عصر کرد

آخرين مطالب

اطلاع‌رسانی خدمات دولت و نظام منجر به جلب مشارکت حداکثری در انتخابات می‌شود سياسي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - استاندار کردستان گفت: فرمانداران و بخشداران با اطلاع رسانی دقیق و مناسب خدمات صورت گرفته نظام و دولت تدبیر و امید در کردستان باید مردم را برای مشارکت حداکثری در انتخابات ترغیب کنند.

بهمن مرادنیا ظهر روز چهارشنبه در همایش فرمانداران و بخشداران ستاد انتخابات استان اظهار داشت: همه دستگاه‌های اجرایی در سطح استان موظف هستند تا با بسیج همه امکانات خود شرایط برگزاری انتخابات سالم و حداکثری را فراهم کنند.
وی افزود: در زمینه‌های مخابرات و راهداری و راه‌های روستایی باید با بررسی های لازم در اسرع وقت نسبت به رفع موانع احتمالی و برای رفاه حال مردم تدابیر مورد نیاز صورت گیرد.
مرادنیا خاطر یادآور شد: باید تلاش کنیم تا مسیرارتباطی مناطق روستایی با سایر نقاط استان به ویژه در زمان برگزاری انتخابات به سهولت فراهم شود.
استاندار کردستان اضافه کرد: شهرداری ها باید به فکر خودکفایی از کمک‌های دولتی به منظور کسب درآمد پایدار باشند و اگر شهردارها در این زمینه ناتوان هستند باید به علت عدم ناتوانی از سمت خود باید کنار بروند.
وی تاکید کرد: با وجود کارهای مهم و اساسی صورت گرفته هنوز نتوانستیم به خوبی عملکردمان را به اطلاع مردم برسانیم و در بیان عملکردها خیلی منفعلانه و خیلی ضعیف عمل کرده ایم .
مرادنیا گفت: افزایش بیش از 38 درصد رشد اعتبارات عمرانی نشان از انجام کارهای مهمی در حوزه عمرانی استان است که باید به اطلاع مردم استان رسانده شوند.
وی افزود: در برخی از پروژه ها مانند راه آهن که در ردیف اعتباری آن فقط 135 میلیارد تومان تخصیص داشته که این میزان به بیش از 370 میلیارد افزایش یافته که این افزایش با رایزنی های صورت گرفته تحقق یافته است .
وی ادامه داد: در بحث ساخت سدها نیزبه سدهای سیاه زاخ و سد آزاد ، علی آباد و رمشت اخیرا اعتبارات مناسبی برای تکمیل آنها تخصیص داده شده است.
استاندار تصریح کرد: این اقدامات در حقیقت عملکردی جمعی است و باید بپذیریم همه این عملمردها با حمایت دولت صورت گرفته و ضروریست با اطلاع رسانی باید به نحوی از اقدامات خود دفاع کنیم.
مرادنیا با اشاره به فرارسیدن ایام الله دهه فجر، ابراز داشت:ضمن ایجاد فضای شور و نشاط در جامعه باید به تشرح اقدامات انجام شده برای مردم پرداخت و با امید آفرینی به مردم آنها را با خدمات صادقانه و زیر بنایی دولت تدبیر و امید در استان بیشتر آشنا کرد.
وی یادآوری کرد: درحال حاضر تلاش می کنیم تا ضمن احداث راه آهن همدان به سنندج این خط را تا مرز رسمی باشماق امتداد دهیم که در صورت تحقق این امر در آینده آثار و نتایج مثبتی را برای رونق اقتصادی استان در پی خواهد داشت.
استاندار کردستان گفت: اتمام طرح‌های نیمه تمام در اولویت بوده و در سال آینده نیز با رایزنی های انجام شده شاهد رشد چشم گیری اعتبارات استان خواهیم بود که مسلما با اتمام این پروژه ها شاهد شکوفاهی هرچه بیشتراستان خواهیم بود.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به کمبود منابع مالی در سطح کشور به جرات باید گفت که این میزان رشد اعتبارات در کردستان در دیگر استانهای صورت نگرفته و استان کردستان در این زمینه در سطح کشور پیشتاز است که مسلما در آینده شاهد توسعه همه جانبه استان خواهیم بود.
مرادنیا تاکید کرد: دولت تدبیرو امید عنایت ویژه ای برای تسریع روند رشد و توسعه کردستان دارد و در چند سال اخیر با تخصیص اعتبارات جهشی مناسب گامهای مهم و ارزنده ای را در این راستا بر داشته است.
وی اذعان داشت: در چند سال اخیر و با پیگیری مدیران دستگاههای اجرایی و کمک و همراهی مردم پروژه های فراوانی آماده بهره برداری هستند که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در آینده نزدیک بسیاری از این طرح‌ها افتتاح و در اختیار مردم قرار می گیرند.
وی گفت: باید ضمن امید بخشی به مردم امسال مراسمات و جشن‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایام الله دهه فجر را هرچه باشکوه تر برگزار کنیم.
استاندار کردستان در ادامه به شرایط برگزاری انتخابات در کردستان اشاره کرد و گفت: با نهایی شدن لیست افراد تایید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان قطعا در آستانه برگزاری انتخابات شاهد ایجاد شور و نشاط برای حضوری حداکثری در استان خواهیم بود و ما نیز به عنوان مجریان انتخابات موظف هستیم تا شرایط لازم را برای برگزاری انتخاباتی سالم و فراگیر مهیا کنیم.
وی خطاب به فرمانداران و بخشداران استان گفت: با برگزاری نشست با معتمدین و فعالین اجتماعی ، جناحهای سیاسی و ارتباط سازنده و مناسب با قشرهای مختلف مردم می توانید آنها را برای مشارکت حداکثری در انتخابات ترغیب کنید.
