عصر کرد

آخرين مطالب

رای دهندگان آینده هم آمده بودند سياسي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - شعب اخذ رای در شهر سنندج از ساعت اولیه آغاز رای گیری، مهمان اقشار مختلف مردم بود و در این بین کودکانی همراه والدینشان آمده بودند تا مسیر شرکت در انتخابات و مشارکت شان در تعیین سرنوشت در آینده را فرا گیرند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در کردستان روز جمعه دوم اسفند همزمان در سراسر کشور آغاز شد و در همان ساعت اولیه بسیاری از شعب اخذ رای همچون مسجد جامع، مسجد حضرت فاطمه (س)، کتابخانه بهاران و دبیرستان نسیبه در سنندج مملو از جمعیت شد.
حضور مردان و زنان سالخورده و کودکان در رویدادهایی همچون انتخابات همیشه مورد توجه رسانه‌ها بویژه عکاسان خبری قرار می‌گیرد چرا که شرکت این افراد اهمیت این رویداد برای مردم را نشان می‌دهد.
بانوی 66 ساله‌ای که برای مشارکت در انتخابات به شعبه 110 کتابخانه بهاران آمده بود تا رای بدهد، در ارتباط با دلیل رای دادنش به خبرنگار ایرنا گفت: منم عضوی از این ملت هستم و باید رای دهم و در تعیین سرنوشت کشور سهیم باشم.
این بانو که زیاد حال جسمی مساعدی هم نداشت و بدون اینکه در صف بایستد شناسنامه اش را به عوامل اجرایی داد تا کارش زودتر انجام و رای خود را به صندوق بیندازد، اضافه کرد: یکی، دو دوره انتخابات را به یاد دارم که مریض بودم و نتوانستم رای بدهم ولی در اکثر انتخابات که برگزار شده، شرکت کرده‌ام.
دختر پنج ساله‌ای که همراه پدر و مادرش آمده و محکم دست پدرش را گرفته بود با خنده شیرین کودکانه‌اش گفت: به همراه بابام اومدم رای بدم، این دختر بچه در پاسخ به اینکه مگر تو هم می‌توانی رای بدی، افزود: نمی‌دونم بابام می‌دونه.
پدر این دختر پنج ساله هم گفت: از وقتی با مادرش گفتیم می‌رویم رای بدهیم بهانه‌ گرفته که منم میام رای بدم، حالا ما رای را می‌نویسیم و کاغذ رای را توسط دخترمان به صندوق می‌اندازیم.
وی اضافه کرد: همه ما به دلیل علاقه‌ای که به کشورمان و آینده آن داریم امروز در پای صندوق‌های رای حاضر شدیم.

عصر کرد


زن 34 ساله خانه‌داری هم که به همراه دختر هفت ساله‌اش به این شعبه آمده بود، در خصوص دلیل حضورش گفت: شرکت در انتخابات وظیفه همه مردم ایران است و من هم آمده‌ام به این رسالتم عمل می‌کنم.
وی اضافه کرد: انتظار داریم افرادی که به عنوان نماینده خود در مجلس شورای اسلامی انتخاب می‌کنیم فقط شعار ندهند و به وعده‌هایی که دادند عمل کنند.
این بانوی سنندجی افزود: امروز دخترم را همراه خود آورده‌ام که او هم با برگزاری چنین رویدادهایی آشنا شود و وقتی بزرگ شد در انتخابات شرکت کند.
بانوی 45 ساله‌ خانه‌داری که به همراه دختر 6 ساله و همسرش برای رای دادن به شعبه 13 اخذ رای واقع در دبیرستان نسیبه سنندج آمده بود، گفت: سهیم شدن در سرنوشت کشور و لبیک به ندای رهبری از مهمترین دلایل حضور ما در انتخابات است.
وی اضافه کرد: با شرکت درانتخابات برای کشور خود تصمیم می‌گیریم و اینگونه اجازه نمی‌دهیم دشمنان در امورات مربوط به مملکت ما دخالت کنند و برای ما تصمیم بگیرند.
همسر این بانو که شغل خود را آزاد عنوان کرد، گفت: انتظار داریم این افرادی که به عنوان نماینده به مجلس می‌فرستیم به فکر رفع مشکلات مردم و گرانی باشند وضعیت معیشتی مردم اصلا خوب نیست.
زن خانه‌دار دیگری هم که به همراه دختر بچه‌اش در صف ایستاده بود، گفت: با انگشتی که امروز مزین به مهر انتخابات می‌شود می‌خواهم چشم دشمنان را کور کنم.
وی با اشاره به اینکه امروز با حضور خود اعلام می‌کنیم هنوز در صحنه هستیم، اضافه کرد: فرزندان‌مان را همراه خود آوردیم که یاد بگیرند راه ما را در آینده ادامه دهند.

عصر کرد


پدری که همراه دو فرزند پسر 9 و پنج ساله‌اش رای خود را در شعبه 29 کتابخانه امام خامنه‌ای به صندوق انداخت، اظهار داشت: فرزندانم را همراه خود آورده‌ام تا انگیزه‌ای برای مشارکت آنها در آینده شود.
وی مشارکت در تعیین سرنوشت کشور را مهمترین دلیل حضور خود در انتخابات اعلام کرد و افزود: ما با حضور خود نشان می‌دهیم همگام با نظام و انقلاب برای توسعه کشورمان تلاش می‌کنیم.
وی اضافه کرد: به نظرم مهمترین خواسته من و دیگر همشهریانم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی قانونگذاری صحیح در جهت پیشرفت و توسعه کشور و نظارت بر اجرای قوانین است.
امیرمحمد 9 ساله هم گفت: خیلی دوست داشتم امروز با پدرم می‌توانستم رای بدهم و مشتاقانه در انتظار رسیدن به سن رای دادن هستم.
بانوی متولد سال 1332 در شعبه اخذ رای واقع در مسجد جامع سنندج اظهار داشت: آمده‌ام رای بدهم تا به واسطه آن وضعیت مردم و مشکلات بیکاری جامعه کمتر شود.

عصر کرد


وی اضافه کرد: به خاطر جوانان‌مان رای می‌دهم و انتظار دارم نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بیشتر به فکر جوان‌ها باشند و زمینه کار برای آنها فراهم کنند تا کم به سمت اعتیاد کشیده شوند.
این مادر که از بیکاری سه فرزندش گله‌مند بود، گفت: سه پسر مجرد بیکار دارم و هیچ وقت هم کسی از آنها پشتیبانی نکرده است ولی رای می‌دهم که برای فرزندان من و دیگر زنان سرزمینم فرجی شود.
امسال 94 داوطلب در این استان برای تصاحب 6 کرسی نمایندگی با هم رقابت می‌کنند و تعداد داوطلبان در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران 29 نفر، در حوزه انتخابیه بیجار 27 نفر، حوزه انتخابیه سقز و بانه 10 نفر، حوزه مریوان و سروآباد 14 نفر و حوزه قروه و دهگلان 15 نفر است.
استان کردستان بر اساس آخرین سرشماری نفوس مسکن سال 1395 دارای یک میلیون و 603 هزار و 11 نفر جمعیت است که بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در 10 شهرستان، 32 شهر، 31 بخش، 86 دهستان، حدود یک هزار و 700 روستا ساکن هستند که ترکیب جمعیتی آن شامل 29 درصد ساکنان روستایی و 71 درصد ساکنان شهری است.
طبق اعلام ستاد انتخابات استان کردستان در این استان کمتر از یک میلیون و 200 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد 58 هزار و 240 نفر رای اولی هستند، دست‌اندرکاران انتخابات برای جمع آوری آرای مردم این استان یک هزار و 245 شعبه پیش بینی کرده‌اند.
استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و 6 نماینده در مجلس شورای اسلامی است، (حوزه انتخابیه سنندج شامل شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره 2 نماینده، حوزه انتخابیه بیجار یک نماینده، حوزه انتخابیه قروه شامل شهرستان‌های قروه و دهگلان یک نماینده، حوزه انتخابیه سقز شامل شهرستان‌های سقز و بانه یک نماینده و حوزه انتخابیه مریوان شامل شهرستان‌های مریوان و سروآباد یک نماینده) است.
جمعه دوم اسفند ماه مردم استان کردستان همزمان با سراسر کشور با حضور در پای صندوق‌های رای نماینده خود برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را انتخاب خواهند کرد.
برچسب‌ها
کردستان مشارکت انتخاباتی سنندج انتخابات مجلس شورای اسلامی
پروندهٔ خبری
گام ششم، روز انتخابات انتخابات مجلس در کردستان

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/109578/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

نمایی زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین (فیلم)

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

«ابله» آماده نمایش و پخش شد/ «آخرین شیهه» در جشنواره آمریکایی

رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند

صدای آرامش بخش رودخانه در میان کوه‌های روستای بهرام آباد + فیلم

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

سردار آزمون به میلان رسید

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

پنالتی و گل اول پرسپولیس درست بود؟

کارشناسی صحنه‌های جنجالی تقابل نفت و پرسپولیس

اوزونیدیس: چیزی از استقلال ندیدیم و بازی مساوی شد!

مرز پرویزخان برای عبور سوخت قاچاق ناامن شده است