عصر کرد

آخرين مطالب

منصوری در گردهمایی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی کشور: دفاتر مشاوره کارآفرینی باید از حالت سنتی خارج شوند/ فعالیت بیش از 300 مرکز مشاوره کارآفرینی در کشور وزارت رفاه

  بزرگنمايي:

عصر کرد - معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از فعالیت بیش از 300 مرکز مشاوره کارآفرینی در کشور خبر داد و گفت: مراکز مشاوره باید از حالت سنتی و کلاسیک خارج و به سمت نوآوری و خلاقیت هدایت شوند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گردهمایی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی کشور، اظهار کرد: در کشورهای دیگر در حوزه کارآفرینی بخش خصوصی با حمایت دولت، مرکزی ایجاد می‌کند تا امر کارآفرینی شکل بگیرد. در ایران نیز ظرفیت خوبی به لحاظ آموزشی وجود دارد و تمایل به کارآفرینی براساس شاخص‌های بین‌المللی دیده می‌شود ولی متاسفانه در اقدام به کارآفرینی، رتبه ما پایین است.
وی ادامه داد: یکی از بازیگران اصلی که می‌تواند مشوق این حرکت باشد مراکز مشاوره کارآفرینی هستند و ما معتقدیم حتی اگر آموزش مهارت کارآفرینی هم بدهیم کافی نیست و در کنار آن لازم است مشاوره هم ارائه شود.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان این‌که 300 مرکز مشاوره کارآفرینی در کشور وجود دارد، ادامه داد: در حوزه کسب‌وکار سنت ارائه مشاوره وجود دارد ولی در حوزه کارآفرینی این سنت وجود نداشته به همین دلیل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبتکر این قضیه بوده است.
منصوری درباره‌ برگزاری این گردهمایی و استفاده از ظرفیت صندوق‌های کارآفرینی امید و ضمانت بخش تعاون توضیح داد: این نشست در واقع برای هماهنگی بیشتر در ایجاد انسجام در سطح ملی است و قرار است کانون ملی مراکز مشاوره کارآفرینی تاسیس شود. یکی از اهداف این نشست ایجاد مرجعیت و هویت شخصیت حقوقی و قانونی دفاتر مشاوره است و در گام اول بنا داریم از ظرفیت این دو نهاد استفاده کنیم.
وی ادامه داد: اگر کارآفرینان نیازمند منابع مالی هستند شرکت‌های مشاوره کارآفرینی به راحتی بتوانند آنها را ارجاع داده و از ظرفیت صندوق‌های کارآفرینی امید استفاده کنند. همچنین در خیلی از مواقع افراد ایده و نوآوری دارند ولی فاقد وثیقه و ضمانت هستند که در این نشست مقرر شد کسانی را که مراکز مشاوره کارآفرینی تایید می‌کنند صندوق ضمانت بخش تعاون بپذیرد و آنها را ضمانت کند.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان با بیان این‌که مراکز مشاوره باید از حالت کلاسیک و سنتی خارج شده و به سمت استارت‌آپ‌ها و خلاقیت و نوآوری بروند، اظهار کرد: انتظار ما این است که دفاتر مشاوره کارآفرینی نوآور شوند و به جای نوشتن طرح توجیحی به حوزه‌های کارآفرینی و فعالیت‌های نوآورانه ورود پیدا کنند.
رحیم سرهنگی مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با تاکید بر استفاده از ظرفیت صندوق ضمانت بخش تعاون و صندوق کارآفرینی امید اظهارکرد: در بحث پرداخت هزینه دفاتر مشاوره باید مکانیزمی باشد که حالت « برد – برد » داشته باشد و در ازای این‌که چه کسب‌وکاری با مراکز مشاوره به موفقیت می‌رسد درصدی به عنوان حق‌الزحمه به مراکز مشاوره پرداخت شود.
وی ادامه داد: این هزینه نیز باید چند بخش شود و بخشی را متقاضی پرداخت کند تا قدر مشاوره را بداند .
مهدی حسین‌نژاد مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌ گذاری بخش تعاون نیز در این نشست با بیان این‌که 70 درصد طرح‌هایی که به ما ارائه می‌شود غیرقابل اجرا بوده است، گفت: مراکز مشاوره باید مشروعیت داشته و بیشتر در زمینه ایده‌یابی و آگاهی فعالیت داشته باشند.
وی همچنین با اعلام این که رتبه بندی شرکتهای تعاونی به زودی آغاز می شود، تصریح کرد: در نظر داریم برون سپاری و ارزیابی از پروژه را داشته باشیم .
اصغر نوراله‌زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید نیز با بیان این‌که در سال‌های اخیر مراکز مشاوره بیشتر دنبال بیزینس پلن و طرح‌های سودآور بوده‌اند، خاطرنشان کرد: مراکز مشاوره باید به شکل تخصصی‌تر کار کنند و خود را ارتقاء بدهند. تاکید ما این است که موسسات و مراکز مشاوره بیشتر در حوزه‌های نوآوری بازار وارد شوند و پرداخت آنها به صورت حق‌الزحمه‌ای باشد.
وی با تاکید بر این که ما شکل جدیدی از خدمات به دفاتر مشاوره ارائه می دهیم و می خواهیم شکل سنتی را به شکل جدید ارائه کنیم، تاکید کرد: در این شکل نگاه ما نباید صرفا تجاری باشد.
وی تاکید کرد: صندوق کارآفرینی امید علاوه بر ایجاد کسب و کار جدید به دنبال توسعه کسب و کارها با ظرفیت تامین مالی موجود است.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید افزود: بسیاری به دنبال ارائه برنامه‌های اشتغال هستند در حالیکه هم اکنون باید پا را فراتر بگذاریم و از ظرفیت مشاوره تخصصی کارآفرینی استفاده کنیم.
نورالله زاده گفت: مراکز مشاوره کارآفرینی می‌توانند در حوزه جغرافیایی و تخصصی با صندوق کارآفرینی امید همکاری کنند و از محصولات خاص استان‌های مختلف برای ایجاد نوآوری در بازار وارد شوند.
«جانی درمیان» رییس کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارفرمایی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی نیز در پایان گفت: یکی از دلایل مغفول ماندن اهمیت مراکز مشاوره کارآفرینی عدم اطلاع‌رسانی از فعالیت این مراکز است.
وی افزود: بسیاری از مراکز مشاوره با ارائه خدمات به شرکت‌های داخلی و خارجی در بحث فروش و صادرات بنگاه‌های تولیدی نقش قابل توجهی دارند.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/108294/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کتاب؛ ابزاری برای ایجاد رزومه یا عکس یادگاری

سرمربی رم در فصل آینده مشخص شد

قهرمانان غیرمنتظره؛ چه کسی باور می‌کرد!

رکورد خاص ذوب‌آهن شکست!

برترین پاس های کلیدی هفته بیست و سوم لیگ برتر ایران

بهار در کوچه باغات سراب قنبر- کرمانشاه

«طلوع خونین» را در تماشاخانه ایران‌شهر مشاهده کنید

بازدید از بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی کرمانشاه امروز رایگان است

هنرستان‌های جوار صنعت در کردستان راه‌اندازی شود

اقدامات فرهنگی کردستان نیازمند تصمیمات جمعی است

«وعده صادق» هیمنه رژیم صهیونیستی را فرو ریخت

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

بازدید از بناهای تاریخی کردستان رایگان شد

واکنش وزیر فرانسوی به جدایی کیلیان امباپه از پار‌ی‌سن‌ژرمن

رکورد دست‌نیافتنی رئال

بهترین گل‌های هفته لیگ قهرمانان اروپا

آذرباد: این اتفاق را در عمرم ندیده‌ بودم!

هاشمی‌ نسب: به جای دخالت، از حق استقلال دفاع کنید

کریم باقری و محمد خاکپور در حال تمرین

عامل حذف سیتی حتی یک دقیقه هم بازی نکرد!

لونین: اکنون همه من را می شناسند

جودوکاران ایرانی امروز راهی هنگ کنگ خواهند شد

میرزازاده بهترین فرنگی‌کار سال 2023 آسیا شد؛ درستکار بهترین مربی

لو رفتن سوالات آزمون‌های نهایی و کنکور سراسری به هیچ عنوان امکان ندارد

تولید مسکن در سقز به جد رصد و تسهیلگری شود

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

قدردانی مردم کردستان از عملیات تنبیهی سپاه

شعر خوانی دختر شیرین زبان

واکنش احساسی نادال پس از حذف در بارسلونا

بهترین بازیکنان هفته لیگ قهرمانان؛ یوفا گاف بزرگی داد!

مانوئل نویر بهترین دروازه تاریخ لیگ قهرمانان شد

گلایه های جواد خیابانی از وضعیت ساخت استادیوم جدید

جواد خیابانی: واگذاری و خصوصی سازی باشگاه ها یعنی رئال مادرید

جمله خاص رودیگر بعد از حذف سیتی؛ الله اکبر

خیابانی: با این تیم در جام ملت های آسیا خواهیم باخت

محرومیت مهاجم آشنا مقابل تراکتور

رودیگر جهت پنالتی ستاره سیتی را لو داد

پیش‌بینی برداشت بیش از 70 هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»

دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه تمام الکترونیک برگزار می‌شود

تجهیز 105 میلیارد ریالی حوزه‌های برگزاری آزمون‌ها در کردستان

معرفی 5 معلم کردستانی به مرحله نهایی انتخاب معلمان نمونه

شورای فرهنگی در ادارات کردستان تشکیل شود

همه خانواده جامعه ایثارگری صاحب مسکن می‌شوند

قهرمانی نمایندگان مریوان در رقابت‌های فوتسال نونهالان و نوجوانان

انجام 5 میلیون و 800 هزار تست آزمایشگاهی در کردستان

کرمانشاه فردا بارانی است

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

فرماندار: مشکل 5 تعاونی مسکن در سقز برطرف شد

لازم است تلویزیون در طول سال کنار کتاب باشد نه چند روز خاص!