عصر کرد

آخرين مطالب

فعالیت واحدهای تولیدی با رعایت پروتکل‌ بهداشتی بلامانع است سياسي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: با وجود شیوع کرونا، فعالیت واحدهای تولیدی با حفظ ایمنی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بلامانع است.

خالد جعفری روز شنبه در جلسه حمایت و شناسایی واحدهای تولیدی آسیب دیده از بیماری کرونا اظهار داشت: همانگونه که سیستم اداری کشور تعطیل نیست، فعالیت واحدهای تولیدی نیز با حفظ ‌سلامت کارکنان و رعایت ضوابط بهداشتی بلامانع است.
وی با بیان اینکه عدم فعالیت اصناف غیر ضروری در طرح فاصله گذاری اجتماعی با هدف جلوگیری از ایجاد تجمعات بود، افزود: تمام تلاش ما این است که تولید متوقف نشود و واحدهای تولیدی بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان به آسیب دیدن بخش‌هایی از تولید به دلیل بیماری کرونا در کشور و استان نیز اشاره کرد و گفت: سازمان صمت و اتاق بازرگانی با مشارکت هم میزان آسیب وارد شده به واحدها را مشخص کنند تا بتوانیم از تسهیلات دولتی به آنان کمک کنیم.
جعفری با بیان اینکه نحوه کمک در استان‌ها به واحدهای تولیدی و بسته به میزان آسیب پذیری متفاوت خواهد بود، تاکید کرد: امروز و در شرایط اقتصادی موجود انتظار از اتاق بازرگانی به عنوان بخش‌خصوصی زیاد است و باید فعالانه تر در مسائل اقتصادی حضور داشته باشد و ما نیز در دولت از بخش خصوصی حمایت خواهیم کرد.
وی به ضرورت ساخت و احداث نمایشگاه دائمی سنندج توسط اتاق بازرگانی نیز در کمترین زمان تاکید کرد و یادآور شد: این نمایشگاه می‌تواند نقش بسزایی در توسعه استان داشته باشد واتاق ایران می‌تواند از آن به عنوان یک نمایشگاه بین‌المللی بهره ببرد.
اثرات بحران کرونا بر حوزه گردشگری را به حداقل برسانیم
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان همچنین در نشست با نمایندگان هتلداران، آژانس های مسافرتی و اقامتگاه های بومگردی استان بر لزوم تلاش برای کاهش اثرات بحران ناشی از شیوع کرونا در حوزه گردشگری استان تاکید کرد.
جعفری اظهار داشت: شرایط فعلی بر کل دنیا حاکم شده و نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم بلافاصله بعد از پایان بحران کرونا وضعیت گردشگری به شرایط عادی بازگردد اما باید راهکارهای مناسبی برای کاهش اثرات این بحران بر حوزه گردشگری در استان، ارائه دهیم.
وی گردشگری را در کنار کشاورزی از مهمترین ظرفیت های اقتصادی استان عنوان کرد و گفت: با توجه به وجود مناطق بکر و پتانسیل بالای گردشگری در کردستان، از این صنعت حمایت می کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان ضمن قدرداتی از سرمایه گذاران ریسک پذیر حوزه گردشگری در کردستان، بر لزوم تلاش برای سرپا نگه داشتن واحدهای فعلی تاکید کرد،
در این جلسه نمایندگان واحدهای اقتصادی حوزه گردشگری خواستار کنترل و نظارت بر ترددهای مسافری از مرز باشماق و استقرار نمایندگی گردشگری در این مرز شدند که معاون اقتصادی استاندار در خصوص پیگیری موضوع و طرح در کارگروه گردشگری، قول مساعد داد.
استمهال تسهیلات، اعطای تسهیلات کم بهره یا کمک بلاعوض، مساعدت و همکاری بیمه و مالیات، از دیگر درخواست‌های نمایندگان فعالان حوزه گردشگری استان در این نشست بود.
به گفته این فعالین اقتصادی، حوزه گردشگری بویژه در کردستان از جمله مشاغلی است که بیشترین آسیب را از شیوع کرونا متحمل می شود.
اماکن تفریحی و تفرجگاه‌ها تا پایان طرح فاصلە‌گذاری اجتماعی بستە است
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: بیماران کرونایی ترخیص شدە از بیمارستان‌ها برای گذراندن واتمام دورە درمان بە نقاهتگاه‌ها منتقل شوند.
شهرام ملکی نیز در جلسه جمع بندی طرح فاصله گذاری اجتماعی در قالب کمیته اجتماعی، امنیتی با فرمانداران به صورت ویدئو کنفرانس گفت: برخی از بیماران ترخیص شدە از بیمارستان‌ها امکان گذراندن دورە نقاهت در منزل را ندارند لذا برای حفظ‌ سلامت دیگر اعضای خانواده لازم است این افراد به نقاهتگاه‌ها برای تکمیل دوره درمان منتقل شوند.
وی به ابلاغ معاون هماهنگی عمرانی وزیر کشور اشاره کرد و افزود: طبق این ابلاغ و تا پایان طرح فاصله گذاری اجتماعی برای مبارزه با بیماری کرونا اماکن تفریحی و تفرجگاه‌ها بسته خواهند ماند.
ملکی بر ضرورت حمایت از اقشار و کسب و کارهای آسیب دیده از بیماری کرونا تاکید کرد و یادآور شد: افرادی وجود دارند که تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند و از این بیماری آسیب دیده‌اند، لذا لازم است ساز و کاری برای حمایت از آنان تدارک دیده شود.
وی اضافه کرد: امسال 20 درصد از کل بودجه کشور که رقمی معادل 100 هزار میلیارد تومان است به مبارزه با بیماری کرونا اختصاص داده شده و استان کردستان باید از این امکان در جهت تکمیل نیازمندی های پزشکی و بیمارستانی خود بهره ببرد.
معاون عمرانی استاندار کردستان به فرار برخی از زندانیان در شهر سقز اشاره کرد و گفت: طبق مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی زندان ها باید در خارج از حوزه شهری بنا شوند و رویداد زندان سقز ضرورت اجرایی شدن این مصوبه را چند برابر می کند.
برچسب‌ها
ویروس کرونا کردستان جهش تولید اصناف جهانگردی
پروندهٔ خبری
کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/112033/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

مورایس و مرور تاکتیک‌های بازی با استقلال

میراثی که از تیم شمسایی در جام ملت‌ ها باقی می‌ماند

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان

رم با سردار 22 دقیقه بازی کرد، گل زد و برد

عنایتی: از دستاوردم در پیکان خوشحالم

شوت های قویتر از موشک در رقابت های لالیگا

بازدید معاون وزیر ورزش از اردوی ملی‌پوشان جوجیتسو

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو

ستاره تیم ملی در یک‌ قدمی آقای گلی جام ملت‌ها

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

جوان اول پیکان رکورد جهانی ثبت کرد

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان!(عکس)

138 صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند

تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد

دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور 50 عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد

سردیس استاد عباس کمندی در سنندج رونمایی شد

سنندج مهد عقلانیت و آزاداندیشی است

برگزاری 19 عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی

ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج

افتتاحیه برنامه های هفته سنه / سردیس استاد عباس کمندی رونمایی شد + فیلم

شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است

برگزاری 19 عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج

پیکر امام جمعه سابق جوانرود تشییع و خاکسپاری شد

بازگشایی بازارچه‌های "هنگه‌ژال و سیف" در حال پیگیری است

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

نتایج فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی اعلام شد

آنالیز یک تغییر؛ کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

80 بسته پوشاک به ایتام شهرستان پاوه اهداء شد

"کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد

دومین جشنواره ملی عکس سنندج آغاز شد