عصر کرد

آخرين مطالب

کارگاه تولید لباس‌های بیمارستانی در سنندج افتتاح شد اقتصادي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - کارگاه تولید لباس‌های بیمارستانی روز شنبه با حضور فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران سنندج آغاز به کار کرد.

در این کارگاه که با همت سازمان بسیج دانشجویی کردستان راه‌انداری شده است، 25 دانشجو مشغول به کار بوده و هر نفر روزانه 70 دست لباس بیمارستانی را تولید می‌کند و 130 نفر آمادگی خود را برای کار اعلام کرده‌اند.
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در آیین افتتاح این کارگاه تولیدی کار تولید لباس‌های مورد نیاز بیمارستان‌ها را در شرایط کنونی قابل تقدیر دانست و گفت: گروه‌های جهادی بسیج و سپاه آماده هستند در کنار دستگاه‌های مسوول و دولت برای مبارزه همه‌جانبه با کرونا گام بردارند.
سردار سیدمحمدصادق حسینی به تولید روزانه حدود 700 تا یک هزار دست لباس در این کارگاه اشاره کرد و افزود: سپاه در کنار دولت اقدامات وسیعی را برای مقابله با کرونا آغاز کرد و تفاهم نامه‌ای درسطح کشور و استان در این راستا با علوم پزشکی منقعد شده است.
وی با بیان اینکه با کمک گروه‌های و علوم پزشکی و همه دستگاه‌ها، کرونا را شکست خواهیم داد، یادآور شد: سپاه در راستای پیشگیری از کرونا و آموزش کارهای خوبی را انجام داده است.
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان اظهار داشت: از چند روز پیش کار ضدعفونی کردن معابر و امکان عمومی شهر سنندج آغاز شده و از امروز نیز در سقز این کار انجام خواهد شد.
سردار حسینی به آمادگی برای ایجاد بیمارستان صحرایی در سقز در صورت لزوم تاکید کرد و گفت: سپاه از تمام امکانات در بخش‌های مختلف و با کمک گرفتن از گروه‌های جهادی برای مقابله با ویروس کرونا استفاده خواهد کرد.
وی از مردم خواست نسبت به رعایت نکات بهداشتی و عدم حضور در نقاط پرتجمع اهتمام داشته باشند و افزود: سپاه در کنار ملت و دولت تلاش خواهد کرد، ویروس کرونا را با کمترین آسیب نابود کند.
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان اضافه کرد: اکنون جدا از جبهه مقابله با ویروس کرونا با هجمه‌های روانی و رسانه‌ای دشمن نیز مواجه هستیم و باید همه با تعامل و همفکری در راستای رفع مشکلات گام برداریم.
رییس سازمان بسیج دانشجویی کردستان نیز در این آیین اظهار داشت: قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا از پنج روز پیش در استان تشکیل شده و اکنون با 6 کارگروه در حال فعالیت است.
توحید رستمی یادآور شد: این قرارگاه در کنار تولید اقلام بهداشتی در قالب کارگروه‌های تولید و انتشار محتوا در فضای مجازی نیز فعالیت دارد.
وی گفت: کارگروه بازرسی نیز در داخل شهر حضور یافته و در صورت عدم رعایت نگات بهداشتی در پمپ‌بنزین‌ها و قلیان‌سراها تذکرات لازم را خواهند داد، ضمن اینکه در صورت لزوم 20 چادر نیز برای آموزش مسائل بهداشتی دایر می‌شود.
تاکنون 179 نمونه از افراد مشکوک به ابتلای به بیماری کرونا در استان کردستان گرفته شده است که ابتلای 54 نفر در استان به ویروس کرونا قطعی و 99 نفر هم منفی اعلام شده است.
افراد مبتلا در بیمارستان‌های 9 شهرستان این استان بستری هستند که شامل 25 نفر در سقز، 10 نفر در بانه، 6 نفر در سنندج، چهار نفر در قروه، 2 نفر در کامیاران، 2 نفر در بیجار ، 2 نفر در مریوان، 2 نفر در دهگلان و یک نفر در دیواندره است.
کل مراجعین به بیمارستان های استان تا به امروز 249 نفر بوده که در حال حاضر 18 نفر در بیمارستان توحید سنندج، 41 نفر در بیمارستان امام خمینی سقز، یک نفر بیمارستان بوعلی مریوان، 6 نفر بیمارستان شهید بهشتی قروه، چهار نفر در بیجار، 15 نفر در بیمارستان رازی بانه، سه نفر در دیواندره، 2 نفر در دهگلان و یک نفر هم در بیمارستان سروآباد بستری شده‌اند.
تا کنون پنج بیمار کردستانی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند که از این تعداد چهار بیمار در سقز و یک بیمار مربوط به مریوان است.
تاکنون از بین افراد بستری شده چهار نفر در سنندج، 9 نفر در سقز، چهار نفر در بیجار، سه نفر در دهگلان،2 نفر در سروآباد و یک نفر هم در مریوان از بیمارستان ترخیص شدند.
دکتر جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت نیز روز گذشته گفته بود: از ظهر پنجشنبه تا جمعه یک هزار و 234 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد و در مجموع تعداد این بیماران در کشور به چهار هزار و 747 نفر رسید.
متاسفانه در 24 ساعت گذشته، 17 بیمار مبتلا به کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان بر اثر این بیماری به 124 نفر رسید.
تعداد بهبود یافتگان بر اثر این بیماری در کشور به 913 نفر رسید و در طول این مدت، بیش از 15 هزار و 981 مورد مشکوک در بیمارستان‌ها بستری شده اند.
برچسب‌ها
ویروس کرونا سازمان بسیج دانشجویی کشور کردستان تولید داخلی سنندج
پروندهٔ خبری
کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/110717/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کار سخت عقاب‌ها در فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا

انریکه: تا امباپه حرف نزند چیزی نمی‌گویم!

علیرضا فغانی یکی مثل کولینا برای آسیایی‌ها

پرسپولیس به جد‌ی‌ترین طلبکارش رسید!

دانشگر بدون کتف‌بند در تمرینات

داوید رایا آرسنال را نجات می‌دهد

فرصت ویژه برای گرفتن دو انتقام «اوسمار» از گربه سیاه پرسپولیس

پیکان به دنبال اولین پیروزی برابر مس

پنج عامل سقوط الهلال در لیگ قهرمانان آسیا

برخورد صمیمانه شمسایی با خبرنگار ژاپنی

تیم ملی یک مربی جدید می‌خواهد

دومین طلا برای ملی پوش ووشو ایران

برگزاری کشتی فرنگی جام تختی بدون مدعیان

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

خوشحالی هواداران اینتر پس از کسب بیستمین قهرمانی در لیگ

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

نایب رئیس بارسا تأیید کرد؛ ژاوی می‌ماند

سخت‌ترین بازیکنانی که مقابل خسرو قرار گرفتند

اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان

کلوپ: حالا فقط لغزش سیتی و آرسنال ما را قهرمان می کند

طرح اجرای فیبرنوری کشور امسال به اتمام می‌رسد

رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

تن هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست

خنده های یورگن کلوپ پس از گل دوم اورتون به لیورپول

آقای کلوپ لیگ را در گودیسون پارک از دست دادی!

گل چهارم منچستریونایتد توسط هویلون در دقیقه 86

تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی

خلاصه بازی اورتون 2 - لیورپول 0

امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند

تمجید دل‌پیرو از بلینگام؛ جود استثنایی است

گل دوم اورتون به لیورپول توسط دومنیک کالورت لوین در دقیقه 58

احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر

آخرین وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها به بانک شهر

چگونگی فرآیند واگذاری سرخابی‌ها از زبان احمدی

پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت

گل دوم منچستریونایتد توسط فرناندز از روی نقطه پنالتی در دقیقه 61

احمدی: تیمی خواهیم ساخت که در آسیا مدعی باشد

گل سوم منچستریونایتد توسط فرناندز در دقیقه 81

امیری: از مردم برای رای به صحنه‌های ماندگار بازی با ژاپن تشکر می‌کنم

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

گل اول منچستریونایتد توسط هری مگوایر در دقیقه 42

یوسفی: من هیچ دلخوری از آقای دبیر ندارم

عکس یادگاری دبیر با کودکان کشتی گیر

امیری: تبریک ویژه به هواداران 2 تیم به خاطر این اتفاق ارزشمند