عصر کرد

آخرين مطالب

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

هجدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک 6 تا 9 اسفند برگزار می شود شهرداری تهران

  بزرگنمايي:

عصر کرد - شهرنوشت: سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد هجدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش خبرنگار شهرنوشت، نشست خبری هجدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک با حضور سرپرست معاونت و مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد.
یوسف حجت در ابتدای این نشست خبری ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه و روز زن، اظهار داشت: در نظر داریم هجدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک را برگزار کنیم. تاریخ برگزاری این کنفرانس 6 و 7 اسفندماه است که برای اولین بار یک نمایشگاه بزرگ نیز در کنار این کنفرانس برگزار خواهد شد. زمان برگزاری این نمایشگاه از 6 تا 9 اسفندماه خواهد بود. همچنین تلاش شده تمامی موضوعاتی که در ترافیک و حمل و‌نقل ایران مطرح است، در این کنفرانس لحاظ شود.
وی در مورد محورهای کنفرانس، بیان کرد: محورهای کنفرانس عبارتند از حمل‌و‌نقل همگانی، سیستم های حمل و نقل هوشمند، برنامه‌ریزی حمل‌و‌نقل و شهرسازی، ایمنی ترافیک، حمل‌و‌نقل و توسعه پایدار، مهندسی ترافیک، اقتصاد حمل‌و‌نقل، مدیریت سیستم‌های حمل‌ و نقل و ترافیک، آموزش ترافیک، قوانین و مقررات و مدیریت یکپارچه ترافیک، حمل و نقل غیر موتوری و طراحی هندسی معابر.
سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک با اعلام اینکه محل برگزاری کنفرانس برخلاف سال‌های گذشته، در محل دائمی نمایشگاه‌ها خواهد بود، گفت: همچنین زمان برگزاری استارتاپ ویکند 6 تا 8 اسفند ماه است.
حجت در‌مورد تاریخچه این کنفرانس، بیان کرد: این کنفرانس به مدت 24سال در حال برگزاری است که طی هجده دوره برگزار شده است. مهم‌ترین دوره، چهاردهمین دوره کنفرانس بود که با چهارمین کنفرانس بین المللی ICCt همزمان شد.
وی با بیان اینکه حدود 700 مقاله به این کنفرانس ارسال شده، خاطرنشان کرد: 518 مقاله به داوری رسید چرا که تعدادی از مقالات خارج از چارچوب تعیین شده بودند.
وی با اشاره به اینکه مخاطبان کنفرانس عبارتند از شهرداران، استاندارادان، دانشگاهیان و ...، یادآور شد: 14 کارگاه برای این کنفرانس در نظر گرفته شده است. 7 کارگاه به زبان انگلیسی خواهد بود.
سرپرست این معاونت در‌مورد استارتاپ ویکند، توضیح داد: بیست و هشتمین رویداد حمل و‌نقلی شو همزمان با هجدهمین دوره این کنفرانس،مورخ 6 تا 8 اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود. در این رویداد آموزشی-تجربی، علاقه مندان به کسب و کار، صاحبان ایده، برنامه نویسان و طراحان، شبیه سازی و فرآیندهای آغاز یک کسب و کار را با کمک مربی‌ها و کارآفرین‌های با تجربه به صورت تیمی پیش می‌برند و آموزش می‌بینند تا با خودباوری و تقویت نقاط قوت خود چگونه در برابر سرمایه گذاران جلب نظر کنند.
حجت با بیان اینکه اقداماتی که در تهران انجام می شود معمولا توسط شهرهای دیگر ایران الگو برداری می‌شود، تصریح کرد: گاهی اوقات هم تهران از شهرهای دیگر الگوبرداری می‌کند. برای مثال در زمینه پسماند شهر مشهد اقدامات بسیار خوبی را انجام داده که بسیار در این زمینه از تهران فراتر رفته است. هدف ما این است شهرهایی که تجربه بهتری دارند به تهران منتقل کنند.
وی در پاسخ به این سوال که چرا این کنفرانس در شهرآفتاب برگزار نمی‌شود، گفت: شهرآفتاب سالن کنفرانسی ندارد و مناسب برای کنفرانس نیست. افتتاحیه ما در سالنی با حدود 2هزار نفر ظرفیت انجام خواهد شد. همچنین به چند سالن برای برگزاری کنفرانس‌ها همزمان داریم که این امکان در شهر آفتاب مهیا نیست.
مدیرعامل سازمان حمل و‌نقل و ترافیک افزود: در طول این سال‌ها، تبدیل برخی خیابان‌ها به پیاده‌راه، اجرای پارک حاشیه‌ای، مالکیت و سند پارکینگ ، دوچرخه اشتراکی و ... از جمله خروجی‌های این کنفرانس در سال‌های گذشته بوده که در پایتخت اجرایی شده است.
حجت در پاسخ به این سوال که آیا تحریم‌ها اثری در برگزاری این کنفرانس بین المللی داشته یا خیر، توضیح داد: 16 نفر از کشورهای خارجی در این کنفرانس حضور خواهند داشت 7 کارگاه به زبان انگلیسی خواهد بود. ‌وجهه بین المللی این کنفرانس بسیار قوی خواهد بود و تحریم‌ها به برگزاری آن لطمه‌ای نخواهند زد.
وی کاربردی کردن خروجی‌های کنفرانس گفت: چون حامیان اصلی این‌کنفرانس شهردای‌ها و دستگاه‌های اجرای هستند، به راحتی می‌توان ایده‌های خوب را اجرایی کرد. این کنفرانس بین المللی یکی از معدود کنفرانس‌هایی است که ایده‌های مطرح شده در آن اجرا می‌شود اما تعدادی از ایده‌ها هم مورد بی مهری قرار می‌گیرند.
حجت با اشاره به اینکه استفاده از حمل و نقل عمومی کاهش پیدا کرده است، گفت: بهره برداری از مترو تهران مطلوب نیست. از جمله علل آن می‌توان به به کمبود واگن و مناسب نبودن سرفاصله‌ها و‌ همچنین کاهش استفاده مردم از مترو اشاره کرد. در دنیا منابع حاصل از یارانه سوخت صرف توسعه حمل‌‌ و‌نقل عمومی می‌شود اما در کشور ما این اتفاق نمی‌افتد. اگر تعدادی مقاله در این ‌کنفرانس ارائه شود توجه دولت نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان به آن جلب خواهد شد.
وی در پاسخ به این سوال که چرا بیشتر روی مترو سرمایه گذاری می‌شود و اتوبوسرانی از آن بی بهره است، گفت: اینگونه نیست اما مترو ایمن‌تر و‌ یک حمل و نقل کاملا پاک است. درحال حاضر اتوبوس‌های تهران حدود 8 درصد در تولید آلودگی هوا نقش دارند. بنابراین سرمایه گذاری بر مترو بسیار عاقلانه تر است.
حجت ضمن اظهار تأسف از این‌که فعالیت‌های انجام‌شده در شهر مبنی بر مطالبه و‌ تحقیق نیست، گفت: باید جمعی از محققان را داشته باشیم که برای آینده شهر تصمیم گیری کنند. این کنفرانس در برخی از سال‌های گذشته به سوی تبدیل به یک کنفرانس لوکس حرکت کرده بود اما چیزی از بار علمی آن کم نشد.
وی افزود: تصمیم گرفتیم که میزان تشریفات را کاهش دهیم و شاید تغییر مکان از برج میلاد به محل نمایشگاه‌های دائمی نیز تلاشی برای کاهش هزینه و جلوگیری از آسیب رسیدن به بار علمی آن بود.
وی تأکید کرد که «برای مسائل علمی نمی‌توان حدی متصور شد و‌ به آن پایان داد» و گفت: اعتبار موردنیاز برای برگزاری این کنفرانس تنها یک‌پنجم هزینه خرید یک اتوبوس است.
سرپرست این معاونت تصریح کرد: مهم‌ترین وظیفه ما تأمین و تجهیز ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی است و کارکرد این کنفرانس هم جز پیگیری مشکلات ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی و ترسیم تصویری برای آینده نیست.
حجت گفت: یکی از چهار جهت جغرافیایی در تهران مشکل دارد اما این مسأله را نیز قبول ندارم که گفته می‌شود تهران شیب دارد و همین مانع دوچرخه‌سواری در آن است؛ بخش خصوصی باید برای حضور در حوزه دوچرخه یا اسکوتر برقی فعال شود و شهرداری نمی‌تواند نقشی جز تسهیل‌گر در آن ایفا کند.
او خاطرنشان کرد: در مورد تاکسی هوایی هیچ برنامه و‌ مطالعه‌ای انجام نشده و برنامه‌ای هم برای آن نداریم.
مدیرعامل این سازمان در‌مورد افزایش ترافیک در حلقه دوم ترافیکی با اجرای طرح ترافیک جدید، توضیح داد: میزان تردد در حلقه دوم‌ نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. این افزایش به علل‌های بسیاری برمی‌گردد. پرداخت عوارض ورود به محدوده دوم در تمام سال‌های گذشته صد درصد بوده است. اما در سال گذشته پنجاه درصد عوارض پرداخت می‌شد. در سال جاری پیشنهاد دادیم که این عوارض به 66 درصد افزایش پیدا کند که شورای شهر تهران آن را قبول نکرد. به ساکنان محدوده اول‌ و دوم پنجاه درصد تخفیف داده شد. تخفیفات بسیاری در این طرح اعمال شده که بر خلاف نظر بسیاری درآمد طرح ترافیک جدید نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است.
وی افزود: قرار است که سقف ورودی را شورای ترافیک تعیین کند. کسانیکه می‌خواهند وارد محدوده شوند باید قبل از ورود رزرو و در تهران من اعتبار مالی داشته باشند.
حجت در پاسخ به این سوال که چه اقدامات حما‌‌ل و نقلی برای پایان سال اجرا خواهد شد، گفت: اقدام فوق العاده‌ای نمی‌توان انجام داد. برای تمهیدات پایان هر سال، کلیه ناوگان با حداکثر ظرفیت آماده و فعال خواهند بود.
وی در پاسخ به این سوال که هزینه 13 دستگاه اتوبوس از دولت یا شهرداری است، بیان کرد: هزینه 13 دستگاه اتوبوسی که وارد تهران خواهند شد از منابع غیر نقد یعنی فروش املاک متعلق به شهرداری خواهند بود.
حجت در‌مورد علت کمبود پارکینگ در پایتخت گفت: پارکینگ پدیده ای است که در جامعه ما با مشکلات عدیده ای روبرو است. هیچ جا در دنیا پارکینگ‌ها ارزان نیستند. علتی ندارد کسی که از خودروی شخصی استفاده میکند، عوارض ارزانی برای پارکینگ بدهد. مشکل اصلی نرخ پایین پارکینگ‌ها است و همین باعث‌شده بخش خصوصی وارد این حوزه نشود.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/108239/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آدمی حسرت سرگردونه

چالش مسعود شجاعی در جام شیرین

بازسازی یک عکس‌ خاطره‌انگیز‌ فوتبالی توسط فوتسالی‌ها

نساجی هیچ‌وقت آن قدر شمالی نبود

اینتر قهرمان شد، چون یک تیم بود!

«پائز» بامداد چهارشنبه در تهران

دلیل غیبت رئیس اینتر در قهرمانی

اعتراف نگران کننده بلینگام: واقعا خسته هستم!

پیولی: شکست تلخ و دردآوری بود

پیش درآمدی از لیگ برتر فوتبال ساحلی

مطرح شدن نام طارمی بعد از قهرمانی اینتر

پشت صحنه خواستگاری سلمان در نون خ 5 (فیلم)

سریال افعی تهران فصل 2 دارد؟/در پشت صحنه سریال افعی تهران چه خبر است؟ +عکس

دستگیری قاتل فراری پس از 5 روز در بردسکن

فال انبیا فردا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال

صحنه پربارش‌ترین شهر کرمانشاه در چند روز اخیر

راه اندازی خطوط اتوبوسرانی شمال به جنوب و شرق به غرب

کاهش 8 درصدی تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه

پخت نان کامل به صورت نمونه در تعدادی از نانوایی‌ها

عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه 1403 شهرداری کرمانشاه

ممنوعیت چیدن لاله واژگون

نشان‌دار شدن بیش از 2 هزار زوج نابارور در استان کرمانشاه

دستگیری باند سرقت از کتابخانه‌ها!

یک دلیل برای عدم موفقیت اونای امری با بایرن مونیخ

بلینگام، برنده جایزه بیش‌ترین پیشرفت سال 2024 لاروس

سرمربی قرقیزستان چه راهکاری برای بازی با تیم ملی فوتسال ایران دارد؟

اعتراف سری آ به قدرت مهاجم تیم ملی ایران

کدام آزادکار سهمیه ایران را برای المپیک کامل می‌کند؟

فجرسپاسی هم مثل چادرملو 3 بر صفر برنده می شود؟

لحظات خاص و ویژه از قهرمانی اینتر در فصل 24-2023

در لیگ ملت‌های آسیای مرکزی شرکت می‌کنیم

ورود اینتر اینزاگی به لیست تاجران قهرمانی در اروپا

شکایت 9 میلیون دلاری بکام از ستاره هالیوود

پیروزی روحیه بخش آبیدر سنندج در خانه

برگزاری مراسم قرعه‌کشی و واگذاری 81 قطعه زمین در قالب قانون جوانی جمعیت

سازمان منطقه آزاد کیش پیگیر حقوق مودیان مالیاتی است

رویکردی متفاوت دربزرگترین گردهمایی بین المللی فعالان گردشگری درکیش/ پوستر نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش رونمایی شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با فرمانده تیپ 37 سپاه اردبیل دیدار کرد

سومین دیدار چهره به چهره سال 1403 مدیر کل بنیاد شهید خراسان رضوی با 60 تن از جامعه معزز ایثارگری

9 گزینه داخلی و خارجی کاندیدای سرمربیگری تیم ملی بسکتبال

بهترین خبر ممکن برای بارسلونا از هلند

سیاوش جای دانشگر را خالی نگذاشت!

آزمون: با وجود شکست به راه‌مان ادامه می‌دهیم

استقبال دروازه‌بان‌های پرسپولیس از بازگشت بیرو

شمسایی:به شکلی می جنگیم که شرمنده خودمان نباشیم

مهربان: تغییر وزن قاسم‌پور بستگی به نظر کادر فنی دارد

برنامه ویژه برای دو ستاره تیم ملی والیبال نشسته

برنامه مرحله حذفی جام ملت‌ها مشخص شد

گزینه اول آقای گلی آسیا از فوتسال ایران