عصر کرد

آخرين مطالب

کمک های مومنانه در کردستان همچنان ادامه دارد؛

سپاه بیت المقدس کردستان پیشگام در خدمت به نیازمندان سياسي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج – با آغاز گسترش ویروس کرونا در استان کردستان، سپاه بیت المقدس بابسیج تمامی ظرفیت های خود در خدمت به مردم حاضر بوده و در این میان کمک به افراد نیازمند و آسیب پذیر نیز دراولویت بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر ، گسترش ویروس کرونا در سراسر کشور به ویژه استان کردستان همه اقشار جامعه را تحت تأثیر خود قرار داد و در این میان افراد نیازمند و کم برخوردار جامعه به دلیل مسائل اقتصادی با آسیب‌های جدی مواجه شدند.
همه نهادها و مؤسسات خیریه از بدو گسترش این ویروس در استان کردستان اقدامات مختلفی را در راستای کمک به افراد نیازمند در دستور کار قرار داده و فعالیت‌های خوبی نیز در این استان در راستای نیل به این مهم اجرایی و عملیاتی شد.
سپاه بیت‌المقدس کردستان در کنار سایر نهادهای دولتی و انقلابی، از بدو ورود این ویروس به استان کردستان در کنار مردم حضور داشته و با ضد عفونی کردن معابر، راه اندازی گروه‌های جهادی برای تأمین مواد ضدعفونی کننده و ماسک فعالیت‌های مختلفی را در راستای مقابله با ویروس کرونا در دستور کار قرار داد.
بعد از عبور از مرحله اول مقابله با ویروس کرونا، سپاه بیت‌المقدس کردستان با در اختیار گذاشتن ظرفیت‌های بهداشتی و درمانی خود و راه اندازی بیمارستان صحرایی و همچنین نقاهتگاه‌ها در کنار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته و اقدامات خوبی را در خدمت به مردم در دستور کار قرار داد.
داستان کمک مومنانه تنها چند روز بعد از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان یک اولویت در دستور کار سپاه بیت‌المقدس کردستان قرار گرفت و این نهاد موفق شده است تاکنون میلیاردها تومان بسته‌های معیشتی را در بین خانواده‌های نیازمند سراسر استان توزیع کند.
انجام سه مرحله رزمایش کمک مومنانه از سوی سپاه بیت‌المقدس کردستان
در سطح استان تاکنون سه مرحله رزمایش کمک مومنانه از سوی سپاه بیت‌المقدس کردستان انجام شده و همزمان با این مهم در سایر شهرستان‌های استان نیز رزمایش‌های مختلفی اجرا شده و برنامه‌ریزی برای تداوم این اقدام همچنان ادامه دارد.
در مرحله نخست این رزمایش در استان کردستان، 19 هزار و 820 خانوار و در مرحله دوم نیز 18 هزار و 667 خانوار نیازمند غیر زیرپوشش نهادهای حمایتی شناسایی شدند و بسته‌های معیشتی و بهداشتی بین آنان توزیع شد.
در مرحله دوم رزمایش بزرگ کمک مومنانه در کردستان در کنار اهدا بسته‌های معیشتی، 500 سری جهیزیه به ارزش 30 میلیارد ریال به زوج‌های نیازمند استان کردستان اعطا شد.
در مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه در استان کردستان، 15 هزار بسته معیشتی به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان در بین نیازمندان و قشر آسیب پذیر این استان توزیع خواهد شد.
سومین مرحله رزمایش کمک مومنانه سپاه بیت‌المقدس کردستان برای توزیع هزاران بسته معیشتی در بین خانواده‌های نیازمند استان شامگاه چهارشنبه در سالن آزادی شهر سنندج برگزار شد و در این مراسم توزیع چندین هزار بسته معیشتی به صورت همزمان در دستور کار قرار گرفت.
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در خصوص اجرایی کردن طرح کمک مومنانه در استان کردستان، اظهار کرد: در راستای اجرای کمک مومنانه در استان کردستان مردم در کنار مسؤولان حضور داشتند تا با کمک به نیازمندان بخشی از آلام نیازمندان کاسته شود.
وی با اشاره به اینکه اقدامات ارزشمندی در حوزه‌های بهداشت و درمان توسط دانشگاه علوم پزشکی در راستای مبارزه با کرونا انجام گرفته است، افزود: همچنین در بخش معیشتی کمک‌ها و اقداماتی در حال انجام است و در این راستا تلاش شده است که سپاه بیت‌المقدس کردستان از تمامی ظرفیت‌های در اختیار خود بهره برداری کند.
توزیع بسته‌های معیشتی در بین 38 هزار خانوار نیازمند کردستان
وی با اشاره به انجام رزمایش طرح کمک مومنانه در قالب سه مرحله در استان کردستان از سوی سپاه بیت‌المقدس، عنوان کرد: بر اساس اجرای طرح کمک‌های مومنانه و مواسات تاکنون بسته‌های معیشتی بین 38 هزار خانوار کردستانی توزیع شده است.

عصر کرد


فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان به ارزش ریالی بسته‌های معیشتی توزیع شده در سطح این استان اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون کمک‌های که برای تهیه بسته‌های معیشتی در نظر گرفته شده بالغ بر 8 میلیارد و 519 میلیون تومان بوده است.
سردار حسینی با اشاره به همدلی و وحدت ایجاد شده در سطح کشور در راستای مقابله با ویروس کرونا، عنوان کرد: حکومت اسلامی، قدرت نرم جمهوری اسلامی و کمک مردمی در شرایطی که بخش‌هایی از جامعه نیاز داشتند به میدان آمدند و امروز شاهدیم که خوشبختانه نظام ایران اسلامی در این راستا سربلند بیرون آمده است.
وی با ابراز خرسندی از نظمی که در توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان وجود داشت، بیان کرد: خوشبختانه نه در کشور و نه در استان کردستان شاهد هیچ مشکلی نبوده‌ایم و نه صف‌های طویلی برای دریافت بسته‌های معیشتی دیده شده و نه بیماری در گوشه‌ای از خیابان افتاده که منجر به نگرانی مردم شود.
وی بیان کرد: 128 هزار و 200 بسته معیشتی و بهداشتی قبل از شروع رزمایش مواسات در کردستان توزیع شد و آموزش‌های زیادی نیز برای مقابله با کرونا انجام شد.
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان اضافه کرد: در کنار مردم خواهیم بود و سپاه هیچ گاه از مردم جدا نبوده و در تمامی سختی‌ها در کنار مردم بوده است چرا که اساس انقلاب اسلامی بر پایه مردم است و از مردم قدردانیم.
تلاش در راستای خدمت رسانی درست و به موقع به مردم از سوی سپاه بیت‌المقدس کردستان در تمامی عرصه‌ها باعث شده است تا این نهاد انقلابی در این عرصه نیز همانند سایر عرصه‌های نظامی، دفاعی و امنیتی پیشگام و پیشرو باشد.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/121855/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یک اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر و نویسنده ممتازِ معاصر، ملک‌الشعرا بهار

قرقیزستان از شکست برابر تاجیکستان گریخت

مدیرروستا: منافع برخی کشیدن ترمز پیشرفت لیگ است

اتفاق عجیب برای ژیمناست تاریخ‌ساز ایران

واکنش‌های برتر مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

ستاره بارسلونا تهدید به مرگ شد!

داوران هفته 28 لیگ دسته اول مشخص شدند

عالیشاه بازی آلومینیوم را از دست داد

کولاک مهاجم سابق پرسپولیس در لیگ ژاپن

کشتی ایران رکورد تاریخش را در مسابقات قهرمانی آسیا شکست

واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به 6 بانک

8 روستای ایران کاندیدای ثبت جهانی شدند‌

پخش سریال طنز «زندگی به شرط خنده» با بازی رضا داوودنژاد

پرونده ٨ روستای کاندیدای ایران به سازمان جهانی گردشگری ارسال می شود

فضای مازاد مدارس کردستان به کودکستان‌ها اختصاص یابد

دستگیری 8 سارق در بیجار

هم‌نوازی دف‌نوازان در پالنگان کردستان + فیلم

پیاده‌راه فردوسی‌ سنندج یا پیست‌ موتورسواری؟!

حال خوب ساختنی است/ شعار امسال هفته سلامت اعلام شد

شاخص‌های آبفا در کردستان ارتقا می‌یابد/آبرسانی به 169 روستا

رنگین‌کمانی از دَف‌نوازان ایرانی در کردستان/ میراثی که به زودی ثبت جهانی می‌شود

پیشرفت 85 درصدی تأمین برق پروژه شهرک صنعتی دو سقز

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

کناره‌گیری نویسندگان از «انجمن قلم آمریکا» در حمایت از غزه

تصمیمات احساسی و ذوب شدن آهسته فولاد

احتمال لغو سفر ملی‌پوشان ووشو به چین

سرمربی سابق تیم ملی ولز در آستانه حضور در تراکتور

زمان حضور بازیکن پرسپولیس در کمیته انضباطی مشخص شد

تصاویری از لحظات خداحافظی جیدن کاکس از تشک کشتی

خداداد و قهرمانی روی سکوهای تختی

تصمیم ژاوی برابر رئال مادرید

رضایت باشگاه هوادار از سرمربی جوان

ناامنی عربستان برای تماشاگران فوتبال

«مهمانی سالیوان» در ایران‌ مال

فرنگی‌کاران خوزستانی در رقابت‌های بین‌المللی جام شاهد 14 مدال رنگارنگ کسب کردند

48 درصد از دانش آموزان تهرانی اضافه وزن دارند

طنین نوای هزار دف در پالنگان + تصاویر

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

رشد 500 درصدی آمار معتادان در کردستان!

چهار سؤالی که ارسطو به آنها پاسخ می‌دهد

سورپرایز آنچلوتی؛ تغییرات مهم در ال‌کلاسیکو!

گلزنی شهاب زاهدی در بازی آویسپا فوکوکا مقابل جوبیلو ایواتا

صعود قایقرانان ایران به فینال قهرمانی آسیا

برگزاری جلسه تایید صلاحیت خریداران سرخابی‌

مودریچ هم‌وطنش را به رئال مادرید فروخت!

قرارداد سرمربی والیبال ایتالیا تا 2026 تمدید شد

روایتی متفاوت از دیدار سپاهان و ذوب‌آهن

دبل شهاب زاهدی در بازی امروز آویسپا فوکوکا مقابل جوبیلو ایواتا

فیلم کوتاه تغییر چهره با حضور کریستیانو رونالدو