عصر کرد

آخرين مطالب

سایه احتمال افزایش شیوع کرونا هنوز از سر کردستان نرفته است سياسي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی کردستان گفت: با وجود اینکه روند افزایشی کند شده است اما هنوز در مورد افزایش شیوع ویروس کرونا در این استانی نگرانی وجود دارد و باید همچنان طرح‌ها و توصیه‌ها به دقت رعایت شود.

حسین خوش اقبال عصر پنجشنبه در نشست ستاد مبارزه با شیوع کرونا استان کردستان اظهار داشت: مردم در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی خوب پای کار آمدند و عملکرد آنها جای تقدیر و تشکر دارد.
وی با اشاره به اینکه تدبیر و اراده مجموعه فرماندهی انتظامی کردستان در کنترل ورودی و خروجی‌های شهرها و کمک به دانشگاه علوم پزشکی هم بسیار تاثیرگذار بوده است تاکید کرد: این طرح تا 20 فروردین با قدرت و جدیت ادامه خواهد داشت بنابراین انتظار داریم مردم همچنان به همراهی و همفکری خود ادامه دهند.
خوش اقبال با بیان اینکه امید همه کادر پزشکی و درمان به مشارکت و همکاری مردم است بنابراین انتظار می‌رود کادر درمان را که شبانه‌روز در حال تلاش هستند تنها نگذاریم اضافه کرد: کنترل بازار و مشاغل ادامه خواهد داشت و یک سوم کارکنان ادارات بر سر کار حاضر می‌شوند.
وی با تاکید بر اینکه برگزاری مراسمات، همایش‌ها و تجماعات نیز همچنان ممنوع خواهد بود و این هفته نیز نمازجمعه در استان برگزار نمی‌شود افزود: همه دستگاه‌ها باید پای کار باشند و عدم رعایت طرح از سوی هر بخشی به پلیس گزارش داده شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی کردستان افزود: ذخایر استراتژیک و کالاهای اساسی استان کردستان در مقایسه با سال‌های گذشته در چنین روزهایی در شرایط بهتری قرار دارد.
جانشین فرمانده انتظامی کردستان هم گفت: از ابتدای آغاز طرح فاصله گذاری اجتماعی تا کنون 114 خودروی متخلف که هشدارهای ستاد ملی مقابله با کرونا را رعایت نکردند، اعمال قانون شدند.
سرهنگ عباس مسعودی اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا تردد و ورود خودرو با پلاک های غیربومی به استان های مختلف کشور ممنوع اعلام شد و مقرر شد هر خودرویی این قانون را رعایت نکرد شامل جریمه 500 هزار تومانی و توقیف یک ماهه خودرو آنها در شهر خودشان شد.
وی افزود: از زمان اجرای این طرح, کنترل تردد در 26 نقطه در سطح استان در ورودی های شهرهای مختلف کردستان انجام شد و نیروهای پلیس، هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی در این نقاط مستقر بوده‌اند.
جانشین فرمانده انتظامی کردستان اضافه کرد: همچنین در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی بیش از چهار هزار نظارت بر اماکن عمومی انجام گرفت و در این راستا 314 واحد صنفی متخلف پلمب شدند.
سرهنگ مسعودی در خصوص تردد خودروها در روز سیزده فروردین ماه (روز طبیعت) در استان نیز بیان کرد: روز گذشته دستورات ستاد مبارزه با کرونا استان کردستان, انجام و 126 تفرجگاه سطح استان تحت پوشش قرار گرفت تا تجمعی انجام نشود.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم با اشاره به اینکه همکاری خوبی از سوی مردم صورت گرفته است گفت: افزایشی که در تعداد مبتلایان در روزهای اخیر دیده می‌شود بخشی از آن به دلیل تست‌هایی است که از کارکنان و کادر درمان گرفته شده است.
دکتر ابراهیم قادری افزود: تعداد بستری‌ها در شهرستان سقز که بالاترین مبتلایان را داشت بسیار کاهش یافته است که اگر این روند طی شود می‌توانیم یکی از بیمارستان‌ها و مشخصا بیمارستان تامین اجتماعی این شهر را که به بیماران مبتلا اختصاص یافته تخلیه کنیم و این مرکز درمانی به روال عادی فعالیت خود ادامه دهد.
وی اضافه کرد: در شهرستان دهگلان هم مواردی از ابتلا اضافه شده که این موارد سرپایی بوده و نیاز به بستری شدن نداشته است.
قادری با اشاره به اینکه تاکنون در هیچکدام از بخش‌ها بویژه نیرو، پزشک یا تخت شاهد کمبودی نبوده‌ایم یادآور شد: درگیر شدن یکی بعد از دیگری شهرستان‌ها یکی دیگر از دلایل افزایش آمار بوده است که در نتیجه مدتی شاهد افزایش آمار در آن شهرستان‌ها هستیم.
وی یادآور شد: یک میلیون و 200 هزار نفر از مردم استان از طریق تلفن 4030 غربال شده‌اند اما برخی از شهروندان به گمان اینکه این شماره تبلیغاتی است پاسخ تماس را نداده‌اند.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این نشست گفت: 6 جلسه ستاد رسانه تشکیل شده است و اهالی رسانه بویژه خبرگزاری‌ها فعالیت مناسبی در راستای اطلاع‌رسانی در این حوزه داشتند.
عبیدالله رستمی افزود: تولید محتواهای مختلفی به شکل خبری، اینفوگرافی و موشنگرافی هم تولید شده که علاوه بر رسانه‌ها، روابط عمومی استانداری کردستان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم مشارکت داشته‌اند.
وی با اشاره به تعطیلی‌های موجود و عدم انتشار نشریات مکتوب اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنیم بسته‌های حمایتی برای هنرمندان و خبرنگاران پیش بینی شود.
رستمی افزود: انتظار می‌رود اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم تدابیری بیاندیشد تا این اقشار در مدت زمان بیکاری بتوانند از بیمه بیکاری بهره‌مند شوند.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت کردستان هم گفت: از 71 هزار واحد صنفی فعال در استان کردستان تنها 326 مورد به دلیل عدم رعایت در این مدت پلمب شده است که نشانه همکاری اصناف است.
محمدبختیار خلیقی افزود: علاوه بر فروشگاه‌های کود و سم، برخی از اصناف خدمات تعمییرات هم تعیین می‌شود تا از هفته آینده فعالیت‌ کنند.
برچسب‌ها
ویروس کرونا کردستان استانداری کردستان

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/111975/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هرروز یک سری مشکل هست!

ناهید کیانی به عنوان بانوی ورزش ایران در سال 1402 انتخاب شد

علی نادری به عنوان برترین سرمربی سال انتخاب شد

برترین صحنه ورزشی سال؛ پیروزی تیم ملی برابر ژاپن

گفتگوی جالب علیرضا دبیر با ورزشکار کودک ورزش‌های زورخانه‌ای

واکنش علی دبیر بعد از انتخاب امین میرزازاده به عنوان آقای ورزش ایران در سال 1402

جبلی در پاسخ به سوال خبرنگار آخرین خبر: سعی می کنیم در فصل آینده فوتبال به بهترین کیفیت مسابقات را پخش کنیم

صحبت های ناهید کیانی پس از دریافت عنوان بانوی ورزش ایران در سال 1402

تمرینات علیرضا بیرانوند برای بازگشت

امیررضا معصومی جایزه قهرمان فردا را کسب کرد

ژاوی در بارسلونا می‌ماند

کتابخانه‌های سیار در کشور توسعه می‌یابد + فیلم

مصرف فست فود در دوران نوجوانی حافظه را برای همیشه مختل می‌کند!

کرمانشاه یکی از استان‌های پرافتخار کشور است

رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

«صنعت شهر» در کرمانشاه احداث می‌شود

تعامل پلیس و دستگاه قضایی در سطح بسیار مناسبی قرار دارد

دنیا را چقدر جدی گرفتیم !

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟

طاهری در بازی تیم‌های سابق سردار آزمون

اوسمار برای شاگردانش جلسه فنی گذاشت

اخراج امید ابراهیمی در دیدار الشمال و السد

وزیر ورزش و جوانان: به زودی پاداش ورزشکاران پرداخت می‌شود

صحبت های وزیر ورزش در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران

چالش متفاوت برای گلر پرسپولیس؛ حذفی و پنالتی!

هاشمی: در حال تدوین آیین نامه حق پخش تلویزیونی هستیم

زیباترین صحنه ورزشی در سال 1402 مشخص شد

بهترین گل ورزش ایران در سال 1402 مشخص شد

برترین تیم ملی ایران در سال 1402 به انتخاب مردم

اختتامیه نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های عروسکی

طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد

شرکت بیش از 26 هزار داوطلب کردستانی در کنکور سراسری

ورزش باستانی بین آحاد جامعه ترویج شود

اعلام جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه

مدیران ارتباط خود با مردم را تقویت کنند

دعوت مربی کردستانی به اردوی تیم ملی

معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه

لحظه اعلام گل آفساید اولسان توسط فغانی

تشویق ایسلندی فوتسالیست‌ها بعد از صعود به نیمه‌نهایی

گل اول ازبکستان به ویتنام در جام ملت‌های فوتسال آسیا

شکست استقلال در یک بازی دوستانه

انصاری‌فرد از بازی خاص محروم شد

کامبک دقیقه آخری ازبکستان؛ گل دوم ازبکستان به ویتنام

صحبت های علی نادری سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی

صحبت های امین میرزازاده ملی پوش کشتی فرنگی

واکنش میلاد تقوی به عدم حضور سه بازیکن در اردوی تیم ملی والیبال

مهدی میرجلیلی: ما بدون حواله خودرو هم قهرمان میشیم

تئاتر کمدی «هشتگ، بچه شهرستانی‌ام» به روی صحنه می‌رود

(تصاویر) بازسازی صحنه قتل در خیابان مطهری مشهد

لیگ دسته دوفوتسال بزرگسالان کشور