مرادنیا خاطر افزود: رفع مشکلات و نارسایی های حاشیه شهرها را نباید فراموش کنیم و در این راستا فرمانداران، شهرداران بایستی اقدامات لازم را برای ساماندهی این نواحی به عمل آورند.
وی گفت: بحث ساخت مسکن محرومین را باید با جدیت در اولویت برنامه ها قرار گیرد و با مشارکت مردم و متقاضیان هرچه سریعتر مقدمات اجرای دقیق و کامل طرح را در سطح استان فراهم کنیم.
استاندار کردستان تاکید کرد: در ایام الله دهه فجر برنامه های شاد و مفرح متنوعی از جمله جشن مشترک به مناسبت نامگذاری شهرهای سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی و نیز شهر سلیمانیه به عنوان شهر خلاق ادبیات تدارک دیده شده که در صورت اجرا می تواند ضمن ایجاد فضای شور و نشاط در جامعه زمینه های ارتباط و همکاری و تبادلات فرهنگی دو جانبه هرچه بیشتر مهیا می شود.
دلسوزان انقلاب با امید بخشی به مردم زمینه مشارکت حداکثری در انتخابات را فراهم کنند
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان نیز در این همایش گفت: همه دلسوزان انقلاب باید با امید بخشی به مردم زمینه مشارکت حداکثری در انتخابات را فراهم و همه باید بدون جانبداری و فقط در راستای برگزاری انتخاباتی سالم و با مشارکت حداکثری مردم به وظایف خود عمل کنند.
حسین خوش اقبال اظهار داشت: اگر مردم به ما به عنوان مجریان برگزاری انتخابات اعتماد کنند با رغبت بیشتری برای حضور حداکثری در پای صندوقهای رای حاضر می شوند.
وی افزود: در حال حاضر دغدغه ها ما باید فراهم ساختن شرایط لازم برای حضور حداکثری و پرشور مردم در انتخابات باشد تا حماسه دیگری را رغم بزنیم.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان تصریح کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در اوج و قدرت و اقتدار در منطقه و بین الملل حضوری پررنگ دارد.
وی تاکید کرد: بنابراین بر طبق این اقتدار باید با برگزاری انتخاباتی فراگیر و سالم و با مشارکتی بی نظیر مردم یکبار دیگر این عظمت و صلابت را به جهانیان نشان دهیم.
خوش اقبال در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به شهادت سردار سلیمانی در راه دفاع از ارزش های انقلاب در ادامه گفت: سردار سلیمانی در حقیقت الگوی بی نظیر و مناسب برای همه ما می باشد و باید با الگو برداری از راه و روش آن شهید بزرگوار همواره آماده جانفشانی و از خودگذشتگی در راه دفاع از ارزشها و آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان خاطر نشان کرد: باید با خدمتگذاری بی منت به مردم و مقابله با هرگونه جریانات ضد انقلابی باعث جلب مردم برای مشارکت در مسیر انقلاب اسلامی شویم.
وی خطاب فرمانداران، بخشداران و دستاندارکاران برگزاری انتخابات در استان گفت: باید با دقت فراوان بر طبق قانون به وظایف خود عمل کنید و در واقع ملاک ومعیار اجرای دقیق قانون می باشد.
خوش اقبال تاکید کرد: باید فرصت حضور همه جریانات و تفکرات انقلابی را در انتخابات را مهیا کرد و برای آنها فرصتی برابر برای راه یابی به مجلس شورای اسلامی را بوجود آورد تا حقی ازکسی پایمال نشود.
وی ضمن تشکر از همکاری قوه قضایه در برخورد با برخی از تخلفات صورت گرفته در حین تبلیغات انتخاباتی و به خصوص در فضای مجازی ابراز امیدواری کرد که همانند گذشته دولت و قوه قضایه با همکاری و همراهی هم شرایط برگزاری انتخاباتی سالم و حداکثری مهیا کنند.
اعتبارات عمرانی کردستان در سال آیندە 29 درصد رشد خواهد داشت
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان هم در این همایش گفت: در حالی که میانگین رشد اعتبارات عمرانی کشور پنج و دو دهم درصد است این رشد در بخش عمران استان و در قانون بودجه 29 درصد است
شهرام ملکی افزود: سال گذشته نیز میانگین رشد اعتبارات عمرانی کشور 11 درصد بود اما این میزان در کردستان با پیگیری های مقام عالی دولت و مدیران در استان 3٨ درصد بود.
ملکی با اشاره به اینکه رشد اعتبارات عمرانی استان نشانه روحیه پیگیری و مطالبه گری در استان است، اضافه کرد: در اعتبارات سال آینده کشور بخش های کشاورزی، صنعت، راه وسدهای استان به خوبی دیده شده و تا پایان دولت دوازدهم طرح های بسیار ارزشمندی در استان به بهره برداری خواهد رسید.
وی به تعهد دولت برای اتمام راه آهن همدان به سنندج نیز اشاره کرد و گفت: اعتبار نهایی برای اتمام این پروژه مهم و حیاتی با ایستگاه آن حدود هزار میلیارد تومان است که دولت تامین آن را تضمین کرده و تا پایان دولت دوازدهم به اتمام خواهد رسید.
وی همچنین به نقش و عملکرد شهرداری ها در امید بخشی به جامعه در آستانه انتخابات مجلس نیز گریزی زد و افزود: امسال نسبت به سال گذشته اعتبارات شهرداری ها و دهیاری ها به ترتیب 70 و 140 درصد رشد نشان می دهد.
ملکی تاکید کرد: اطلاع رسانی کافی به مردم در خصوص خدمات و پروژه های انجام شده در بخش های مختلف باید انجام شود تا از این رهگذر شاهد حضور پرشور مردم در انتخابات باشیم.
برچسب‌ها
مجلس شورای اسلامی کردستان دولت تدبیر و امید دولت استانداری کردستان بهمن مرادنیا

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/104374/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

مورینیو: در فوتبال یک‌بار و به‌خاطر رئال گریه کردم

آخرین تمرین پرسپولیس برای بازی حذفی

درگیری اسطوره‌های یونایتد و آرسنال بر سر برونو!

پرسپولیس با دو مصدوم مهم مقابل آلومینیوم

پاسخ کوبنده مدیر تراکتور به یک برنامه تلویزیونی

ستاره چلسی فصل را از دست داد، آرژانتین نگران کوپا!‏

سالگرد زادروز یوهان کرویف؛ منتخب حرکات دوران بازی نابغه هلندی

ژاوی اشک خوان لاپورتا را در آورد

6 اردیبهشتِ زیبا؛ روز زیبای سنه نازار

طرح باک پُر در مرز پرویزخان به‌صورت رسمی از روز شنبه اجرا می‌شود

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»

بکارگیری منشی‌های خانم در این استان ممنوع شد!

عمل به آموزه‌های قرآن، نسخه شفابخش نجات بشریت است

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

بکار گیری منشی های خانم ممنوع شد

ششم اردیبهشت، روز سنندج

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد

یوفا تهدید کرد؛ احتمال محرومیت اسپانیا از یورو

خصوصی واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

شماره یک و دو دنیا برای PSG بازی می‌کنند

مژده 500 میلیاردی وزیر در دیدار با ورزشکاران

وعده لاپورتا به هواداران بعد از ماندنی شدن ژاوی

بارسلونا به ستاره پی‌اس‌جی باخت!

ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود

برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»

تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

درخواست حمید مطهری از هواداران تراکتور

گل های دیدنی دنیای فوتبال با ضربات بغل پا

مطهری: سعی میکنیم در 90 دقیقه کار را تمام کنیم

لاپورتا: ژاوی ماند چون پروژه برنده‌ای داریم!

خشم ژاوی: می‌خواهند با اعتبار من بازی کنند

توصیه نماینده مجلس به مالکان جدید استقلال و پرسپولیس

واکنش تند کارشناس تلویزیون به وزارت ورزش

بانک هایی که خریدار پرسپولیس بودند واقعا سهام شان افت کرد؟

سپاه در هر صحنه‌ای که وارد شد میدان پیروزی بود

کشف بیش از 5 هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین

طلایی شدن دو مازندرانی در انتخابی ووشو چین

حافظان قرآن به عنوان سفیران تاثیرگذار نقش آفرینی کنند

وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای 20 خانوار کشور

کاهش 100 درصدی تصادفات فوتی در کردستان

یک قرن سنندج در قاب تصویر

خدمات رسانی سه کتابخانه سیار در شهرستان‌های هرسین، قصرشیرین و جوانرود

برگزاری مانور آمادگی و پیشگیری از خطرات احتمالی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی

5 هزار و 780 زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است