عصر کرد

آخرين مطالب

معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران

بهبود وضعیت پارکینگ‌های تهران با افزایش نرخ ورودی شهرداری تهران

  بزرگنمايي:

عصر کرد - شهرنوشت: علت کاهش ساخت پارکینگ‌های جدید در شهر تهران، نرخ پایین ورودی و سوددهی نداشتن برای سرمایه گذار است. به همین منظور شورای اسلامی شهر تهران برای تغییر این وضعیت، نرخ ورودی پارکینگ‌ها در سال جدید را افزایش داد.

به گزارش خبرنگار شهرنوشت، یکی از مشکلات شهروندانی که با خودرو در شهر تردد می‌کنند، نبود پارکینگ در برخی از نقاط شهر است. علاوه بر این موضوع بسیاری از شهروندان درباره وضعیت نامناسب پارکینگ‌های موجود نیز شکایت دارند. وضعیت نامناسبی که سبب کاهش استفاده از پارکینگ‌ها و در نتیجه کاهش درآمد برای سرمایه گذار شده است.
یک مالک پارکینگ دراین‌باره به شهرنوشت می‌گوید: نرخ پایین ورودی پارکینگ‌ها و سوددهی نداشتن باعث می‌شود که سرمایه گذار درآمد خوبی نداشته باشد و همان درآمد حاصله را هم صرف کارهای دیگری به جز رسیدگی به وضعیت ظاهری پارکینگ کند.
افزایش نرخ ورودی پارکینگ‌ها در سال 1399
بعد از سالها و پیگیری‌های بسیار سرانجام شورای شهر تهران در سال گذشته نرخ ورودی پارکینگ‌ها را نسبت به شرایط موجود واقعی‌تر کرد.
طبق مصوبه « تعیین نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای در سال 1399 و تعیین ضوابط واگذاری بهره‌برداری از پارکینگ‌های عمومی شهرداری تهران» که در تاریخ 13 بهمن ماه 1398 مصوب شد حداکثر نرخ ورودی و حق توقف وسایل نقلیه در پارکینگ‌های عمومی شهر تهران بر اساس نوع خودرو و مدت زمان پاری و بر مبنای رده بندی پارکینگ مطابق جدول زیر است.

عصر کرد

«نرخ ورودیه و حق توقف وسایل نقلیه در پارکینگ‌های غیر مسقف شهرداری تهران و همچنین نرخ ورودیه و حق توقف برای توقف خودروهای حامل مواد غذایی و بار در پایانه‌های مسافربری مطابق با نرخ پارکینگ‌های رده (3) جدول فوق تعیین می‌گردد. نرخ ورودیه و حق توقف وسایل نقلیه در پارکینگ‌های مکانیزه شهر تهران با اعمال ضریب 1.3 به نرخ پارکینگ‌های رده (1) جدول فوق تعیین می‌گردد.»
حداکثر نرخ ورودیه و حق توقف وسایل نقلیه در پارکینگ‌های عمومی شهر تهران بر اساس نوع خودرو و مدت زمان پارک و بر مبنای رده بندی پارکینگ مطابق جدول شماره (1) تعیین و محاسبه و رده بندی پارکینگ‌های عمومی شهر تهران مطابق ضوابط مقرر در تبصره پنجم (5) این مصوبه تعیین می‌شود.
در همین رابطه؛ وحید سرلک، معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در گفتگو با شهرنوشت ، با اشاره به خالی بودن درصد بسیاری از پارکینگ‌های موجود شهر، توضیح داد: نبود امکانات و شرایط نامناسب از جمله دلایل خالی بودن بسیاری از پارکینگ‌ها است.
او با بیان اینکه برای مصوبه سال 1399 به شورای شهر پیشنهاد بهبود وضعیت و رده بندی پارکینگ‌های موجود ارائه شده است، گفت: درنهایت برای بهبود این وضعیت باید قیمت ورودی پارکینگ‌ها افزایش پیدا کند تا برای مالک سوددهی داشته باشد که در این صورت شرایط رسیدگی به پارکینگ‌ها هم بهتر خواهد شد. رده بندی پارکینگ‌ها در نرخ ورودی تأثیر گذار است و این اقدام سبب می‌شود که برای مثال نرخ پارکینگ منطقه یک با منطقه 20 متفاوت باشد.
سرلک در پاسخ به این سوال که چرا متقاضیان احداث پارکینگ‌ها کاهش پیدا کرده است، توضیح داد: باتوجه به وضعیت اقتصادی، بخش خصوصی ترجیح می‌دهد که برای سرمایه گذاری به احداث واحدهای مسکونی و تجاری بپردازد تا احداث پارکینگی که سوددهی ندارد. برای بخش خصوصی سوددهی مهم‌تر از هرچیز دیگری است. امیدوارم با تغییر نرخ ورودی پارکینگ در سال جدید، متقاضیان ساخت پارکینگ افزایش پیدا کند.
به گفته معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران؛ 300 پارکینگ متعلق به بخش خصوصی و 151 پارکینگ عمومی متعلق به شهرداری تهران است.
او با بیان اینکه سازمان ترافیک شهرداری تهران در سال گذشته هزینه‌ای بابت ساخت پارکینگ جدید پرداخت نکرده است، توضیح داد: پارکینگ‌های تهران زیرنظر شهرداری مناطق فعالیت می‌کنند بنابراین اگر هزینه‌ای هم شده باشد، از مناطق به ساخت پارکینگ‌ها تخصیص یافته است.
سرلک با تأکید براینکه همچنان رویکرد احداث نکردن پارکینگ جدید در پهنه مرکزی شهر وجود دارد، گفت: علم شهرسازی جدید اعلام می‌کند که در پهنه مرکزی شهر پارکینگ ساخته نشود چرا که افزایش پارکینگ در مرکز شهر، جاذب سفر است و سبب افزایش ورود خودروها می‌شود؛ علاوه بر آن پهنه مرکزی شهر تهران ظرفیت افزایش خودروها را ندارد.
معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به ادامه ‌دار بودن این رویکرد در شهر تهران، یادآور شد: مجوز ساخت پارکینگ در پهنه مرکزی شهر برای هیچ بخشی صادر نمی‌شود اما در معابری خارج از مرکز شهر، شهرداری برای بخش خصوصی مسیر ساخت پارکینگ را تسهیل می‌کند.
خبرنگار: ملیکا هاشمی

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/115282/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

به ظاهر دوست اما دشمنانند

شعری فوق العاده زیبا از مولانا

واکنش جنجالی مدافع شمس‌آذر بعد از بازی با استقلال

مدیرعامل آلومینیوم اراک: نمی‌دانیم بازی با پرسپولیس تماشاگر دارد یا نه!

آغاز برخورد با متخلفان در فوتبال

مغانلو و باقری در انزلی گلاویز شدند!

تکلیف اوسمار با پرسپولیس را یک شرط مشخص می‌کند

نتایج روز نخست ملی پوشان ایران در مسابقات اسکواش قطر جونیور

بارتومئو: حق زوبی زارتا اخراج نبود

راز موفقیت میکل آرتتا از زبان خودش

10 حرکت برتر بسکتبال حرفه‌ای NBA در شب گذشته

دلخوری آرائوخو، با این پیشنهاد دیگر نمی‌مانم

زمان آخرین دیدارهای تیم ملی در مقدماتی جام جهانی مشخص شد

فیزیکدانان، تعداد جهان‌های موازی را مشخص کردند

روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای 2 تفاهم‌نامه همکاری

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در کردستان، ممنوع

اعلام برنامه‌های ‌هفته سنه در شهر سنندج

دعوت کشتی‌گیر کردستانی به اردوی تیم‌ملی بزرگسالان

جایزه کتاب سال فراخوان داد

گیتی آذرپی درگذشت

خودروِ ترکیبی یا دورگه؟

هاشمی: باید پیوست فرهنگی فدراسیون ها تقویت شود

هایلات عملکرد انفرادی و قدرتمندانه صبح امروز لبران جیمز

یوسین بولت و تکرار خوشحالی معروف جود بلینگام

ستاره خارجی استقلال به تمرینات بازگشت

وضعیت تکان‌دهنده پنج خرید تابستانی بارسا

نجات دروازه سویا توسط سرخیو راموس در بازی مقابل مایورکا

10 فوتبالیست منفور تاریخ که از آن‌ها متنفرید!

پرسپولیس خواهان تغییر رای اسماعیلی‌فر

سرمربیان تیم‌های ملی کبدی مردان و زنان معرفی شدند

علی رشیدی دبیرکل فدراسیون کبدی شد

رفتن پیولی از میلان قطعی شد

دشواری کار با جانی دپ از زبان فیلمساز فرانسوی

افشاگری درباره رفتارهای جانی دپ سر صحنه فیلمبرداری | حرف های جنجالی یک کارگردان درباره جانی

یاسین سلمانی در تمرینات پرسپولیس

حیرت بارسلونا: داور ال‌کلاسیکو نمره قبولی گرفت

شور ساحری در صحنه سیرک

افشاگری درباره رفتارهای جانی دپ سر صحنه فیلمبرداری

تفکیک از مبدا زباله سبب کاهش جمعیت سگ‌های ولگرد می‌شود

توسعه سیستم‌های مخابراتی کردستان با سرمایه‌گذاری 91 میلیارد ریالی

تمام ظرفیت‌های مریوان برای برگزاری کنکور سراسری استفاده می‌شود

اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی و جمع آوری معتادین متجاهر در بیجار

ممنوعیت بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در استان کردستان

ممنوعیت بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در کردستان

مهلت 7 روزه به کارفرمایان برای معرفی اتباع غیرمجاز در کرمانشاه

دانشگاه آزاد با ارائه راهکارهای تحول‌آفرین به حل مسائل استان کمک کند

مرگ 109 نفر در تصادفات درون شهری کرمانشاه

حضور استاندار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه

این استان ها منتظر موج جدید بارش باران باشند