عصر کرد

آخرين مطالب

بیش از سه هزار دانش‌آموز کردستانی در رقابت ورزشی‌ شرکت می‌کنند سياسي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان با اشاره به آغاز سی و هفتمین دوره مسابقات ورزش دانش آموزی یادواره سردار شهید سلیمانی از سوم اسفند جاری در استان گفت: در این مسابقات بیش از سه هزار دانش آموز دختر و پسر این استان با هم رقابت می‌کنند.

افشین خوشگوار روز سه‌شنبه در نشست خبری اظهار داشت: این دوره از مسابقات ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر مقاطع اول و دوم متوسطه بوده که با حضور سه هزار و 175 دانش‌آموز دختر و پسر از سوم تا شانزدهم اسفند به میزبانی سنندج برگزار می‌شود.
وی افزود: یک هزار و 423 نفر از شرکت‌کنندگان در این رقابت ورزشی را دختران و یک هزار و 752 نفر را پسران وعوامل اجرایی تشکیل می‌دهند که درایام برگزاری و درهشت مرحله با هم به رقابت می‌پردازند.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت: این دوره از مسابقات در رشته‌های والیبال، بسکتبال، هندبال، فوتسال، بومی‌محلی، تنیس‌روی میز، بدمینتون، دوومیدانی و شطرنج برگزار خواهد شد.
وی اظهارداشت: تامین سلامت و ایمنی دانش‌آموزان دراین مسابقات یکی از اولویت‌های ما بوده و در این زمینه اقدامات لازم در زمینه سرویس‌های ایاب و ذهاب شرکت‌کنندگان و اسکان و غیره انجام شده است.
خوشگوار در راستای برگزاری هرچه بهتر این مسابقات از تمام ظرفیت‌های موجود استان بهره گرفته شده است، ابراز امیدواری کرد، تابستان سال آینده بتوانیم میزبان مسابقات ورزشی کشوری در چند رشته باشیم.
17 پروژه نیمه تمام ورزش در کردستان وجود دارد
وی با بیان اینکه در حال حاضر 17 پروژه نیمه تمام ورزشی در استان وجود دارد، گفت: 10 مورد از این پروژه‌ها استخر، 6 مورد سالن سرپوشیده و یک مورد نیز چمن مصنوعی است که از صفر تا 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: برای تکمیل این تعداد پروژه در مجموع 960 میلیارد ریال اعتبار نیاز است و با پیگیری‌های انجام شده از سوی استاندار و سایر مسوولان قرار است سال 99 اعتبار این پروژه‌ها تامین شود.
وی به میزان سرانه فضای ورزش دانش‌آموزی در استان نیز اشاره کرد و گفت: میانگنی سرانه فضای روباز ورزش دانش‌آموزی استان 6.8 دهم سانتی متر و میانگین فضای سرپوشیده نیز 9.4 دهم سانتی متر مربع است.
شناسایی 150 مدرسه پرآسیب در کردستان
خوشگوار به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و گفت: براساس آمار دانشگاه علوم پزشکی استان شهرستان‌های دیواندره، دهگلان، قروه و بیجار به عنوان شهرهای پراسیب در چهارشنبه آخر سال معرفی شده‌اند.
وی با بیان اینمه غالب رنج سنی آسیب‌دیده‌ها نیز دانش آموزان بوده‌اند، گفت: دراین راستا وبرای جلوگیری از افزایش مخاطرات و با بررسی‌های انجام شده 150 مدرسه پراسیب شناسایی و بیشتر تمرکز برنامه‌ها بر روی این مدارس خواهد بود و تمام عوامل مدرسه موظف هستند دانش‌آموزان را مخاطرات این روز آشنا کنند.
سواد سلامت دانش‌آموزان ارتقا می‌یابد
رییس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه سلامت یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی در هر کشوری به شمار می‌رود، گفت: تمام تلاش ما ارتقای سواد سلامت دانش‌آموزان و والدین آنان است و در این زمینه اقدامات زیادی انجام شده است.
نادر منصوری با اشاره به اینکه یکی از تلاش‌های ما در این زمینه ایجاد مراقب‌های سلامت در این زمینه است، افزود: وظیفه سلامت دانش‌آموزان شهری بر عهده مراقبین سلامت و دانش‌آموزان روستایی نیز بر عهده بهورزان دانشگاه علوم پزشکی است.
وی اظهار داشت: در سطح استان 196 مراقب وظیفه سلامت دانش‌آموزان را برعهده دارند که به ازای هر یک هزار و 472 دانش‌آموز یک مراقب سلامت وجود دارد و در این زمینه با کمبود مواجه هستیم.
رییس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: برای رفع این کمبود در میان دانش‌آموزان توانمند و علاقمند تعدادی به عنوان سفیران سلامت انتخاب شده‌اند که وظیفه سلامت همسن و سالان خود را برعهده دارند، ضمن اینکه در این زمینه آموزش‌های لازم را دیده‌اند.
وی افزود: تعهد ما به وزارتخانه برای سال تحصیلی جاری در این زمینه تعیین 40 هزار و 300 سفیر سلامت در مدارس استان بود که در 12 سرفصل مشخص آنان را آموزش داده‌ایم.
منصوری یکی دیگر از طرح‌های سلامت دانش‌آموزان را اجرای طرح فلورایدتراپی اعلام کرد و گفت: این طرح ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی و همچنین پایه هفتم مقطع متوسطه اول است که هر سال در طول سال تحصیلی و در 2 مرحله انجام می‌شود.
وی افزود: مرحله اول این طرح نیمه دوم مهر تا نیمه دوم آبان اجرا شد و 171 هزار دانش‌آموز دختر و پسر 6 تا 12 سال را زپوشش قرار دادو مرحله دوم نیز از اسفند شروع خواهد شد.
رییس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش کردستان طرح مکمل‌یاری در مدارس دخترانه را از دیگر طرح‌ها اعلام کرد و اظهار داشت: این قرص ها در راستای اجرای طرح مکمل یاری درمیان دختران نوجوان و با هدف ارتقای سطح سلامت این گروه سنی توزیع شده و گام موثری در پیشگیری از کمبود آهن، پرورش مادرانی توانمند و نسلی سالم است.
اجرای طرح‌های مکمل درس تربیت بدنی
رییس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی آموزش و پرورش کردستان گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده و در قالب طرح‌های مکمل درس تربیت بدنی، سرانه زمان فعالیت ورزشی دانش‌آموزان در مدارس این استان امسال افزایش می‌یابد.
فرید منتظری افزود: بر این اساس جدای از ساعت درس تربیت بدنی، طرح‌های مکمل شامل المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای، حیاط پویا، ورزش صبحگاهی و ورزش با خانواده در طول سال تحصیلی در مدارس استان اجرا می‌شود.
وی افزود: با توجه به اینکه 2 ساعت درس تربیت بدنی جوابگوی نیازهای جسمانی، فیزیکی و حرکتی دانش آموزان نیست بنابراین با اجرای این طرح‌های کمکی تلاش می‌شود سرانه زمان فعالیت‌های ورزشی دانش آموزان در مدارس افزایش یابد.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان یکی دیگر از طرح‌هایی که امسال انجام می‌شود، اجرای طرح مدرسه پویا است که قرار است 59 مدرسه استان پویا شود که تاکنون 25 مورد ان انجام شده و مابقی تا پایان سال تحصیلی انجام خواهد شد.
وجود 36 انجمن فعال ورزشی در کردستان
رییس هیات ورزش دانش‌آموزی آموزش و پرورش کردستان نیز با اشاره به وجود 36 انجمن فعال ورزشی در استان اشاره کرد و گفت: این انجمن‌ها به ارتقای سطح کیفی ورزش و برنامه‌های حوزه تربیت بدنی دانش‌آموزان کمک می‌کنند.
محمدطاهر فیضی با اشاره به برگزاری مسابقات ورزش دانش‌آموزی در چهار سطح مدرسه، شهرستان، استان و کشور در طول سال تحصیلی افزود: سال گذشته یک هزار و 553 دانش‌آموز در سطح مدرسه، 2 هزار 274 دانش‌آموز در مرحله شهرستانی و 2 هزار و 24 نفر در مرحله استانی رشکت کردند.
وی همچنین به برگزاری لیگ فوتسال دانش‌آموزی در استان اشاره کرد و گفت: امسال پنجمین دوره لیگ فوتسال دانش‌آموزی در استان برگزار شده و دهگلان، کامیاران، ناحیه 2 سنندج و مریوان به دوره نهایی راه یافتند.
در سال تحصیلی جاری 899 معلم تربیت بدنی در سطح مدارس استان کردستان مشغول فعالیت هستند.
برچسب‌ها
مدارس کردستان سنندج

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/108422/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بزرگترین شاعر شیعی کشمیر

ترکیب اولیه تیم ملی فوتسال ایران مقابل قرقیزستان

حیدری: با فرهاد در استقلال هم اتاقی بودیم

امیدواریم پنجم اردیبهشت سرآغاز پیشرفت فوتبال ایران باشد

برتری دریایی و خواهران منصوریان در گام نخست

تصویب قانون امباپه در شورای شهر مادرید!

شگفتی‌ساز جام‌حذفی دور از هیاهو قهرمانی!

ژیرو مسافر لس‌آنجلس اف‌سی می‌شود

بازیان: امروز روز پیشرفت فوتبال ایران خواهد بود

کاپیتان سابق پشت فولاد درآمد

AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد

استقلال چهارمین تیم پرافتخار فوتبال آسیا

«دروغ پارلمانی» به شهرزاد آمد/ با دروغ همه چیز به دست میاد!

حامد بهداد و سحر دولتشاهی در کمدی فانتزی «مفت‌ بر»

خبر جدید و مهم برای دارندگان سهام عدالت

ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها

شاهکار اسکواش‌بازان با حضور سفیر ایران در قطر

درویش، اولین مدیرعامل دوران خصوصی پرسپولیس

نوری: واگذاری استقلال و پرسپولیس دغدغه هواداران را برطرف می‌کند

حسن‌زاده: پرسپولیس می تواند فصل را با قهرمانی به پایان برساند

بلیت فروشی دیدار تراکتور و ذوب‌آهن آغاز شد

حیدری: پیشنهاد مدیریت آکادمی استقلال را قبول نکردم

همه احتمالات توپ طلا؛ برنده را حدس بزن

ایتالیانو جدی‌ترین گزینه هدایت تیم فوتبال ناپولی

نسل طلایی استقلال با حضور حیدری، جباری و آندو

فرصت‌طلبی مسی به رونالدو چربید!

(ویدیو) صحنه تماشایی از کمک پلیس وظیفه شناس به یک پیرمرد

«آپولو» از آمریکا جایزه گرفت/ مسعود فروتن «همسر» را شنیدنی کرد

معرفی 2400 متقاضی تعویض خودروی فرسوده به محیط زیست کردستان

هشدار به کشاورزان ، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم

ثبت دو وقف جدید کردستان

تمجید از پایانی که آغازگر حیات شد/نامگذاری یکی از خیابان‌های سنندج بنام آرمان بنفشی

رشد 15 درصدی بارش‌های سال زراعی جاری در کرمانشاه

رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است

افزایش 16 درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه

صدور مجوز الکترونیک کسب و کار

افزایش میزان ذخایر سد‌های استان کرمانشاه

بازدید نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران از معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی

اجرای پروژه تعریض محور دهگلان - بلبان‌آباد اجرا شد

سروده‌ افشین علا با تضمین مصرعی از رهبر انقلاب

طلا و برنز بانوان تالوکار در انتخابی جام‌جهانی چین

اتحادیه جهانی کشتی چند داور را محروم کرد

حضور بازیان، سرپرست سازمان خصوصی‌سازی در آیین واگذاری

فن‌پرسی در آستانه نخستین تجربه سرمربیگری

بهترین زوج‌های خسرو حیدری در دوران فوتبال

ورزشگاه اراک در حال بازسازی؛ حضور هواداران لغو می‌شود؟

آیین واگذاری مالکیت سرخابی‌ها به بخش خصوصی

مسیر اینتر تا قهرمانی بیستم در سری‌آ

خاطره جالب خسرو حیدری از دی‌ماریا

هوشمند: پرسپولیس و استقلال کار سختی برابر نساجی دارند