عصر کرد

آخرين مطالب

30 دانشگاه برتر کشور در ایجاد اشتغال با کمیته امداد مشارکت می‌کنند علمي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام(ره) کشور گفت: با هدف استفاده از ظرفیت نخبگان و اساتید دانشگاهی در علمی کردن اشتغال برای محرومان، این نهاد با اساتید 30 دانشگاه کشور نشست‌های هم‌اندیشی برگزار و از نظرات، راهکارها و مشارکت آنها استفاده می‌کند.

حجت‌الله عبدالملکی روز شنبه در نشست هم اندیشی با اساتید دانشگاه‌های کردستان، اظهار داشت: از آغاز فعالیت کمیته امداد، زمینه خودکفایی 700 هزار خانوار تحت پوشش این نهاد فراهم شده که با خروج این جمعیت، سالانه 2 هزار و 100 میلیارد تومان صرفه‌جویی در هزینه‌های عمومی این نهاد ایجاد شده است.
وی تاکید کرد: تنها در سال 97 بیش از پنج‌ هزار و 500 میلیارد تومان درآمد از محل طرح‌های اشتغال جاری و تحت نظارت به خانواده های محروم در قالب مستمری و کمک معیشت پرداختی به خانواده ها زیر پوشش تزریق شده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام(ره) کشور با بیان اینکه مددجویان تحت حمایت این نهاد از اقشار ضعیف و دهک‌های پایین جامعه هستند، افزود: این قشر در تعاملات اجتماعی اقتصادی و فرهنگی حضور کمتری داشته و فاقد دانش فنی و مهارت کافی برای ورود به بازار کار هستند.
عبدالملکی یادآور شد: از آنجا که بیکاری سرمنشاء انحراف و سرخوردگی نسل جوان و بحران های اجتماعی و سیاسی در جامعه است، ایجاد اشتغال پایدار می‌تواند نقش مهمی در خارج کردن این خانواده ها از شرایط محرومیت ایفا کند.
وی اضافه کرد: در همین راستا معاونت اشتغال و توانمندسازی کمیته امداد با توجه به دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر ایجاد اشتغال پایدار توانسته است با پیاده‌سازی طرح های بدیع و زودبازده و همچنین آماده کردن زمینه فراگیری در آموزش و مهارت های مختلف در تحقق این امر مهم قدم‌های جدی بردارد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام(ره) کشور گفت: بهره مندی از افکار نخبگان و جامعه دانشگاهی می‌تواند شتاب‌دهنده و راهگشای این مساله مهم باشد.
عبدالملکی با بیان اینکه برنامه اشتغال محرومان در کمیته امداد در قالب 2 نظام هدایت شغلی و راهبری شغلی به صورت موازی پیگیری می‌شود، افزود: در نظام هدایت شغلی، الگوی سابقه اشتغال زایی در امداد مبتنی بر اقدامات کارشناس محور است.
وی اظهار داشت: تمام فرآیند ایجاد اشتغال مشتمل بر استعداد سنجی، مشاوره شغلی، تعیین مسیر شغلی، تعیین عنوان شغلی، ارائه آموزش‌های کسب و کار متناسب با عنوان شغل، تهیه طرح توجیه فنی و اقتصادی، معرفی به بانک عامل و اعمال نظارت‌های قبل، حین و بعد از اجرای طرح به صورت ادواری به مدت 3 تا 5 سال و ارائه مشاوره های کسب و کار به مجریان طرح های اشتغال و خودکفایی و رساندن خانواده ها به درآمد و معادل حقوق حداقل حقوق و دستمزد اعلامی از سوی شورای عالی کار، توسط کارشناسان مجرب و آموزش دیده حوزه اشتغال و خودکفایی انجام می‌شود.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام(ره) کشور مهمترین اقدامات مدیریت کاریابی و توسعه آموزش های کسب و کار را بررسی نیازهای آموزشی جامعه هدف در زمینه آموزش‌های مقدماتی، مهارتی و پایدارسازی و برنامه‌ریزی برای تحقق آن برشمرد و گفت: بومی‌سازی ضوابط و پیگیری اجرای برنامه‌های ابلاغی از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سایر سازمان‌های متولی به منظور تهیه بانک اطلاعاتی مربوط به نیازهای بازار کار از اقداماتی است که به دنبال آن هستیم.
عبدالملکی مهمترین اقدامات مدیریت مشاوره شغلی و اجرای طرح های اقتصادی را هم بررسی و امکان سنجی طرح های اشتغالزایی سراسری در طرح‌های تجمعی اعلام کرد و یادآور شد: امکان سنجی طرح های اشتغال انفرادی با قابلیت اجرا به صورت ملی و سراسری، مطالعه، بررسی و اجرای طرح‌های اشتغالزایی دارای توجیه فنی و اقتصادی با هدف ایجاد درآمد لازم برای مددجویان و ایجاد زمینه استقلال کامل اقتصادی و بی نیازی آنان از دریافت خدمات حمایتی مستمر از راهبردهایی است که دنبال می‌شود.
وی اضافه کرد: به کارگیری کارآفرینان حرفه‌ای به عنوان راهبران شغلی از جمله اولویت‌های کمیته امداد است که در این طرح راهبران شغلی کارآفرین حرفه‌ای با تخصص و تجربه موفق در یک دسته معین کسب و کار به کمک امداد می‌آیند که بر کل فرایند و زنجیره ارزشی کسب و کار مورد نظر تسلط و اشراف دارند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام(ره) کشور افزود: در این نظام، راهبران شغلی به عنوان محور ایجاد اشتغال و همانند پشتیبان فرایند آموزش، تامین تجهیزات، بازاریابی و فروش محصول را بر عهده گرفته و مددجوی مستعد، آن را قدم به قدم به سمت خودکفایی پیش می‌برد و به این وسیله دارای شغلی پایدار شده و همراه با کسب سود می‌کند و امداد نیز به وظیفه خود در قبال خودکفایی اقتصادی مددجویان و نیازمندان عمل کرده است.
عبدالملکی یکی دیگر از برنامه‌های کمیته امداد را به کارگیری جهادگران کارآفرین اعلام کرد و اظهار داشت: هدف از طرح جهادگران، استفاده از ظرفیت عملیاتی جهادگران و گروه‌های جهادی در سطح کشور است.
وی یادآور شد: در این ارتباط بعد از برگزاری هشت دوره کارآفرینی تخصصی طی یک سال گذشته، حدود 200 جهادگر در سراسر کشور به صورت جهادی در خدمت به محرومین و در راستای اهداف این معاونت مشغول به خدمت شده‌اند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام(ره) کشور یکی دیگر از برنامه‌های کمیته امداد را بکارگیری خیرین کارآفرین اعلام کرد و افزود: صاحبان بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی، موسسات شرکت ها، اساتید دانشگاه و خبرگان کسب و کار از جمله ظرفیت هایی هستند که معاونت اشتغال کمیته امداد اقدام به ایجاد بستر و شرایط لازم جهت استفاده از این ظرفیت کرده است.
عبدالملکی با بیان اینکه این افراد با نیت خیرخواهانه در اموری مانند تامین منابع نقدی، تامین تجهیزات و مواد اولیه کمک به تامین فضای کسب و کار مشارکت می‌کنند، گفت: معاونت اشتغال برای بهره مندی بیشتر از این ظرفیت، اقدام به راه‌اندازی 31 کانون خیرین کارآفرین با عنوان سازمان مردم نهاد کرده و همچنین اتحادیه کانون‌های خیرین کارآفرین کشوری و مراکز نیکوکاری ویژه کارآفرینان حرفه‌ای در استان‌ها و شهرستان‌ها راه‌اندازی شده است.
وی به دستاوردهای برنامه اشتغال کمیته امداد هم اشاره کرد و اظهار داشت: کمیته امداد به عنوان یکی از دستگاه‌های برتر در ایجاد شغل در کشور توانسته است از سال 90 تا 96 یک میلیون و 400 هزار فرصت شغلی ایجاد کند که معادل یک پنجم اشتغال کشور است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد تاکید کرد: پارسال هم 148 هزار شغل معادل یک سوم اشتغال کشور با اعتباری معادل 2 هزار و 500 میلیارد تومان توسط کمیته امداد ایجاد شد که تسهیلات آن معادل سه دهم درصد از کل تسهیلات شبکه بانکی کشور بود.
68 هزار خانوار کردستانی زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که 14 درصد جمعیت خانوارهای استان را شامل می‌شود.
 
 

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/107504/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دکلمه خوانی زیبا با صدای خسرو شکیبایی

از قدرت و جذابیت لیگ ایتالیا غافلگیر شدم!

گل قیچی دیدنی جانلوکا اسکاماکا به فیورنتینا

استعلام مهم تراکتور منفی شد

شمسایی: ازبکستان رویای فراتر از آسیا دارد

پرسپولیس به راحتی آلومینیوم و سپاهان را شکست می دهد

لیورپول با این وضع جایی در کورس قهرمانی ندارد

رکورد لیگ برتر شکست؛ بیشترین گل زده تاریخ

هشدار تن‌هاخ به ستاره یونایتد

خیابانی: در مورد ساخت ورزشگاه، به مردم راست بگویید

پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل

شرکت بیش از 26 هزار کردستانی در کنکور سراسری

نوبت اول آزمون سراسری آغاز شد/رقابت 26 هزار داوطلب در کردستان

خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

تو که با عاشقان درد آشنایی

صالح: دیدار با قرقیزستان بهترین بازی تیم ملی فوتسال بود

سپاهان نمی‌تواند استقلال ملاثانی را دست‌کم بگیرد!

تیم دانشجویان ایران در راه مسابقات جهانی

جبران فرصت‌های سوخته در رفسنجان

بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک

حذف تیم‌های ریکرو مردان و زنان ایران در کاپ جهانی شانگهای

ناراحتی سپاهانی‌ها از موضع‌گیری جدید در آنتن

نیمه‌نهایی با ازبکستان: همه چیز به نفع ایران

امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت | دلیل استعفای او در سال گذشته

ارتقای امنیت با ایجاد برنامه های پلیس

تشریح جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شود

تقویت ارتباط مدیران با مردم

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

العین، نیمار را از یک دستاورد تاریخی محروم کرد

بازگشت ستاره جوان سپاهان

پرسپولیس بعد از چهار فصل با مربی خارجی در حذفی!

جلسه حساس لیگ برتری‌ها برای قانون سقف هزینه

آغاز اردو از هجدهم

مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟

از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور

تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه

روزی به نام سنه / از قدمت شهر سنندج چه می‌دانید؟

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

درویش مدیرعامل پرسپولیس پس از خصوصی‌سازی

ممنون به خاطر همه چیز؛ خداحافظ برای همیشه!

درخشان: پرسپولیس شرایط خوبی برای پیروزی برابر آلومینیوم دارد

آشوبی: پرسپولیس در این بازی فرصت اشتباه ندارد

طلسم 2765 روزه پرسپولیس علیه صعود آلومینیوم!

صحبت‌های جالب مجید جلالی درباره برنامه 12 ساله

همنام مدیر جدید پرسپولیس روی نیمکت و سکو!

شناسایی ساختمان‌های ناایمن کرمانشاه در مرحله مدارس و ساختمان‌های آموزشی