ضدهوایی از پادگان ابوذر مربوط به رزمایش پدافندی است

شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب؛ ماجرا چیست؟

مانور پدافندی پادگان ابوذر علت صداهای شدید در سرپل ذهاب بود

رزمایش، علت صدای ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب

پیروزی دختران بلند قامت کردستانی در مصاف با نماینده زنجان + فیلم

اقتدار و عزت ایران اسلامی مرهون خون پاک شهدا

فال انبیا فردا پنج شنبه 30 فروردین 1403

عملیات اجرایی سد و شبکه شرفشاه سومار طبق برنامه انجام شود

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

نجات کارگر حادثه دیده در ارتفاع

عجیب‌ترین نتیجه روز اول جام ملت‌های آسیا!

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است

رژیم صهیونیستی روز به روز به پایان خود نزدیک‌تر می‌شود

دیدار صمیمی نماینده ولی فقیه در استان با مردم دیواندره

مریوان در هزارتوی مشکلات شهری

کردستان برای سومین سال متوالی میزبان زوار اربعین می شود

دلیل عجیب و متفاوت یک مرد برای خفه کردن همسرش

صحبت‌های محمد ربیعی سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان:

فیلم| تداوم عملیات بازگشایی گردنه تته در کردستان

فرهنگ و آداب و رسوم هورامان شایسته معرفی به جهان است

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

ثبت جهانی پالنگان نیازمند همت جمعی است

هزینه‌کرد 700 میلیارد تومانی برای آبرسانی به روستاهای کردستان

نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است

شرکت بیش از2هزار کردستانی در آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی

اردوی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان در مریوان

پیروزی بلندقامتان کردستانی در برابر نماینده زنجان

تاریخ افزایش کرایه حمل و نقل عمومی اعلام شد

نمایش شکوه صلابت و اقتدار ارتش در کردستان + تصاویر

هزینه‌کرد 700 میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان