عصر کرد

آخرين مطالب

اوضاع به روال عادی بازگشت

ادامه بی‌تفاوتی نسبت به کرونا در کردستان! مقالات

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج – سیر صعودی شمار مبتلایان به کرونا در استان کردستان همچنان ادامه دارد ولی شمار زیادی از مردم بی‌تفاوت نسبت به هشدارها در خیابان‌ها و معابر تردد کرده و واحدهای صنفی هم فعالیت می‌کنند.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: بی‌تفاوتی شمار زیادی از مردم استان کردستان نسبت به ویروس کرونا در حالی ادامه دارد که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن تشدید هشدارهای خود از مردم می‌خواهند که همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
با گذشت 2 ماه از شناسایی اولین بیمار مبتلا به ویروس کرونا در استان کردستان تاکنون اقدامات و طرح‌های مختلفی از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا اجرایی شده است که متأسفانه در بعضی از مواقع شماری از مردم با این طرح‌ها همراهی نکرده و به نظر می‌رسد در 2 روز گذشته این وضعیت به مراتب بدتر شده و بی‌تفاوتی در بین مردم افزایش پیدا کرده است.
حضور پرشمار مردم در خیابان‌ها و معابر
در حالی که همچنان مسئولان استان از وضعیت نگران کننده گسترش ویروس کرونا در کردستان خبر می‌دهند که این روزها تصویرهای منتشر شده از معابر و خیابان‌های شهرهای مختلف استان از جمله سنندج به شدت نگران کننده است.
ترافیک ایجاد شده در هسته‌های مرکزی شهر سنندج در ساعات مختلف روز گذشته نشان داد که نه تنها مردم نسبت به وضعیت کرونا در این شهر بی تفاوت شده اند که متأسفانه اعمال نظارت‌های بهتر از سوی مسئولان نیز انتظامی بیهوده است و در این میان بار دیگر باید زحمت نتیجه این گونه رفتارها بر دوش کادر بهداشت و درمان بیافتد.
تردد بیش از حد مردم در معابر عمومی شهر سنندج به‌ویژه هسته مرکزی و پارک‌های تفریحی در کنار آغاز فعالیت‌های اصناف نشان می‌دهد نوعی بی‌تفاوتی در بین مردم شکل گرفته و متأسفانه با گذشت زمان بر میزان آن نیز افزوده می‌شود.
در کنار بی‌تفاوتی بخش زیادی از مردم برای حضور در معابر عمومی یا پارک‌های تفریحی، عده‌ای هم برای تأمین نیازهای خانوار خود و فعالیت‌های اقتصادی مجبور به حضور در معابر می‌شوند و در همین حال تمامی وعده‌های داده شده از سوی دولت برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر نیز در دوران کرونا تاکنون عملیاتی نشده است.
توزیع سیم کارت‌های رایگان و ایجاد صف‌های طولانی در کردستان
در کنار این وضعیت از سوی مردم، اما بعضی از تصمیمات اشتباه دولت مردان نیز مزید بر علت شده و خود عاملی جدی در راستای کشاندن مردم به خیابان‌ها و در نتیجه فراهم کردن فضا برای گسترش ویروس کرونا شده است.
داستان توزیع سیم کارت‌های رایگان به سرپرست‌های خانوار در استان کردستان از روز شنبه موجب ایجاد ازدحام در مقابل دفاتر پیشخوان شده و متأسفانه اقشار مختلف مردم بدون رعایت مسائل و موارد بهداشتی در این صف‌های طولانی حضور پیدا کنند.

