عصر کرد

آخرين مطالب

برای بیرون رفتن از خانه دچارخود فریبی نشویم! گفتگو

  بزرگنمايي:

عصر کرد - ایسنا/کردستان رئیس شورای استانی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره استان کردستان گفت: در صورت نیاز به بیرون رفتن از خانه به دلیل کار ضروری داشتن، دچار خودفریبی نشویم و واقعا کار ضروری را این‌گونه برای خودمان تعریف کنیم که اگر آن را انجام ندهیم دچار ضرر و خسران مادی و ..‌. جدی می‌شویم.

فریبا طیری امروز سه‌شنبه(9 اردیبهشت) در آستانه روز روان‌شناس و مشاور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره ایران از زمان تاسیس آن در نهم اردیبهشت‌ماه سال 82 تاکنون، طی 17 سال گذشته در فرآیند شکل‌گیری و تحول، موفق شده است و به حرفه روان‌شناسی و مشاوره هویت ببخشد، به‌گونه‌ای که امروز روان‌شناسان و مشاوران، مرجع حل مسائل و مشکلات مردم قرارگرفته‌اند.
وی افزود: حرفه روان‌شناسی و مشاوره توانسته است به‌عنوان یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی محل رجوع مشکلات فردی مردم و نهادهای اجتماعی قرار گیرد، ازاین‌رو می‌توان باافتخار اعلام کرد که سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره یکی از سازمان‌های صنفی مهم با سرمایه اجتماعی بالای کشور آمادگی ورود به عرصه‌های مهم ملی را دارد.
رئیس شورای استانی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره استان کردستان بیان کرد: سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره تلاش کرده تا سطح فعالیت‌های حرفه‌ای خود را از سطح فردی و کلینیکی به سطح اجتماعی و ملی ارتقاء دهد و سهم مهمی در سیاست‌گذاری‌های کلان، چاره‌اندیشی‌ها و مشارکت‌های اساسی در حل معضلات کشور داشته باشد.
وی بیان کرد: هم‌زمان 270 نفر از روانشناسان و مشاوران استان کردستان با محوریت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره شورای استانی اقدامات و فعالیت‌هایی ازجمله تشکیل کمیته مقابله با استرس و اضطراب بحران کرونا شورای استانی، ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره Online و Offline به مردم، همکاری داوطلبانه روانشناسان و مشاوران با سامانه "4030" جهت پاسخگویی به سؤالات مردم و معرفی روانشناس و مشاور به شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی استان جهت مصاحبه و آرام‌سازی جامعه و شیوه‌ها و راهکارهای مقابله با استرس و اضطراب کرونا را انجام دادند.
طیری با اشاره به ترس و نگرانی ویروس کرونا در این شرایط، ذکر کرد: ترس از ویروس کرونا باید منطقی باشد؛ ترس منطقی یعنی اینکه ما فوراً با شرایط جدید زندگی (سبک زندگی کرونایی) خود را تطبیق دهیم، سازگار شویم که این امر باعث می‌شود از بسیاری عوارض روانی ناشی از استرس حاد ویروس کرونا جلوگیری شود.
طیری همچنین حضور مؤثر در بعضی رسانه‌های تصویری، نوشتاری و مجازی و ارائه کنترل استرس و زندگی کرونایی را از برنامه‌های روانشناسان در این شرایط عنوان کرد و گفت: فعال کردن مراکز خدمات روان‌شناسی و مشاوره جهت مشاوره تلفنی مداخله در بحران رایگان، اعلام‌ همکاری مجدانه با استانداری و مسئولان استانی، معرفی مراکز خدمات روان‌شناسی و مشاوره اورژانس در سطح استان و ارائه خدمات غیرحضوری و مدیریت سامانه‌های مجازی گروه‌های واتس‌آپ، مشاوره تلفنی مجازی، اپلیکیشن‌ها و غیره از فعالیت‌های انجام‌شده روانشناسان است.
وی تولید محتوای نشر تراکت‌ها و پیام‌های تصویری و شنیداری در جهت اطلاع‌رسانی و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و کاهش اضطراب و استرس عنوان کرد و افزود: تدوین و مدیریت بسته‌های آموزشی در راستای سبک زندگی کرونایی، خود مراقبتی و دیگر مراقبتی، کاهش استرس و اضطراب، وسواس، گذراندن اوقات فراغت در خانواده، تقویت رابطه زوجین، آموزش والدین، مهارت‌های ماندن در خانه، ارتقاء سلامت روان خانواده، مدیریت هیجانات منفی، مدیریت رفتارهای اجتنابی و سلامت معنوی ازجمله موارد و خدمات روانشناسان بوده است.
رئیس شورای استانی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره استان کردستان، عنوان کرد: سبک زندگی کرونایی نتیجه‌اش این شد که مردم در خانه بمانند و سبک زندگی جدیدی برای خودشان انتخاب کنند، البته سبک زندگی جدید برای اقشار مختلف متفاوت است؛ با توجه به سن، جنس، امکانات، منطقه جغرافیایی و نوع شغل سبک زندگی تفاوت‌هایی دارد.
وی افزود: باید هر فرد یا خانواده برای خود یک سبک زندگی تدوین و آن را اجرا کنند. در این سبک باید مسأله اقدامات بهداشتی، استفاده از تکنولوژی‌های جدید و شیوه‌های آرام بخشی در خانواده مدنظر قرار گیرد.
طیری دستآورد مهم سبک زندگی کرونایی را افزایش سواد سلامت جسمی، سواد سلامت روان و سواد رسانه‌ای و تکنولوژی‌های جدید دانست و گفت: در آینده اثرات بسیار ارزنده‌ای در ارتقاء سلامت، پیشگیری، پیشرفت و تسهیل زندگی انسان‌ها خواهد داشت که شاید سال‌ها ما نمی‌توانستیم به این مهم دست‌یابیم.
وی به شهروندان استان کردستان، ضمن تشکر از پیاده کردن و رعایت کردن سبک جدید زندگی که بر پایه اصول خود مراقبتی و دیگر مراقبتی بوده و جزء ویژگی‌های انسان‌های رشد یافته است، توصیه کرد در صورت نیاز به بیرون رفتن از خانه به دلیل کار ضروری داشتن، دچار خودفریبی نشویم و واقعا کار ضروری را این‌گونه برای خودمان تعریف کنیم که اگر آن را انجام ندهیم دچار ضرر و خسران مادی و ..‌. جدی می‌شویم.
رئیس شورای استانی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره استان کردستان، در ادامه همچنین به افراد توصیه کرد مجهز و محتاط از خانه بیرون ‌بروند و ذکر کرد: ماسک و دستکش و همراه داشتن مایع ضدعفونی‌کننده فراموش نشود. تصور کنید آیا کسی بدون سلاح و سپر مقابل شمشیر دشمن می‌رود؟ و تا جایی که ممکن است بیرون از خانه، از یکدیگر فاصله بگیرید.
در ایام مبارزه با ویروس کرونا، جامعه بزرگ روانشناسان و مشاوران ایران با محوریت "سازمان نظام روانشناسی و مشاوره" با داشتن 30 هزار عضو رسمی و 250 هزار دانشجوی مقاطع مختلف تحصیلی از اولین روز اعلام ورود ویروس کرونا در ایران با تشکیل دبیرخانه کمیته مداخله در استرس و اضطراب ناشی از این ویروس در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره و نامه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمادگی سازمان و کل جامعه روانشناسان و مشاوران جهت آرام‌سازی جامعه، مشاوره به مردم در کاهش استرس و اضطراب آن اعلام و در همان روز ابتدایی بحث سبک زندگی جدید، خود مراقبتی و دیگر مراقبتی را سازمان از رسانه‌ها اعلام کردند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/116877/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

هاشمی‌نسب: هواداران استقلال لایق این همه استرس نیستند

گلزن شمس آذر: برای ما جوان‌ها جو ورزشگاه آزادی سنگین بود

ستاره شمس‌آذر: استقلالی هستم و به دنبال پیشرفت

تیمی که یک ثانیه هم وقت تلف نمی‌کند!

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

نویدکیا: نیمه دوم با کیفیت بازی کردیم

شجاع: هواداران تراکتور هر چه بگویند حق دارند

سیامک: باید ببینیم برای چه به تراکتور آمده‌ایم

فراز: منظورم از نشان دادن عدد 4 کری نبود!

دومین صدر جدول هم به استقلال رسید

ساماندهی 1800 شی تاریخی در استان کرمانشاه

فنایی درباره پنالتی جنجالی استقلال : داور خیلی مشکوک قضاوت می کند

ساماندهی 1800 شیء تاریخی در استان کرمانشاه

حضور کشور‌های اسلامی در جشنواره مد و لباس مداومت

توزیع انسولین قلمی وارداتی از هفته آینده

کارشناس پنالتی جنجالی استقلال : داور خیلی مشکوک قضاوت می کند

دیدگاه کارشناسان داوری در مورد پنالتی مشکوک استقلال

ترافیک سنگین در مسیر روستای شبانکاره به روانسر

از برگزاری رویدادهای گردشگری شناسنامه‌دار در کرمانشاه حمایت می‌کنیم

کرمانشاه میزبان نمایشگاه و کارگاه خیابانی نقاشی «وعده صادق»

صحنه‌ای نادر در بازی استقلال با شمس‌آذر | تماشاگران استقلالی چرا این کار را کردند؟

کارشناسی صحنه‌های جنجالی دیدار استقلال - شمس آذر + فیلم

نفرات برتر رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی مشخص شدند

افتخارآفرینی تکواندوکاران در اوج بی‌توجهی+فیلم

عملیات برف‌روبی در محور پاوه به مریوان

من پیر فنا بدم جوانم کردی

گل اول شمس آذر به استقلال توسط فراز امام علی

گل دوم شمس آذر به استقلال توسط فخریان

صعود تایلند و جبران مافات عربستان

ضعف مشهود دفاعی تراکتور مقابل نساجی

تصمیم بزرگ کاپیتان؛ ناچو فرناندز، خواهان جدایی از مادرید

آشتی‌کنان در بارسا؛ فقط گل و شیرینی کم بود

خوشحالی جواد نکونام بعد از گل دوم استقلال

خلاصه بازی استقلال 3 - شمس آذر قزوین 2

حکم ‏CAS‏ علیه اسپانیا؛ انتخابات را از نو برگزار کنید

هوادار استقلال دچار حمله عصبی شد

منفور بارسلون بازیکن هفته چمپیونزلیگ شد!‏

شمس‌آذر نفس آبی‌پوشان را حبس کرد؛ استقلال صدر را پس گرفت

صرف هزینه 1250 میلیارد تومانی برای بیمارستان بهارستان

توزیع 200 تن آرد تشویقی بین 495 واحد خبازی

تحقق بیش از 80 درصد از برنامه‌های اشتغال تبصره 18 مددجویان

تردد روزانه بیش از هزار زائر از مرز خسروی

اعلام قیمت جدید خدمات پارکینگ‌های کرمانشاه

نقش روستابازار‌ها در کنترل قیمت‌ها

طنین انداز شدن نوای دف در روستای پالنگان

تو مثل منی برف...

بدشانسی و فرصت‌سوزی مدافع استقلال!

رئال رونمایی می‌کند؛ قله فناوری برای چمن مخملی

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی