عصر کرد

آخرين مطالب

دوران کرونایی و هدر رفتن وقت گرانبها مقالات

دوران کرونایی و هدر رفتن وقت گرانبها
  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - کرونا باعث شد تا 60 روز در خانه بمانیم ولی عده زیادی از مردم خیلی زود احساس بی حوصلگی کرده و نتوانستند برای ماندن در خانه و سپری کردن روزهای سخت خود برنامه‌ریزی کرده و از وقت گرانبهای خود به بهترین شیوه استفاده کنند.

60 روز ماندن در خانه و بیرون نرفتن، حسن فراوانی برای عده‌ زیادی از مردم داشت، کرونا باعث سپری شدن تلخ تعطیلات عید گردید تا کماکان مردم از دیدنی‌های بهار محروم باشند و نتوانند این زیبای‌ها را ببینند، انگار روزهای پرتلاطم خیال ندارد به پایان برسد، شاید روزی مردم متوجه شوند در این مدت می‌توانستند خیلی چیزها را انجام دهند ولی از این فرصت مفید و با ارزش بهره‌ای نبردند.
سوالی که در ذهن ها بوجود می‌آید اینکه آیا تا به اینجا در خانه ماندید چه کار کردید، شما هم این سوال را از خودتان پرسیده‌اید؟ دو ماه فرصتی ایده‌ال برای جبران بسیاری از کمبودهای فرهنگی، علمی و خیلی چیزهای دیگر هر انسان است ولی قطعا شما هم مثل من از عدم برنامه ریزی منظم و دقیق برای روزهای سپری شده افسوس می‌خورید که چرا نه کتابی مطالعه کردید، نه ورزش را در خانه ادامه دادیی و نه کارهای زیادی که می توانستید انجام بدید، ندادید.
در این روزها مردم به جای اینکه کتاب بخوانند، اخبار و فضای مجازی پر از هشدارهای پزشکی راجع به کرونا را پیگیری و هر پیج و اکانتی را باز کرده، دسته دسته مطالب، نکته و توصیه‌ها درباره خطرناکی کرونا پیدا می‌کنند، بعضی‌ها از بس این موارد را مطالعه کردند حالا خود را کارشناس می دانند و به دور و بری‌های خود از خطرات شیوع کرونا می‌گویند.
چالش آموزش مجازی

عصر کرد


در این میان عده زیادی هم در این وضعیت گیر افتادند و به فعالیت روزمره آنها خدشه وارد شد به گونه‌ای که از هر نوع تحرک و جنب و جوشی جا ماندند، دانشجویان و دانش آموزان در این روزها از مشکلات و سختی آموزش مجازی بویژه سرعت کم اینترنت می‌نالند.
دانش آموزان دیگری از تداوم تعطیلات خسته و دلشان برای مدرسه و سر کلاس تنگ شده و یاد ایام خوش مدرسه را بخاطر می‌آورند که در کلاس، معلم به آسانی تدریس می‌کرد و آنها خوب متوجه می‌شدند و پای تخته مشغول ریاضی حل کردن بودند ولی این روزها خبری از شور و شوق مدرسه و معلم و زنگ تفریح نیست.
از همان ابتدا مسوولان به فکر آموزش مجازی افتادند و با استفاده از اپلیکیشن به شیوه آموزش از راه دور، بستر یادگیری برای دانش آموزان را فراهم کردند که با استفاده از این برنامه، دانش آموز باید گوشی یا لپ تاپ بدست از طریق اینترنت آموزش ببیند، کاری که برای آنها مشکل و طاقت فرسا و تا حدودی خسته کننده است.
این ماجرا برای دانشجویان هم تکرار شد و هر روز کلاس بصورت مجازی برگزار می‌شود، نکته‌ای که همه را بیشتر هراسان کرده اینکه فاصله نزدیک چشم با موبایل در طول آموزش مجازی، چشم را خسته و آزاردهنده می‌کند و دانش آموزان و دانشجویان این خطر را بیش از پیش احساس می‌کنند و خیلی زود فضای مجازی آنها را از شادابی و پویایی می‌اندازد.
یکی از دانش آموزان در این ارتباط گفت: آموزش مجازی هیچ وقت برای ما شادابی و حس و حال سر کلاس را ندارد و ما خیلی زود از این نحوه آموزش خسته می شویم و واقعا دلمان برای مدرسه و خانم معلم تنگ شده و می‌خواهیم هر چه زودتر به کلاس برگردیم و درس خواندن را به همان شیوه قبل ادامه دهیم.
وی گفت: الان چهل و پنج روز است که از خانه نرفتم بیرون و حتی رفتن به مغازه سر کوچه، پدر و مادرم را نگران و از اینکه کرونا نگیریم دلهره وحشتناکی دارند، امیدوارم این کرونا هرچه زودتر نابود شود و خیلی زود مدارس دوباره باز شوند تا هم کلاسی هایم را ببینم و باهم در حیات مدرسه بازی کنیم.
دانشجویی هم از برنامه آموزش مجازی انتقاد کرد و گفت: سرعت این برنامه خیلی کند و تا حدودی دسترسی به آن امکان پذیر نیست و چون سرعت اینترنت پایین است طبیعتا لود شدن برنامه به کندی پیش می‌رود و ما را کلافه کرده است.
وی افزود: حقیقتش را بخواهید قبلا خیلی از تعطیلات خوشمان می‌آمد و می‌خواستیم تعطیلات بیشتری داشته باشیم و از تعطیلات عید نهایت استفاده را ببریم ولی با توجه به مسایل پیش رو آمده نتوانستیم بهرمند شویم و ولی الان از ماندن در خانه حوصله مان سر رفته و می خواهیم هر چه زودتر دانشگاه ها باز شوند و از خوشحالی های دانشگاه لذت ببریم.
روزهای کرونایی، ضعف تکنولوژی و آموزش از راه دور بصورت مجازی را بهتر از هر وقت دیگر نمایان کرد و برای خیلی از کارشناسان روش تدریس، این حقیقت تلخ را اثبات کرد که درک مسایل، بیان و شیوه ارایه مطلب در فضای فیزیکی موفق‌تر است و دانش آموزان و دانشجویان هم از این روش بیشتر استقبال می‌کنند.
از طرفی دیگر هم دسترسی دانش آموزان و دانشجویان اهالی روستا به اینترنت، نقطه ضعف آموزش مجازی است، چون نه تنها تعداد زیادی از روستاها از نعمت اینترنت برخوردار نیستند بلکه در بعضی از مناطق روستایی موبایل آنتن نمی دهد و ارتباطات برای آنها به کلی معضل شده است.

عصر کرد


کتاب، فیلم و آهنگ، نتیجه ماندن در خانه
بعد از اینکه ستاد مقابله با ویروس کرونا به همه مردم توصیه کردند تا در خانه بمانند، هیچ کس فکر نمی کرد تا این مدت در خانه بمانند و حتی از اوایل هم فکری به حال روزهای پیش رو نکردند و از برنامه ریزی برای چگونگی و سپری روزهای کرونایی در خانه غافل شدند و تمام وقت خود را به تماشای فیلم و گوش کردن موسیقی و گه گاهی مطالعه کتاب سپری کردند.
چه روزهای بود و ما هیچ کدام نتوانستیم از این پنجاه روزه استفاده درست کنیم تا از بی حوصلگی در خانه کلافه نشویم، تازه خیلی‌ها به این فکر افتادن که در این مدت چرا هیچ کاری نکردند و همین طوری زمان گرانبهای خود را به چرخش در فضای مجازی و دیدن فیلم گذراندند، قطعا بعدها به این همه بی برنامگی افسوس می‌خورند.
ما ایرانی ها باید رخدادی برای مان اتفاق بیافتد بعد به فکر چاره و راه حل بگردیم، در حالیکه کار از کار گذشته و باید تلفات رو پاکسازی کنیم، می توانستیم کارهای زیادی از جمله، مطالعه بهترین کتاب ها، مرور کتب درسی دانشگاه، استفاده از بسته‌های آموزشی، یادگیری خیلی از چیزها در منزل با روش های ساده ولی در عین حال مفید، سرگرمی علمی و فرهنگی و کلی برنامه دیگر که همگی آنها ما را از روزهای قبل کرونا داناتر و با سوادتر می‌کرد، انجام دهیم ولی هیچ یک از آنها صورت نگرفت.
کرونا غیر از اینکه درس های زیادی را به ما آموخت، ضعف های زیاد هم به ما گوش‌زد کرد، علاوه بر اینکه به ما یاد داد، بیکاری، تعطیلات، خوابیدن و ماندن در خانه تنها برای چند روز است و همگی خیلی زود از آن خسته می شوند، نبود برنامه ریزی برای آینده را هم به رخ ما کشید و باید بدانیم از چند روز باقی مانده ماندن در خانه، به بهترین شیوه ممکن استفاده کنیم و برای آینده برنامه ریزی کنیم.

عصر کرد


مدرسه و دانشگاه کی باز می‌شود
سوال خیلی از دانش آموزان، دانشجویان و حتی معلمان و اساتید در این روزها، کی مدرسه و دانشگاه باز می شود؟ است، محصل ها از نگرانی ها و تلف شدن ترم بهاری خود می‌گویند و از اینکه بصورت مجازی درس هایشان را می‌خوانند گلایه دارند و می‌خواهند این روزهای نحس هرچه زودتر پایان یابد و روزهای پر نشاط و شاداب جای پلیدی های کرونا را بگیرد.
خیلی ها در این روزها اخبار و فضای مجازی را برای اگاهی و اطلاع از بازگشایی و تعین تکلیف مدارس و دانشگاه ها رصد می کنند و فقط و فقط در انتظار خبر امیدوار کننده راجع به نابودی کرونا و از سرگیری مدارس هستند و شاید این انتظار برای سال تحصیلی امسال تحقق پیدا نکند و همچنان در پشت صفحه موبایل به ادامه تحصیل بشینند و نظارگر اتفاقات و تصمیمات پسا کرونا باشند.
دانشگاه و مدرسه، آنها را پویا، فعال و چابک می کرد و هر روز آنها را وادار به تحقیق درباره‌ بسیاری از مسایل می کرد و حس کار دسه‌جمعی و گروهی آنها را بیشتر شوق می داد ولی دیگر در فضای مجازی خبری از کار دسته جمعی و گروهی نیست چراکه کرونا خارج شدند از خانه را برای ما سخت و غیر ممکن کرده است و عملا دورهمی و تجمع را به مفهومی ناآشنا برای ما تبدیل کرده است.
آنها معتقدند اگر مردم بیشتر توصیه های ستاد مقابله با کرونا را رعایت می کردند، دانشگاه و مدارس زودتر از این ها باز می شد، عده ای با کم توجهی خود نسبت به سلامت خود و مردم دیگر، جامعه را در تنگنا قرار دادند، امیدواریم با همدلی و حس انسان دوستانه سلامت خود و جامعه را با رعایت مسایل بهداشتی سوق دهیم تا دوباره تحصیل و چرخه علم گهربار شود و آینده بهتری داشته باشیم.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تا ظهر شنبه 30 فروردین در مجموع 80 هزار و 868 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 73 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور نیز به پنج هزار و 31 نفر رسید.
سقز با بیش از 226 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در 190 کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.
برچسب‌ها
ویروس کرونا کردستان دانشجو سقز فضای مجازی دانش‌آموزان
پروندهٔ خبری
آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه کرونا

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/115408/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خلیلی: پرسپولیس پا به پای استقلال پیش می‌رود

نبود مسیح در 3 بازی به چشم آمد

رفیعی در تاریخ لیگ جاودانه شد

علیاری: برای حریفان ذوب‌آهن آسان پنالتی می‌گیرند

دهمین بازیکن تاریخ پرسپولیس!

افزایش 20 درصدی برداشت محصول گندم در گیلانغرب

رفع تصرف 300 هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه

«زندگی به شرط خنده»، در راه شبکه آی‌فیلم

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

نمایی زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین (فیلم)

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

«ابله» آماده نمایش و پخش شد/ «آخرین شیهه» در جشنواره آمریکایی

رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند

صدای آرامش بخش رودخانه در میان کوه‌های روستای بهرام آباد + فیلم

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

سردار آزمون به میلان رسید

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها