عصر کرد

آخرين مطالب

فرمانده انتظامی کردستان خبر داد:

زمین خواری هشت میلیاردی درسنندج کشف شد/اعتراف سارق به 20فقره سرقت اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج – فرمانده انتظامی کردستان از کشف زمین خواری هشت میلیارد ریالی، دستگیری سارق سابقه دار در قروه و کشف 20 فقره سرقت و همچنین کشف 22 میلیارد ریال کالای قاچاق طی 10 روز گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی کردستان، سردار علی آزادی به گزارش چند عملکرد شاخص پلیس در استان کردستان طی 10 روز گذشته اشاره کرد و از رفع تصرف 591 متر مربع از اراضی ملی به ارزش بیش از هشت میلیارد ریال در سنندج خبر داد و اظهار داشت: مقابله با زمین خواری و رفع تصرف اراضی ملی یکی از ماموریت های نیروی انتظامی و جرایمی است که با همکاری سازمان های مرتبط در حال پیگیری است.
وی افزود: در همین راستا و در پی وصول یک فقره پرونده از اداره راه و شهر سازی شهرستان سنندج مبنی بر تخریب و تصرف 591 متر مربع از اراضی ملی در محدوه یکی از میادین اصلی شهر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.
فرمانده انتظامی کردستان ادامه داد: با بررسی های میدانی و استفاده از نقشه های هوایی و دعوت از نماینده اداره راه و شهرسازی مشخص شد زمین مورد نظر به صورت غیر قانونی مورد تصرف قرار گرفته است.
سردار آزادی یادآور شد: با هماهنگی مراجع قضائی متهم شناسایی و دستگیر و برای انجام تحقیقات به پلیس امنیت اقتصادی منتقل شد.
وی با اشاره به تحقیقات تخصصی به عمل آمده و ارائه شواهد و مدارک از سوی ماموران، بیان کرد: متهم در تحقیقات به عمل آمده به جرم خود اقرار و به تصرف غیر قانونی 591 متر مربع از اراضی ملی اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش زمین مورد نظر را بیش از هشت میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در همین راستا پرونده تشکیل و متهم برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.
دستگیری سارق سابقه دار و اعتراف به 20 فقره سرقت در قروه
سردار آزادی در بخش دیگری از سخنان خود از شناسایی و دستگیری سارق سابقه دار و اعتراف وی به 20 فقره سرقت قطعات و محتویات خودرو در قروه خبر داد و اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت قطعات و محتویات خودرو در سطح حوزه استحفاظی شهرستان قروه، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقات و با اشراف اطلاعاتی موفق به شناسایی سارق سابقه دار و حرفه ای قطعات خودرو شدند و با هماهنگی مراجع قضائی در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی کردستان در ادامه با بیان اینکه متهم در تحقیقات تخصصی به عمل آمده به 20 فقره سرقت قطعات و محتویات خودرو در سطح شهرستان قروه اعتراف کرد، ادامه داد: ماموران وی را به مراجع قضائی معرفی کردند.
کشف 127 هزار لیتر بنزین قاچاق در مرز باشماق مریوان
سردار آزادی در ادامه سخنان خود از کشف بیش از 127 هزار لیتر بنزین قاچاق طی یک عملیات هدفمند پلیسی در مرز باشماق مریوان خبر داد و یادآور شد: ماموران اداره مبارزه با قاچاق پلیس آگاهی شهرستان مریوان پس از مدت ها کار اطلاعاتی موفق به شناسایی پنج دستگاه تریلی حامل بنزین قاچاق شدند.
وی بیان کرد: با هماهنگی مراجع قضائی، خودروهای مورد نظر طی یک عملیات در مرز باشماق و قبل از خروج از مرز توقیف و در بازرسی از آنها در مجموع بیش از 127 هزار لیتر بنزین قاچاق کشف شد.
فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به دستگیری پنج نفر و توقیف پنج دستگاه تریلی تانکردار و معرفی متهمان به مراجع ذیصلاح، گفت: ارزش سوخت قاچاق برابر اعلام نظر کارشناسان بیش از هشت میلیارد ریال برآورد شده است.
توقیف کامیون حامل 10 میلیارد کالای قاچاق
سردار آزادی در بخش دیگری از سخنان خود از توقیف کامیون حامل بیش از 10 میلیارد ریال کالای قاچاق توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان خبر داد و اظهار داشت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالای پلیس امنیت اقتصادی استان در راستای طرح عملیاتی مبارزه با قاچاق کالا با محوریت مبارزه با قاچاق کالای گمرکی موفق به شناسایی کامیون حامل بار قاچاق شدند.
وی با بیان اینکه با اشراف اطلاعاتی ماموران، کامیون مورد نظر با هماهنگی مراجع قضائی در یکی از محورهای مواصلاتی متوقف شد، افزود: در بازرسی از کامیون مورد نظر 642 قطعه انواع لوازم یدکی خودروهای شاسی بلند، یک هزار و962 رشته لامپ کم مصرف و بیش از 128 هزار عدد بطری آلومینیومی کشف شد.
فرمانده انتظامی کردستان با بیان اینکه کارشناسان ارزش این تعداد لوازم کالای قاچاق را بیش از 10 میلیارد ریال برآورد کردند، ادامه داد: در همین راستا پرونده تشکیل و راننده خودرو برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع ذیصلاح شد.
کشف توتون قاچاق در قروه
سردار آزادی در ادامه سخنان خود از کشف 9 هزار و 660 پاکت توتون قاچاق به ارزش بیش از یک میلیارد و 300 میلیون ریال در شهرستان قروه خبر داد و یادآور شد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران پلیس آگاهی قروه حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه سواری سمند مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی با اشاره به اینکه با هماهنگی قضائی در بازرسی از خودروی مورد نظر 9 هزار و 660 پاکت توتون قاچاق فاقد مجوز کشف شد، بیان کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر شده است و کارشناسان ارزش توتون های کشف شده را بیش از یک میلیارد و 300 میلیون ریال برآورد کردند.
فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به اینکه پلیس با تمام توان با قاچاقچیان و مخلان اقتصادی برخورد می کند، گفت: پرونده متشکله همراه متهم تحویل مراجع ذیصلاح شد.
کشف 272 طاقه پارچه قاچاق در کردستان
سردار آزادی در بخش دیگری از سخنان خود از کشف 272 طاقه پارچه به ارزش بیش از دو میلیارد و 700 میلیون ریال با هوشیاری ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان خبر داد و اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان در راستای طرح عملیاتی مبارزه با قاچاق کالا در پی یک کار اطلاعاتی و پلیسی موفق به شناسایی وانت نیسان حامل پارچه قاچاق در یکی از محورهای مواصلاتی استان شدند.
وی با بیان اینکه خودروی مورد نظر طی یک تعقیب و گریز پلیسی با هماهنگی مراجع قضائی متوقف و در بازرسی از آن 140 طاقه پارچه خارجی قاچاق کشف شد، افزود: در این رابطه راننده و سرنشین خودرو دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده و همچنین ارزش محموله پارچه کشف شده برابر اعلام نظر کارشناسان بیش از یک میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد شده است.
فرمانده انتظامی کردستان ادامه داد: همچنین در یک عملیات دیگر 132 طاقه پارچه خارجی به ارزش بیش از یک میلیارد و 500 میلیون ریال در دیواندره کشف شد که در این عملیات نیز دو نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/104188/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پورموسوی: ریسک کردیم و جواب گرفتیم

معرفی دفاع راست ایده‌آل؛ یاشوا کیمیش

توخل به پپ رسید؛ هدف بعدی مورینیو است

مربی موفق ایرانی در لیگ عراق لژیونر شد

احتمال محرومیت هواداران بایرن در بازی با رئال

پنالتی و گل اول پرسپولیس مقابل صنعت نفت درست بود؟

اوسمار: نتیجه 3 بر صفر عالی است؛ کارمان را انجام دادیم

اوزونیدیس: حریف‌مان فقط یک شوت و یک موقعیت داشت

پایان کار نمایندگان ایران در تفنگ 50 متر سه وضعیت

جنجال در آبادان؛ نمی‌خواهیم اوسمار حرف بزند

شاگردان اوسمار موقتا در صدر؛ سرخپوشان در انتظار لغزش استقلال

دبیر شورای مجازی استان کرمانشاه معرفی شد

ورود حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است

راهپیمایی حمایت از عملیات «وعده صادق» در کرمانشاه برگزار می‌شود

حذف و جابه‌جایی میدان بیستون با هدف روان‌سازی و گره‌گشایی ترافیک

پنالتی و گل اول پرسپولیس مقابل صنعت نفت درست بود؟ + فیلم

دیدگاه کارشناسی داوری در مورد دو صحنه جنجالی بازی صنعت نفت و پرسپولیس

پنالتی پرسپولیس درست بود؟

توصیه هشدارآمیز آخوندی: باید پیروز از صحنه جنگ بیرون بیاییم

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

جنجال دقایق پایانی و محرومیت سرپرست هوادار

رئال نگران بازی رفت مقابل بایرن؛ کمک‌مان کنید!

کلانتری: از صحبت‌های مسعود شجاعی انگیزه می‌گیرم

شجاعیان: همسرم در روند خوبم تاثیرگذار است

سامان نریمان و ناامیدی از 6 پاس گل نشده!

پرسپولیس آماده صدرنشینی موقت در آبادان

سردار آزمون در بغل قهرمان جهان

گل دوم پرسپولیس به صنعت نفت توسط عیسی آل‌کثیر

کاهش شانس ژیمناست تاریخ‌ساز ایران برای کسب سهمیه المپیک

اعلام پنالتی با خطای هند و گل سوم به سود پرسپولیس توسط کنعانی زادگان

گزارش زنده؛ صنعت نفت 0 - 3 پرسپولیس

تصاویری زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین + فیلم

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

باشگاه پرسپولیس : در جست‌وجوی پیروزی، توقف بعدی: آبادان

شجاعیان: از همسرم تشکر میکنم که با حضور او تونستم به روزهای خوب برگردم

کلانتری: از بودن کنار تیم هوادار و انگیزه دادن و صحبت کردن مسعود شجاعی لذت می برم

عنایتی: ازین پس اگر سرمربی تیم حریف به نشست ها نیاید منم دیگران را می فرستم

بایرن 32 سهمیه جام باشگاه‌ها را تکمیل کرد

پیروزی هم‌گروه ایران در جام ملت‌ها

عبداللهی: باید تا دقیقه آخر بازی می‌جنگیدیم

مسعود شجاعی و پوکر عجیب در هوادار

نریمان‌جهان: آمار من را فراموش نکنید

گزارش زنده؛ صنعت نفت 0 - 1 پرسپولیس

گل‌گهر در دقایق تلف‌شده برد را با تساوی عوض کرد

فوری: عالیشاه رباط صلیبی پاره کرد؟

فوری: کاپیتان پرسپولیس رباط صلیبی پاره کرد؟

ایرانی‌ترین غیرایرانی

نمک روی زخم آرسنال؛ لذت بردم که حذف شدید!‏

ورود کنعانی‌زادگان به باشگاه صدتایی‌های پرسپولیس