عصر کرد

آخرين مطالب

ثبت جهانی هورامان تخت نیازمند عزم همگانی است فرهنگی

ثبت جهانی هورامان تخت نیازمند عزم همگانی است
  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کردستان گفت: توسعه و پیشرفت هورامان تخت و ثبت جهانی آن نیازمند تعامل و همکاری و ارتباط مسوولان محلی، ‌ شهرستانی و استانی و همراهی مردم بویژه شهروندان این شهر است.

جمشید اسدی عصر یکشنبه در بازدید از هورامان تخت و پروژه‌های عمرانی این شهر اظهار داشت: مهمترین مساله برای هورامان تخت ثبت جهانی آن است که با تحقق این مهم رونق و توسعه در این منطقه سرعت بیشتری پیدا خواهد کرد.
وی افزود: ثبت جهانی هورامان تخت باعث پیشرفت و شکوفایی هر چه بیشتر این منطقه، ‌شهرستان سروآباد و استان کردستان خواهد شد و در اقصی نقاط جهان بیشتر با این منطقه آشنا می‌شوند که در نتیجه آن آمار گردشگران و مهمانان خارجی نیز افزایش می‌یابد.
مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کردستان یادآور شد: حفظ بافت سنتی و تاریخی منطقه یکی از مولفه های مهم برای ثبت جهانی است لذا مسوولان شهرستانی بویژه شهرداری هورامان باید نسبت به این موضوع توجه بیشتری داشته و از ساخت و ساز با مصالح صنعتی جلوگیری و برای این کار مردم را تشویق به استفاده از مصالح بومی و سنتی کنند.
وی با بیان اینکه شهرداری هورامان تخت در بحث درآمد پایدار با مشکل روبرو است، اضافه کرد: عدم درآمد پایدار در برخی شهرداری ها به یک مشکل مهم تبدیل شده که در هورامان تخت بیشتر نمایان است اما ثبت جهانی این منطقه می‌تواند باعث ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری شود.
اسدی گفت: دولت تمام توان و تلاش خود را برای ثبت جهانی این منطقه بکار بسته و از محل اعتبارات ملی و استانی همواره کمک حال شهرداری هورامان است همچنانکه در ابتدای سال جاری 950 میلیون تومان به شهرداری کمک کرد.
شهردار هورامان تخت نیز ضمن تشکر از توجه ویژه مسوولان استانی به این شهر اظهار داشت:‌ هورامان تخت یکی از شهرهای شناخته شده در سطح استان، ‌کشور و خارج است که توجه بیشتر به این منطقه در رونق و شکوفایی منطقه و استان تاثیرگذار است.
آرمان شهبازی افزود: تمام توان و تلاش مسوولان شهرستانی ثبت جهانی این منطقه است و در این راستا شهرداری هورامان تخت با ارائه طرح های تشویقی سعی می کند بافت سنتی و فرهنگی این منطقه را حفظ کند تا در روند ثبت جهانی منطقه خللی وارد نشود.
وی به بیان مشکلات مهم شهر هورامان تخت اشاره کرد و گفت: ‌یکی از مشکلات اساسی این شهر بحث شبکه فاضلاب است که به یک معضل و دغدغه برای مردم تبدیل شده و حل این مشکل نیازمند توجه ویژه مسوولان استانی است.
شهبازی تاکید کرد: مردم هورامان تخت مهمان نواز با فرهنگ و با اصالت هستند که خدمت به آنها بزرگترین فرصت و افتخار برای مسوولان است ضمن اینکه این مردم همیشه قدردان خدمات و اقدامات دولت هستند.
بازدید از پروژه های عمرانی شهر هورامان تخت، ‌جلسه با امام جمعه و اعضای شورای اسلامی شهر هورامان تخت و دیدار با جمعی از شهروندان از دیگر برنامه های مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کردستان در سفر به منطقه هورامان بود.
مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کردستان همچنین از پروژه های عمرانی شهر سروآباد نیز بازدید و با فرماندار شهرستان سروآباد نیز دیدار و گفت و گو کرد.
جمشید اسدی در دیدار با فرماندار سرواباد بر لزوم حل مشکلات شهری تاکید کرد و افزود: باتوجه به اینکه شهرداری های این شهرستان فاقد درآمد پایدار هستند و در بحث تامین هزینه ها با مشکل روبرو هستند دولت از محل اعتبارات استانی و ملی به آنها کمک زیادی کرده است.
وی یادآور شد: با پیگیری های انجام شده توسط استاندار کردستان و معاون عمرانی استانداری یک میلیارد و 650 میلیون تومان به شهرداری های سروآباد و هورامان در ابتدای سالجاری کمک شد که بیانگر توجه ویژه مسوولان ارشد استانی به شهرستان سروآباد است.
فرماندار سروآباد نیز بر لزوم توجه بیشتر به شهرداری های سروآباد و هورامان تاکید کرد و گفت: ‌یکی از مشکلات مهم این شهرداری ها بحث درآمد است که هزینه های آن بیشتر از درآمدهای وصول شده و گاهی باعث اعتراض نیروها و کارگران شهرداری‌ها شده است.
یوسف باشی تاکید کرد: در تلاش هستیم تا با همفکری، تعامل و برنامه ریزی های اصولی و دقیق نسبت به ایجاد منابعی برای تامین درآمد پایدار برای این شهرداری ها اقدام کرده و موانع و مشکلات موجود بر سر راه شهرداری را مرتفع کنیم.
وی اضافه کرد:‌ یکی از برنامه های مهم شهرستان سروآباد تسریع در پرونده ثبت جهانی شهر هورامان تخت است که با تحقق این مهم می توانیم درآمد پایدار را در منطقه و شهرستان ایجاد کنیم و شهرستان را بیشتر در سطح ملی و جهانی معرفی کنیم.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و اورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
برچسب‌ها
کردستان سروآباد اورامان تخت مدیرکل دفتر پایگاه های ثبت جهانی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/132533/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گزارشی از بزرگداشت سعدی در ترکمنستان

صلح در رختکن بارسا؛ گوندوغان شفاف سازی کرد

گریلیش: فصل خیلی سختی داریم

گل چهارم ایران به بحرین توسط بهروز عظیمی

کونسیسائو: طارمی همیشه متعهد و حرفه‌ای است

گل پنجم ایران به بحرین توسط سعید احمدعباسی

ترکیب سیتی - چلسی؛ نیمه نهایی در حد فینال

حسینی و علی کریمی از لیست خط خوردند

پدیده چلسی: خدایا، به ارلینگ هالند رسیده‌ام!

میلاد محمدی با انگیزه در بازی شماره 9

ترکیب پیشنهادی خرید سهم باشگاه استقلال

نامه پرسپولیس علیه مصاحبه یک استقلالی

عبور سخت شاگردان شمسایی از سد بحرین؛ صعود دلهره‌آور فوتسال ایران

دختر بازیگر مطرح در پشت صحنه گناه فرشته

دلیل حرکت جنجالی دانیال اسماعیلی‌فر در آبادان

اداراتِ دارای پروژه حفاری، نباید موجب نارضایتی مردم شوند

مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان کردستان (عکس)

رئیس جدید هیئت تنیس روی میز کردستان انتخاب شد

مراسم هزار دف کردستان (عکس)

برپایی محفل انس با قرآن کریم درسنندج به شکرانه «وعده صادق»

موانع و مشکلات اجرای نهضت ملی مسکن در کردستان برطرف می‌شود

20 هزار میلیارد ریال حقوق دولتی ِ معادن استان کردستان

آمده ام بلکه نگاهم‌ کنی!

وضعیت کتابخانه‌های عمومی برای نابینایان

گل اول بحرین به ایران توسط عدالله سلمان احمد

گل اول ایران به بحرین توسط علیرضا رفیعی‌پور

کری‌خوانی یامال برای رئال؛ سه‌تایی می‌شوید

لغو پرواز ملی‌پوشان تنیس به اردن

گل دوم بحرین به ایران توسط صالح احمد

شکست غیرمنتظره ایران برابر بحرین در نیمه اول

فروش سرخابی‌ها؛ خصوصی‌سازی یا رفع تکلیف؟

فرانسه بسیج شد تا امباپه چمپیونزلیگ ببرد

مسی را برای کوپا با پر قو حفظ می‌کنند

آمار جالب مهاجم استقلال خوزستان؛ آسو تایم

گزارش زنده؛ ایران 1 - 2 بحرین

پشت صحنه «نون خ 5» به‌زودی روی آنتن می‌رود

دستگیری باند حرفه‌ای جعل اسناد و مدارک در کنگاور

جمع آوری 107 مدرسه کانکسی کرمانشاه تا مهرماه 1403

بدشانسی گریبان یک تراکتوری را گرفت (ویدیو)

فدراسیون تنیس روی میز شهرستان‌ها را در خرید تجهیزات کمک می‌کند

هیچ‌گونه مشکلی در اوج پیک مصرف آب و برق نداریم

برداشت محصول باقلا از مزارع سرپل‌ذهاب آغاز شد

تصادف تیبا و پژو 6 کشته و مصدوم بر جا گذاشت

زباله گردها دختر تهرانی را دزدیدند

قتل راننده تاکسی ترکیه ای به دست مسافر ایرانی

ماجرای دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر

جام برترین‌های دارت کشور در سنندج برگزار شد

مسابقات لیگ باشگاهای سپک تاکرا کشور در سنندج آغاز شد

شعرخوانی دختر شیرین زبان

تیموری: برای قهرمانی جام حذفی می‌جنگیم