عصر کرد

آخرين مطالب

استاندار کردستان:

اطلاع رسانی خدمات نظام زمینه مشارکت در انتخابات را فراهم می کند سياسي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - استاندار کردستان گفت: با اطلاع رسانی دقیق و مناسب خدمات صورت گرفته نظام و دولت تدبیر و امید در کردستان می توان زمینه مشارکت حداکثری مردم را در انتخابات مجلس فراهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا در همایش فرمانداران و بخشداران ستاد انتخابات استان کردستان، اظهار داشت: همه دستگاه های اجرایی در سطح استان موظف هستند تا با بسیج همه امکانات خود شرایط برگزاری انتخابات سالم و حداکثری را فراهم کنند.
وی با بیان اینکه در زمینه های مخابرات و راهداری و راه های روستایی باید با بررسی های لازم در اسرع وقت نسبت به رفع موانع احتمالی و برای رفاه حال مردم تدابیر مورد نیاز اندیشیده شود، افزود: باید تلاش کنیم تا مسیر ارتباطی مناطق روستایی با سایر نقاط استان به ویژه در زمان برگزاری انتخابات به سهولت برقرار شود.
استاندار کردستان ادامه داد: شهرداری ها باید به فکر خودکفایی از کمک های دولتی به منظور کسب درآمد پایدار باشند و اگر شهردارها در این زمینه ناتوان هستند باید به علت عدم ناتوانی از سمت خود باید کنار بروند.
مرادنیا یادآور شد: با وجود کارهای مهم و اساسی صورت گرفته متاسفانه نتوانستیم به خوبی عملکردمان را به اطلاع مردم برسانیم و در بیان عملکردها خیلی منفعلانه و خیلی ضعیف عمل کرده ایم.
وی بیان کرد: در حال حاضر با وجود افرایش بیش از 38 درصد رشد اعتبارات عمرانی از جمله در برخی از پروژه ها مانند راه آهن که در ردیف اعتباری آن فقط 135 میلیارد تومان تخصیص داشته که این میزان به بیش از 370 میلیارد افزایش یافته است و این افزایش با رایزنی های صورت گرفته تحقق یافته است و این ارقام علاوه بر اعتبارات عمرانی تخصیصی به استان است.
استاندار کردستان با اشاره به اینکه این روند نشان از انجام کارهای مهمی در حوزه عمرانی استان است که باید به اطلاع مردم کردستان رسانده شوند، گفت: در بحث ساخت سدها نیز به سدهای سیاه زاخ و سد آزاد، علی آباد و رمشت اخیراً اعتبارات مناسبی برای تکمیل آنها تخصیص داده شده است.
مرادنیا اظهار داشت: این اقدامات در حقیقت عملکردی جمعی است و باید بپذیریم همه این عملکردها با حمایت دولت صورت گرفته و ضروری است با اطلاع رسانی به نحوی از اقدامات خود دفاع کنیم.
وی با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، افزود: ضمن ایجاد فضای شور و نشاط در جامعه باید به تشرح اقدامات انجام شده برای مردم پرداخت و با امید آفرینی به مردم آنها را با خدمات صادقانه و زیر بنایی دولت تدبیر و امید در استان بیشتر آشنا کرد.
استاندار کردستان ادامه داد: در حال حاضر تلاش می کنیم تا ضمن احداث راه آهن همدان به سنندج این خط را تا مرز رسمی باشماق امتداد دهیم که در صورت تحقق این امر در آینده آثار و نتایج مثبتی را برای رونق اقتصادی استان در پی خواهد داشت.
مرادنیا یادآور شد: اتمام طرح های نیمه تمام در اولویت بوده و در سال آینده نیز با رایزنی های انجام شده شاهد رشد چشم گیری اعتبارات استان خواهیم بود که مسلماً با اتمام این پروژه ها شاهد شکوفاهی هرچه بیشتراستان خواهیم بود.
وی بیان کرد: با توجه به کمبود منابع مالی در سطح کشور به جرات باید گفت که این میزان رشد اعتبارات در کردستان در دیگر استان های صورت نگرفته و استان کردستان در این زمینه در سطح کشور پیشتاز است که مسلماً در آینده شاهد توسعه همه جانبه استان خواهیم بود.
استاندار کردستان گفت: دولت تدبیرو امید عنایت ویژه ای برای تسریع روند رشد و توسعه کردستان دارد و در چند سال اخیر با تخصیص اعتبارات جهشی مناسب گام های مهم و ارزنده ای را در این راستا برداشته است.
مرادنیا اظهار داشت: خوشبختانه در چند سال اخیر و با پیگیری مدیران دستگاه های اجرایی و کمک و همراهی مردم پروژه های فراوانی آماده بهره برداری هستند که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در آینده نزدیک بسیاری از این طرح ها افتتاح و در اختیار مردم قرار می گیرند.
وی افزود: باید ضمن امید بخشی به مردم امسال مراسمات و جشن های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایام الله دهه فجر را هرچه باشکوه تر برگزار کنیم.
استاندار کردستان در ادامه به شرایط برگزاری انتخابات در کردستان اشاره کرد و ادامه داد: با نهایی شدن لیست افراد تایید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان قطعاً در آستانه برگزاری انتخابات شاهد ایجاد شور و نشاط برای حضوری حداکثری در استان خواهیم بود و ما نیز به عنوان مجریان انتخابات موظف هستیم تا شرایط لازم را برای برگزاری انتخاباتی سالم و فراگیر مهیا کنیم.
مرادنیا خطاب به فرمانداران و بخشداران استان بیان کرد: با برگزاری نشست با معتمدین و فعالین اجتماعی، جناح های سیاسی و ارتباط سازنده و مناسب با قشرهای مختلف مردم می توانید آنها را برای مشارکت حداکثری در انتخابات ترغیب کنید.
وی یادآور شد: رفع مشکلات و نارسایی های حاشیه شهرها را نباید فراموش کنیم و در این راستا فرمانداران، شهرداران بایستی اقدامات لازم را برای ساماندهی این نواحی به عمل آورند.
استاندار کردستان گفت: بحث ساخت مسکن محرومین را باید با جدیت در اولویت برنامه ها قرار گیرد و با مشارکت مردم و متقاضیان هرچه سریعتر مقدمات اجرای دقیق و کامل طرح را در سطح استان فراهم کنیم.
مرادنیا اظهار داشت: در ایام الله دهه فجر برنامه های شاد و مفرح متنوعی از جمله جشن مشترک به مناسبت نامگذاری شهرهای سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی و نیز شهر سلیمانیه به عنوان شهر خلاق ادبیات تدارک دیده شده که در صورت اجرا می تواند ضمن ایجاد فضای شور و نشاط در جامعه زمینه های ارتباط و همکاری و تبادلات فرهنگی دو جانبه هرچه بیشتر مهیا می شود.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/104388/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان

عشق زندگی می بخشد

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس از کدام منبع برای دو تیم خرج می‌کنند؟

عملکرد پرسپولیس در مرحله 1/8 نهایی جام حذفی

آمار جالب سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی

خط و نشان بازیکن سرشناس ملاثانی برای سپاهان

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

بازگشت روماریو ستاره سابق برزیل پس از 16سال

قهرمان روس جهان و المپیک پیگیر وضعیت گرایی

خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت

سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز

گازرسانی به 100 واحد صنعتی در کردستان

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»

صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان

طلای ووشوکاران مازندرانی در پیکار‌های انتخابی جام جهانی

تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان

اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد

امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه

آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز

استفاده 78 درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه

1 مصدوم به علت سقوط از ارتفاع در روستای شبانکاره منطقه روانسر

برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن

طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود

دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»

اعزام 2 کاروان 85 نفره از کرمانشاه به حج عمره

پنج هزار و 780 خانوار تحت پوشش بهزیستی