عصر کرد

آخرين مطالب

سخنگوی شورای شهر در نشست خبری مطرح کرد

سه سناریو برای بودجه سه ماه نخست امسال شهرداری شهرداری تهران

  بزرگنمايي:

عصر کرد - شهرنوشت: برآوردها نشان می‌دهد از بودجه هفت هزار و 500 میلیارد تومانی شهرداری تهران از سه ماهه نخست امسال، در بدبینانه‌ترین حالت چیزی در حدود دو هزار و 500 میلیارد تومان محقق شود . 

به گزارش خبرنگار شهرنوشت علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران در نشست خبری آنلاین که امروز سه‌شنبه - 26 فروردین- برگزار شد، با اشاره به تشکیل کمیته نظارتی در شورای شهر تهران به منظور نظارت بر مجموعه فعالیت های شهرداری تهران در بحث مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: در جلسه هم اندیشی اعضای شورای شهر تهران که در ایام تعطیلات نوروز به صورت مجازی برگزار شد برای تشکیل این کمیته نظارتی تصمیم گیری شد و این کمیته با حضور سه عضو از کمیسیون خدمات شهری و یک عضو از هر کدام از کمیسیون ها ( در مجموع هشت نفر) به ریاست رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری تشکیل شد .
او با بیان اینکه این کمیته شأن نظارتی دارد، عنوان کرد: این کمیته در بحث های اجرایی، مداخله ای انجام نمی دهد اما در مواردی که شورا لازم بداند ممکن است پیشنهاداتی برای رفع خلأهای موجود مطرح و در صحن مورد بررسی قرار گیرد .
اعطا با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: بحث های مختلفی در خصوص تعطیل شدن با عدم تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی در ایام تعطیلات نوروز مطرح شد و پیشنهاد شورای شهر این بود که تا مترو و اتوبوس تا ١ 6 فروردین ماه تعطیل باشد که این امر از سوی مراجع تصمیم گیری محقق نشد .
او با اشاره به تصاویری که در شبکه های اجتماعی از رعایت فاصله گذاری اجتماعی از سوی شهروندان در ناوگان حمل و نقل عمومی در فضای مجازی منتشر شد، عنوان کرد: البته تا یک ظرفیت مشخص می توان انتظار داشت که فاصله گذاری رعایت شود که این ظریفت بین 400 تا 500 هزار نفر است. اگر تردد و استفاده از مترو و اتوبوس از این عدد بالاتر رود دیگر نمی توانیم شاهد تصاویری باشیم که دیروز منتشر شد. امر فاصله گذاری اجتماعی زمانی محقق می شود که این عدد از 450 یا 500 هزار نفر بالاتر نرود .
سخنگوی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه بر اساس آمارهای اعلام شده روز یکشنبه هفته جاری 338 هزار نفر از مترو استفاده کردند و حدود 100 هزار ظرفیت افزایش مسافر با شرایط فعلی وجود دارد، اضافه کرد: موضوع کمبود ناوگان بسیار جدی است اگر می خواهیم سیاست فاصله اجتماعی جوابگو باشد باید توجه داشته باشیم در بحث ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری نیاز به کمک جدی دارد .
اعطا با تاکید بر اینکه ناوگان فعلی شهری جوابگوی تمامی مسافران مترو و اتوبوس نیست و به کمک‌های جدی دولت در این زمینه نیاز داریم، اضافه کرد: در حال حاضر صحبت از ورود 500 اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران تا اردیبهشت ماه است که ما گمان می‌کنیم این موضوع خوش بینانه مطرح شد و امکان تحقق آن به این سرعت وجود ندارد .
سخنگوی شورای شهر تهران در پیشنهادی توضیح داد: تعدادی مینی بوس تولید داخل توسط کارخانجات داخلی وجود دارد که پیشنهاد ما این است که این مینی بوس‌ها در برخی از مسیرها به کار گرفته شوند و به نظر می‌آید پیگیری ورود مینی بوس به ناوگان تحقق پذیرتر از اتوبوس خواهد بود .
اعطا با تاکید بر این نکته که فاصله گذاری اجتماعی در برخی از ایستگاه ها محقق نمی شود، گفت: در پیک زمانی و گلوگاه‌های مکانی ممکن است با وجود اینکه به ظرفیت 450 هزار مسافر نرسیده باشیم، دچار ازدحام مسافر شویم که این گلوگاه‌های مکانی، ایستگاه‌های تقاطعی است به طور مثال وقتی 1500 مسافر از خط کرج قرار است وارد خط دو با ظرفیت قطارهای با 300 مسافر می‌شود این ازدحام قابل پیش بینی است .
به گفته اعطا، اعلام شده که در هفته‌های آینده سرفاصله سه و نیم دقیقه‌ای در برخی از گلوگاه‌های مکانی از جمله حط دو به سه دقیقه کاهش خواهد یافت .
سخنگوی شورای شهر تهران پیشنهاد شناور شدن ساعات کاری ادارات را مطرح کرد و گفت: به طور مثال شروع ساعت کار از 7 تا 9 صبح و پایان کار 14 تا 16 باشد تا امکان رعایت فاصله گذاری در زمان‌های پیک وجود داشته باشد .
اعطا درباره رزرو صندلی‌های اتوبوس گفت: آذرماه سال گذشته این موضوع مطرح شد که سوءتفاهماتی نیز ایجاد کرد. این اتوبوس‌ها مربوط به ناوگان فعلی حمل و نقل عمومی نیست و یک ایده استارت آپی است و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای حمل و نقل عمومی و یک نوع حمل و نقل تقاضامحور است و ارتباطی با ناوگان حمل و نقل عمومی ندارد البته جا دارد همکاران در شهرداری در این باره توضیحات لازم را برای رفع ابهامات ارایه دهند .
اعطا در پاسخ به پرسشی درباره نحوه کمک مالی به دستفروشان توضیح داد: شورای شهر از اصل موضوع که با همکاری بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و شهرداری تهران به دستفروشان تا پیدا شدن راهکاری کمک شود، استقبال می‌کند .
او ادامه داد: با این حال اعضای شورای شهر درباره اینکه در چگونگی توزیع کمک ها و‌ شناسایی کسانی که متسحق دریافت این کمک بودند، هم شبه دارند و گزارش هایی دریافت کردیم که برخی افراد از این‌نوع شناسایی نارضایتی دارند. به همین دلیل مشخصات این افراد معترض را در دستور بررسی گذاشتیم .
اعطا با بیان اینکه خیلی موضوع را رسانه ای نکردیم، گفت: ‌در شورای شهر در حال بررسی این موضوع هستیم اما به این معنی نیست که در شهرداری سو جریانی وجود داشته؛ چرا که شناسایی و مطالعه درباره مشاغل سیار کار دشواری است، اما شاید خطا در شناسایی‌ها بالا بوده است. اگر خطا در حد 10 درصد بوده قابل گذشت است اما اگر خطا بالاتر بوده است موضوع نیازمند بازنگری است. بنابراین این سوال برای شورا وجود دارد و موضوع در حال بررسی است .
این عضو شورای شهر تهران درباره برخی اظهارنظرها از سوی اعضای شورای شهر مانند انتقال ویروس کرونا از طریق سیستم تهویه قطارهای مترو، توضیح داد: آقای محسن هاشمی رییس شورای شهر که این موضوع را مطرح کرده از کارشناسان برجسته حوزه حمل و نقل ریلی است. اینکه تاکید داشتیم در تعطیلات نوروز مترو تعطیل شود این بود که قطارها به دلیل بسته بودن امکان شیوع در آنها بیشتر است .
او اضافه کرد: اما اینکه دقیقا بدانیم چه میزان قطارها و مترو و سیستم تهویه می تواند مشکل داشته باشد به اظهارنظرهای تخصصی نیاز دارد؛ اما صحبت رییس شورای شهر را نباید مصداق مباحثی مانند تشویش اذهان عمومی دانست .
اعطا با بیان اینکه شورای شهر کمیسیون‌های تخصصی دارد و در آن موضوعی پس از بررسی مطرح می‌شود، گفت: اعضای شورا بر اساس کار کارشناسی نظر خود را مطرح می‌کنند اما نهاد تصمیم گیری جای دیگری است و ممکن است پیشنهاد شورا را نپذیرد؛ با این حال درباره مترو این نگرانی بوده و همچنان وجود دارد هرچند کمی کاهش ‌پیدا کرده است .
سخنگوی‌شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی درباره میزان کاهش درآمدهای شهرداری، اظهار کرد: بودجه مصوب شهرداری تهران برای سال 1399 حدود 30 هزار میلیارد تومان است. اعتبارات سه ماهه نخست سال چیزی در حدود هفت هزار و‌ 500 میلیارد تومان است .
اعطا از پیش‌بینی سه سناریو بودجه‌ای برای امسال خبر داد و گفت: با توجه به شرایط کنونی در سه ماهه نخست امسال، در بدیینانه ترین حالت دو هزار و 500 میلیارد تومان، در حالت میانه دو هزار 900 و در بهترین حالت سه هزار و 700 میلیارد تومان محقق می‌شود. البته این در شرایطی است که در بخش هزینه ای کف هزینه ها 913 میلیارد تومان در ماه برای امور جاری حقوق و نگهداری نیاز داریم، در شرای متوسط که متناظر از سناریوی بینابین است، این عدد هزار و 100 و در حالت سوم هزار و 300 میلیارد تومان است .
او با اعلام اینکه در بخش هزینه ای شرایط بسیار نگران کننده است، اضافه کرد: در نشست دیروز هیات رییسه مقرر شد کمیته ویژه متشکل از ریس، نایب رییس شورا و تعدادی از اعضای کمیسیون برنامه ‌بودجه جلسه ویژه‌ای با شهردار درباره بودجه داشته باشند که به زودی برگزار خواهد شد .
اعطا؛ حرکت به سمت کاهش هزینه ها و شناسایی منابع جدید درآمدی چه درون و چه خارج از شهرداری را راهکار برون رفت از بحران کسری بودجه عنوان کرد .
سخنگوی شورای شهر تهران، درباره ساخت و ساز در سطح شهر در شرایط کنونی هم گفت: پیش از تعطیلات معاونت شهرسازی و معماری و رییس سازمان مدیریت بحران بخشنامه ای مبنی بر توقف ساخت و سازها تا 16 فروردین صادر کردند که البته این کا هر سال این انجام می شود و پس از موعد مقرر ساخت و سازها ادامه پیدا کرد. در نوروز کمیسیون شهرسازی گزارش هایی را به طور غیر رسمی دریافت مبنی بر تخلف از بخشنامه دریافت کرد که عمدتا ساخت و سازهای مربوط به بخش خصوصی بود. برای تمدید بخشنامه هنوز چیزی ابلاغ نشده است اما فکر نمیکنم در شهرداری بنا براین گذاشته باشند که این کار دوباره جریان بی افتد چرا که بخش دیگری از فعالان اقتصادی با مشکل مواجه خواهند شد اما بازهم در کمیسیون معماری و شهرسازی بررسی خواهد شد .
اعطا درباره ارسال نامه به روسای کلانشهرهای جهان هم توضیح داد: اعضای شورای شهر یک فهرستی از تعدادی از کلانشهرها را با هماهنگی که با وزارت امور خارجه صورت گرفته بود، تهیه و نامه ای تنظیم و به این وزارتخانه ارسال شد تا از طریق سفارت خانه‌های ما در کشورهای مخاطب نامه، دنبال شود، البته متن نامه را انتشار عمومی هنوز ندادیم اما در این نامه تاکید شده بود یک کشور 80 میلیونی به دلیل تحریم ها از بخشی از همکاری ها آن هم در شرایط حساس کنونی محروم مانده است. تصور کردیم روسای شورای شهر این کلانشهرها شاید بتوانند درباره این موضوع اعلام موضع کنند .
او در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره اظهارنظرهای اعضای شورای شهر گفت: کسانی که جایگاه نمایندگی مردم را دارند، اگر نسبت به موضوعی احساس نگرانی می کنند حتما باید آن موضوع را با جدیت دنبال کنند، اینکه نماینده موضوعی که امکان به خطر افتادن سلامت تعداد زیادی از مردم را دارد را مطرح نکند چون ممکن است ایجاد نگرانی کند، اصلا درست نیست. در حالی که باید همه مباحث با مردم درمیان گذاشته شود .
عضو هیات رییسه شورای شهر تهران، در پاسخ به پرسشی مبنی بر برداشته شدن برخی محدودیت ها در شورای‌های شهرسازی و معماری مناطق هم گفت: ایندموضوع صحت ندارد؛ اما در متن مصوبه شوراهای معماری مناطق پیش بینی شده بود شهرداری لایحه حدود و اختیارات کمیسیون های داخلی را ظرف مدت مشخصی به شورا ارسال کند. هنوز لایحه ارسال نشده اما از معاونت شهرسازی به معاونت برنامه ریزی ارجاع داده شده تا به شورا ارسال شود و عمدتا مربوط به تخلفاتی است که باید به کمیسیون ماده 100 است .
اعطا در پاسخ به سوالی درباره آمار فوت شدگان ناشی از بیماری کرونا توضیح داد: در بحث آمار فوت شدگان ناشی از کرونا مرجع اعلام آمار شهرداری و شورای شهر نیست و آمار از سوی مرجع واحد مشخص شدن از سوی ستاد ملی کرونا اعلام می شود. البته طی روزهای گذشته برخی از همکاران نکاتی را مطرح کرده اند که مورد توجه قرار گرفت .
او با بیان اینکه مطالبه شورا این است که آمار به صورت استانی تفکیک و اعلام شود، افزود: وضعیت شهر تهران و حتی استان تهران با سایر استان های دیگر متفاوت است به همین منظور آمار باید به تفکیک اعلام شود تا تصمیم گیران و سیاست گذاران دستگاه های اجرایی بر مبنای آن تصمیم گیری کنند .
سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره لزوم همبستگی های اجتماعی در بحث مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: یکی از مجموعه های کمک حال در این زمینه شورایاری های فعال در محلات هستند که در کمک به افراد توانیاب نیز می توانند موثر واقع شوند .
سخنگوی شورای شهر تهران با تاکید بر این که فروشگاه های بزرگ یکی از محل های تجمع محسوب می شون، گفت: میادین میوه و تره و شهروند به سمت فروش آنلاین حرکت کرده اند اما می توان در این بخش از ایده نوبت دهی آنلاین به منظور کاهش تجمعات استفاده کرد.در برخی از شهر های جهان هم اکنون این سیستم پیاده شده است.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/115236/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

نمایی زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین (فیلم)

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

«ابله» آماده نمایش و پخش شد/ «آخرین شیهه» در جشنواره آمریکایی

رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند

صدای آرامش بخش رودخانه در میان کوه‌های روستای بهرام آباد + فیلم

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

سردار آزمون به میلان رسید

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

پنالتی و گل اول پرسپولیس درست بود؟

کارشناسی صحنه‌های جنجالی تقابل نفت و پرسپولیس

اوزونیدیس: چیزی از استقلال ندیدیم و بازی مساوی شد!

مرز پرویزخان برای عبور سوخت قاچاق ناامن شده است