عصر کرد

آخرين مطالب

ایرنا، رسانه‌ حامی تولید سياسي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج‌ - پیگیری مشکلات تولید، بهبود جو روانی، فرهنگ‌سازی برای تولید و معرفی ظرفیت‌های آن می‌تواند بخشی از وظایف مهم رسانه در راستای رونق و افزایش تولید در کشور باشد که ایرنا مرکز سنندج هم سال گذشته تلاش کرده در این حوزه‌ها به وظایف خود عمل کند.

رسانه با ایجاد فضایی آرام، دادن امید و با بهبود جو روانی هم می‌تواند موجب کمک به رونق تولید شود. جو روانی نامناسب و نبود آرامش می‌تواند بر تولید و بازار اثر منفی بگذارد بنابراین رسانه در حفظ فضای آرام و ایجاد آن نقش مهمی دارد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سنندج هم در راستای این وظایف خود توانسته سال گذشته در بخش‌های خبری، پوششی، گزارش، یادداشت و میزگرد نقش خود را در حد توان ایفا کند تلاش کرده و با بازتاب مشکلات استان کمتربرخورداری همچون کردستان به حل این مشکلات کمک کند و این رویه را تا پایان سال ادامه داده است.
بازتاب تمامی جلسات اقتصادی در طول سال همچون جلسات کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان، کارگروه توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، شورای معادن استان، شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و بازتاب خبری و تصویری راه‌اندازی واحدهای تولیدی جدید بخشی از فعالیت‌های این رسانه بوده است.
خبرگزاری ایرنا دفتر سنندج به عنوان نماینده رسانه رسمی کشور اطلاع‌رسانی در مورد فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی دولت را نیز به صورت منظم پیگیری کرده است.
بازتاب سفر مسوولان کشوری همچون وزیر صنعت، معدن و تجارت و محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهور به کردستان و مسوولان خارجی همچون استاندار سلیمانیه عراق به همراه هیات تجاری و اقتصادی از جمله فعالیت‌های دیگر این رسانه در بخش تولید و رونق آن بوده است.
این رسانه توانسته با انتشار یادداشت‌های مختلف از جمله با عنوان مثلث توسعه نیافتگی کردستان در راستای ترویج فرهنگ تولید و شناساندن ظرفیت‌های اقتصادی استان تلاش کرده و نقشی ایفا کند.
پرداخت به ضرورت حمایت از بخش تولید در شرایط دشوار اقتصادی کشور در یادداشتی با عنوان "تولید تنها نماند" یکی دیگر از خروجی‌های این رسانه در مسیر رونق دادن به تولید بوده است.
ایرنای کردستان همچنین در قالب میزگردهایی موضوع افزایش حقآبه اراضی استان در قالب طرح توسعه بخش کشاورزی و چالش‌های پیش روی توسعه پایدار این بخش و همچنین افزایش فرهنگ مشارکت و روی آوری به تعاون در نتیجه افزایش تولید را به بحث و گفت و گو گذاشته است.
این رسانه سال گذشته همچنین میزگردی در زمینه افزایش سطح زیر کشت توت فرنگی به عنوان یک تولید مهم بخش کشاورزی استان و ضرورت افزایش صنایع وابسته و صنایع تبدیلی متناسب با آن برگزار کرد.
ایرنا نقش تعاون را در رشد و رونق تولید نادیده نگرفت و در راستای افزایش فرهنگ مشارکت و روی آوری به تعاون هم میزگرد برگزار کرد.
همکاران ایرنا در کردستان مشکلات تحریم‌ها و نحوه دور زدن آن را هم موضوع مهمی برای رونق تولید دیدند و با برگزاری میزگردی به مهندسی معکوس برای گذر از مشکلات تحریم‌ها اما با تکیه بر توان داخلی، حمایت از بخش خصوصی و تسهیل‌گری راه تولید پرداختند.
ما مرزنشینان را به عنوان کسانی که هم می‌توانند از طریق مقابله با قاچاق از تولید داخل حمایت کنند و هم خود تولید کننده باشند نادیده نگرفتیم و گزارشی از شرکت میران پلاست از کارگاه‌های تولید نوارهای آبیاری نوین و لوله‌های پلی اتیلین که در بخش نمشیر بانه زمینه اشتغال 25 نفر از جوانان مرزنشین را فراهم کرده است را در معرض دید خوانندگان این رسانه قرار دادیم.
روستاییان مرزنشین کردستانی نه از کشاورزی و دامداری بهره‌ چندانی می‌برند و نه از فرصت مرز، آنان هزینه معیشت خود را در سخت‌ترین شرایط و با حداقل‌ها تامین می‌کنند بنابراین ایرنا هم در گزارش‌های مختلف آنها را مورد توجه قرار داد.
عدم موفقیت تولیدات ایرانی در جلب نظر مصرف‌کنندگان داخلی یکی از مشکلات مورد توجه است که کمبود تولیدات، تولید با کیفیت کم، گرانی محصولات داخلی و نبود فرهنگسازی از جمله علل آن است که در گزارشی با عنوان "بهبود ساختار تولید راه چاره افزایش فروش کالای ایرانی" به آن پرداختیم.
«مار در آستینِ تولید» عنوان گزارش دیگری بود که سال گذشته در ایرنا منتشر شد و به مشکل نگاه خریدار ایرانی به لوگوها و آرم‌های خارجی در حین خرید اختصاص داشت که تلاش کردیم از این طریق خریدار ایرانی را تشویق کنیم بیشتر به تولیدات داخلی روی بیاورد.
ایرنا دفتر سنندج همچنین به ظرفیت‌های تولید دیگر در استان از جمله معادن آن پرداخت و به طور ویژه هم گزارشی را به مشکلات صاحبان معادن نمک در استان اختصاص داد.
در مقاطعی شایعاتی در فضای مجازی و جامعه پخش می‌شد که نتیجه آن ضربه به تولیدات داخلی بود در چنین شرایطی هم همکاران در دفتر ایرنا کردستان وارد می‌شدند تا به حمایت از همشهری تولیدکننده خود بپردازند یکی از این شایعات در مورد کیفیت و آلودگی تولیدات شیر بود که ایرنا در گزارشی با عنوان کیفیت شیر تولیدی در کردستان استاندارد و سالم است" به مقابله با این شایعات پرداخت.
فعالیت‌های خبرگزاری ایرنا کردستان در حوزه تولید حتی در پنجمین جشنواره استانی رسانه‌ای ابوذر هم نمود پیدا کرد و اثر یکی از خبرنگاران این دفتر با عنون "تولید بر مدار روشنایی" رتبه دوم را در این جشنواره کسب کرد.
در حالیکه امسال هم توسط رهبر معظم انقلاب به سال جهش تولید نامگذاری شده است اهالی رسانه‌ هم باید در کنار مسوولان، مردم و تولیدکنندگان تلاش‌های خود را مضاعف کنند تا بتوان به هدف این نامگذاری رسید.
برچسب‌ها
خبرگزاری جمهوری اسلامی رونق تولید کردستان جهش تولید
پروندهٔ خبری
سال 99؛ سال جهش تولید

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/111760/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از جانباران قطع نخاعی دیدار کرد

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

یک بی‌احتیاطی و رویاهایی که بر باد رفت

بازگشایی گردنه تته در پاوه بعد از 5 ماه

پوچتینو: به شکست 5-0 نیاز داشتیم!

ناگفته‌های مربی سابق استقلال از دربی حذفی‌

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

روزگار بحرانی یاران صیادمنش؛ 9 بازی 3 امتیاز

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

جای آزمون را یک ایرانی پُر می‌کند

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم

نامگذاری یکی از خیابان‌های سنندج به نام «آرمان بنفشی»

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

ناگفته‌های خسرو حیدری از دربی جام حذفی

نمک سیاوش یزدانی بر زخم هواداران الهلال!

گل تماشایی سینا اسدبیگی در تمرین پرسپولیس

مشکلات ساپینتو و فتح‌الله‌زاده بر سر دفتر کمپ حجازی

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

صحنه جنجالی دربی لندن: چطور اخراج نشد! (عکس)

ارائه 410 مورد خدمات رایگان دندانپزشکی در سروآباد

رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی

گل دوم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 52

گل سوم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 57

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

حیدری: در اولین بازی خوشه طلایی، فقط یازده بازیکن داشتم

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

چه کسی می داند...

گل اول لاتزیو توسط کاستیانوس در دقیقه 12

خطای شدید جکسون روی پای تومیاسو که داور از نشان دادن کارت قرمز صرف نظر کرد

ستارگان تیم رویایی رئال مادرید اکنون کجا هستند؟

گل سالم الدوساری به العین

به اتهام تجاوز؛ دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند

فقط این مربی می‌تواند یونایتد را قهرمان لیگ برتر کند

دلایل خسرو حیدری برای ترک خوشه طلایی!

شکایت از سید حسین حسینی توسط پلیس اراک

صحنه جنجالی دربی لندن؛ چطور اخراج نشد!

بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان

آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها فردا برگزار می‌شود

شلیک پلیس برای دستگیری گوشی قاپ!