عصر کرد

آخرين مطالب

قطع زنجیره انتقال کرونا با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی سياسي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اقدام موثری در راستای قطع زنجیره انتقال بیماری کروناست که در کردستان از تمام ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مردمی برای اجرای هرچه بهتر این طرح استفاده شده است.

پاندمی کرونا موجب شد کشورهای درگیر این بیماری تدابیر و طرح‌های مختلفی برای جلوگیری از شیوع بیشتر آن به اجرا درآورند و هریک با توجه به وضعیت و شرایط حاکم بر کشورشان استراتژی خاصی را دنبال کنند.
ستاد ملی مدیریت کرونا در ایران برای کاهش شیوع این بیماری طرح فاصله گذاری اجتماعی را در تمام استان‌های کشور از هشتم فروردین به اجرا در آورد.
مدت اجرای این طرح تا بیستم فروردین سال جاری تعیین شده که در صورت تصویب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا قابل تمدید خواهد بود.
اقداماتی همچون تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز خرید غیرضروری، اماکن ورزشی، جلوگیری از برپایی مراسم‌ عروسی و ختم، قبل از ابلاغ دستورالعمل اجرای این طرح در استان‌های مختلف کشور از جمله کردستان به اجرا در آمده بود.
به قول بزرگان جلوی ضرر هر وقت گرفته شود منفعت است، اگر چه برخی اقدامات و محدودیت‌های تردد در محورهای استان‌های مختلف کشور دیر اعمال شد ولی بعد با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و دادن اختیارات قانونی همچون توقیف خودروهای متخلف و اعمال جریمه رانندگانی که این طرح را رعایت نکنند، تردد بین شهرها بشدت کاهش پیدا کرد.
اجرای چنین طرح‌هایی نشان از این است که سلامت مردم برای دولتمردان مهم بوده و هر اقدام سختگیرانه‌ای لازم باشد در این راستا به اجرا در می‌آورند.

عصر کرد


فاصله‌گذاری اجتماعی موجب کاهش چشمگیر تردد در جاده‌های کردستان شد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در رابطه با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت سفر گفت: در راستای اجرای این طرح تردد در ٢٢ نقطه از مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان پایگاه کنترل ایجاد شده است.
حسین خوش اقبال اظهار داشت: در این نقاط تردد خودروها مورد بررسی قرار می‌گیرد و خودوروهایی که صاحبان آنها ساکن استان کردستان نباشند امکان ورود ندارند و همچنین کردستانی‌ها هم امکان خروج از شهرهای خود را نخواهند داشت.
وی اضافه کرد: با توجه به اختیارات قانونی داده شده امکان توقیف خودروهای متخلفی که به شهرها وارد می‌شوند با جریمه پنج میلیون ریالی از سوی پلیس وجود دارد.
خوش اقبال یادآور شد: با در نظر گرفتن اینکه استان‌های دیگر هم در حال اجرای این طرح هستند میزان تردد در جاده‌های استان کردستان در چند روز اجرای طرح بشدت کاهش یافته است.
وی افزود: ساکنین استان کردستان هم این طرح را جدی گرفته، کاملا همکاری می‌کنند و افراد معدودی هم که به مبادی خروجی استان می‌آیند با راهنمایی‌ ماموران پلیس به داخل شهر باز می‌گردند.
افراط و تفریط در اجرای مصوبات مانع موفقیت طرح فاصله‌گذاری است
‌ معاون استاندار کردستان تاکید کرد: ارزیابی ستاد مبارزه با کرونا استان نشان می‌دهد 85 درصد مردم متشکل از شهروندان، اصناف، کسبه، بازاریان، کشاورزان و روستاییان همراه این ستاد در اجرای برنامه‌های ملی مبارزه با این بیماری مشارکت دارند.
خوش اقبال افزود: ستاد ملی مدیریت کرونا هر روز نقاط ضعف و قوت برنامه فاصله‌گذاری اجتماعی را بررسی و پایش می‌کند که در چهار روز گذشته مشخص شد افراط و تفریط در برخی مصوبات مانعی برای موفقیت کلی این برنامه است.
وی با اعلام اینکه امروز 13 فروردین برای جلوگیری از تجمعات مردم در برخی اماکن و پارک‌ها این طرح در استان با شدت بیشتری اجرا می‌شود، گفت: ستادهای شهرستان‌ها نیز در این رابطه موظف هستند به مصوبات طرح فاصله‌گذاری اجتماعی عمل کنند.

عصر کرد


طرح فاصله گذاری اجتماعی موجب جلوگیری از موازی کاری شده است
‌ مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی را اقدامی موثر در راستای کاهش شیوع کرونا دانست و اظهار داشت: در دستورالعمل ابلاغی مربوط به این طرح به طور شفاف وظایف و انتظارات از دستگاه های مختلف عنوان شده است.
فرانک قدسی اضافه کرد: هر چند برخی از این موارد جزو وظایف ذاتی دستگاه ها و سازمان‌هاست ولی ابلاغ آن در قالب این طرح منجر به جلوگیری از پراکنده کاری و موازی کاری شده است.
وی یادآور شد: یکی از موارد حائز اهمیت در این طرح تشدید محدودیت بیشتر در تردد و سفرها و تعطیلی اصناف، بازاز، بوستان‌ها، پارک‌ها، مراکز ورزشی و هر جایی که محلی برای تجمع مردم باشد، است که تاثیر فراوانی در قطع زنجیره انتقال کرونا و در نتیجه کاهش شیوع این بیماری دارد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان به اقدامات انجام شده برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در مناطق آسیب پذیر و حاشیه‌ای استان اشاره کرد و افزود: دفاتر تسهیلگری فعال در استان در چند بخش شامل اطلاع رسانی و آگاه‌سازی، جمع‌آوری کمک خیران و تهیه بسته‌های غذایی و بهداشتی برای خانواده‌های نیازمند ساکن مناطق حاشیه شهرها فعالیت چشمگیری در یکماه اخیر داشته‌اند.
قدسی تاکید کرد: این دفاتر با همکاری دانشگاه علوم پزشکی متن‌های آموزشی را تهیه و با حضور در محله‌های حاشیه شهرهای استان از طریق بلندگو آن را به مردم اعلام می‌کنند.
وی اظهار داشت: از دیگر اقدامات انجام شده در این دفاتر تهیه کلیپ و انیمیشن‌های آموزشی در راستای مقابله با بیماری کرونا است که از طریق فضای مجازی آنها را منتشر می‌کنند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان گفت: یکی از دفاتر تسهیل‌گری موفق در استان و حتی کشور، دفتر تسهیل‌گری شهرستان مریوان است که با شیوع ویروس کرونا هشت محله را زیرپوشش برنامه‌های خود قرار داد.
قدسی با اشاره به اینکه این دفتر با سرکشی از خانواده‌های نیازمند اقدام به توزیع بسته‌های غذایی و اقلام بهداشتی در بین آنها کرده است، یادآور شد: این دفاتر یکی از بازوهای قوی مسوولان برای اجرای هرچه بهتر طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هستند و ما از این ظرفیت نهایت استفاده را خواهیم کرد.
فرماندار سنندج نبز از رعایت توصیه‌های بهداشتی و ماندن در خانه توسط بیش از 75 درصد مردم این شهرستان خبر داد و گفت: مردم با طرح محدودیت خانگی در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی همکاری لازم را داشته‌اند.
محمدابراهیم زارعی یادآور شد: برای حفظ سلامتی خود و دیگر اقشار جامعه انتظار می‌رود همه به پویش ماندن در خانه بپیوندند و از تردد غیر ضروری در اماکن عمومی پرهیز کنند.
وی اضافه کرد: اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بعد از 20 فروردین در صورت لزوم و با تصویب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تمدید می‌شود.
فرماندار سنندج اظهار داشت: واحدهای عرضه کننده مایحتاج ضروری مردم همچون نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و داروخانه‌ها و جایگاه‌های سوخت در این ایام همچنان فعال هستند و بدون وقفه مایحتاج مورد نیاز مردم را در اختیار ایشان قرار می‌دهند.
جانشین فرماندهی انتظامی کردستان نیز گفت: در چهار روز نخست اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی 51 دستگاه خودروی متخلف در ورودی های این استان از سوی پلیس اعمال قانون شدند.
سرهنگ عباس مسعودی افزود: یک دستگاه خودرو نیز بدلیل عدم توجه به هشدارهای پلیس توقیف و به پارکنیگ منتقل شد و تا پایان بحران کرونا در پارکنیگ خواهد ماند.
برچسب‌ها
ویروس کرونا کردستان روز طبیعت بهداشت و سلامت
پروندهٔ خبری
در خانه بمانیم کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/111935/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

انریکه: من را با کسی مقایسه نکنید

محمدی: بعید می‌دانم بین یزدانی و قاسم‌پور مسابقه برگزار شود

شجاعی هشتم شد

اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028

خبرخوش رئیس صدا و سیما درباره حق‌پخش فوتبال

امیدواری جانشین کلوپ؛ 48 ساعت دیگر در لیورپول!

شجاعی: زود است اما به قهرمانی در جام حذفی فکر می‌کنیم

وقتی دوست صمیمی رونالدو، ستاره پرتغالی را می ترساند

پرسپولیس در انتظار خبر مهم

دعوای عجیب مدیران بارسا؛ ژاوی باید اخراج شود

آرامگاه «گهواره‌گر» یکی از زیباترین بناهای به‌جا مانده در دشت توس

71 هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند

گازرسانی به 1268 واحد تولیدی و صنعتی در کردستان

اتصال 1268 واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان

بازدید رایگان از موزه های سنندج در روز سنه

تزریق 3/5 میلیون مترمکعب آب به تالاب هشیلان

کشف 1300 کیلوگرم مرغ زنده قاچاق در ثلاث باباجانی

دعوت 5 بوکسور کرمانشاهی به اردوی تیم ملی نونهالان

حضور دو مربی کرمانشاهی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر 7 سال در کرمانشاه

برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در کردستان تشریح شد

نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»

شادترین روز اورتون در یک دهه!

امروز، روزِ یوهان کرویف است

آغاز رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی با حضور سرمربی تیم ملی

واحدهای سیار برای پخش HD لیگ برتر!

نونیز در حد لیورپول نیست، زودتر بفروشیدش!

پیمان یوسفی و علی دبیر باز هم خبرساز شدند

گل های جذاب لحظه ثانیه های آخری تیم ملی انگلیس در طول تاریخ

گلهای برتر سری آ در هفته 33

خوشحالی کاپیتان بارسا

حزباوی: من و اکرم عفیف شما همه!

وضعیت مقاوم‌سازی 13 شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری

چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟

فیلم/ بازگشایی گردنه برفی محور کرمانشاه به کردستان

جزئیاتی تکان دهنده از قتل یک جوان توسط 4 برادر

آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه

طبیعت بهاری شهرستان سنندج + تصاویر

تجارت 5 میلیارد دلاری گمرکات کردستان در سال گذشته

بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

آخرین وضعیت شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه

انجام عمل بسته دریچه آئورت برای نخستین‌ بار در غرب کشور

گردنه «تته» بعد از 5 ماه بازگشایی شد

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

بازیگر معروف «نون خ» و خواستگاری از دختر ترامپ!

رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر

دریبل دیدنی «امباپه» در بازی شب گذشته مقابل لوریان

10 گل شگفت انگیز آرسنال توسط تیری آنری