عصر کرد

آخرين مطالب

ناسا الکتریک پیشرو جهش تولید در بانه اقتصادي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - ناساالکتریک شرکت تولید کننده انواع وسایل خانگی برقی و غیربرقی بوده که در مرحله اول تولید جاروبرقی را آغاز کرده و در آینده تنوع محصولات خود را به 80 قلم کالا می‌رساند تا با تحقق جهش تولید برای بخشی از جوانان جویای کار در بانه اشتغال ایجاد ‌کند.

امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده و هدف از این نامگذاری افزایش تولید و ایجاد رونق اقتصادی است که سرمایه گذار شرکت تجاری تولیدی ناسا الکتریک در بانه با هدف رونق و جهش تولید در فاز نخست اقدام به ایجاد کارگاه مونتاژ جارو برقی ناسا الکتریک کرده است.
این شرکت تجاری تولیدی که در زمینه واردات و تولید وسایل خانگی برقی و غیر برقی نیز فعالیت دارد مجوز تولید 80 قلم کالا را دارد و سالانه 199 هزار قطعه محصول تولید می‌کند که در فاز نخست اجرا با تولید جارو برقی برای 26 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.
این شرکت مواد اولیه و قطعات خود را از طریق پیله‌وری و دفترچه پیله‌وران مرزهای کردستان تامین می‌کند که سود حاصل از واردات محصولات خود را به حساب مرزنشینان واریز می‌کند و در نظر دارد با راه اندازی فازهای بعدی ظرفیت اشتغال را تا 800 نفر فراهم کند.

عصر کرد


اشتغال کولبران
یکی از کارگران این شرکت به خبرنگار ایرنا گفت: در سال‌های گذشته مجبور به انجام کار ساختمانی و کولبری در شرایط سخت بودم که هیچکدام از این کارها امنیتی جانی نداشت.
محسن امینی با بیان اینکه قبل از اینکه در این کارگاه مشغول بکار شود کولبری کرده افزود: در 2 ماه گذشته با حقوقی مناسب مشغول بکار شدم که در صورت ادامه این کار بسیاری از مشکلاتم در زمینه مادی حل می شود و توان تامین هزینه های خانواده ام را خواهم داشت.
وی با اشاره به سه سال کولبری در کوه های سخت و صعب العبور اظهار داشت: سال گذشته در هنگام کولبری در یکی از مناطق مرزی از صخره ای نسبتا بلند افتادم و یکی از پاهایم شکست و سه ماه در خانه بدون درآمد زمین گیر شدم.
سفره ای بزرگ برای همه
کارشناس ساخت و تولید این کارخانه که از جوان تحصیل کرده است به خبرنگار ایرنا گفت: در بخش کنترل کیفی کارخانه فعالیت می کنم و از ابتدای تاسیس کارگاه مشغول بکار شدم.
امید اسراری افزود:در گذشته در بازار آزاد فعالیت می کردم و مغازه تعمیر وسایل الکتریکی داشتم که با ایجاد این کارگاه زمینه برای اشتغالم فراهم شده و با توجه به اینکه شغلم با رشته تحصیلیم مرتبط است کارکردن برایم بسیار خوشآیند است.
وی گفت: امیدوارم تمام سرمایه گذاران سرمایه های سرگردان خود را در زمینه تولید هزینه کنند چراکه سرمایه گذاری در زمینه تولید علاوه براینکه برای بسیاری از افراد جویای کار اشتغال ایجاد و زمینه رونق تولید را فراهم می‌کند باعث رشد و شکوفایی اقتصاد و تولید نیز می‌شود.
اسراری اظهار داشت: بسیاری از سرمایه گذاران بانه‌ای سرمایه‌های خود را در زمینه تولید هزینه کردند و سفره ای بزرگ برای همه پهن کردند و امنیت شغلی برای همه کارگران فراهم کردند.

عصر کرد


200 میلیارد ریال سرمایه گذاری در زمینه تولید
سرمایه گذار شرکت ناسا نیز به ایرنا گفت: فعالیت تجاری شرکت ناسا از سال 87 شروع شده و برند ناسا الکتریک که در تولید لوازم برقی و خانگی فعالیت می کند را 10 سال پیش ثبت کردیم.
امید محمودی افزود: در این شرکت بیشتر کالاهای کوچک مانند آبمیوه گیری، چرخ گوشت، جارو برقی و دیگر وسایل برقی و غیر برقی خانگی منتاژ و تولید می‌شود که واردات مواد اولیه این کالاها با برند ناسا از گمرکات انجام می‌شود.
وی با اشاره به ممنوعیت واردات کالا در سه سال گذشته اظهار داشت: حمایت‌های دولت در زمینه تولید باعث شد که زمینه برای تولید این برند در داخل کشور فراهم شود که در مرحله نخست یک سوله به مساحت 800 متر مربع در شهرکت صنعتی برای کارگاه تولید جارو برقی با برند ناسا احداث شد.
محمودی اضافه کرد: فاز نخست تولید جارو برقی با برند ناسا در شهریور ماه سال 98 آغاز شد و آغاز تولید ما با تعطیلات چین و شیوع ویروس کرونا همزمان شد که این شرایط برای فعالیت کارگاه هم تهدید و هم فرصت بود.
وی گفت: شرایط ایجاد شده در چین از این نظر برای ما فرصت و تهدید بود چراکه کارخانه های تولید قطعات تعطیل شد و قطعات با تاخیر وارد شد و در این فاصله زمانی بخش بازرگانی را توسعه دادیم.
این سرمایه گذار با بیان اینکه بستر فروش در د اخل کشور فراهم شده است اظهار داشت: در حال حاضر قطعات را از خارج وارد می کنیم جارو برقی مونتاژ است اما تلاش دانریم قالب و قطعات در داخل کشور تولید شود تا صرفه اقتصادی و اشتغال بیشتری داشته باشد.
وی افزود: در صورتی که قطعات در داخل تولید شود برای صادرات به صرفه‌تر است و برای تولید توستر و ساندویج ساز برنامه ریزی کردیم و 80 درصد قالب این 2 محصول در داخل تولید می‌شود و تا یک ماه آینده به مرحله تولید می‌رسد.
محمودی با اشاره به اینکه در غرب کشور کارخانه لوازم خانگی تولید و مونتاژ وجود ندارد، گفت: مهمترین مشکلات تولید پروسه های اداری است که ناهماهنگی ارگان های مربوطه و عدم ارائه اطلاعات لازم به تولیدکنندگان از مهمترین مشکلات اداری است که روند کار را به تاخیر مواجه می‌کند.
وی با بیان اینکه تاکنون 200 میلیارد ریال در این واحد تولیدی سرمایه گذاری شده است، ادامه داد: در فاز نخست کارگاه در تولید جارو برقی برای 26 نفر زمینه اشتغال به صورت مستقیم و 80 نفر به صورت غیر مستقیم فراهم شده و سالانه 199 هزار قطعه انواع لوازم خانگی برقی و غیر برقی تولید می‌شود.
وی اظهار داشت: در 2 ماه آینده نیز با افزایش فازهای تولید ظرفیت اشتغال 800 نفر فراهم می‌شود و با توجه به اینکه ساختمان فاز دوم نیز به پایان رسیده و در حال تجهیز است فاز سوم به مساحت 2 هزار و 500 متر مربع آماده احداث است.
سرمایه گذار این شرکت گفت: در 2 ماه آینده در این کارگاه تولیدی 20 قلم کالا تولید می‌شود که شامل انواع وسایل خانگی است و همچنین ظرفیت تولید برند شرکت های دیگر به سفارش همان شرکت ها در کارگاه های تولیدی فراهم خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه پیشتر در زمینه واردات کالا فعالیت کرده اضافه کرد: یکی از مهمترین اهداف ما تولید کالاهای با کیفیت، ایجاد اشتغال و خدمت به مردم است.
محمودی با بیان اینکه بیش از 80 درصد درامد مردم بانه از طریق مرزها تامین می شود، اظهار داشت: پیشتر ما در زمینه واردات لوازم خانگی فعالیت می کردیم اما با توجه به اینکه مردم شهرستان بانه متحمل خسارت‌هایی شدند و درصدد هستیم برای جبران بخشی از خسارت های وارده بر مردم زمینه تولید و اشتغال را در شهرستان فراهم کنیم.
وی یکی از مشکلات تولیدکنندگان را کمبود نیروی کار متخصص اعلام کرد و افزود: یکی از آسیب های بازار تجاری بانه ترک تحصیل جوان بود که وجود بازار تجاری باعث شد که بسیاری از جوانان جذب بازار و فعالیت تجاری شدند که این امر بر کمبود نیروی کار متخصص تاثیر گذشته است.
سرمایه گذار شرکت تولید ناسا الکتریک بانه بیان اینکه برای سرمایه گذاری در این شرکت تولیدی از تسهیلات دولتی و اشتغالزایی بهره گیری نکردیم گفت: یکی از خواسته های ما همکاری ارگان های دولتی برای روند انجام کار است.
وی ادامه داد: وجود بازارهای کاذب، زود بازده و سود آور باعث شده سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در زمینه تولید تلاش نمی‌کنند و این یکی از مهمترین آسیب های تولید و اشتغال است.
محمودی گفت: فعالیت در زمینه تولید نیاز به تلاش و فعالیت بیشتری دارد و بسترهای تولید و امنیت سرمایه گذاری در مناطق مرزی بویژه در بانه فراهم است.

عصر کرد


اشتغال برای یک هزار نفر
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بانه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بسیاری از کارگاه‌های بزرگ که در زمینه تولیدی در بانه فعالیت می‌کنند از تسهیلات اشتغالزایی بهره‌گیری نکردند اما به بخش تولید و اشتغال کمک بسیاری کردند.
فرشاد دباغی افزود: سال گذشته برای تشویق کارگاه های تولیدی طرح کارورزی و شغل اولی ها ( یارانه دستمزد) اجرا شد اما تاکنون تخفیف بیمه ای برای سرمایه گذاران در نظر گرفته نشده است.
وی با بیان اینکه در کارگاه تولیدی شرکت صنعتی بانه زمینه برای اشتغال یک هزار نفر فراهم است که تاکنون 700 نفر مشغول بکار شدند اظهار داشت: در سال گذشته در زمینه اشتغال فراگیر 32 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شد.
دباغی با اشاره به مشکلاتی که ویروس کرونا برای بخش صنعت و تولید ایجاد کرده گفت: شیوع ویروس کرونا باعث شد که برخی از کارگاه های تولیدی تعدادی از نیروهای خود را تعدیل کنند و برخی از کارگاه ها برای مدتی تعطیل شد که با اجرای اصول بهداشتی فعالیت خود را از سر گرفتند.
وی اضافه کرد: آینده روشنی برای ایجاد اشتغال در بانه پیش بینی می کنم چراکه سرمایه گذاران زیادی برای تولید برنامه ریزی کردند و بسیاری از شرکت های وارد کننده در حال انجام برنامه ریزی برای تولید در داخل هستند.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
برچسب‌ها
کردستان جهش تولید اشتغال زایی بانه سرمایه گذاری

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/125874/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی

سرخیو راموس اینگونه توپ را از روی خط دروازه تیمش بیرون کشید!

7 سال قبل در چنین روزی؛ شادی گل خاص مسی در ال‌کلاسیکو

عواقب واگذاری؛ تغییرات مدیریتی در سرخابی ها؟

رقابت در سنگر تیم ملی شدت گرفت

آرتتا: پوچتینو جای پدرم است، از او درس زندگی می‌گیرم

نکات مهم اوسمار درباره جدایی مهاجم گلزن

دوپینگ 6 ورزشکار پاورلیفتینگ ایران در سال 2023

بیرانوند از صعود به فینال مسابقات تراپ قطر باز ماند

جوکوویچ: امیدوارم یک بار دیگر با نادال بازی کنم

گفت و گوی جنجالی داوران ال‌کلاسیکو با VAR منتشر شد +ویدئو

اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟

درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان

مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید

کتاب «قوانین و مقررات صادرات و واردات» منتشر شد

تکرار یک رکورد تاریخی در سری A با قهرمانی اینتر

امید آلومینیوم به ارسال تأییدیه یوئل برای مجوز حرفه‌ای

«پرویزخان» به خانه‌ها می‌آید

کلوپ: همه چیز از باخت به یونایتد شروع شد

رضاییان: به رحمتی پیش قرارداد داده بودیم

رانگنیک به نیمکت بایرن مونیخ نزدیک شد

امری در ویلا ماندنی شد

دو تمدید فوری که رئال مادرید می‌خواهد

زشته جلوی دوربین؛ بحث جالب یزدانی و میرزازاد برای شروع مجدد بازی

برهانی در آستانه ریاست دوباره آکادمی استقلال

ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»

سخنگوی دولت: دهک های پایین را صاحب مسکن می کنیم

مرگ 109 نفر در تصادفات درون‌شهری کرمانشاه

نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران/ پزشک زن یا پزشک مرد؟

وضعیت محیط‌زیست کردستان از زبان مدیرکل حفاظت محیط‌زیست این استان

عرضه رمان ایرانی «باغ کَج» در بازار نشر

جریمه 238 میلیونی برای 3 باشگاه

کلیپ زیبای باشگاه اینتر به مناسبت 2 ستاره شدن لوگوی این تیم

ترین‌های هفته؛ تیر دروازه های هفته بیست‌و‌چهارم لیگ برتر

بازی اسم و فامیل مدیران تراکتور به قیمت پراندن یک جام دیگر

اسنایدر:‌ امیدوارم یونایتد با پنج گل در فینال شکست بخورد

حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد

انریکه: رکورد را خراب کردی، کسی از امباپه نپرسیده بود

خداحافظ نایکی؛ لیورپول با آدیداس بست

ترکیبی که بهترین تیم آسیا را از مرگ نجات می‌دهد

قرارداد واگذاری شش ساله برای پرسپولیس و استقلال

مدیرکل هنرهای نمایشی به تماشای «شاماران» نشست

افشاگری درباره رفتار‌های جانی دپ سر صحنه فیلمبرداری

نمایش «آلاء» به تونس می‌رود

افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد

با نگاه منصفانه می‌توان جمله به‌قله نزدیک می‌شویم رهبر انقلاب را بهتر درک کرد

هزینه 13 میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

داستانک/ دوستت دارم

شاعرانه/ چه خوش است با خیال تو نهفته رازکردن