عصر کرد

آخرين مطالب

بژی ئیران (زنده باد ایران) مقالات

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - پارسال همین روزها بود که دشمنان ملت می‌گفتند ایرانی‌ها جشن چهل سالگی انقلاب‌شان را نخواهند دید که خواب وارونه آنها تعبیر نشد تا فردا باید بنشینند و شکوه چهل و یکمین سالگی انفجار نور را ببینند.

آن روز که انقلاب اسلامی در 22 بهمن 57 به پیروزی رسید، دشمنان مبهوت از عظمت ملت، از همان روزهای نخست اتاق فکری به راه انداختند که نسل به نسل برای براندازی انقلاب برنامه بریزند و برای ضربه زدن به انقلاب اجرایش کنند، مردم هنوز نقل و شیرینی انقلابشان را پخش می‌کردند و به سربازانی که به دامان ملت برگشته بودند، گل می‌دادند که ترورهای کور آغاز شد.
در حالیکه مردم شهرهای مختلف، پیروزی و آزادی کشورشان را جشن گرفته‌ و هر روز در خیابان‌ها به طرفداری از رهنمودهای امام‌شان راهپیمایی می‌ کردند، بقایای رژیم شاه با همدستی عناصری که موقعیت و بقای خویش را در آشوب و بلوا می‌دیدند، حوادثی تلخ را برای انقلاب رقم زدند.
از همان روزها بود که مردم دانستند دنیا انقلاب‌شان را بر نمی‌تابد.
چهار دهه پر اقتدار
با بررسی دهه های انقلاب می‌توان هر دهه را آبستن توطئه‌ها و ترفندهای بسیاری علیه نظام اسلامی دانست.
سال 57 تا سال 67 مسائلی مانند کودتا، ترور و جنگ سخت رخ داد که به عنوان نمونه می‌توان به مهمترین کودتای آن زمان در پایگاه هوایی نوژه و همچنین ترور شهید مطهری توسط گروهک فرقان و هشت سال جنگ تحمیلی اشاره کرد که انقلاب این دوران را با موفقیت پشت سر گذاشت.
اولین روزهای انقلاب، جمهوری اسلامی مواجه با سهم خواهی های غیرقانونی و غیر متعارف از سوی گروه‌های مختلف بود که نتیجه آن استقامت بر اهداف بزرگ انقلاب از سوی مردم به رهبری حضرت امام خمینی (ره) و افزایش ناامنی داخلی و ترورهای کور از ناحیه معاندان و کوردلان بود، بسیاری از شخصیت های خوش فکر و چهره‌های خدوم انقلاب را که می‌توانستند از مدیران و برنامه‌ریزان بزرگ انقلاب باشند، از مردم جدا کردند، ولیکن با هدایت‌های معمار کبیر انقلاب و حمایت یکپارچه ملت انقلابی، دشمنان نظام راه به جایی نبردند و همین موجب شد تا ضمن پاکسازی نیروهای ناخالص، دولت و ملت ایران مقاوم تر شود.
دومین تهدید بزرگ، جنگ تحمیلی و ناجوانمردانه رژیم بعث عراق با همکاری نظام سلطه و رژیم های مرتجع منطقه برخلاف تمام مقررات بین المللی به ایران اسلامی بود.
هنوز نهادهای انقلابی سازمان کامل خود را پیدا نکرده بود، نظامات دوران ستمشاهی فرو ریخته بود و یا سازمان مناسبی نداشت که دنیای استکبار با عاملیت یک دیکتاتور خود شیفته به نام صدام، تمامیت ارضی و کیان ملت ایران را مورد تهدید و تهاجم قرار داد که دفع این شر بزرگ نیازمند بسیج تمام امکانات کشور در دفاع و جهاد بود، این مهم با سلحشوری بسیج ملت، ارتش قهرمان و سپاهیان دلیر سامان یافت و یکی از بزرگترین تهدیدات صد ساله اخیر از ملت ایران دفع شد.
دهه دوم سال‌های 67 تا 78 بود و در این دوران نیز حادثه کوی دانشگاه و تظاهراتی در برخی شهرها اتفاق افتاد و ملت ایران در این دوران نیز مشکلات را با پیروزی پشت سر گذاشت.
فاصله سال های 78 تا 88 هم فتنه دیگری رخ داد که سه مؤلفه طراحان داخلی و خارجی، بازیگران و بازی خوردگان در آن نقش داشتند؛ در این فتنه کشورهای عربستان، بحرین، امارات، اسرائیل غاصب و منافقین، فتنه گران را از نظر مالی حمایت می‌کردند.
سومین مواجهه بزرگ انقلاب که از همان روزهای اول نیز قابل پیش‌بینی بود، اتحاد استعمار مدرن، نظام‌های استکباری و رژیم های خود فروخته برای سرکوب و ناکام گذاشتن شعار استقلال خواهی و پیشرفت ملت ایران بود تا از تسری آن به سایر ملت های منطقه و آزادیخواه جهان جلوگیری نمایند. این هجمه ها پیوسته در جریان بوده و خود را به شیوه های مختلف از قبیل تحریم اقتصادی، تحریم علمی، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم نشان داده است که با رهبری‌های حکیمانه و مقاومت هوشیارانه ملت و کارگزاران ایران اسلامی به تناسب پاسخ گفته شده است.
دوران چهارم سال‌های 88 تا 98 است، امسال را می توان سال پرحادثه دهه‌های انقلاب دانست، سالی که جهان اسلام فرمانده جبهه مقاومت را با خباثت آمریکایی ها از دست داد ولی در تشییع باشکوهش، بازهم این ملت بودند که نشان دادند انقلابشان پویاست و در راهی که در پیش گرفته، 41 سال دشمنی را با 41 سال ایستادگی و مقاومت و پیشرفت، آن هم بدون توقف پشت سر گذاشته است.
کردستان در تدارک جشن 41 سالگی
بر خلاف همه پیش بینی ها، انقلاب از چله گذشت و حالا وارد گام دوم خود شده، گامی که قرار است اقتدار ایران را بیش از هر زمان دیگری به رخ دنیا بکشد.
مردم کردستان هم که همواره پای انقلابشان بوده‌اند و هر دهه را با افتخار پشت سر گذاشته‌اند، این بار گام‌هایشان را محکمتر بر می‌دارند؛ آنها می گویند که می‌آیند تا بگویند چندین دهه پر تلاطم هم که پیش رویشان باشد، دست از ارزش های انقلابشان نخواهند کشید.
مردم این خطه همواره وفادار ارزش هایی بوده که برایش خون دل‌ها خورده و خون ها داده‌اند.
پیرزن با لهجه کُردی غلیظ می‌گوید به عشق رهبرم حتما می‌آیم، نیایم دشمن فکر می‌کند خسته شده‌ایم؟
دو دختر نوجوان هم دارند درباره کرونا حرف می زنند، به یکی از آنها می‌گویم: 22 بهمن شما رو یاد چی می اندازه؟ با خنده می گوید: کرونا... خنده هایش که تمام می شود، می‌گوید: شوخی کردم، آخر چند روز است در فضای مجازی می نویسند به راهپیمایی نروید چون ویروس کرونا در کمین است، اما ما بدتر از کرونا را پشت سر گذاشته و گوشمان بدهکار این شایعات نیست.
مردی با لباس کُردی، دور میدان آزادی سنندج ایستاده، انگار منتظر کسی است، درباره راهپیمایی فردا و شعارهایش می پرسم، می گوید: فقط می‌آیم بگویم بژی ئیران (زنده باد ایران).
مردم حامی و سرمایه نظام
نماینده ولی فقیه در کردستان از ملت به عنوان حامی و پشتیبان نظام و انقلاب نام برد و اظهار داشت: مردم در تمام صحنه‌های حساس وسرنوشت‌ساز حضوری مقتدرانه داشته‌ و مانع از عملی شدن توطئه‌های دشمنان شده‌ اند.
آیت‌الله سید محمد حسینی شاهرودی، قدرت امروز ایران را ناشی از حمایت مردم دانست و افزود: دشمن در طول 40 سال گذشته با توطئه های گوناگون همواره خواسته است تا بین مردم و نظام فاصله بیاندازد اما نتوانسته است.
وی تحریم اقتصادی را حربه دشمن برای فشار به مردم ایران برشمرد و گفت: با وجود همه مشکلات اقتصادی، ملت پشت نظام را خالی نکرده است تا به دشمنان بفهماند در گردنه های سخت همراه انقلاب خود است.
آیت الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه امروز هم ملت ایران در آستانه برگزاری 2 حماسه بزرگ (راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی) است، اضافه کرد: دشمن تمام تلاش خود را با استفاده از ابزارهای تبلیغی به کار گرفته تا مشارکت مردم را به حداقل برساند
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر جدی تر شدن صحنه مقابله با دشمنان، افزود: حضور مردم در این 2 صحنه باید جدی‌تر باشد.
وی حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن نشان را تاییدی بر شکست معامله قرن آمریکایی اعلام کرد و گفت:حضور گسترده و باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن مقدمه‌ای برای حضور حماسی ملت در انتخابات است.
چهل و یکمین سیلی به استکبار
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان هم گفت: با گام‌هایی که امسال در راهپیمایی 22 بهمن برداشته می شود، سیلی دیگری توسط مردم به استکبار زده خواهد شد.
حسین خوش اقبال اضافه کرد: رسانه‌های بیگانه از همان روزها و ماه‌های قبل با برنامه‌ریزی‌های متعدد در صدد کمرنگ‌ جلوه دادن برنامه‌های پیروزی انقلاب و همچنین برگزاری انتخابات پیش‌رو هستند اما حضور مردم در راهپیمایی فردا همه رشته های آنها را پنبه می کند.
وی یادآور شد: دشمنان سال گذشته نیز می‌خواستند چهل سالگی انقلاب را بر هم بزنند اما نتوانستند.
اقتدار انقلاب اسلامی و تغییر چالش‌ها
ایران مقتدر، امروز هم مانند آغاز انقلاب با چالش‌های مستکبران روبه‌رو است ولی این چالش ها کاملا معنی دار است.
آن روزها چالش با آمریکا بر سر کوتاه کردن دست عمال بیگانه یا تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی در تهران یا رسوا کردن لانه‌ جاسوسی بود، اما امروز چالش بر سر حضور ایران مقتدر در مرزهای رژیم صهیونیستی و برچیدن بساط نفوذ نامشروع آمریکا از منطقه‌ است.
ایران به برکت انقلاب، اکنون در چشم جهانیان در جایگاه متعالی و شایسته‌ ملت خود ایستاده و از گردنه های سخت عبور کرده است.
22 بهمن تنها یک روز و یک نام نیست، روز خداست که اراده یک ملت بر طاغوت غلبه کرد.
برچسب‌ها
کردستان انتخابات مجلس شورای اسلامی رژیم صهیونیستی دهه فجر

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/107754/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

خوشحالی هواداران اینتر پس از کسب بیستمین قهرمانی در لیگ

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

نایب رئیس بارسا تأیید کرد؛ ژاوی می‌ماند

سخت‌ترین بازیکنانی که مقابل خسرو قرار گرفتند

اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان

کلوپ: حالا فقط لغزش سیتی و آرسنال ما را قهرمان می کند

طرح اجرای فیبرنوری کشور امسال به اتمام می‌رسد

رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

تن هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست

خنده های یورگن کلوپ پس از گل دوم اورتون به لیورپول

آقای کلوپ لیگ را در گودیسون پارک از دست دادی!

گل چهارم منچستریونایتد توسط هویلون در دقیقه 86

تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی

خلاصه بازی اورتون 2 - لیورپول 0

امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند

تمجید دل‌پیرو از بلینگام؛ جود استثنایی است

گل دوم اورتون به لیورپول توسط دومنیک کالورت لوین در دقیقه 58

احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر

آخرین وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها به بانک شهر

چگونگی فرآیند واگذاری سرخابی‌ها از زبان احمدی

پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت

گل دوم منچستریونایتد توسط فرناندز از روی نقطه پنالتی در دقیقه 61

احمدی: تیمی خواهیم ساخت که در آسیا مدعی باشد

گل سوم منچستریونایتد توسط فرناندز در دقیقه 81

امیری: از مردم برای رای به صحنه‌های ماندگار بازی با ژاپن تشکر می‌کنم

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

گل اول منچستریونایتد توسط هری مگوایر در دقیقه 42

یوسفی: من هیچ دلخوری از آقای دبیر ندارم

عکس یادگاری دبیر با کودکان کشتی گیر

امیری: تبریک ویژه به هواداران 2 تیم به خاطر این اتفاق ارزشمند

دبیر: اختلاف با پیمان یوسفی؟ من کینه ای نیستم

مهارت بی‌نظیر دیگو مارادونا؛ پنج ضربه متوالی به تیرک و چیپ زدن به دروازه بان

تیم رویایی 11 نفره اندی کول از هم تیمی های سابقش در منچستریونایتد

19 سال پیش در چنین روزی؛ سوپرگل وین رونی به نیوکاسل

خوشحالی شدید هوادار آرسنال پس از دریافت پیراهن مارتین اودگارد

اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد

پشت صحنه تازه‌ترین فیلم پارسا پیروزفر در سینما

بازسازی صحنه جنایت در شب نشینی مستانه!

نقشه زن خیانتکار برای قتل شوهر

فال انبیا فردا پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

1268 واحد تولیدی و صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز متصل شدند

دستور بارگیری قریب به 2000 موتور سیکلت توقیفی بدون صاحب به مرکز کرمان صادر شد

شرکت گاز کردستان 1268 واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد را به شبکه سراسری گاز متصل کرد

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل