عصر کرد

آخرين مطالب

دادستانی کردستان با تهدید کنندگان سلامت جامعه برخورد می‌کند سياسي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - دادستان عمومی و انقلاب کردستان گفت: دادستانی به عنوان مدعی العموم در راستای رسالت خود برای ایفای سهم در برنامه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا مصمم به برخورد با تهدید کنندگان سلامت جامعه است.

محمد جباری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آغاز طرح فاصله گذاری اجتماعی در این استان همزمان با سراسر کشور افزود: با توجه به اینکه محدودیت تردد ورود مسافران و خروج شهروندان از سطح شهرها مصوبه ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا بوده و این محدویت ها در تمامی شهرهای کردستان نیز اعمال شده و از طریق رسانه‌های جمعی نیز به اطلاع مردم رسیده است.
وی اضافه کرد: اکنون دادستانی هشدار می‌دهد هر مرجع و افرادی که بخواهند به مصوبات تمکین نکنند و همراه ستاد مبارزه با کرونا نباشند قطعا اقدام آنان تهدید علیه بهداشت عمومی حساب می شود و طبق قانون با آنان به شدت برخورد خواهد شد.
جباری یادآور شد: دادستانی در مرحله تصمیم سازی ستاد استانی مبارزه با کرونا و شورای تامین استان به منظور اعمال محدودیت‌های تردد و ورود خروج افراد از شهرستان‌ها دخیل بوده و هم اکنون نیز در مرحله اجرا با تمام قوا از دستگاه‌های متولی و انتظامی در اجرای این مصوبات پشتیبانی می‌کند.
دادستان عمومی و انقلاب کردستان گفت: الان نیز هر گونه اقدامی که منجر به تجمع افراد در یک مکان شود جرم گردانندگان این تجمعات و افرادی که باعث و بانی آن باشند از منظر قضایی اقدام تهدیدی علیه بهداشت عمومی و اقدام علیه بهداشت عمومی جامعه تلقی می‌شود و به عنوان مباشرت یا معاونت در جرم با اشد مجازات با آنان برخورد می شود.
وی اظهار داشت: همچنین افرادی که اقدام به بازگشایی و دایر کردن مغازه‌ها، بازارچه‌ها و فروشگاه‌های اقلام غیر ضروری کنند علاوه بر آنکه واحد صنفی آنان پلمب می‌شود و پس از تشکیل پرونده قضایی به عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی تحت پیگیرد قانونی قرار می‌گیرند.
دادستان عمومی و انقلاب کردستان گفت: ماندن در خانه و صبوری برای تداوم آن به منظور کاهش خطر شیوع ابتلا و کمک به کادر درمان از جمله توصیه ‌های متخصصان وزارت بهداشت و درمان در شرایط شیوع کرونا است و دستگاه قضایی نیز بر این نکته تاکید دارد.
طرح فاصله گذاری اجتماعی شامل تشدید محدودیت هایی در جاده‌ها و شهرها است و در این طرح این طور دیده شده که تنها افراد ساکن در یک شهر اجازه ورود به یک شهر را دارند و حداکثر امکان عبور بقیه شهروندان از کنار گذر شهر است.
اعمال محدودیت حداکثری در تمامی امکانات نقل و انتقال مسافربری اعم از هوایی، ریلی و وسایل نقلیه بین شهری است؛ مقرر شد بر اساس نیاز هر استان و اعلام استانداران وزارت راه و شهرسازی در حد ضرورت امکانات نقل و انتقال را با رعایت تمامی نکات بهداشتی در اختیار استان‌های مختلف قرار دهند.
البته نیروهای انتظامی، نیروهای امدادی و کلیه وسایل باری که امکانات ضروری و سوختی را جابجا می‌کنند و همچنین آتش نشانی ها از این قاعده مستثنی هستند.
مطابق آنچه در بیانیه کمیته اجتماعی-انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا آمده جزئیات طرح فاصله گذاری اجتماعی به شرح زیر است:
صرفاً افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود آن شهر بوده و ورود افراد غیرساکن ممنوع است. نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو، بیمه‌نامه خودرو صورت می‌پذیرد.
خروج افراد غیرساکن و مسافر شهرهای محل حضور فعلی برای رفتن به محل سکونت خود بلامانع و بلکه تسریع می‌گردد. این افراد در طول مسیر اجازه ورود به شهرها را نداشته و از کنارگذرها عبور خواهند نمود. مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان زمان طرح تعطیل است.
پارک‌ها، بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها، مراکز تفریحی، استخرها و... که محل تجمع افراد هستند، تعطیل خواهند بود.
اصناف و مشاغل مشمول مقررات این طرح در قالب گروه‌بندی سه‌گانه (گروهی که باید کاملاً فعال باشند، جدول شماره یک، گروهی که باید تعطیل شوند و گروهی که بر اساس اقتضا و شرایط محلی فعالیت آن‌ها می‌تواند مجاز باشد جدول شماره دو) به شرح پیوست، فعالیت می‌نمایند.
ادارات دولتی برابر بخشنامه صادره معاون محترم رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری استخدامی حداکثر با یک‌سوم نیروهای اداری و به‌صورت نوبت‌بندی خدمات‌رسانی خواهند نمود.
برگزاری هرگونه مراسم که موجب تجمع افراد شود (اعم از رسمی و غیررسمی) ممنوع است.
تردد خودروهای امدادی و درمانی، پلیس، حمل بار، کالاها، مایحتاج مردم، سوخت مشمول ممنوعیت‌ها نمی‌گردد. محدودیت حداکثری در جابجایی مسافر با هواپیما، قطار و اتوبوس‌های بین‌شهری ضمن اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی، اعمال می‌شود.
طرح کنترل‌های بهداشتی در مبادی خروجی با تشخیص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با مشارکت بسیج، هلال‌احمر و سایر بخش‌های ذی‌ربط در نقاط موردنظر، اجرایی خواهد شد.
ممنوعیت‌های تعیین‌شده شامل کارکنان دستگاه‌های دولتی که محل سکونت آن‌ها با محل کارشان در یک نقطه قرار ندارد نمی‌گردد و تیم‌های تشخیصی مستقر در مبادی کنترلی با احراز موضوع نسبت به صدور تردد این دسته از کارمندان اقدام می‌نمایند.
به منظور تضمین اجرای طرح، خودروهای افراد متخلف از این مقررات به مدت یک (1) ماه با اخذ کلیه هزینه‌های جانبی توقیف می‌شود. همچنین جریمه نقدی به مبلغ پانصد هزار تومان و پلمپ واحدهای صنفی متخلف با هماهنگی سازمان تعزیرات حکومتی به مدت یک ماه، در دستور کار قرار دارد.
کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مستقر در وزارت کشور در اطلاعیه‌های بعدی جزئیات و نکات مورد تأکید را مستمراً به اطلاع کلیه مردم عزیز ایران می‌رساند و همچنین این کمیته آماده دریافت نظرات پیشنهادها است.
برای اطلاع عموم، کمیته مستقر در وزارت کشور در سطح ملی و ستادهای استانی و شهرستانی مدیریت بیماری کرونا مستقر در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها، مسئول پیگیری فرایند اجرای طرح بوده و به‌صورت روزانه ضمن رصد شرایط، نسبت به اتخاذ تدابیر لازم اقدام خواهد نمود.
برای اجرای طرح فاصله گیری اجتماعی لازم است افراد ساکن یا بومی هر منطقه از مسافران و افرادی که وارد آن منطقه شده‌اند متمایز شوند. در بیانیه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، برای شناسایی افراد ساکن و بومی کنترل کارت ملی، پلاک خودرو و بیمه‌نامه خودرو پیش‌بینی شده است.
برچسب‌ها
ویروس کرونا دادگستری کردستان دادستانی کل کشور بهداشت و سلامت
پروندهٔ خبری
کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/111765/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش از 15 اردیبهشت در سنندج

ارتش در مقابل رژیم بعثی و همچنین گروهک‌ها ضدانقلاب ایستاد و خوش درخشید

تکذیب مرگ یک دختر در وزرا + جزئیات

دستگیری باند کلاهبرداران اسکیمری در کرمانشاه

جزئیات جدید درباره «فوت یک نفر در ساختمان وزرا»؛ این شخص چه کسی بود؟

معرفی آثار راه‌‌یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار

پلیس: فوت به دلیل حجاب در ساختمان وزرا کذب است

پلیس: فوت در ساختمان وزرا کذب است

پلیس: فوت یک دختر در ساختمان وزرا کذب است

برترین های رده سنی امید معرفی شدند

اطلاعیه پلیس درباره مرگ یک شرور درحین انتقال به صحنه جرم/ بازداشتگاه وزرا مرکز اوباش است

متهم نرسیده به صحنه بازسازی جرم فوت کرد

رویکردگمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است

نشست نمایندگان تشکل های کارگری وکارفرمایی با استاندار کردستان

پنج رویداد فرهنگی کردستان ثبت ملی شد

برگزاری مراسم سان ورژه نیروهای مسلح مستقردر کردستان فردا در سنندج

معرفی آثار راه‌ یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار

در سه ماه پایانی سال 1402 چند مجوز موسیقی صادر شد؟

پرینچک: ترکیه حریم هوایی خود روی آمریکا و اسرائیل را ببندد

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

آمار مجوزهای دفتر موسیقی در سه ماه پایانی 1402 /706 کنسرت روی صحنه رفتند

خدمات درمانی به 198 بیمار مبتلا به هموفیلی در کرمانشاه ارائه می‌شود

آمار مجوز‌های دفتر موسیقی در سه ماه پایانی 1402 /706 کنسرت روی صحنه رفتند

طاق‌بستان برای هموفیلی‌ها قرمز شد

110 هزارعمل جراحی در بیمارستان‌های دولتی استان کرمانشاه

امیررضا ده بزرگی صاحب نشان برنز شد

سد معبر مغازه‌ها در سنندج مردم را کلافه کرد

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

نظارتی بر پارکینگ‌های عمومی در کرمانشاه وجود ندارد

با دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم سبزبانان و پاکبانان صاحب خانه می شوند

بازداشت باند خانوادگی سرقت در زنجان

این استان ها امروز منتظر بارش باران باشند

خبری تازه از عرضه شیرخشک در داروخانه ها

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 28 فروردین 1403

پیش بینی بورل از حمله اسرائیل به ایران

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

اجراهای عمومی نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره ملی تئاتر رضوی مشخص شدند+فیلم

جهان ذهنی بِرشت

فرهاد آئیش هر چه دلش خواست گفت!/ به مخاطب باج نداده‌ایم

تکلیف 400 واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟

انهدام باند کلاهبرداران اسکیمری در کرمانشاه

مردم کردستان خواهان اجرای طرح نور در خصوص حجاب و عفاف هستند

قدردانی دانش آموزان قزوینی از سپاه پاسداران

علوم پزشکی کردستان در مقطع دکترای پزشکی مولکولی دانشجو می‌پذیرد

انتصابات جدید در شهرداری سنندج

جدول اجرای عمومی نمایش‌های هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی مشخص شد

تصویر رامین پرچمی در «آخرین سامورایی»

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان: طرح نور باید تمام و کمال اجرا شود

وانت‌بارهای سنندج در آستانه ساماندهی/بیکاری عامل ایجاد شغل کاذب

اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه ‌فروش از 15 اردیبهشت ماه در سنندج