عصر کرد

آخرين مطالب

رییس شورای عالی استانها شورای عالی استانها مطرح کرد

سلامت بعد فراموش شده مدیریت شهری است شهرداری تهران

  بزرگنمايي:

عصر کرد - شهرنوشت : همه گیری ویروس کرونا نشان داد که سلامت شهری بعد فراموش شده مدیریت شهری است، این موضوع باید به عنوان اولویتی مهم در دستورکار مدیران شهری قرار گیرد.

به گزارش شهرنوشت، مرتضی الویری، رییس شورای عالی استانها در سی امین اجلاس عمومی شورای عالی استانها که به صورت ویدیو کنفرانسی برگزارشد با بیان اینکه ویروس کرونا مشکلات زیادی را در زمینه تشکیل جلسات شورا از جمله شورای عالی استان‌ها به وجود آورد به نحوی که ما مجبور شدیم جلسات اسفندماه و فروردین ماه را از طریق ویدیو کنفرانس برگزار کنیم، گفت: در هفته‌های اخیر هیئت رئیسه شورای عالی تصمیم گرفت از طریق اصلاح آیین نامه های مربوطه توسط هیئت دولت و یا تفسیری جدید از آیین‌نامه‌های موجود مشکل را حل کند، خوشبختانه در نامه‌ای که از سوی دبیر هیات دولت برای شورای عالی استانها ارسال شد، مشکل مرتفع شد و شوراها در سطوح مختلف می توانند تا برطرف شدن پاندولی کرونا جلسات خود را از طریق ویدئو کنفرانس برگزار کنند.
او با بیان اینکه مهمترین موضوعی که باید به حل و فصل آن اهتمام داشته باشیم، مسأله مدیریت یکپارچه و هماهنگ در اداره شهرها است، اضافه کرد: بررسی تجربه شهرها و کشورهای دیگر در مبارزه با این ویروس نشان می‌دهد که هر چه سیستم حکمروایی محلی و ملی هماهنگ‌تر باشد، امکان موفقیت در این بحران عمومی بیشتر است. این ویروس نشان داد که حتی مسائل حوزه‌های تخصصی مانند حوزه سلامت، نمی‌تواند جداگانه و در همان حوزه بررسی و مدیریت شود.
الویری با تاکید بر اینکه نظام مدیریت بحران در مورد بیماری همه‌گیر کرونا نشان داد که نمی‌توان حکمرانی را نامنسجم و ناهماهنگ پیش برد، عنوان کرد:از این رو مدیران شهری باید بار دیگر تصویب و تحقق قانون مدیریت یکپارچه را در اولویت قرار دهند. مدیریت بحران کرونا نشان می‌دهد، نهادهای متولی امر سلامت در شهرها متعدد و ناهماهنگ هستند و سامانه‌های اطلاعاتی این نهادها به صورت یکپارچه و متصل به هم عمل نمی کنند. تلاش‌های بسیاری برای یکپارچه‌سازی داده‌های حوزه سلامت شهری صورت گرفته، اما این امر تاکنون محقق نشده‌ است. داده‌های هوشمند مبنای اصلی مدیریت هوشمند شهرها هستند. در برخی موارد نبود داده قابل اتکا، تصمیم‌های سیاستگذاران را با موانعی جدی برای اجرایی شدن مواجه می‌کند.
رییس شورای عالی استانها اقدامات شهرداری ها در سراسر کشور در این دوران قابل تقدیر دانست و گفت:شهرداری‌ها در مدیریت و ارائه خدمات شهری بسیار نوآورانه، دلسوزانه و متعهدانه عمل کردند و نشان دادند که به‌رغم وجود تناقضات در سیاستگذاری‌ها و ناهماهنگی میان دولت و سایر نهادهای تصمیم‌گیر، به بهترین شکل ممکن به وظیفه خود عمل می‌کنند. در کنار تلاش‌های کادر درمان که روزهای بسیار دشواری را سپری می‌کنند و با فداکاری و همت خود در صف مقدم مبارزه با کرونا هستند، نیروهای خدمات شهری نیز نقش ویژه‌ای را ایفا می‌کنند.مدیریت شهری، با یکی از پیچیده‌ترین و دشوارترین روزهای خدمت‌رسانی مواجه است.
او با بیان اینکه مدیریت شهری در این دوران، باید بیش از گذشته به مسئولیت اجتماعی خود آگاه باشد و در این مسیر گام بردارد، گفت: در شورای عالی استان‌ها برای برقراری عدالت منطقه‌ای و کاهش نابرابری‌ها وظیفه جدی بر عهده داریم. در این بحران لازم است تا شهرداری‌ها مجددا در ارائه خدمات اجتماعی‌شان بازبینی داشته باشند. در حین و پس از بحران کرونا، برخی از اقشار آسیب بیشتری خواهند دید.
الویری ادامه داد: اتخاذ سیاست‌هایی که شهروندان را به رعایت اصول ایمنی و بهداشتی تشویق کند به صورتی که آنها اطمینان حاصل کنند که پس از کرونا، به حال خود رها نمی‌شوند و بسته‌های حمایتی برای آنها طراحی و اجرایی خواهد شد، نیز باید مورد توجه قرار گیرد. طراحی شیوه‌های حمایتی برای گروه‌های آسیب‌پذیر مانند دستفروشان، معتادان، خیابان‌ خواب‌ها و کودکان کار باید به صورت جدی‌تر از سوی مدیران شهری پیگیری شود.
رییس شورای عالی استانها با تاکید بر اینکه همه گیری این بیماری نشان داد که سلامت شهری بعد فراموش شده مدیریت شهری است، افزود: این موضوع باید به عنوان اولویتی مهم در دستورکار مدیران شهری قرار گیرد. سلامت شهروندان، تمامی شئونات اداره شهر را متأثر خواهد کرد. نمی‌توان از تاب‌آوری شهری سخن به میان آورد اما به مباحث سلامت شهری و سلامت شهروندان بی‌توجه بود.
او با تاکید بر اینکه در زمان این بیماری همه‌گیر، همه بخش‌های شهرداری و کادرهای درمانی به دلیل فشار کاری زیاد، دچار خستگی خواهند شد و قادر به پاسخگویی به نیازهای تمامی شهروندان نخواهند بود، اضافه کرد: نیروهای داوطلب و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند به پر کردن این شکاف کمک کنند. مدیران شهری باید این امکان را فراهم کنند تا از خدمات و تلاش‌های داوطلبان و نهادهای مدنی استفاده شود.
خودکشی کودک ١١ ساله اسلامی به دلیل فقر موضوع دیگری بود که الویری به آن اشاره کرد و گفت: در روزهای اخیر، خبر بسیار تلخی همه ما را متأثر کرد. خودکشی کودک 11 ساله ایلامی به دلیل فقر، قلب هر انسانی را می‌رنجاند. علاوه بر وظیفه انسانی تک تک ما، مهم‌ترین وظیفه شورای عالی استان‌ها، کمک به رفع تبعیض و ایجاد عدالت منطقه‌ای در سراسر کشور است.
رییس شورای عالی استانها اضافه کرد: این اتفاق تلخ نشان می‌دهد که در انجام این وظیفه خود موفق نبوده‌ایم. مرگ دلخراش کودکی یازده ساله نهیبی بر ماست که بار مسئولیتی بزرگ بر دوش داریم.
او در ادامه با اشاره به تصمیم روز گذشته مجلس شورای اسلام برای تصویب ماده 53 لایحه قانونی مالیات بر ارزش افزوده گفت: در این ماده اختیارات شوراها را در زمینه وضع عوارض چه از نظر نوع و چه از نظر میزان سلب شده و به وزارت کشور واگذار شده است، برخلاف آنچه که مجلس در لایحه درآمد پایداری در دو ماه قبل به تصویب کرد، به نظر می‌آید رد صلاحیت ها و رای نیاوردن برخی نمایندگان و یا شرایط کرونائی در آراء و دیدگاه نمایندگان تاثیر گذاشته است.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/115326/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تو که با عاشقان درد آشنایی

صالح: دیدار با قرقیزستان بهترین بازی تیم ملی فوتسال بود

سپاهان نمی‌تواند استقلال ملاثانی را دست‌کم بگیرد!

تیم دانشجویان ایران در راه مسابقات جهانی

جبران فرصت‌های سوخته در رفسنجان

بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک

حذف تیم‌های ریکرو مردان و زنان ایران در کاپ جهانی شانگهای

ناراحتی سپاهانی‌ها از موضع‌گیری جدید در آنتن

نیمه‌نهایی با ازبکستان: همه چیز به نفع ایران

امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت | دلیل استعفای او در سال گذشته

ارتقای امنیت با ایجاد برنامه های پلیس

تشریح جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شود

تقویت ارتباط مدیران با مردم

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

العین، نیمار را از یک دستاورد تاریخی محروم کرد

بازگشت ستاره جوان سپاهان

پرسپولیس بعد از چهار فصل با مربی خارجی در حذفی!

جلسه حساس لیگ برتری‌ها برای قانون سقف هزینه

آغاز اردو از هجدهم

مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟

از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور

تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه

روزی به نام سنه / از قدمت شهر سنندج چه می‌دانید؟

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

درویش مدیرعامل پرسپولیس پس از خصوصی‌سازی

ممنون به خاطر همه چیز؛ خداحافظ برای همیشه!

درخشان: پرسپولیس شرایط خوبی برای پیروزی برابر آلومینیوم دارد

آشوبی: پرسپولیس در این بازی فرصت اشتباه ندارد

طلسم 2765 روزه پرسپولیس علیه صعود آلومینیوم!

صحبت‌های جالب مجید جلالی درباره برنامه 12 ساله

همنام مدیر جدید پرسپولیس روی نیمکت و سکو!

شناسایی ساختمان‌های ناایمن کرمانشاه در مرحله مدارس و ساختمان‌های آموزشی

دستورکار قرار گرفتن برگزاری پنج برنامه در حوزه گردشگری خوراک

بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج

نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه

برنامه‌ریزی برای گازرسانی به 50 روستای کرمانشاه

توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

کار سخت عقاب‌ها در فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا

انریکه: تا امباپه حرف نزند چیزی نمی‌گویم!

علیرضا فغانی یکی مثل کولینا برای آسیایی‌ها

پرسپولیس به جد‌ی‌ترین طلبکارش رسید!

دانشگر بدون کتف‌بند در تمرینات

داوید رایا آرسنال را نجات می‌دهد

فرصت ویژه برای گرفتن دو انتقام «اوسمار» از گربه سیاه پرسپولیس

پیکان به دنبال اولین پیروزی برابر مس

پنج عامل سقوط الهلال در لیگ قهرمانان آسیا