عصر کرد

آخرين مطالب

تولیدکنندگان کردستانی به سرداران سلامت مقابله با کرونا پیوستند اقتصادي

تولیدکنندگان کردستانی به سرداران سلامت مقابله با کرونا پیوستند
  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - تعدادی از واحدهای تولیدی استان کردستان با اختصاص یا تغییر خط تولید خود به جمع مبارزان علیه ویروس کرونا پیوستند تا با هماهنگی و همکاری هم این بیماری را ریشه کن کرده و نابود کنند.

مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش های بهداشتی یکبار مصرف از جمله نیازهای اصلی اقشار مختلف مردم بویژه پرسنل بهداشت و درمان برای پیشگیری و کنترل بیماری ویروس کووید 19 است لذا تغییر خط تولید برخی واحدها برای تولید این محصولات اقدامی در خور تحسین و تقدیر است.
اوایل شیوع این بیماری در ایران 30 بهمن امسال اعلام شدو بدنبال آن بسیاری از این اقلام در بازار کمیاب و یا نایاب شد البته بخشی از آن توسط عده ای سودجو که نان خود را در خون مردم می‌زنند و می‌خورند، احتکار شد و بخش دیگری هم توسط مردم به صورت بیش از نیاز خریداری شد.
از آنجا که استفاده از ماسک های معمولی تا چهار ساعت و ماسک های فیلتر دار تا 6 ساعت کارایی دارند و دستکش های یکبار مصرف هم نامش با خودش است و فقط یک بار قابلیت استفاده را دارند، همین باعث شده نیاز به این اقلام برای هر فرد و خانواده افزایش پیدا کند.
در این بین واحدهای تولیدی استان کردستان که شرایط و تجهیزاتش را داشتند آستین همت را بالا زدند و به تولید مواد ضدعفونی کننده، انواع شوینده و لباس های ایزوله بیمارستانی مبادرت کردند.
مجتمع کارخانجات سیران در سنندج که از سال 60 احداث شد و نخستین فعالیت آن مربوط به تولید مواد شوینده بود سپس خط تولید پلاستیک شامل نایلون و نایلکس و واحد بسته بندی ضدیخ صنعتی و خودرو در این واحد ایجاد شد.
بعد از کشف چشمه آب معدنی در محوطه این کارخانه مجموعه بست بندی و تولید آب هم در این واحد تولیدی به راه افتاد و اکنون چند سالی است که تمام خطوط تولید این کارخانه به غیر از آب معدنی که آن هم هفت ماه در سال فعال است، تعطیل شده و مدیر داخلی کارخانه دلیل این اتفاق را مشکلات مالی اعلام کرده بود.
آرمین رضایی مدیر داخلی این کارخانه گفت: با شروع ویروس کرونا و براساس نیاز بازار، خط تولید آب معدنی به مایع ضدعفونی کننده حاوی 70 درصد الکل و مخصوص دست و لوازم شخصی همچون موبایل، کارت بانکی، کارت سوخت و کلیدها اختصاص داده شد.
وی با اشاره به اینکه این خط جدید برای 12 نفر در این واحد اشتغال ایجاد کرده است، افزود: برای راه اندازی این واحد درخواست اعطای 20 میلیاد ریال تسهیلات کردیم و ظرفیت تولید روزانه پنج تا 6 تُن داریم که در بطری های 500 سی سی به قیمت 16 هزار و 750 تومان برای مصرف کنندگان تولید و عرضه می‌شود.
کارخانه روژان طب آسیا هم از دیگر واحدهای تولیدی در سنندج است که با تولید روزانه 2 تُن مواد ضدعفونی کننده و شوینده مشغول بکار شده که محصولات خود را در بطری های 400 سی سی به قیمت 13 هزار و 850 تومان برای مصرف کنندگان عرضه می‌کند.
مدیر این واحد تولیدی اظهار داشت: از لحاظ مواد اولیه مورد نیاز تولید مایع ضدعفونی کننده همچون الکل مشکلی نداریم و سازمان صمت آن را تامین کرده است ولی مشکل اصلی ما در حال حاضر به نبود بطری بر می گردد، امکانات و تجهیزات تولید بطری در چند واحد تولیدی استان وجود دارد ولی در خصوص ماده اولیه آن یعنی پلتفرم کمبودهایی داریم که امیدواریم با مساعدت مسوولان برطرف شود.

عصر کرد


تولید روزانه سه هزار دست لباس ایزوله بیمارستانی در سنندج
نماینده بنیاد برکت در واحد شرکت الداد مهر پارس هم گفت: شرکت الداد مهر پارس ست های بیمارستانی شامل لباس بیماران، ویژه اتاق عمل را تولید می‌کرد و در حال حاضر با مشارکت بنیاد برکت و اختصاص 10 میلیارد تومان، خط تولید لباس ایزوله بیمارستانی در این واحد ایجاد شده است.
مهدی اعتمادپور با اشاره به اینکه با راه اندازی این خط تولید برای 40 نفر بطور مستقیم و 150 نفر هم غیرمستقیم شغل ایجاد شده است، افزود: براساس تعهدی که به وزارت بهداشت داریم روزانه سه هزار دست لباس ایزوله بیمارستانی تولید می‌کنیم.
وی با بیان اینکه تمام استانداردهای مورد نیاز در این واحد رعایت می شود، اضافه کرد: تا پایان ماه جاری هم خط تولید ماسک با روکش نانو با ظرفیت روزانه تولید 50 تا 60 هزار عدد در این واحد راه اندازی می شود و با این اقدام واحدهای تولیدی استان دشمنان کشور نا امید می‌شوند از اینکه جوانان غیور ایرانی توانایی تولید نیازهای جامعه خود را دارند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم اظهار داشت: این سازمان با تمام توان از تولیدکنندگان استان که برای رفع نیاز و مایحتاج عمومی مردم در این ایام درگیری با بیماری کرونا وارد عرصه مبارزه شدند، حمایت می‌کند.
محمد دره وزمی اضافه کرد: علاوه بر 2 واحد تولیدکننده مواد ضدعفونی و یک واحد تولید لباس ایزوله بیمارستانی 2 واحد در سقز هم در زمینه تولید مواد ضدعفونی کننده فعالیت می کنند.
تاکنون 179 نمونه از افراد مشکوک به ابتلای به بیماری کرونا در استان کردستان گرفته شده است که ابتلای 54 نفر در استان به ویروس کرونا قطعی و 99 نفر هم منفی اعلام شده است.
افراد مبتلا در بیمارستان‌های 9 شهرستان این استان بستری هستند که شامل 25 نفر در سقز، 10 نفر در بانه، 6 نفر در سنندج، چهار نفر در قروه، 2 نفر در کامیاران، 2 نفر در بیجار، 2 نفر در مریوان، 2 نفر در دهگلان و یک نفر در دیواندره است.
کل مراجعین به بیمارستان های استان تا به امروز 249 نفر بوده که در حال حاضر 18 نفر در بیمارستان توحید سنندج، 41 نفر در بیمارستان امام خمینی سقز، یک نفر بیمارستان بوعلی مریوان، 6 نفر بیمارستان شهید بهشتی قروه، چهار نفر در بیجار، 15 نفر در بیمارستان رازی بانه، سه نفر در دیواندره، 2 نفر در دهگلان و یک نفر هم در بیمارستان سروآباد بستری شده‌اند.
تا کنون پنج بیمار کردستانی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند که از این تعداد چهار بیمار در سقز و یک بیمار مربوط به مریوان است.
 

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/110837/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان

عشق زندگی می بخشد

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس از کدام منبع برای دو تیم خرج می‌کنند؟

عملکرد پرسپولیس در مرحله 1/8 نهایی جام حذفی

آمار جالب سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی

خط و نشان بازیکن سرشناس ملاثانی برای سپاهان

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

بازگشت روماریو ستاره سابق برزیل پس از 16سال

قهرمان روس جهان و المپیک پیگیر وضعیت گرایی

خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت

سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز

گازرسانی به 100 واحد صنعتی در کردستان

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»

صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان

طلای ووشوکاران مازندرانی در پیکار‌های انتخابی جام جهانی

تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان

اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد

امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه

آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز

استفاده 78 درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه

1 مصدوم به علت سقوط از ارتفاع در روستای شبانکاره منطقه روانسر

برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن

طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود

دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»

اعزام 2 کاروان 85 نفره از کرمانشاه به حج عمره

پنج هزار و 780 خانوار تحت پوشش بهزیستی