عصر کرد

آخرين مطالب

گزارش مهر از وضعیت کرونا در کردستان؛

تشدید اقدامات کنترلی برای مقابله با کرونا/مردم هنوز بی‌تفاوتند مقالات

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج – روند افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کردستان در حالی همچنان ادامه دارد که اقدامات مختلفی در راستای جلوگیری از حضور مردم در مکان های عمومی در دستور کار قرار گرفته است.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: وضعیت گسترش و شایع شدن ویروس کرونا در استان کردستان همچنان ادامه دارد و طی 24 ساعت گذشته شمار افراد مبتلا به این ویروس در استان سه رقمی شد و شمار افراد فوت شده هم به 10 نفر رسید.
از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان کردستان اقدامات و فعالیت‌های مختلفی برای ماندن بیشتر مردم در خانه صورت گرفت و پیش بینی می‌شود که با توجه به روند به رشد این ویروس، این اقدامات و فعالیت‌های کنترلی همچنان تشدید شود.
بر اساس آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم اکنون در تمامی شهرستان‌های این استان، افراد مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده و در مراکز درمانی بستری هستند ولی وضعیت شهرستان‌های سقز، بانه و سنندج به مراتب نگران کننده تر است.
روند رو به رشد شیوع این ویروس در سراسر کشور به ویژه استان کردستان و فراگیری گسترده آن باعث نگرانی جدی شده است و به همین دلیل گروه‌های مرجع در سراسر استان پای کار آمده و همراه با مسئولان حوزه بهداشت و درمان در تلاش برای آموزش و اطلاع رسانی به مردم هستند.
شهرستان سقز با بیشترین افراد مبتلا و فوتی در شرایط و وضعیت نگران کننده‌ای قرار گرفته است و به همین دلیل منع رفت و آمد، تعطیلی بازار و حتی شماری از ادارات و سازمان‌های دولتی از هفته قبل در این شهرستان اجرا شده و کماکان این روند ادامه دارد.
وضعیت سقز همچنان نگران کننده است
فرماندار شهرستان سقز در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: متأسفانه در حال حاضر بسیاری همشهریان عزیزان ما در بیمارستان‌های سقز درگیر با این بیماری هستند و عده‌ای نیز در منازل خود به جنگ با این ویروس رفته اند.
وی افزود: با وجود اینکه توصیه‌های فراوانی به مردم شده بود تا در خانه بمانند و برای خرید و تفریح به خارج از منازل خود نروند، اما شاهد هستیم که بسیاری از مردم سقز در تفرجگاه‌های این شهر حضور داشتند و این جای تعجب دارد!
فرماندار ویژه شهرستان سقز ادامه داد: ما تمامی راه‌های ورودی و خروجی شهر را در راستای کنترل کرونا ویروس بسته ایم اما عده‌ای قلیل از مردم سقز از بی راهه از شهر خارج شده و به گشت و گذار می‌پردازند که این کار اصلاً درست نیست و با این کار نزدیکان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند.
کریمیان یادآور شد: تمامی مراکز صنفی و غیرصنفی سقز که بسته بودن آنها مشکلی در راستای رفع نیازهای مردم این شهر ایجاد نمی‌کند باز هم تا روز دوشنبه تعطیل خواهد بود و به صورت جدی نیز از آنها می‌خواهیم که به این مسئله توجه کنند.
مکان‌های بربسته و شلوغ در کردستان تعطیل می‌شوند
در همین حال روند هشدارهای دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز تشدید و به همین دلیل از اقشار مختلف مردم درخواست شده است که در هیچ شرایطی در مکان‌های عمومی و شلوغ حضور پیدا نکنند.
استاندار کردستان روز گذشته در آخرین نشست از ستاد مدیریت بحران استان که با محوریت وضعیت کرونا برگزار شد، گفت: اگر نیاز باشد بازار سرپوشیده و همچنین بازار تاناکورا در سنندج تعطیل می‌شود.
بهمن مرادنیا با بیان اینکه هم اکنون در ورودی‌های استان کردستان محدودیت‌های مختلفی برای ورود و خروج انجام می‌شود، گفت: همکاری و مشارکت مردم یک اصل مهم و اساسی است و انتظار داریم که مردم این مشارکت را به بهترین شکل ممکن انجام بدهند.
وی با بیان اینکه تمامی ظرفیت‌های استان کردستان در راستای مقابله با ویروس کرونا بسیج شده است، افزود: در صورتی که مردم همکاری و مشارکت نکنند، امکان خدمت رسانی به افراد بیمار وجود نخواهد داشت.

عصر کرد


همچنین با تمامی هشدارهای صورت گرفته از سوی مسئولان استانی و کشور ولی متأسفانه میزان حضور مردم به ویژه در شهر سنندج در معابر عمومی و مکان‌های شلوغ همچنان بالا است و بعد از ظهر ترافیک سنگین در هسته مرکزی شهر سنندج همچنان وجود دارد.
این وضعیت در دیگر شهرستان‌های استان کردستان نیز گزارش شده است و متأسفانه مردم به جای در خانه ماندن، در این روزها که وضعیت آب و هوایی نیز مساعد است به پارک‌ها و تفرج گاه‌های اطراف شهرها هجوم می‌برند.
بی تفاوتی شماری از اقشار جامعه باعث شده است تا سطح هشدارهای دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز افزایش پیدا کند و به همین دلیل رئیس دانشگاه و معاون بهداشتی وی در جریان دو گفتگوی رسانه‌ای بار دیگر نسبت به این وضعیت هشدار دادند.
در خانه ماندن تنها راهکار قطع زنجیره گسترش کرونا است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: مقابله با گسترش کرونا تنها در سایه همکاری و مشارکت مردم و ماندن بیشتر آنها در خانه ممکن است.
ابراهیم قادری افزود: در صورتی که مردم مسائل بهداشتی و درمانی را رعایت نکنند روند رو به رشد شیوع و شمار مبتلایان به این بیماری در استان کردستان چند برابر می‌شود و به همین دلیل دیگر تمامی ظرفیت‌های بهداشتی و درمانی در استان نیز جوابگوی این حجم از بیمار نیست.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان عنوان کرد: در حال حاضر ما در بخش‌های ابتدایی ابتلاء به این بیماری قرار داریم و در صورتی که مردم مسائل بهداشتی را رعایت کنند، می‌توانیم تا چند هفته آینده این وضعیت را با ثبات ادامه دهیم.
وی با بیان اینکه قدرت سرایت و شیوع ویروس کرونا بالا است، افزود: عدم ارتباط مردم با هم تنها راه قطع این زنجیره سرایت است و به همین دلیل انتظار داریم که مردم استان کردستان همچون دیگر مسائل مهم در این بخش نیز ما را کمک کرده و در خانه بمانند.
همزمان با این مهم شماری از بازاریان در شهرهای مختلف استان کردستان به صورت خودجوش واحدهای صنفی خود را تعطیل کرده و از مردم درخواست کرده اند که از حضور در معابر عمومی و پرتردد به شدت پرهیز کنند.
هم اکنون در 2 شهرستان استان کردستان منع رفت و آمد به ویژه برای مسافران در ورودی‌ها اجرا شده است و البته در شماری از روستاهای بزرگ هم جلوگیری از ورود مسافر به روستاها با همکاری و مشارکت اهالی محلی اجرا می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/111248/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جنجال دقایق پایانی و محرومیت سرپرست هوادار

رئال نگران بازی رفت مقابل بایرن؛ کمک‌مان کنید!

کلانتری: از صحبت‌های مسعود شجاعی انگیزه می‌گیرم

شجاعیان: همسرم در روند خوبم تاثیرگذار است

سامان نریمان و ناامیدی از 6 پاس گل نشده!

پرسپولیس آماده صدرنشینی موقت در آبادان

سردار آزمون در بغل قهرمان جهان

گل دوم پرسپولیس به صنعت نفت توسط عیسی آل‌کثیر

کاهش شانس ژیمناست تاریخ‌ساز ایران برای کسب سهمیه المپیک

اعلام پنالتی با خطای هند و گل سوم به سود پرسپولیس توسط کنعانی زادگان

گزارش زنده؛ صنعت نفت 0 - 3 پرسپولیس

تصاویری زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین + فیلم

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

باشگاه پرسپولیس : در جست‌وجوی پیروزی، توقف بعدی: آبادان

شجاعیان: از همسرم تشکر میکنم که با حضور او تونستم به روزهای خوب برگردم

کلانتری: از بودن کنار تیم هوادار و انگیزه دادن و صحبت کردن مسعود شجاعی لذت می برم

عنایتی: ازین پس اگر سرمربی تیم حریف به نشست ها نیاید منم دیگران را می فرستم

بایرن 32 سهمیه جام باشگاه‌ها را تکمیل کرد

پیروزی هم‌گروه ایران در جام ملت‌ها

عبداللهی: باید تا دقیقه آخر بازی می‌جنگیدیم

مسعود شجاعی و پوکر عجیب در هوادار

نریمان‌جهان: آمار من را فراموش نکنید

گزارش زنده؛ صنعت نفت 0 - 1 پرسپولیس

گل‌گهر در دقایق تلف‌شده برد را با تساوی عوض کرد

فوری: عالیشاه رباط صلیبی پاره کرد؟

فوری: کاپیتان پرسپولیس رباط صلیبی پاره کرد؟

ایرانی‌ترین غیرایرانی

نمک روی زخم آرسنال؛ لذت بردم که حذف شدید!‏

ورود کنعانی‌زادگان به باشگاه صدتایی‌های پرسپولیس

تراکتور با جت شخصی مقابل نساجی

موقعیت عالی که عیسی آل کثیر از دست داد

گل اول پرسپولیس به صنعت نفت توسط دانیال اسماعیلی فر

گل دوم پرسپولیس به صنعت نفت که افساید اعلام شد

راستش رو بگو، چند سالته؟مصاحبه دیدنی جود بلینگام با ریو فردیناند

گزارش زنده؛ صنعت نفت 0 - 0 پرسپولیس

افول لیگ برتر؛ به لقب لیگ کشاورزان سلام کنید!

پیکان و هوادار به تساوی رضایت دادند

اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی

مریوان ، مسابقات بین المللی کشتی جوانان جام شاهد یادواره شهدای غزه

اجرای طرح هادی با بهره گیری از مصالح بومی در شهرستان بانه

رئیس هئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان کردستان انتخاب شد

رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان کردستان انتخاب شد

برگزاری 70 رویداد ملی ورزش موتورسواری و اتومبیلرانی طی سال گذشته

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

شروع ستاره لژیونر با توپ پُر در جام ملت‌ها

شکست عجیب ژاپن در روز اول جام ملت‌های فوتسال آسیا

سپاهان با روش جدید: زکی‌پور حمله کن

جایگاه پرسپولیس در آبادان فعلا خالی است

هشدار ژاوی به بازیکنان بارسلونا درباره ال‌کلاسیکو

ترکیب دیدار پرسپولیس و صنعت نفت اعلام شد