عصر کرد


انتشار تصاویری از ازدحام ایجاد شده در مقابل دفاتر پیشخوان بار دیگر نشان داد که متأسفانه بیشتر تصمیمات اتخاذ شده در کشور ما بدون کار کارشناسی بوده و به همین دلیل عواقب و بازخوردهای منفی آن بسیار بیشتر از عوائد مثبت است.
تشدید هشدارها برای رعایت مسائل بهداشتی و بسته ماندن شماری از واحدهای صنفی پرخطر از سوی مدیران و مسئولان استان کردستان همچنان ادامه دارد و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید می‌کنند که هنوز این بیماری در استان در مرحله بحرانی است و به همین دلیل مردم حتی اگر مجبور به حضور در محیط بیرون هستند باید مسائل بهداشتی را رعایت کنند.
مردم ترددهای غیرضروری خود را کاهش دهند
رئیس کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا در کردستان با تاکید بر رعایت طرح فاصله گذاری هوشمند و توجه به پروتکل‌های بهداشتی و اجتماعی توسط شهروندان، گفت: مردم ترددهای غیر ضروری خود را کاهش دهند.
حسین خوش اقبال با اشاره به آغاز فعالیت کسب و کارهای کم خطر مطابق با پروتکل‌های ارسالی، بیان کرد: فعالیت این اصناف به معنی پایان محدودیت‌ها نیست، بلکه باید بیشتر از گذشته در حفظ سلامت خود و شهروندان تلاش کرده و از رفت و آمدهای غیرضروری به‌ویژه در شهرها خودداری شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان افزود: هم اکنون 25 نقطه کنترلی در سطح استان فعال بوده و 690 نفر از نیروهای مرتبط از سازمان‌ها و نهادهای مختلف در این مناطق مستقر شده و طرح غربالگری در ورودی‌های استان در کنترل و کاهش بیماری کرونا ادامه دارد.
وی با اشاره به کاهش 102 هزار لیتری مصرف سوخت در مدت زمان اجرای طرح کاهش فاصله‌گذاری اجتماعی، یادآور شد: همراهی و مشارکت مردم در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی لازمه موفقیت برنامه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا است.
وی تاکید کرد: تمامی فعالیت‌ها، محدودیت‌ها، قوانین، دستورالعمل‌ها و غربالگری در سطح ملی و استانی برای کنترل و کاهش بیماری کرونا و حفظ سلامت مردم است که در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها و اصول بهداشتی توسط همشهریان، مرحله بعد بسیار سخت و چالشی خواهد بود.
تاکید معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حالی است که متأسفانه در میدان عمل یعنی بیشتر واحدهای صنفی و محل‌های مراجعه مردمی خبری از رعایت این مسائل نیست و البته نظارتی هم از سوی سازمان‌های مسئول صورت نمی‌گیرد.
رعایت موارد بهداشتی نیاز ضروری برای مقابله با کرونا
رئیس بیمارستان توحید سنندج به عنوان پایگاه اصلی استان کردستان برای درمان و مداوای بیماران مبتلا به کرونا به خبرنگار مهر گفت: متأسفانه با گذشت زمان بخشی از نگرانی‌های مردم کاهش پیدا کرده است در حالی که ویروس همچنان وجود دارد و این بی تفاوتی ایجاد شده در بین مردم به راستی نگران کننده است.

عصر کرد


صدیق جدیدالسلام بیان کرد: هر چند که بیمارستان توحید و البته سایر مراکز درمانی سطح استان با تمام ظرفیت آمادگی خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی را دارند ولی باید مردم تمامی مسائل بهداشتی را رعایت و از گسترش روزافزون ویروس کرونا جلوگیری کنند.
وی با بیان اینکه هنوز هم کردستان مورد تهدید جدی ویروس کرونا است، افزود: نگاهی به آمارهای اعلام شده از شمار مبتلایان به این ویروس نشان می‌دهد که همچنان ما در معرض تهدید جدی این بیماری هستیم و به همین دلیل اولویت اصلی در راستای مقابله با این تهدید رعایت مسائل بهداشتی از سوی اقشار مختلف مردم است.
تلاش برای تشویق مردم به رعایت مسائل بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا نیازمند اقدامات بهتری از سوی مدیران و مسئولان در استان کردستان است، چرا که امروز بخشی از مردم با مشکلات متعددی اقتصادی مواجه بوده و چاره‌ای جز حضور در محل کار ندارند.
در کنار این مهم، توجه به این نکته ضروری است که متأسفانه میزان نظارت‌ها بر وضعیت فعالیت‌های صنفی در استان کردستان بسیار ضعیف بوده و به همین دلیل زمینه برای بروز هر گونه تخلفی فراهم است.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/115394/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

یک بی‌احتیاطی و رویاهایی که بر باد رفت

بازگشایی گردنه تته در پاوه بعد از 5 ماه

پوچتینو: به شکست 5-0 نیاز داشتیم!

ناگفته‌های مربی سابق استقلال از دربی حذفی‌

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

روزگار بحرانی یاران صیادمنش؛ 9 بازی 3 امتیاز

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

جای آزمون را یک ایرانی پُر می‌کند

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم

نامگذاری یکی از خیابان‌های سنندج به نام «آرمان بنفشی»

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

ناگفته‌های خسرو حیدری از دربی جام حذفی

نمک سیاوش یزدانی بر زخم هواداران الهلال!

گل تماشایی سینا اسدبیگی در تمرین پرسپولیس

مشکلات ساپینتو و فتح‌الله‌زاده بر سر دفتر کمپ حجازی

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

صحنه جنجالی دربی لندن: چطور اخراج نشد! (عکس)

ارائه 410 مورد خدمات رایگان دندانپزشکی در سروآباد

رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی

گل دوم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 52

گل سوم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 57

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

حیدری: در اولین بازی خوشه طلایی، فقط یازده بازیکن داشتم

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

چه کسی می داند...

گل اول لاتزیو توسط کاستیانوس در دقیقه 12

خطای شدید جکسون روی پای تومیاسو که داور از نشان دادن کارت قرمز صرف نظر کرد

ستارگان تیم رویایی رئال مادرید اکنون کجا هستند؟

گل سالم الدوساری به العین

به اتهام تجاوز؛ دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند

فقط این مربی می‌تواند یونایتد را قهرمان لیگ برتر کند

دلایل خسرو حیدری برای ترک خوشه طلایی!

شکایت از سید حسین حسینی توسط پلیس اراک

صحنه جنجالی دربی لندن؛ چطور اخراج نشد!

بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان

آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها فردا برگزار می‌شود

شلیک پلیس برای دستگیری گوشی قاپ!

عکس دوست‌داشتنی هوتن شکیبا در پشت‌صحنه مهمونی