عصر کرد

آخرين مطالب

احتمال کناره‌گیری راهیاب ملل مریوان از لیگ برتر والیبال ورزشي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - حضور تیم والیبال راه یاب ملل مریوان در لیگ برتر والیبال شبیه یک رویا بود، تیم خوبی که تنها بعد از یک دوره حضور موفق در لیگ برتر والیبال کشور مسوولان آن اکنون از احتمال عدم حضور در این سطح از مسابقات بدلیل بی‌توجهی مسوولان ورزش استان کردستان در حمایت از تیم خبر می‌دهند.

بعد از حضور موفق تیم والیبال راه یاب ملل مریوان در لیگ دسته یک باشگاه های کشور که مقتدرانه با 17 برد و تنها یک شکست مقام قهرمانی را کسب کرد و جواز حضور در لیگ برتر مسابقات قهرمانی والیبال کشور را بدست آورد که نوید روزهای خوبی برای ورزش والیبال استان کردستان را می‌داد.
کردستان که تاکنون هیچ تیمی در لیگ برتر مسابقات ورزشی کشور نداشته و تیم‌های ورزشی این استان در نهایت تا لیگ دسته یک یا دسته دوم صعود کرده بودند ولی این راه یاب ملل مریوان بود که برای اولین بار از یک شهرستان مرزی، با حداقل امکانات و بازیکنان و کادر بومی توانست جواز حضور در بالاترین رده مسابقات والیبال کشور یعنی لیگ برتر را کسب کند.
حضور راه یاب ملل مریوان در لیگ برتر والیبال از آنجایی اهمیت زیادی داشت که تیم والیبال ملی کشورمان هم اکنون جزو تیم های برتر جهان است، تیم‌های قدرتمندی چون برزیل، روسیه، لهستان، آمریکا و فرانسه در چند سال اخیر بارها با تیم ملی والیبال کشورمان در مسابقات مهم لیگ جهانی، المپیک و قهرمانی جهان روبرو شده و حداقل 2 بار مقابل تیم قدرتمند ایران شکست خورده اند که ملی پوشانش از دل همین لیگ برتر رشد یافته‌اند.
تیم راه یاب ملل مریوان بعد از اولین حضور موفق در لیگ برتر والیبال در بین 13 تیم برتر کشور حضوری موفق داشت هرچند که بازی های لیگ برتر والیبال به دلیل ویروس کرونا تعطیل شد اما راه یاب ملل مریوان در اولین دوره حضور خود در لیگ برتر بسیار درخشان حاضر شد و در جدول 13 تیمی گاها تا رده هشتم صعود کرده بود.
با اعلام سازمان لیگ برتر والیبال کشور مسابقات لیگ برتر والیبال در سال 98 به صورت ناتمام به پایان رسید و مقرر شد هیچکدام از تیم های حاضر در لیگ برتر والیبال به رده پایین تر سقوط نکنند و در لیگ برتر سال 99 حضور داشته باشند و هم اکنون که همه ورزش دوستان و هواداران تیم راه یاب ملل مریوان در استان کردستان منتظر تقویت تیم خود و حضور موفق در مسابقات سال 99 هستند.
خبر انصراف و کناره گیری این تیم موفق کردستانی به یکباره موجب بهت همگان شد هر چند که تا قبل از انتشار این گزارش خیلی از مردم از انصراف تیم راه یاب ملل مریوان مطلع نیستند اما بدون تردید اطلاع مردم از این اتفاق موجب اعتراضات زیادی خواهد شد و شاید مسوولان استانی به اعتراض و دغدغه های مردم توجه کرده و مانع از انصراف تیم شوند.

عصر کرد


راه یاب ملل مریوان که در لیگ برتر مسابقات فوتبال بانوان کشور نیز حضوری موفق داشت ولی سال گذشته از حضور در لیگ برتر انصراف داد و امتیاز این تیم به وچان کردستان واگذار شد و مدیران وقت راه یاب ملل به این شرط تیم بانوان را واگذار کردند که تیم از استان کردستان خارج نشود.
مدیر عامل تیم راه یاب ملل مریوان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با ابراز تاسف و نگرانی شدید از اعلام خبر انصراف تیم از لیگ برتر والیبال کشور گفت: برای مجموعه راه یاب ملل این تصمیم بسیار سخت و نگران کننده بود اما با توجه به شرایط موجود تیمداری برای شرکت امکان پذیر نیست.
خبات بیگلر افزود: مسوولان استانی و شهرستانی وعده های زیادی به ما دادند و همین وعده‌ها موجب دلگرمی ما بود اما تاکنون هیچکدام از این وعده های حمایت مالی تحقق نیافته و عملی نشده است.
وی یادآور شد: سال گذشته که راه یاب ملل به لیگ برتر والیبال صعود کرد مسوولین استان و شهرستان وعده‌هایی مبنی بر کمک مالی به باشگاه دادند اما عملی نشد و همچنان باشگاه نتوانسته مبلغ قرارداد بازیکنان خود در سال گذشته را پرداخت کند و تا امروز نیز تمام هزینه ها و پرداخت قراردادها توسط شرکت راه‌یاب ملل صورت گرفته و هیچ کمک مالی و حمایتی از سوی مسوولین استان کردستان به این باشگاه نشده است.
مدیرعامل راه یاب ملل مریوان اضافه کرد: با توجه به محقق نشدن کمک های مالی، عدم حمایت مسوولان و تداوم این رویه و همچنین تسویه نکردن قراردادهای سال گذشته باشگاه، تیم راه‌یاب ملل مریوان قادر به تامین هزینه‌های خود نیست و به ناچار از ادامه حضور در لیگ برتر والیبال انصراف داده و تیمداری نخواهیم کرد.
وی اظهار داشت: در شهرها و استان‌های دیگر تیم های والیبال با عناوین هیات، شهرداری و شرکت‌های معتبر در لیگ برتر حضور دارند و از حمایت های خاصی برخوردارند اما در شهر مریوان و استان کردستان این حمایت‌ها وجود ندارد.
بیگلر افزود: ما هواداران بی نظیر و پرشوری داریم که همواره انگیزه اصلی تیمداری ما بودند ولی برای ادامه رقابت های لیگ برتر والیبال کشور در سال 99 قادر به تامین هزینه ها نیستیم و نمی‌توانیم خواسته هواداران با فرهنگ خود را تامین کنیم.
وی یادآور شد: در چند سال گذشته در تیم های پایه با نوجوانان و جوانان بومی کار کردیم و شاهد کشف استعدادهای خوبی در این رده ها بودیم اما به دلیل عدم حمایت مسوولین، زحمات چند ساله باشگاه، بازیکنان و جوانان بومی به بن بست رسیده است.
مدیر عامل راه یاب ملل مریوان تاکید کرد: ما هم اکنون برای ادامه حضور در لیگ برتر والیبال نیازمند حمایت مسوولان استانی و شهرستانی هستیم و اصلا از آنها تقاضای ‌یک ریال کمک مالی نداریم فقط از تیم راه یاب ملل حمایت و پشتیبانی کنند.
بیگلر ادامه داد: منظور ما از حمایت و پشتیبانی از تیم راه یاب ملل این است که به فرض مثال برای اعزام تیم برای برگزاری مسابقات با تیم‌های دیگر امکاناتی از قبیل اتوبوس، هتل، پذیرایی و از همه مهمتر یک سالن ورزشی برای تمرین تیم در اختیار ما قرار دهند تا در آرامش به مسابقات خود ادامه دهیم.
وی اضافه کرد: خواسته ما این است که هر اداره یا ارگان و یا دستگاه اجرایی که مسوولان استانی یا شهرستانی به صلاحدید بدانند کارپرداز و امور مالی در اختیار ما قرار دهند و همین فرد یا افراد مسوولیت تدارکات تیم را برعهده بگیرند و این قبیل هزینه‌ها را خودشان مدیریت کنند.
بیگلر گفت: امسال برای برگزاری مسابقات لیگ برتر والیبال بارها و بارها در سایه سکوت مسوولان مجبور شدیم به صورت شخصی برای اعزام تیم اتوبوس بگیریم، برای برگزاری مسابقات در مریوان از اداره ورزش و جوانان سالن رزرو کنیم و حتی برای ایجاد نظم و امنیت سالن در هنگام مسابقات به نیروی انتظامی هزینه پرداخت کردیم تا خدای نخواسته مشکلی پیش نیاید.
مدیرعامل تیم راه یاب ملل مریوان یادآور شد: در صورتی که مسوولان استانی و یا شهرستانی از تیم والیبال راه یاب ملل مریوان حمایت و پشتیبانی نکنند حاضریم تیم را به صورت رایگان به هر شخصی حقوقی یا حقیقی یا هر شرکت و ارگان دولتی و یا خصوصی واگذار کنیم به شرطی که مانند تیم فوتبال بانوان از استان کردستان خارج نشود.
وی تاکید کرد: ما مجموعه راه یاب ملل حتی حاضر هستیم برای هر کسی که مسوولیت تیم را برعهده بگیرد بخشی از تامین هزینه ها را در قالب اسپانسر بر عهده بگیریم به شرطی که امتیاز آن در استان کردستان باقی بماند.
بیگلر با بیان اینکه شاید این سوال برای مخاطبان و مردم پیش بیاید که شرکت راه یاب ملل که قصد دارد تیم را واگذار کند چگونه می خواهد اسپانسر آن شود دیگر چه لزومی به واگذاری دارد، گفت: اگر راه یاب ملل تیمداری کند باید هر سال بیش از پنج میلیارد تومان هزینه کند در حالیکه اگر اسپانسر آن باشد در طول سال شاید تا یک میلیارد تومان به این تیم کمک کند و دیگر مجبور نیستیم که تمام هزینه تیم را تامین کنیم.
وی افزود: سال گذشته به دلیل عدم حمایت مسوولان استانی و شهرستانی مجبور شدیم از تیمداری در فوتبال بانوان انصراف دهیم و امتیاز آن را به صورت رایگان و تنها به خاطر مردم خونگرم استان کردستان به ووچان واگذار کردیم با این شرط که امتیاز در داخل استان کردستان باقی بماند و در موارد لزوم هم از آنها حمایت می‌کنیم.

عصر کرد


مدیر عامل تیم راه یاب ملل مریوان در پاسخ به این سوال که آیا به دلیل معافیت مالیاتی تاکنون تیم داری کرده اید، گفت: اصلا بحث معافیت مالیاتی نبوده و در حال حاضر هیچ قانونی مبنی بر اینکه یک شرکت خصوصی از یک‌ تیم ورزشی حمایت کند و از پرداخت مالیات معاف شود، وجود ندارد.
بیگلر با بیان اینکه شرکت راه یاب ملل یک شرکت بازرگانی و تجاری نیست که محصولی برای فروش داشته باشد، افزود: هر هزینه ای که در ورزش پرداخت کرده‌ایم هیچ بازگشتی برای ما نداشته است، شرکت راه یاب ملل نه تنها معاف مالیاتی نداشته بلکه هر سال تا یک و نیم میلیارد تومان ارزش افزوده نیز پرداخت کرده تا کمک کوچکی به اقتصاد استان کرده باشد.
وی با بیان اینکه هدف شرکت راه یاب ملل از تیمداری کسب درآمد نبود، تاکید کرد: راه یاب ملل یک شرکت خدماتی است و کارفرما و مشتری آن صرفا دولت است لذا نیازی به تبلیغات ندارد و مهمترین هدف راه یاب ملل کشف و استعدادیابی جوانان و دلخوشی مردم خونگرم کردستان بوده است.
مربی تیم نوجوانان راه یاب ملل مریوان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با ابراز نگرانی از انصراف تیم راه یاب ملل از حضور در مسابقات لیگ برتر گفت: این تصمیم برای همه ما کادر فنی و بازیکنان بسیار سخت و نگران کننده بود ولی امیدواریم که با اعلام حمایت و پشتیبانی مسوولان استانی تیم در لیگ برتر باقی بماند.
دیاکو امینی افزود: تیم راه یاب ملل مریوان یک تیم موفق در سطح استان و کشور است که در مدت سه سال توانست پله‌های ترقی را طی کند، تیم بزرگسالان آن در لیگ برتر حاضر است و تیم های نوجوانان و جوانان آن نیز سال گذشته به جمع هشت تیم برتر کشور راه پیدا کرده بودند.
وی یادآور شد: در تیم راه یاب ملل مریوان در رده سنی نوجوانان و جوانان بازیکنان بومی و با استعدادی هستند که می‌توانند در آینده حرفی برای گفتن داشته باشند و بتوانند در رده ملی درخشیده شوند.
امینی اضافه کرد: مجموعه راه یاب ملل مریوان این آمادگی را دارد که در صورت حمایت و پشتیبانی مسوولان استانی و شهرستانی همچنان به فعالیت خود ادامه داده و استان کردستان و شهرستان مریوان را پیش از پیش معرفی کند.

عصر کرد


عضو کمیته استعدادیابی والیبال کشور و مربی فعلی تیم راه یاب ملل مریوان نیز با ابراز تاسف و نگرانی از احتمال انصراف تیم راه یاب ملل مریوان از حضور در مسابقات قهرمانی لیگ برتر کشور گفت: این تیم با کادر فنی و بازیکنان خوب و قوی می تواند در سطح کشور درخشان ظاهر شود همانطور که پیشتر با اقتدار کامل قهرمان لیگ یک شد.
محمدطاهر فرخ نژاد افزود: بین کادر فنی و بازیکنان راه یاب ملل و مجموعه این شرکت همدلی و تعامل خوبی برقرار است و همه دوست دارند برای موفقیت و سربلندی این تیم تلاش کنند.
وی اضافه کرد: حضور یک تیم کردستانی در لیگ برتر والیبال کشور برای اولین بار است که اتفاق می افتد لذا مسوولان باید با تمام توان و تلاش خود و به احترام مردم با فرهنگ و مرزدار استان کردستان از این تیم محبوب حمایت و پشتیبانی کنند.
امیدواریم مسوولان استان کردستان نسبت به حمایت و پشتیبانی از تیم والیبال راه یاب ملل مریوان اقدام کرده تا امتیاز این تیم خوب لیگ برتر که برای مردم کردستان افتخار و غرورآفرین است همچنان حفظ شده و کردستان همچنان صاحب یک تیم در لیگ برتر والیبال باشد و مایه دلگرمی و انگیزه بیشتر برای کسانی که می خواهند به صورت حرفه ای ورزش واالیبال را ادامه دهند.
تیم والیبال راه‌یاب ملل مریوان به عنوان تنها نماینده کردستان سال گذشته با اقتدار قهرمان مسابقات والیبال لیگ دسته یک باشگاه های کشور شد و به لیگ برتر والیبال راه یافت.
در لیگ برتر مسابقات والیبال باشگاه‌های کشور تیم‌های پیکان و سایپا تهران، راهیاب ملل مریوان، شهرداری ارومیه، شهرداری گنبد، شهرداری ورامین، فولاد ایرانیان سیرجان، سپاهان اصفهان، کاله آمل، پیام مشهد، شهروند اراک و شهداب حضور دارند.
سی و سومین دوره مسابقات لیگ برتر والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر ایران به دلیل بیماری کرونا به صورت ناتمام تعطیل شد و هیچ تیمی به لیگ دسته یک سقوط نکرد تا رقابت‌های امسال با همین تیم‌ها برگزار شود.
برچسب‌ها
مریوان کردستان وزارت ورزش و جوانان والیبال لیگ برتر والیبال

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/121388/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نبودی در دلم انگار طوفان شد، چه طوفانی!

تغییری که مقابل استقلال خطرساز شد

استقلال و پرسپولیس واقعا 3 هزار میلیارد؟

توضیحات اسبقیان درباره اداره‌ی استقلال و پرسپولیس

مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود

بمب بزرگ استقلال پس از تغییر مالکیت

ترکیب الهلال به امید کسب پنجمین ستاره آسیایی

واکنش خسرو حیدری به بازی دفاعی استقلال نکونام

ساپینتو اگر می‌ماند، امسال با اختلاف قهرمان می‌شدیم

ادعای خسرو؛ خیلی از مسئولین پرسپولیسی هستند

تشکر ستاره اینتر از عمو تیری؛ بهترین عموی دنیا!‏

شترسواری گلاره عباسی بازیگر در جنوب ایران (عکس)

لزوم تسریع در اجرای طرح‌های نیمه تمام سقز

ممنوعیت اشتغال اتباع در کردستان

800 روستای کردستان دارای جایگاه دفن پسماند مجوزدار است

انتقال کارگر مصدوم شهر موچش با بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان

مشکل ساز شدن حوضچه برای گوسفندان در حوالی آرمگاه ویس نازار + فیلم

95 هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند

بازدید امام جمعه پاوه از عملیات برفروبی «گردنه ته‌ته»

برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه

آغاز طرح نظارت بر واحد‌های مشاور املاک

پیگیری برای اخذ مجوز داروخانه هلال احمر کرمانشاه

رشد 15 درصدی بارش‌های سال زراعی جاری

مهلت هفت روزه به کارفرمایان برای معرفی اتباع غیرمجاز

بازگشایی گردنه تته در پاوه بعد از 5 ماه + تصویر

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

بهترین رکورد سرمربیگری اوسمار در پرسپولیس

نگرانی سپاهانی‌ها از تکرار اتفاقات ناگهانی در اهواز

پوچتینو: ثابت کنید اینجا اف‌سی کول پالمر نیست!‏

سرمربی جهانبخش، گزینه اول جانشینی کلوپ

عارف غلامی دوباره از لیست خط خورد

21 سال پیش در چنین روزی؛ هت‌تریک تاریخی رونالدو مقابل منچستریونایتد

تمرینات سخت و اختصاصی ستاره‌های مصدوم پرسپولیس

لب‌خوانی در جنجال بزرگ ال‌کلاسیکو؛ تکنولوژی نداریم

ضارب دانش آموزان آملی دستگیر شد

مصدومیت 3 دانش آموز آملی براثر تصادف

اظهارنظر جالب پاکو خمس درباره احساس امنیت در ایران | سرمربی صاحب‌نام دوباره به ایران برمی‌گردد؟

واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایری کرمانشاه

اجرای موفق طرح نور در کرمانشاه

کلاهبردار 160 میلیارد ریالی در کرمانشاه دستگیر شد

سرمایه‌گذاری تیم‌های آسیایی خطرناک است؛ فوتسال بچه سرراهی نباشد

آمار خوب «کنت» در فولاد؛ چشم پوشی ویسی از دروازه بان اتریشی

سه بازیکن مصدوم پرسپولیس در حال تمرین اختصاصی

دین‌محمدی: استقلال باید تمرکز بیشتری داشته باشد

جام ملت‌های آسیا؛ در انتظار شناخت 4 مسافر جام جهانی

لب‌خوانی اتفاق بزرگ ال‌کلاسیکو؛ آن شب چه گذشت!‏

سرمربی جهانبخش جانشین کلوپ در لیورپول؟

آلیسون بکر اوسمار ویرا را فالوو دارد

مصدومیت‌های تیم کلوپ تمامی ندارد

رکورد تراپ بانوان توسط مرضیه پرورش‌نیا شکسته شد