عصر کرد

آخرين مطالب

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان:

دستگاه های اقتصادی با ظرفیت های ایجاد شده تحول اساسی در تولید ایجاد کنند اقتصادي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - ایسنا/کردستان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف اقتصادی استان مؤظف هستند که از ظرفیت‌های ایجاد شده برای رونق و افزایش تولید استفاده و تحولی اساسی در این زمینه به وجود بیاورند و این مهم‌ترین کاری است که باید در سال جاری در دستور کار قرار بگیرد.

بهرام نصراللهی‌زاده در گفت‌وگوی اختصاصی با ایسنا اظهار کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات نوروزی خود به اقدامات صورت گرفته در سال 98 اشاره و عنوان کردند که اقدامات خوبی در عرصه تولید انجام شده و انتظار می‌رود از مجموعه این اقدامات در سال 99 بهره‌برداری مطلوبی صورت پذیرد و به نوعی جهش و پیشرفت در عرصه تولید منجر شود.
وی با اشاره به سال 98 به عنوان سال رونق تولید افزود: در سال 98 اقدامات خوبی برای تامین زیرساخت‌های حوزه تولید در سراسر کشور و از جمله استان کردستان صورت گرفت.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانداری کردستان، با اشاره به اینکه تولید، رونق تولید و در مرحله‌ای بالاتر جهش تولید مستلزم وجود زیرساخت‌ها و شرایط مقدماتی و اولیه است تأکید کرد: بدیهی است که وجود واحدهای تولیدی، وجود زیرساخت‌هایی همچون تامین انرژی و مواد اولیه و وجود نیروی انسانی کارآمد و مفید و همچنین کیفیت بالای محصولات و بازاریابی مناسب در داخل و خارج از کشور سبب گسترش و رونق تولید خواهد شد.
وی ادامه داد: در استان کردستان طی سال‌های 97 و 98 اقداماتی در عرصه تولید صورت گرفت که در سال 98 عملا به عرصه اجرا درآمد.
نصرالهی زاده یکی از اقدامات صورت گرفته در سال‌های گذشته را تامین تسهیلات مورد نیاز واحدهای تولیدی از سوی بانک‌ها دانست و گفت: بر اساس تبصره 18 قانون بودجه سال 97 امکان تأمین اعتبار برای واحدهای دو تولیدی علاوه بر ظرفیت‌های سیستم بانکی از محل منابع و همچنین بودجه عمومی دولت نیز مقدور بود.
وی خاطرنشان کرد: هرچند که این اقدامات در بودجه 97 صورت گرفت اما در اصل اجرای بخش زیادی از آن در سال 98 صورت گرفت و قاعدتا بایستی در سال 99 شاهد تأثیرات مطلوب آن در عرصه تولید و جهش در تولید باشیم.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانداری کردستان، عنوان کرد: علاوه بر بخش ملی تبصره 18 قانون بودجه 97، دولت برای تسهیلات سرمایه در گردش از سود وام‌های 18 درصدی از نظام بانکی، 8 درصد آن را از طریق منابع دولتی به صورت یارانه‌ای به استان متقبل شد.
وی با اشاره به اینکه همواره در عرصه تولید و مباحث تولیدی ذهنیت اشخاص یا حتی فعالان رسانه‌ای ناخودآگاه به سمت واحدهای تولیدی سنگین و بزرگ معطوف می‌شود اظهار کرد: بخش عمده‌ای از اشتغال و تولید کشور در واحدهای متوسط و کسب و کارهای خرد صورت می‌گیرد.
نصراللهی‌زاده در خصوص اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی متوسط به کوچک برای تهیه مواد اولیه خود به سرمایه نیاز دارند و لذا تهیه و تولید و فروش کالا و تبدیل آن به سرمایه کاری سخت و زمانبر خواهد بود عنوان کرد: با توجه به این اصل، 18 درصد تسهیلات برای سرمایه در گردش به واحدهای متقاضی در استان هم در حوزه صنعت و هم در حوزه کشاورزی پرداخت شده است.
به گفته وی این اقدامات تأثیر بسزایی بر واحدهای تولیدی و همچنین در بخش صنعت و کشاورزی داشته است.
نصراللهی‌زاده یادآور شد: گازرسانی به واحدهای تولیدی اقدام مناسبی در راستای ایجاد زیرساخت‌های حوزه تولید در استان بود که به سرعت در حال انجام است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان، تشکیل مستمر کارگروه‌های رفع موانع تولید، به منظور رفع موانع و مشکلات خاص واحدهای تولیدی را موثر دانست و افزود: در حوزه تولید گوشت قرمز برنامه افزایش 13 هزار تنی در استان را در دستورکار قرار دادیم که در سال گذشته بیش از هزار تن به تولید گوشت قرمز در استان افزوده شد.
وی درخصوص تولید گندم در استان اضافه کرد: استان کردستان در حوزه تولید گندم که قوت اصلی مردم و محصولی استراتژیک برای کشور است، در سال 98 به صورت دو سال پیاپی به استان دوم در تولید گندم در کشور تبدیل شد و سهم بزرگی در این عرصه داشت.
نصراللهی‌زاده بیان کرد: استان کردستان در تولید گوشت مرغ و گوشت سفید جزو استان‌های شاخص و تولیدکننده مازاد در استان است و محصولات تولیدی استان در زمینه مرغ و گوشت سفید به سایر استان‌ها نیز صادر می‌شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان، همچنین اقدامات انجام شده در حوزه راه و ارتباطات را مؤثر در افزایش تولید دانست و گفت: در سال 1399 ضرورت افزایش تولید کاملا پیدا است و امر مقام معظم رهبری نیز بر تمرکز بر تولید، جهش تولید و افزایش تولید استوار است.
به گفته وی، مأموریت اصلی دستگاه‌های اقتصادی استان در سال 1399 استفاده از زیرساخت‌های ایجاد شده در سال‌های گذشته است.
بهرام نصراللهی‌زاده اظهار کرد: در طول چند دهه اخیر انرژی عمده و منابع اصلی دولتی در استان صرف ایجاد زیرساخت‌ها شد و زیرساخت‌ها تا حد قابل توجهی ایجاد شده و امروزه روستایی نیست که از نعمت برق برخوردار نباشد.
وی عنوان کرد: در خصوص گازرسانی نیز با درصد قابل توجهی از میانگین کشوری جلوتر هستیم و ضریب نفوذ گاز شهری و روستایی استان به 98 درصد رسیده و همچنین در سال 98، گازرسانی به دو شهرستان قروه و دهگلان به صورت 100 درصدی انجام شد و امید است در سال 99 تمام نقاط جمعیتی و روستایی استان از نعمت گاز بهره‌مند شوند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان، خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف اقتصادی استان مؤظف هستند که از ظرفیت‌های ایجاد شده برای رونق و افزایش تولید استفاده و تحولی اساسی در این زمینه به وجود بیاورند و این مهم‌ترین کاری است که باید در سال جاری در دستور کار قرار بگیرد.
نصراللهی‌زاده در پایان یادآور شد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز همانند سال‌های گذشته تمام توان و انرژی خود را در راستای افزایش و جهش تولید به کار خواهد گرفت و امید است شاهد روزهای بهتر و فرداهای روشن‌تری در استان و کشور باشیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/111536/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

داستانک/ گره های زندگی

کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

پیمان حدادی: عدد 6 برای پرسپولیس مقدس است

گل چهارم ایران به قرقیزستان توسط مهدی کریمی

جلسه فنی تیم‌های ملی تکواندو برگزار شد

اولین حرف‌های یحیی در مورد تراکتور!

زمان پایان لیگ تنیس روی میز مشخص شد

نتایج کمانداران کشورمان در دور مقدماتی کاپ جهانی شانگهای

دورتموند هنوز از بلینگام پول درمی‌آورد!

ابراز اطمینان مکرون از پاکسازی رود سِن تا المپیک

شوت زیبای خلیلوند به تیر دروازه قرقیزستان برخورد کرد

افغانستان 1 تاجیکستان 2؛ تاریخ‌سازی تاجیک‌ها

گزارش زنده؛ ایران 4 - قرقیزستان 1

مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران می‌رسد

درویش در پرسپولیس ماندنی شد

اولین اثر بانکی شدن پرسپولیس

سی و پنج سال پیش دچار جادوی تئاتر شدم/شمع شب چراغ روشن شد

صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد

«سالیوان در ایران» به هفته دوم رسید

هدف گذاری آموزش مهارت‌های دیجیتال به 300 هزار نفر در کشور

توقیف محموله گوشی‌های تلفن همراه در مرز بانه

زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است

طرح «ایران دیجیتال» در کردستان اجرا می‌شود

توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان

توسعه ICT سبب نجات کردستان از عقب‌ماندگی می‌شود

مدیرکل بحران استان: ساختمان ناایمن با وضعیت «بغرنج» در کرمانشاه نداریم

اعزام 8 کاروان حج تمتع از کرمانشاه به سرزمین وحی

ماجرای کشف جسد یک زن 59 ساله در تالش

رونمایی از طرح جدید ترافیک تهران با یک تغییر بزرگ

اینفوگرافی/ به‌بهانه روز جهانی مننژیت؛ آشنایی با شایع‌ترین علایم این بیماری

عکاسان خوزستانی در دومین جشنواره ملی عکس روز سنندج

بی‌بی‌سی فارسی و منافع انگلیس در ایران: نگاهی به تاریخ پیچیده یک رسانه

بارسلونا مصمم به فروش دیونگ

کدام بازیکنان از تیم ملی والیبال جدا شدند؟

قرارداها در حضور وزیر ورزش به خریداران سهام پرسپولیس واگذار شد

اسبقیان: وزارت ورزش دیگر نقشی در تعیین مدیرعامل سرخابی‌ها ندارد

درویش: حالا باید به فکر ارتقای پرسپولیس باشیم

گل دوم ایران به قرقیزستان توسط سالار آقاپور

گل اول فوتسال ایران به قرقیزستان توسط بهروز عظیمی

گل اول قرقیزستان به ایران توسط آمانبائف

مدیرعامل بانک شهر: درویش حداقل تا پایان لیگ مدیرعامل پرسپولیس است

گزارش زنده؛ ایران 2 - قرقیزستان 1

ثبت بیشترین بارندگی در رباط خان با 25 میلی متر

لیست تیم ملی ایران برای لیگ ملت‌ها؛ موسوی و غفور ناز کردند، عبادی‌پور حاضر در صحنه!

برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( 6 اردیبهشت )

حامد بهداد و سحر دولتشاهی بهم رسیدند

«هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید

عکس| جدیدترین عکس از اکبر عبدی در پشت صحنه سریال جدید منوچهر هادی/لاغری شدید اکبرعبدی در سریال جدیدش

16 شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است

جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان