عصر کرد

آخرين مطالب

کردستان از رونق تا جهش تولید سياسي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - سال رونق تولید کردستان علیرغم محدویت‌ مالی با گذر از تحریم‌های یکجانبه، در بخش‌های مختلف از جمله توسعه زیرساخت‌های راه، کشاورزی و فناوری اطلاعات با پیشرفت‌ها و دستاوردهای قابل توجهی همراه بود تا پیش درآمدی برای شروع سال جدید با عنوان جهش تولید باشد.

استان کردستان در طول 6 سال خدمت دولت تدبیر و امید، از لحاظ شاخص‌های توسعه در حوزه‌های گوناگون بویژه بحث زیرساخت‌ها، پیشرفت‌هایی قابل توجهی را شاهد بود و این مهم را مردم به خوبی طی این سال‌ها به صورت ملموس لمس کرده‌اند.
دولت علیرغم مواجه بودن با مشکلات اقتصادی و تحریم‌های بی‌سابقه، اقدامات و خدماتی چشمگیر در کردستان ارائه داد که مهمترین آن تصویب تخصیص آب برای مشروب کردن 96 هزار هکتار از اراضی دیم استان است که در صورت تامین اعتبار و اجرایی شدن آن، برای 25 هزار نفر اشتغال ایجاد می‌کند ضمن اینکه افتتاح شبکه آبیاری برای آبی کردن 4300 هکتار از اراضی باغی استان در مسیر سد آزاد به سد قوچم دهگلان نیز از دیگر طرح‌های مهم اجرا شده این حوزه در سال گذشته است.
در حوزه راه و حمل و نقل نیز، مهمترین پروژه استان یعنی طرح راه آهن همدان - سنندج پیشرفت قابل توجهی یافت و عملیات ساخت ایستگاه آن در حوالی گردنه صلوات آباد سنندج با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی آغاز شد تا امید مردم کردستان برای دسترسی به خط آهن سراسری بیشتر شود.
برای اتمام خط آهن همدان - سنندج با اختصاص هشت هزار میلیارد ریال طی یک و نیم سال موافقت شده که تاکنون سه هزار و 700 میلیارد ریال آن تخصیص یافته و قرار است تا پایان سال 99 این طرح به بهره‌برداری برسد.
کردستان با یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت، دارای 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 699 روستا است.

عصر کرد


ایجاد اشتغال مستقیم برای بیش از 4 هزار نفر در بخش کشاورزی
در سال 98، هزار و یک پروژه کشاورزی با مبلغ سرمایه‌گذاری 148 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که برای برای یک هزار و 825 نفر به صورت مستقیم و یک هزار و 374 نفر غیرمستقیم شغل ایجاد کرد.
طرح‌های به بهره‌برداری رسیده شامل بخش‌های آب و خاک، باغبانی، تولیدات زراعی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، دام و طیور و مکانیزاسیون بوده است.
کل تسهیلات پرداختی از محل منابع مختلف اعتباری شامل آبیاری تحت فشار، خط اعتباری مکانیزاسیون، اشتغال پایدار روستایی، بند الف تبصره 18 استانی و ملی، کمک‌های فنی و اعتباری، سرمایه در گردش از محل منابع داخلی بانک کشاورزی، رونق تولید، مشاغل خانگی و تسهیلات سیل، 738 میلیارد تومان بود که به 26 هزار و 77 مورد پرداخت و باعث ایجاد شغل برای 2 هزار و 203 نفر و تثبیت شغل برای 17 هزار و 576 نفر شد.
در سال گذشته بیش از 2، 8 میلیون تُن محصولات کشاورزی در این استان تولید شد که بیش از 2، 1 میلیون تُن آن زراعی، 362 هزار تُن محصولات دامی، 305 هزار تُن باغی و حدود 9 هزار و 700 تُن شیلات است.
در طرح تخصیص آب برای 96 هزار هکتار اراضی دیم کردستان در صورت اجرا، برای 25 هزار نفر به طور مستقیم و 37 هزار و 500 نفر غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌شود ضمن اینکه در طرح سامانه سد آزاد در سطح 4300 هکتار تبدیل اراضی به باغ نیز یک هزار و 720 نفر مستقیم و 2 هزار و 580 نفر غیرمستقیم صاحب شغل خواهند شد.

عصر کرد


بازگشت 32 واحد تولیدی راکد به چرخه تولید
در سال گذشته، 128 فقره پروانه بهره‌برداری در بخش صنعت با سرمایه‌گذاری یک هزار و 910 میلیارد ریال و اشتغالزایی یک هزار و 100 نفر صادر شد که نسبت به سال قبل تر از آن 66 درصد رشد نشان می‌دهد.
سال گذشته برنامه‌ریزی فعال سازی واحدهای راکد در وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت که با حمایت‌های انجام شده تعداد 32 واحد به چرخه تولید بازگشتند.
پارسال میزان صادرات انجام شده تا پایان بهمن ماه از مرزهای این استان (سیرانبند و باشماق) 625 میلیون دلار بود که بود که از گمرکات استان در سنندج، باشماق مریوان و سیرانبند بانه صورت گرفت ضمن اینکه تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی استان از 2 طریق واردات و تایید ثبت سفارش و خرید از طریق بورس داخلی انجام می‌شود.
در سال 98، تعداد 452 فقره ثبت سفارش برای تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی و قطعات و ماشین‌آلات کارخانجات استان به مبلغ 150 میلیون یورو انجام شد.
پارسال همچنین در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به کردستان یک واحد تولید لامپ های کم مصرف در بانه به بهره برداری رسید، این واحد تولید لامپ‌های کم مصرف تک تاب، فعالیت خود در سال 97 با 30 نفر اشتغالزایی آغاز کرد که با توسعه آن برای 105 نفر اشتغالزایی شد.
برای احداث این واحد تولیدی 110 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و روزانه 25 هزار عدد انواع لامپ در آن تولید می‌شود البته عملیات اجرایی فاز دوم آن نیز با افق 200 شغل مستقیم در حال اجرا است که در نیمه دوم سال 99 به بهره برداری می رسد.

عصر کرد


سرمایه‌گذاری 11 میلیارد ریالی در بخش معدن کردستان
سال گذشته 11 میلیارد و 400 میلیون ریال سرمایه‌گذاری جدید در حوزه معدن کردستان انجام شد و تاکنون در این بخش برای چهار هزار و 158 نفر اشتغال ایجاد شده همچنین پارسال 34 پروانه اکتشاف معدن و 14 گواهی بهره برداری صادر شد که در مجموع تاکنون تاکنون 409 فقره پروانه بهره برداری صادر و به ثبت رسیده است.
سالانه به صورت اسمی 20 میلیون تن انواع مواد معدنی در کردستان از جمله سنگ‌آهن، طلا و سنگ‌های تزئینی تولید می‌شود اما تولید واقعی هشت میلون تُن در سال است بطوریکه حدود نصف طلای ایران در کردستان تولید می‌شود و در سال گذشته حدود 5 تُن طلا در معدن ساریگونی قروه تولید شد.

عصر کرد


صادرات بیش از یک میلیون تن کالا از کردستان
براساس اعلام اداره کل گمرکات کردستان، از ابتدای سال 98 تا پایان دی ماه، یک میلیون و 909 ‌هزار و 259 تن کالا به ارزش یک میلیارد و 98 هزار و 691 دلار از گمرکات استان کردستان صادر شد که این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال 97 از نظر وزنی 20 درصد و از نظر ارزش دلاری 5 درصد افزایش و از لحاظ ارزش ریالی 99 درصد افزایش داشت.
از این میزان صادرات، یک میلیون و 10 هزار تُن کالا به ارزش 570 میلیون و 101 هزار و 777 دلار صادرات استان و 899 هزار و 164 تُن کالا به ارزش528 میلیون و 590 هزار و 35 دلار صادرات اظهار شده در سایر گمرکات است که از گمرکات سیرانبند بانه و باشماق به خارج از کشور صادر شد.
میزان واردات گمرکات استان طی این مدت نیز 29 هزار و 675 تُن به ارزش 33 میلیون و 131 هزار و 431 دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش دلاری 13 درصد افزایش داشت.
مهمترین کشورهای هدف کالاهای صادراتی از گمرکات استان عراق ، ترکیه ، هند و افغانستان و عمده ‌ترین کشورهای هدف کالاهای وارداتی به گمرکات کردستان نیز عراق ، سوئیس ، بلغارستان، آلمان و هلند هستند.

عصر کرد


راه و حمل و نقل
طرح راه آهن همدان - سنندج به عنوان مهمترین پروژه زیرساختی کردستان است که پارسال با اختصاص هشت هزار میلیارد ریال برای اتمام آن طی یک و نیم سال موافقت شد و تاکنون سه هزار و 700 میلیارد ریال آن تخصیص داده شده است.
29 دی ماه پارسال آغاز عملیات ساخت ایستگاه راه آهن سنندج با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در گردنه صلوات آباد سنندج انجام شد و قرار شده با تامین اعتبار مورد نیاز، این پروژه تا پایان سال 99 به اتمام برسد.
مساحت سالن اصلی مسافر این ایستگاه 2 هزار و 100 متر مربع و هزینه کلی ساخت آن در مجموع یک هزار و 500 میلیارد ریال برآورد شده و طبق توافقات با پیمانکار قرار است ریل گذاری به صورت همزمان از دو سمت سنندج به همدان و همدان به سنندج آغاز شود.
به گفته استاندار کردستان اتصال راە آهن سنندج به اقلیم کردستان عراق نیز در دستور کار است و مقرر شده به اتفاق معاون وزیر راه و شهرسازی مطالعات اجرایی طرح انجام و سفری در این راستا به باشماق و اقلیم کردستان عراق در آینده انجام شود.
طرح راه آهن همدان - سنندج در سه قطعه در دست انجام است که در قطعه اول 73 درصد، در قطعه دوم 36 درصد و در قطعه سوم 100 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
براساس اعلام اداره کل راه و شهرسازی کردستان، طی 2 سال گذشته 185 کیلومتر راه جدید در بخش های مختلف بین شهری و روستایی این استان احداث شده که شامل 150 کیلومتر راه روستایی و 35 کیلومتر راه بین شهری است.
برای اجرای این طرح‌ها حدود 11 هزار میلیارد ریال هزینه شده و 300 کیلومتر بزرگراه نیز در دست احداث در این استان وجود دارد که تکمیل آن نیازمند 9 هزار میلیارد ریال اعتبار است.
سال گذشته برای تکمیل جاده جدید سنندج - مریوان یک هزار و 360 میلیارد ریال اختصاص داده شد و سه هزار و 300 میلیارد ریال در مجموع برای کریدور شمال به جنوب در نظر گرفته شد که اعتبارات جاده‌ای استان کردستان از یک هزار میلیارد ریال به سه هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

عصر کرد


ارتقای پوشش تلفن همراه
تامین اینترنت پرسرعت بی‌سیم 22 روستای کردستان، ارتقای پوشش تلفن همراه به 3G و 4G در 60 روستای استان و آغاز عملیات اجرای پروژه 120 سایت تلفن همراه 4G روستایی از جمله اقدامات انجام شده در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در سال گذشته است ضمن اینکه احداث 60 سایت آن در دست اجرا است.
در سال گذشته، 680 کیلومتر فیبرنوری بین شهرستان‌های کردستان اجرا و عملیات اجرایی 200 کیلومتر فیبرنوری روستایی در 2 مسیر روستای حسن آباد سنندج و منطقه سروآباد نیز آغاز شده است.
در حال حاضر بیش از یک میلیون و 268 هزار مشترک در کردستان از اینترنت پرسرعت و 461 روستای کردستان از پهن باند اینترنت بهره‌مند و به شبکه ملی اطلاعات کشور متصل شده‌اند ضمن اینکه تمام شهرهای استان زیر پوشش نسل سه و چهار تلفن همراه هستند.

عصر کرد


ایجاد 11 اقامتگاه بوم گردی در سال 98
سال 98 در حوزه گردشگری کردستان نیز تغییراتی به وجود آمد و 11 اقامتگاه بوم‌گردی راه‌اندازی شد تا تعداد آنها به 21 مورد برسد همچنین در مجموع در بخش گردشگری برای 431 نفر اشتغال ایجاد شد و تعداد افراد شاغل این حوزه در استان به یک هزار و 600 نفر افزایش یافت.
چهار دفتر خدمات مسافرتی به دفاتر موجود در استان اضافه شد و با افزایش 280 تخت اقامتی تعداد این تخت‌ها به سه هزار و 561 مورد رسید ضمن اینکه 94 درصد واحدهای اقامتی نیز استاندارد سازی شدند.

عصر کرد


طرح‌های مهم سال 98 حوزه آب و فاضلاب
در سفر آذر ماه وزیر نیرو به کردستان در قالب طرح «هر هفته - الف - ب - ایران» چهار طرح مهم را با سرمایه گذاری سه هزار و 730 میلیارد ریالی به بهره برداری رسید از جمله این طرح‌ها تصفیه خانه فاضلاب شهرهای بیجار و حسن آباد یاسوکند بود که با سرمایه‌گذاری 300 میلیارد ریال افتتاح شد.
با افتتاح 2 تصفیه‌خانه بیحار و حسن آباد یاسوکند، میزان بهره‌مندی از تصفیه فاضلاب از 69 درصد جمعیت به 77 درصد افزایش یافت که بالاترین درصد در سطح کشور و 2، 5 برابر میانگین کشوری است.
در این سفر همچنین سامانه انتقال آب سد آزاد و 4 هزار و 300 هکتار شبکه آبیاری به بهره‌برداری رسید که اعتبار هزینه شده برای ساخت آن پنج هزار و 200 میلیارد ریال بود و در قالب این طرح پست 63 کیلوولت نیز احداث شده و به بهره‌برداری رسید.
برای احداث سد و سامانه انتقال آب سد آزاد و نیروگاه تلمبه ذخیره ای 12 هزار میلیارد ریال هزینه شد و برای تکمیل آن پنج هزار میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز است ضمن اینکه 4300 هکتار از باغات دیم اطراف به آبی تبدیل می‌شوند.
با حضور رضا اردکانیان پنج مجتمع آبرسانی روستایی نیز به بهره‌برداری رسید که با بهره‌برداری از این پنج مجتمع، 44 روستا با جمعیت 18 هزار نفر با اعتبار بیش از 230 میلیارد ریال از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.
این پنج مجتمع در پنج شهرستان مختلف از جمله سنندج مجتمع آرندان با 6 روستا، مجتمع آبرسانی رستمیان در سقز با هفت روستا، مجتمع شیوه دی بانه با 21 روستا، مجتمع اورامان سروآباد شامل پنج روستا و مجتمع آلی پینک دهگلان با پنج روستا است.

عصر کرد


افتتاح کارخانه تولید لوازم خانگی در سقز
کارخانه تولید لوازم خانگی شرکت آیریا ونداد کسری با سرمایه در گردش 20 میلیون یورو با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در سقز به بهره‌برداری رسید.
کارخانه لوازم خانگی شرکت آیریا ونداد کسری واقع در شهرک صنعتی سقز، تولیدکننده تلویزیون رنگی ال ای دی، آب سردکن و آب گرم کن دومنظوره، اتوی بخار برقی، چای‌ساز برقی، ساندویچ ساز برقی خانگی است.
میزان اشتغال مستقیم این واحد 68 نفر است و در حال حاضر هفت قلم لوازم خانگی در این واحد تولید می‌شود که با توسعه این واحد برای 500 نفر به طور مستقیم در این شهرستان شغل ایجاد خواهد شد ...
همچنین واحد تولیدی لوازم آرایشی و بهداشتی در سقز به بهره‌برداری رسید که در این واحد انواع لوازم آرایشی و بهداشتی تولید می‌شود و ظرفیت تولید سالانه آن 300 تُن محصول است ولی اکنون با ظرفیت 200 تُن در سال فعالیت خود را شروع کرده است. برای احداث این واحد تاکنون 200 میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده تا خط تولید چهار محصول آرایشی و بهداشتی فعال شود البته راه اندازی خط تولید چند محصول دیگر آرایشی در این واحد نیاز به تامین سرمایه دارد.
واحد تولید لامپ کم مصرف در بانه به بهره‌برداری رسید
در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به کردستان همچنین یک واحد تولید لامپ های کم مصرف نیز در بانه به بهره برداری رسید. واحد تولید لامپ‌های کم مصرف تک تاب در سال 97 فعالیت خود را با 30 نفر اشتغالزایی آغاز کرد که با توسعه این واحد برای 105 نفر اشتغالزایی ایجاد شد.
برای احداث این واحد تولیدی 110 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که روزانه 25 هزار لامپ در آن تولید شود و عملیات اجرایی فاز دوم آن نیز با افق 200 شغل مستقیم در حال اجرا است که در نیمه دوم سال 99 به بهره برداری می رسد.

عصر کرد


آغاز عملیات اجرایی 116 کیلومتر شبکه فیبرنوری در کردستان
عملیات اجرایی طرح 116 کیلومتر شبکه فیبر نوری در روستای حسن‌آباد سنندج با حضور استاندار کردستان، مجری طرح Uso شرکت مخابرات ایران و برخی از مسوولان استانی آغاز شد.
طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار است در مجموع 300 کیلومتر فیبر نوری روستایی در استان اجرا شود که در فاز اول 116 کیلومتر اجرا خواهد شد.
این طرح برای تامین پهنای باند پایدار و با کیفیت سایت‌های تلفن همراه، اینترنت و مراکز مخابراتی 31 روستای بخش سیروان شهرستان سنندج اجرا می‌شود.
پروژه شبکه فیبر نوری این روستاها از محل اعتبارات طرح uso وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در قالب طرحی به نام توسعه ارتباطات روستایی (تار) با اعتباری بیش از 116 میلیارد ریال با همکاری مخابرات استان اجرا می‌شود.
تعداد خانوارهای مشمول این پروژه سه هزار و 941 خانوار معادل 13 هزار و 44 نفر و 13 سایت تلفن همراه و 17 مراکز مخابراتی از این پروژه بهره‌مند می‌شوند.

عصر کرد


طرح‌های گازرسانی
دهه فجر پارسال 198 طرح گازرسانی روستایی و صنعتی در نقاط مختلف کردستان با یک هزار و 170 میلیارد ریال اعتبار افتتاح یا کلنگ‌زنی شد از این تعداد، 143 طرح گازرسانی روستایی در استان به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی و کلنگ زنی 55 طرح نیز آغاز شد.
همزمان با ایام گرامیداشت هفته دولت در سال گذشته151 طرح گازرسانی با اعتبار بیش از 617 میلیارد ریال در نقاط مختلف استان کردستان افتتاح یا کلنگ زنی شد.
531 هزار و 403 مشترک از خدمات شرکت گاز کردستان بهره‌مند هستند که 394 هزار و 934 مشترک در شهرها و 136 هزار و 469 مورد در روستاها قرار دارند 100 درصد جمعیت شهری و 90 درصد جمعیت روستایی استان از خدمات شرکت گاز کردستان بهره‌مند هستند.
140 میلیارد ریال به منطقه ویژه اقتصادی بانه اختصاص یافت
در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان کردستان، 140 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی بانه اختصاص داده شد این میزان اعتبار برای راه‌اندازی فاز اول منطقه اقتصادی بانه اختصاص یافت تا زیرساخت‌های آن برای سرمایه‌گذاری آماده شود.
فعالیت اجرایی در فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی بانه به پایان رسیده و با سفر رییس جمهوری به کردستان فاز نخست آن با 35 هکتار مساحت به بهره‌برداری می رسد.
اگر چه در سال 98 و پیش از آن نیز با وجود تمام مشکلات و کمبودها، اقدامات قابل تحسینی در کردستان و در بخش‌های خدمات، زیرساخت و صنعت انجام شده اما می‌طلبد، دولت بیش از گذشته به این استان توجه داشته باشد تا گرد و غبار محرومیت باقی مانده سال‌های پیشین که به دلایل متعددی همچنان بر چهره استان خودنمایی می‌کند، برای همیشه و با سرعت بیشتری زدوده شود.
برچسب‌ها
کردستان فناوری اطلاعات سال رونق تولید اراضی کشاورزی صنایع کوچک و متوسط
پروندهٔ خبری
سال 99؛ سال جهش تولید

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/111656/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

مورینیو: در فوتبال یک‌بار و به‌خاطر رئال گریه کردم

آخرین تمرین پرسپولیس برای بازی حذفی

درگیری اسطوره‌های یونایتد و آرسنال بر سر برونو!

پرسپولیس با دو مصدوم مهم مقابل آلومینیوم

پاسخ کوبنده مدیر تراکتور به یک برنامه تلویزیونی

ستاره چلسی فصل را از دست داد، آرژانتین نگران کوپا!‏

سالگرد زادروز یوهان کرویف؛ منتخب حرکات دوران بازی نابغه هلندی

ژاوی اشک خوان لاپورتا را در آورد

6 اردیبهشتِ زیبا؛ روز زیبای سنه نازار

طرح باک پُر در مرز پرویزخان به‌صورت رسمی از روز شنبه اجرا می‌شود

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»

بکارگیری منشی‌های خانم در این استان ممنوع شد!

عمل به آموزه‌های قرآن، نسخه شفابخش نجات بشریت است

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

بکار گیری منشی های خانم ممنوع شد

ششم اردیبهشت، روز سنندج

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد

یوفا تهدید کرد؛ احتمال محرومیت اسپانیا از یورو

خصوصی واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

شماره یک و دو دنیا برای PSG بازی می‌کنند

مژده 500 میلیاردی وزیر در دیدار با ورزشکاران

وعده لاپورتا به هواداران بعد از ماندنی شدن ژاوی

بارسلونا به ستاره پی‌اس‌جی باخت!

ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود

برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»

تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

درخواست حمید مطهری از هواداران تراکتور

گل های دیدنی دنیای فوتبال با ضربات بغل پا

مطهری: سعی میکنیم در 90 دقیقه کار را تمام کنیم

لاپورتا: ژاوی ماند چون پروژه برنده‌ای داریم!

خشم ژاوی: می‌خواهند با اعتبار من بازی کنند

توصیه نماینده مجلس به مالکان جدید استقلال و پرسپولیس

واکنش تند کارشناس تلویزیون به وزارت ورزش

بانک هایی که خریدار پرسپولیس بودند واقعا سهام شان افت کرد؟

سپاه در هر صحنه‌ای که وارد شد میدان پیروزی بود

کشف بیش از 5 هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین

طلایی شدن دو مازندرانی در انتخابی ووشو چین

حافظان قرآن به عنوان سفیران تاثیرگذار نقش آفرینی کنند

وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای 20 خانوار کشور

کاهش 100 درصدی تصادفات فوتی در کردستان

یک قرن سنندج در قاب تصویر

خدمات رسانی سه کتابخانه سیار در شهرستان‌های هرسین، قصرشیرین و جوانرود

برگزاری مانور آمادگی و پیشگیری از خطرات احتمالی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی

5 هزار و 780 زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است