عصر کرد

آخرين مطالب

در میزگرد ایرنا مطرح شد:

انتخابات و بیقراری 18 ساله‌ها سياسي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - شور و شوق سهیم شدن درتعیین سرنوشت، بیقراری برای مشارکت در یک تصمیم، تصمیمی برای پیشرفت و توسعه آینده کشور، حال و هوای این روزهای دختران و پسران 18 ساله‌ای است که می‌خواهند برای نخستین بار انگشت‌هایشان با مهر انتخاب رنگی شود.

شاید یکی از ناب‌ترین لحظه‌های زندگی هر کسی رسیدن به آن درجه از بلوغ فکری و رشدی باشد که در کنار دیگران در تعیین سرنوشت و آینده استان و کشور خود دخالت کرده و در تصمیمی بزرگ و ملی مشارکت داشته باشد.
یکی از مهمترین صحنه‌های مشارکت، صحنه انتخابات و حضور در پای صندوق‌های اخذ رای و تصمیم گیری برای آینده یک کشور است که این روزها در کنار درس و مدرسه ذهن دانش‌آموزان رای اولی را به خود مشغول کرده چرا که می‌خواهند نخستین مشارکت سیاسی خود را در تاریخ زندگی شان ثبت کنند.
بی شک این جوانان از اینکه می‌خواهند برای نخستین بار در صحنه مشارکت حضور پیدا کنند به خود می‌بالند و قطعا حضور پررنگشان، حال و هوای دیگری به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌بخشد.
طبق اعلام ستاد انتخابات استان کردستان در این استان کمتر از یک میلیون و 200 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد 58 هزار و 240 نفر رای اولی هستند که برای نخستین بار مشارکت سیاسی خود را در عرصه انتخابات کشور تجربه می‌کنند لذا با شور و شوقی وصف ناشدنی در انتظار فرا رسیدن جمعه دوم اسفند هستند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سنندج در آستانه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی میزگردی را با حضور تعدادی از دانش‌ آموزان رای اولی برگزار کرد تا علاوه بر آشنایی با نظریات آنان در مورد انتخابات، از حال و هوای این روزهایشان بیشتر با خبر شود.
نماینده مجلس صدای مردم است
کیان خدایاری دانش آموز دبیرستان نمونه دولتی شیخ شلتوت سنندج در این میزگرد گفت: انتخابات در واقع به معنی انتخابک ردن فردی برای انجام و سر وسامان دادن به امور است و حال که در زمان برگزاری انتخاباتی قرار داریم باید افرادی شایسته و واجد شرایط به عنوان نماینده مردم برای رفع مسائل و مشکلات یک استان و کشور انتخاب شوند.
وی افزود: بی‌شک نماینده‌ای که برای این امر مهم انتخاب می‌شود باید دارای ویژگی‌هایی باشد و بتواند خواسته‌های مردم را برآورده کرده، صدای مردم را به گوش مسوولان برساند، به قانون اساسی وفادار باشد و در چارچوب این قوانین حرکت کند.

عصر کرد


این دانش آموز کردستانی اظهار داشت: نماینده مردمی باید دیندار باشد چون در یک کشور اسلامی زندگی می‌کند و نماینده مردمی است که دین‌شان اسلام است بنابراین باید خود نیز دیندار بوده و برای رفع مشکلات مردم براساس قوانین نظام اسلامی تلاش کند.
وی یادآور شد: فردی که به عنوان نماینده مردم یک استان وارد مجلس می‌شود باید شجاع باشد در غیر این صورت مسوولیتی که برعهده می‌گیرد را نمی‌تواند بدرستی اجرا کند چون همانگونه که معظم‌له فرمودند مجلس سنگر است و فردی که وارد می ‌شود نباید سست باشد تا بتواند در برابر قلدران ایستادگی کند.
خدایاری با بیان اینکه یک نماینده مردم نباید هیچوقت بدنبال راست یا دروغ بودن وعده‌های بی‌پایه و اساس دشمن برود، گفت: نماینده مردم باید فعال، پرتحرک، خوش‌ فکر و خلاق باشد، نسبت به امور و وظایف خودآگاهی کامل داشته و آن را بدرستی و به نحو احسن انجام دهد.
وی تاکید کرد: نماینده‌ای که بدنبال خرید رای باشد از همان ابتدا، فساد کار خود را نشان می‌دهد و قطعا این فرد هیچ برنامه‌ای برای پیشرفت و توسعه کشور و رفع مشکلات مردم ندارد بلکه بدنبال منفعت خود بوده و با وعده‌های پوچ و الکی مردم را راضی به رای دادن می‌کند.
این دانش آموز رای اولی گفت: جدای از تمام این ویژگی‌ها، نماینده مردم باید الگوی اخلاقی باشد چون این فرد وقتی وارد مجلس می‌شود، نماینده جوانان و باقی مردم است لذا باید الگوی خوبی برای مردم بوده، با برنامه تدوین شده شروع به کار کند و در مقابل بحران‌ها توانایی ایستادگی داشته باشد.
وی اضافه کرد: نماینده مجلس باید دشمن شناس و دشمن ستیز بوده و به خواسته‌های آنان تن ندهد، ضمن اینکه استقلال شخصی داشته باشد و بتواند عصای دست مسوولان استان باشد و به توسعه بیشتر استان کمک کند.
هر کسی لایق کرسی نمایندگی مجلس نیست
دانش کوهی یکی دیگر از دانش‌آموزان رای اولی که در دبیرستان قدس سنندج مشغول به تحصیل است، نیز می‌گوید: یکی از ویژگی های انقلاب اسلامی تشکیل مجلس اسلامی بر پایه عدالت بود که منجر به پیشرفت اهداف اقتصادی و سیاسی کشور شود.
وی افزود: این مجلس از نمایندگانی تشکیل می شود که با رای مستقیم مردم وارد پارلمان کشور خواهند شد بنابراین ما باید در انتخاب نماینده مورد تایید خود ملاک هایی را در نظر بگیریم و هر کسی را روانه مجلس نکنیم، چون هر فردی لایق نشستن بر این کرسی نیست.
این دانش‌آموز کردستانی اظهار داشت: یک نماینده خوب باید اخلاق کریمانه داشته باشد و وقتی دارای این اخلاق اسلامی باشد خود را در برابر مردم مسوول دانسته و مسوولیت‌هایش را درست انجام خواهد داد.
وی یادآور شد: نماینده مردم در مجلس باید اقتصاددان خوبی بوده و در این زمینه از تخصص کافی برخوردار باشد تا بتواند آینده اقتصادی کشور را با کمک به تصویب قوانین مناسب، به پیشرفت و توسعه برساند.
مردم مشکلات داخلی و خارجی را در انتخابات دخالت ندهند
بهداد محمدی دانش‌آموز دبیرستان استاد حمدی سنندج نیز گفت: مردم ما باید به این درجه از آگاهی برسند که مشکلات داخلی و خارجی را در عرصه انتخابات دخالت ندهند بلکه به این فکر کنند که با انتخاب اصلح خود مشکلاتی که در کشور وجود دارد را حل کنند.

عصر کرد


وی یادآور شد: مردم نباید فقط بخاطر اینکه به دشمنان نشان دهند، پای صندوق‌های رای حضور پیدا کنند بلکه باید امسال اجدا از سال‌های قبل با آگاهی کامل حضور یافته و فردی شایسته را انتخاب و وارد مجلس کنند.
این دانش‌آموز کردستانی ابراز امیدواری کرد: امسال با توجه به وضعیت حاکم بر کشور مردم با بصیرت بیشتر پای صندوق‌های اخذ رای حضور پیدا کنند و حتی اگر جمع رای کمتر هم باشد افرادی شایسته راهی مجلس شوند.
عواقب انتخاب اشتباه به خودمان بر می‌گردد
مانی اردلان دانش‌آموز دبیرستان شهید بهشتی سنندج و عضو هیات امنای سازمان دانش آموزی نیز اظهار داشت: انتخابات یکی از مهمترین مقوله ها در نظام جمهوری اسلامی است و از سال 1285 انتخابات مجلس در ایران برگزار می شود اما همچنان شاهد کم دقتی هایی در این زمینه هستیم که منجر به انتخابات اشتباه شده است.
وی افزود: بی دقتی در انتخاب فرد اصلح و شایسته به نحوه آموزش ما در حوزه انتخابات بر می‌گردد و این مساله باید در آموزش و پرورش بیشتر مورد توجه باشد چون فردی که وارد عرصه انتخابات می‌شود باید تجربه و سابقه ای از این حوزه داشته باشد.
عضو هیات امنای سازمان دانش آموزی با بیان اینکه بی تجربگی منجر به انتخاب اشتباه خواهد شد و عواقب این انتخاب اشتباه در آینده دامن خودمان را خواهد گرفت، گفت: در حال حاضر آموزش و پروش با برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی تا حدودی در حال آگاهی دادن به دانش‌آموزان است.
وی یادآور شد: شورای دانش آموزی شاید در نگاه اول مساله‌ای ساده درون مدرسه‌ای و مصوبات آن حتی از چارچوب یک اتاق نیز خارج نشود اما فرهنگ انتخاب کردن و عرصه انتخابات را به زندگی دانش آموز وارد کرده و هیاهو و شور انتخاباتی را در آنان برمی‌انگیزد.
اردلان اظهار داشت: انتخابات مجلس نیز دقیقا همان فضا است که در یک حجم وسیع تر در مجلس شاهد آن هستیم و رای اولی‌ها چون این تجربه را دارند و در محیطی بزرگتر می‌خواهند آن را انجام دهند لذا هیجان بیشتری برای حضور دارند.
وی افزود: با توجه به اینکه انتخاب صحیح شهروندان ریشه در آموزش‌هایی دارد که در این زمینه دیده‌اند لذا آموزش ما در سطح مدارس در آینده‌ای نه چندان دور باعث می‌شود انتخاب درست داشته باشیم و بتوانیم نتیجه گرفته و فرد اصلح را بشناسیم.
این دانش آموز کردستانی تاکید کرد: تمام کاندیداهای ما مدعی اصلح بودن و کامل بودن هستند و وظیفه رای دهندگان و شهروندان این است که افراد اصلح را با تحقیقاتی که انجام می دهند و بینشی که کسب می‌کنند انتخاب کرده و روانه مجلس کنند.
وی گفت: با توجه به تعدد انتخاباتی که در کشور برگزارشده همواره سنگ اندازی هایی در این مسیر وجود داشته است و بحث ها و حرف هایی پیش می آید که انسان دچار شوک و هراس می‌شودکه چون امکان دارد مفهوم انتخابات تا این حد زیرسوال برود، لذا این مساله کار مردم را سخت می کند که واقعیت را ببیند، نسبت به واقعیتها تصمیم بگیرند و براساس واقعیت ها انتخاب کنند.
حضور در انتخابات مشتی بر دهان یاوه گویان
معصومه عجم دانش آموز هنرستان خدیجه الکبری نیز با بیان اینکه نفع شرکت درانتخابات به خود ما برمی گردد، چرا که در سرنوشت و آینده کشورمان سهیم خواهیم شد، گفت: دشمنان نظام همیشه سعی داشته و خواهند داشت که مردم را از صحنه های مختلف انتخابات دور کنند، حال اگر مردم بیایند و در این صحنه ها حضور پیدا کنند مشتی بر دهان آمریکا و سایر یاوه گویان زده اند.

عصر کرد


وی افزود: قطعا مردم ایران اسلامی روز جمعه دوم اسفند با بصیرت و آگاهی پای صندوق های رای حاضر شده و نه تنها قدرت نظام بلکه اتحاد مردم را به رخ دشمنان‌مان می کشیم و از دشمنان نظام و انقلاب اعلام بیزاری می‌کنیم.
این دانش آموز کردستانی یادآور شد: خواهشی که به عنوان یک رای اولی ها از مسوولان دارم این است که تشنج ایجاد نکرده و مردم را تشویق و ترغیب کنند که آگاهانه در انتخابات شرکت کرده و نماینده ای که صالح، لایق و انقلابی را روانه مجلس کنند.
وی نیز یکی از خواسته های خود به عنوان رای اولی از نمایندگان را پیگیری اعمال تغییرات در نظام آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: یکی از این تغییرات می تواند تالیف کتاب باشد چرا که اکثر کتاب های ما خشک و جذابیتی برای دانش آموز ندارد و بسیاری از اتفاقات تاریخی ما در کتاب ها سانسور شده است.
نماینده باید شفافیت در بیان عملکرد داشته باشد
نگار محمودی دانش‌آموز دبیرستان هادی رستگار سنندج نیز گفت: مفهوم انتخابات فقط انتخاب یک فرد برای کرسی مجلس نیست، بلکه ما با حضور در این انتخابات سرنوشت شهر، استان و کشور خود را به دست یک فرد به عنوان نماینده به مجلس می‌فرستیم.
وی افزود: یک فرد وقتی به عنوان نماینده وارد مجلس می‌شود، باید ازهمان ابتدا برنامه‌های خود را شفاف به اطلاع مردم برساند و بعد از گذشت دوره چهار ساله نمایندگی‌اش نیزشفاف و گویاعملکرد خود را برای مردم بیان کند.
این دانش‌آموز کردستانی یادآور شد: بسیاری از کاندیداها تنها هدفشان رسیدن به اهداف شخصی است و برای رضای خدا و کمک به مردم وارد مجلس نمی شوند، همین امر موجب شده دیدگاه مردم نسبت به انتخابات از بین برود.
محمودی با بیان اینکه یک نماینده خوب باید در چارچوب قانون فعالیت کرده و جواب اعتمادی که مردم به وی کرده‌اند را بدهد، گفت: اگر از انتخابات‌های قبلی درس بگیریم و اشتباهات گذشته را تکرار نکرده و در انتخاب فرد مورد نظر خود بصیرت کافی داشته باشیم، وضعیت کشور بسیار بهتر خواهد شد.
فرهنگ انتخاب درست در جامعه نهادینه شود
سوگند فرخ مرادی دانش‌آموز دبیرستان فضیلت سنندج نیز گفت: حضور در انتخابات و انتخاب شخصی که شایستگی لازم را دارد قطعا برای کشور و استانمان سرنوشت ساز است و ما با انتخاب درستی که خواهیم داشت سرنوشت و آینده خود را می سازیم.
وی افزود: در حال حاضر انتخاب درست هنوز در کشور ما بخوبی فرهنگ‌سازی نشده است و بسیاری از افراد بدون توجه به ویژگی‌ها و خصوصیات و حتی توانمندی کاندیداها پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند، بنابراین یکی از مهمترین کارها در این حوزه فرهنگ‌سازی انتخاب درست است.
این دانش‌آموز رای اولی اظهار داشت: وقتی ما نماینده‌ای را انتخاب می‌کنیم باید صداقت، شفافیت و شجاعت را داشته باشد و از من رای اولی گرفته تا سایر اقشار مردم آگاهی کامل در مورد کسی که میخواهیم انتخاب کنیم داشته باشیم چون سرنوشت توسعه و پیشرفت استان و کشور را به آن فرد می‌سپاریم.
عملکرد نماینده‌ها دیدگاه مردم نسبت به انتخابات را عوض کرده است
امیررضا سلیمانی یکی دیگر از رای اولی‌ها که دانشجوی یکی دانشگاه‌های سنندج است نیز در این میزگرد گفت: انتخابات ثبات و امنیت یک کشور را نشان می دهد اما چند سالی است که مردم دیدشان نسبت به انتخابات عوض شده و کمتر پای صندوق های رای حضور می‌یابند.

عصر کرد


وی افزود: عملکرد برخی از نماینده‌ها موجب تغییر نگاه مردم به انتخابات شده است چرا که مردم به این درجه از آگاهی رسیده‌اند که هر نماینده‌ای را که انتخاب می‌کنند فقط وعده می دهد و زمانی که رای گرفت سراغی از موکلانش تا نزدیک انتخابات نمی‌گیرد.
این دانشجوی رای اولی تاکید کرد: یک نماینده باید از جنس خود مردم باشد، مشکلات جامعه را بشناسد و برای رفع آن تلاش کند و رسیدگی به مسائل مردم را در اولویت برنامه‌هایش قرار دهد در حالیکه برخی کاندیداها از هم اکنون به فکر حامیان مالی شان و تحقق وعده های داده شد ه به آنها هستند.
با آگاهی پای صندوق رای حاضر می‌شوم
خدایاری با بیان اینکه از اینکه امسال برای نخستین بار می تواند در سرنوشت استان و کشورش سهیم باشد بسیار خوشحال است، گفت: تمام سعی و تلاش خود را می‌کنم که نخستین مشارکت سیاسی‌ام با آگاهی و بصیرت کامل باشد و اطلاعات کافی در مورد فرد مور نظرم را پیدا کند.
وی اظهار داشت: مدرسه خیلی کار زیادی در زمینه تشویق و ترغیب دانش‌آموزان رای اولی انجام نداده اما تلاش های خیلی کمی هم داشته است و امید می رود بچه‌ها با بصیرت بیشتری وارد این عرصه مهم و سرنوشت ساز شوند.
هر رای، ترسیمی برای آینده کشور
کوهی با بیان اینکه به طور قطع در این انتخابات شرکت خواهم کرد، گفت: هر چند هر فرد فقط دارای یک رای است و شاید در نظر اول ناچیز باشد اما همان یک رای در آینده کشور بسیار تاثیرگذار است.
این دانش‌آموز رای اولی با بیان اینکه حضور در پای صندوق‌های اخذ رای باید آگاهانه باشد، افزود: وقتی فردی پای صندوق رای حاضر شده و می‌خواهد فردی را انتخاب و روانه مجلس کند باید قبل از هر چیز با عقاید، برنامه‌ها و میزان توانایی آن فرد آشنایی کامل یا مختصری داشته باشد.
وی یادآور شد: ما نباید تحت تاثیر رسانه‌های خارجی و جنگ روانی که بر علیه کشور وجود دارد به نمایندگانی که لیاقت نمایندگی را ندارند رای دهیم بلکه باید خود با شناخت کامل نماینده مان را روانه مجلس کنیم.
این دانش‌آموز کردستانی تاکید کرد: به عنوان یک دانش‌آموز رای اولی از افرادی که به عنوان نماینده ما وارد مجلس می‌شوند، انتظار دارم، مشکلات و موانع موجود در حوزه آموزش و پرورش را مورد توجه قرار داده و برای اعمال اصلاحاتی در این حوزه در مجلس تلاش کنند.
خوشحالم که در تعیین سرنوشت کشور مشارکت می‌کنم
محمدی گفت: خیلی خوشحالم که در این دوره به عنوان فردی که در جامعه حق رای داشته و در تعیین سرنوشت و آینده استان و کشور شریک خواهم شد و همچنین می‌توانم میزان آگاهی خود را بسنجم.
وی افزود: مجلس شورای اسلامی جایگاه بسیار مهم و حساسی است و هر فردی نمی‌تواند وارد این جایگاه مهم شود، بنابراین برای جلوگیری از حضور افراد ناکارآمد دراین حوزه لازم است همه با آگاهی و بصیرت پای صندوق‌های رای حاضر شویم.
این دانش‌آموز رای اولی اظهار داشت: فردی که نمایندگی مردم در جایگاه مهمی مثل مجلس کاندید می‌شود، قبل از هر چیزی باید توانایی‌های خود را بسنجد، و بداند که آیا شایستگی این را دارد که صدای مردم را به گوش مردم رسانده و از حق آنان دفاع کند.
وی اظهار داشت: نماینده باید پیگیر مشکلات مردم باشد و کسی که فقط بدنبال منفعت خود باشد، لیاقت این جایگاه را ندارد، بنابراین باید شجاعانه وارد مجلس شده و اولویت کاری خود را بر مبنای رفع مشکلات مردم قرار دهد.
نمایندگان مجلس آموزش و پرورش را تقویت کنند

عصر کرد


مانی اردلان نیز خواسته خود به عنوان یک رای اولی ونماینده دانش آموزان از نمایندگان مجلس را تلاش برای تقویت حوزه آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: آموزش و پرورش باید به مهمترین ارگان و نهاد فعال کشورتبدیل شود تا بتوان همه چیز را از دل آن خارج کرد، ضمن اینکه راه حل بلندمدت تمام مشکلاتی که در کشور وجود دارد آموزش و پرورش است.
وی گفت: اختلاسگران بزرگی که در کشور وجود دارند و افراد اصلح کشور هر دو از دل مدارس و آموزش و پرورش خارج شده اند، بنابراین این مساله خود می تواند برنامه ای اصلی برای نمایندگان باشد که این نهاد را در درجه اول تقویت کرده در درجه دوم آن را به سمت اهدافی که درکشور وجود دارد جهت بدهند.
وی در ادامه اظهار داشت: سخت ترین شرایط را در تایم انتخابات مردم دارند چون باید تلاش کنند افراد و کاندیداهای مختلف را بشناسند و از میان آنان فرد اصلح را انتخاب کنند و در این زمینه رسانه ها می توانند بازوان کمکی خوبی دراین زمینه باشند و اطلاعات کافی را دراختیار مردم بگذارند.
این دانش آموز رای اولی یادآور شد: یکی از دیدگاه‌های اشتباه در مورد انتخابات این است که مردم فکر می کنند انتخابات تنها یک روز است که پای صندوق رای حاضر شده و وظیفه شان تمام می شود در حالیکه تایم انتخابات ما دقیقا چهار سال است باید با آن نماینده همراه بوده، با وی پیش برویم وکارهایش را رصد کنیم.
وی اضافه کرد: وقتی در طول این چهار سال کارهای نمایندگان را رصد کنیم در دوره بعد نیز می توانیم از ثبات این نماینده برای دوره بعد استفاده کرده و در دوره بعد با انتخاب بهتر بتوانیم کارها را درست پیش ببریم و در واقع می توان نتیجه گرفت همراهی با نماینده ها و پیگیری کارهای نمایندگان حتی مهمتر از تایم انتخابات است.
نماینده باید درد مردم را بشناسد
فرخ مرادی یادآور شد: وقتی فردی را به عنوان نماینده خود انتخاب و وارد مجلس می‌کنیم، انتظار داریم از استانمان دفاع کرده، محرومیت‌ها را بشناسد، درد مردم را بداند و از آن درد دفاع کند واز شجاعت کافی برخوردار باشد.
وی اظهار داشت: به نظر من شخصی که از شجاعت کافی برخوردار نبوده و خود دارای نقص و ضعف در زمینه‌های مختلف باشد هیچوقت این جسارت را ندارد که از حق مردم دفاع کند.
مرادی با بیان اینکه 40 سال است که در کشورمان انتخابات‌های مختلف در حال شکل‌گیری است و هرسال باشکوهتر از گذشته برگزار شده است، گفت: امسال با توجه به اتفاقاتی که در کشور رخ داده و شوک‌هایی که دشمنان به مردم وارد کرده‌اند، حتما باید این انتخابات باشکوهتر از گذشته برگزار شود.
این دانش‌آموز رای اولی یادآور شد: دشمنان و رسانه های خارجی در این کمین هستند که مردم را از این انتخابات دور کرده و قدرت نظامی و مشارکتی ما را پایین بیاورند بنابراین باید هوشیار بوده و مثل همیشه توطئه‌های دشمنان را ناکام بگذاریم.
وی اظهار داشت: ازاینکه امسال برای نخستین بار می‌توانم در سرنوشت استان و کشور خود مشارکت داشته باشم خیلی خوشحال هستم و امیدوارم نماینده‌ای را وارد مجلس کنیم که به توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر استانمان بینجامد.

عصر کرد


انگیزه‌ای برای شرکت در انتخابات ندارم
سلیمانی نیز اظهار داشت: به عنوان یک رای اولی انگیزه‌ زیادی برای رای دادن دارم چون می دانم حضور افراد شایسته در مجلس می تواند بسیاری از مشکلات کشور را در حوزه قانونگذاری رفع کند می‌شود البته به شرطی که مردم در انتخاب کاندیداها ویژگی های اصلح بودن را رعایت کرده و انتخاب درستی داشته باشند.
وی افزود: در اینکه انتخابات برای کشور مساله‌ای بسیار مهم است، هیچ شکی نیست اما مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد باید ریشه‌یابی شده و دیدگاه مردم را نسبت به این عرصه تغییر داد تا بتوانند بهتر و آگاهانه‌تر در این عرصه ورود پیدا کرده و انتخاب کنند.
مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی سازمان دانش‌آموزی کردستان نیز که همراه با دانش‌آموزان رای اولی در این میزگرد حضور یافته بود، اظهار داشت: نمایندگان باید مردم را از عملکرد خود و برنامه‌هایی که برای چهار سال نمایندگی خود پیش‌بینی کرده آکاه کند و حتی در بسیاری مواقع از نظریات آنان برای پیشبرد اهداف کمک بگیرند.
سید علیرضا عزیزی افزود: بی‌شک اگر نماینده‌ای شفافیت در عملکرد داشته باشد مردم هم در انتخاب فرد مورد نظر خود دقت بیشتری کرده و هم با شوق و رغبت بیشتری به پای صندوق‌های رای می‌آیند.
همزمان با سراسر کشور 108 کاندیدای تایید صلاحیت شده در پنج حوزه انتخابیه استان کردستان تبلیغات خود را شروع کرده اند تا مردم روز جمعه دوم اسفند از میان اینها، 6 منتخب خود را راهی بهارستان کنند.
طبق ماده ماده 56 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده 40 آئین نامه اجرایی آن، فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدهای تایید صلاحیت شده از بامداد روز پنجشنبه مورخ 24 بهمن آغاز شده و در ساعت هشت صبح یکم اسفند یعنی 24 ساعت قبل از شروع اخذ رای پایان می‌یابد.
به صورت میانگین در این استان برای هر کرسی نمایندگی 21 داوطلب وجود دارد که علاوه بر برپایی متینگ‌های انتخاباتی می توانند در 264 نقطه تعیین شده برای تبلیغات خود اقدام کنند.
استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و 6 نماینده در مجلس شورای اسلامی است، (حوزه انتخابیه سنندج شامل شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره 2 نماینده، حوزه انتخابیه بیجار یک نماینده، حوزه انتخابیه قروه شامل شهرستان‌های قروه و دهگلان یک نماینده، حوزه انتخابیه سقز شامل شهرستان‌های سقز و بانه یک نماینده و حوزه انتخابیه مریوان شامل شهرستان‌های مرویان و سروآباد یک نماینده) است.
جمعه دوم اسفند ماه مردم استان کردستان همپای مردم سراسر کشور با حضور در پای صندوق‌های رای نمایندگان خود برای حضور در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را انتخاب خواهند کرد.
برچسب‌ها
کردستان سازمان دانش آموزی انتخابات مجلس شورای اسلامی تبلیغات انتخاباتی
پروندهٔ خبری
گذر انتخاباتی ایرنا

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/108420/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد

به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آزرده خاطر شدن رانندگان از وضعیت نامناسب جاده‌ای در 7 کیلومتری کرمانشاه + فیلم

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: تیم ملی خواهان خمس بود اما باشگاه مخالفت کرد

حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان

فال انبیا فردا شنبه اول اردیبهشت 1403

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

قهرمان لیگ ثانیه آخر مشخص می‌شود

سیدحسین: از کمیته انضباطی متشکرم!

پاکو خمس هم نتوانست؛ جدایی سرمربی مطرح اسپانیایی از تراکتور

بخش اول گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

بخش دوم گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

رضاوند: دوست نداریم حق پرسپولیس هم ضایع شود

سلیمان‌زاده: تیم ما سازمان‌یافته بازی کرد

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد