عصر کرد

آخرين مطالب

فاز اول گلخانه قباسرخ بیجار مهر ماه به بهره‌برداری می‌رسد اقتصادي

فاز اول گلخانه قباسرخ بیجار مهر ماه به بهره‌برداری می‌رسد
  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - رییس سازمان برنامه و بودجه استان کردستان گفت: پروژه مهم و اشتغال آفرین گلخانه قباسرخ در بیجار با مشارکت بخش خصوصی احیا شده و فاز اول آن مهر ماه امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

بهرام نصراللهی زاده عصر سه‌شنبه در حاشیه بازدید از این طرح اظهار داشت: اقدامات بخش خصوص در اجرای این طرح قابل قبول است و امیدواریم فاز اول (سه هکتاری) این پروژه مهم و اشتغال آفرین هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد.
وی افزود: این پروژه در ابتدا در 27 واحد طراحی شده بود که قابلیت اجرایی نداشت و با ورود بخش خصوصی شرکت شهرک‌های صنعتی استان در راستای کاهش هزینه‌ها و مصالح مورد نیاز به هفت واحد بزرگ تولیدی تغییر یافت.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با بیان اینکه در طرح اولیه پروژه گلخانه قباسرخ 12 هکتار زیرکشت می رفت، اضافه کرد: با برنامه منسجم و حساب شده شرکت شهرک‌ها این میزان به 16 هکتار افزایش بهره وری پیدا کرد.
او یادآور شد: پروژه قباسرخ از سال 1388 همزمان با سفر مقام معظم رهبری به کردستان کلنگ زنی شد ولی متأسفانه با عدم مدیریت مناسب اجرای آن متوقف شد اما از اسفند پارسال با تحویل به شرکت شهرک ها با اعتباری بیش از بر یک بیلیون و 570 میلیارد ریال اجرایی و در مدت 18 ماه به بهربرداری خواهد رسید.
نصراللهی زاده تاکید کرد: در این پروژه گلخانه ایی با تولید هشت هزار تُن به ازای هر هکتار حدود 12 نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد شد و الگوی کشت به 10 برابر نسبت به تولید در فضای باز افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به اینکه شرکت شهرک ها در استان کردستان حدود 15 هزار میلیارد ریال پروژه در دست اقدام دارد، افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان به علت شیوع بیماری کرونا امکان آغاز فعالیت در بخش های دیگر را فعلا ندارد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با تشریح پروژه های در دست اجرای راه و شهرسازی در بیجار اظهار داشت: پروژه کنار گذر چنگیز قلعه جهت تکمیل پل رو گذر آن حدود 30 میلیارد ریال به پیمانکار بدهکار است که در صورت تامین آن پیش از آغاز هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.
او اضافه کرد: در راستای احیای زیر ساخت های ورزشی شهرستان، پیست بین المللی اسکی نسار با تغییر پیمانکار پروژه و تخصیص 85 میلیارد ریال اعتبار در مدت یکسال به بهره برداری خواهد رسید و به مدت 20 ساله در اختیار پیمانکار خواهد بود، پروژه خوابگاه 200 نفری کلنگ زنی شده که در حال حاضر حدود 65 میلیارد ریال برای تکمیل آن نیاز است و تکمیل پروژه استادیوم 17 شهریور در 2 فاز تحویل پیمانکار شده که فاز اول امسال به بهره برداری می رسد و فاز دوم پس از آن شروع خواهد شد.
نصراللهی زاده ادامه داد: اعتبار فاز اول پروژه استادیوم 17 شهریور حدود 15 میلیارد ریال برآورد شده که صرف فنس کشی، جدول کشی، سرویس بهداشتی و رختکن تیم‌ها با 180 مترمربع زیربنا خواهد شد.
وی در خصوص پروژه های نوسازی مدارس شهرستان بیجار هم گفت: سازمان نوسازی مدارس استان کردستان حدود پنج میلیارد و 180 میلیون ریال بابت احداث سالن ورزشی و استخر سرپوشیده به شهرداری بیجار بدهکار است که موانع پرداخت آن به زودی رفع خواهد شد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان یادآور شد: هر 2 پروژه نوسازی مدارس در بیجار با پیشرفت 97 درصدی سالن ورزشی و 90 درصدی استخر سرپوشیده دارای مشکلاتی همچون محوطه سازی و نصب انشعابات برق و گاز است.
او تاکید کرد: 9 استخر شنا در استان توسط نوسازی مدارس در دست اجراست که اولین استخر این مجموعه جهت رفاه حال دانش آموزان در شهر بیجار امسال به بهره برداری خواهد رسید.
نصراللهی زاده گفت: محل جمع آوری فاضلاب شهرک اندیشه و محله پایین دستی محمود آباد، جهت انتقال و رفع معارض تعاونی مسکن فرهنگیان، شهرداری و آبفای شهرستان نیازمند برنامه زیری و برآورد هزینه دقیق است و تاکنون جهت دفع فاضلاب سه شهر حدود 15 میلیارد ریال اعتبار جذب شده است.
وی افزود: یکی از مهمترین مسائل مدیریت شهرستان بیجار تامیین آب شرب است که طرح آبرسانی از سد سیاه زاغ از پارسال آغاز شده که در کنار آن، هفت هزار هکتار از اراضی محدوده این سد نیز از دیم به آبی تبدیل خواهد شد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با اشاره به اینکه با تبدیل کشت گندم آبی، 10 تا 15 درصد به حجم تولید در هر هکتار افزایش خواهد یافت، یادآور شد: با افزایش بهره وری اراضی کشاورزی و باغداری موجب بهبود سطح درآمد کشاورزان می‌شود.
او به پروژه عظیم پتروشیمی بعثت در بیجار هم اشاره کرد و گفت: این پروژه با اعتبار 750 یورویی در آینده خیلی نزدیک کلنگ زنی شده و عملیات اجرایی آن به سرعت آغاز خواهد شد.
نصراللهی زاده به ظرفیت های توسعه صنعت گردشگری و عمرانی شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: با تغییر مدیریت آب سد تلوار به استان کردستان یا مدیریت ملی، می‌توانیم در استفاده از این ظرفیت مهم جهت توسعه بخش کشاورزی، تولیدی و گردشگری استفاده کنیم.
وی افزود: ظرفیت های دیگر همچون امام زاده حمزه عرب، منطقه بکر قم چقای، قلعه و رودخانه روستای صلوات آباد و سایت پرورش قوچ و میش ارمنی می تواند با مدیریت صحیح در جذب گردشگری و اشتغالزایی در این شهرستان نقش بسزایی داشته باشند.
شهرستان 89 هزار نفری بیجار در 142 کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.
برچسب‌ها
وزارت جهاد کشاورزی کردستان رونق تولید سازمان برنامه و بودجه سنندج بیجار

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/132746/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قرارداد سرمربی والیبال ایتالیا تا 2026 تمدید شد

روایتی متفاوت از دیدار سپاهان و ذوب‌آهن

دبل شهاب زاهدی در بازی امروز آویسپا فوکوکا مقابل جوبیلو ایواتا

فیلم کوتاه تغییر چهره با حضور کریستیانو رونالدو

300 معتاد متجاهر در پرند، نصیرشهر و رباط کریم جمع آوری شد

تحلیلگر اسرائیلی: صحنه حمله ایران مثل «روز قیامت» بود

موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود

رشد پانصد درصدی آمار معتادان در کردستان!

حضور هزاران گردشگر در بهشت گمشده کردستان

تنها صداست که می ماند

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

هواشناسی کردستان هشدار سطح زرد صادر کرد

قد کشتی ایران از آسیا بلندتر است

قربانعلی‌پور: قلعه‌نویی سعی در کمترین تعطیلی دارد

هافبک استقلال زیر تیغ جراحی

قاب مشترک ستاره استقلال با غول بسکتبال ایران

محرومیت مادام‌العمر برای بازیکنی که شرط‌بندی می‌کرد

بدشانس‌ترین بازیکن استقلال

تیم داوری ایران برای قضاوت بازی جام ملت‌های آسیا انتخاب شد

مناف هاشمی: حذف 500 میلیارد از بودجه کمیته ملی المپیک

فیفا در جریان اقدامات مربوط به پیشرفت فوتبال ایران قرار گرفت

مبارزه با پدیده قاچاق از مهمترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه

اجرای نمایش عواقب روشنفکری در گچساران

چرا نمایش طنز حمله رژیم صهیونیستی به ایران، به روی صحنه رفت؟

رویکرد گمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات گمرکی

«پس از» و درگیری روانی بخشی از جامعه/ تاثیر مستقیم دلار بر تئاتر

ادای احترام جشنواره کن به آکیرا کوروساوا/ رونمایی از پوستر

موشک‌های سپاه از 5 لایه سامانه پدافندی اسرائیل عبور کرد

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

بخشی از کتاب/ وقتی طوفان تمام شد...

ماجرای جدایی دروازه‌بان استقلال چیست؟

اینتر به دنبال زدن 3 نشان با یک تیر در دربی میلان!

بازی زیبای پرسپولیس حال هواداران را خوب کرده است

سرمربی پیشین فوتسال: بازیکنان با استرس بازی کردند

پیشنهاد پزشکی به بیرانوند برای بازگشت به دروازه پرسپولیس

باشگاه تراکتور: سرمربی امروز مشخص می‌شود

رویه‌های امنیتی مراسم افتتاحیه المپیک پاریس

رضایت کادر فنی نساجی از لوان پولی

ورود کمیته انضباطی فدراسیون به بازی استقلال - شمس‌آذر

سازش 31 فقره پرونده قتل عمد

ارائه خدماتی زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم

آوای دف بر فراز آسمان پالنگان نواخته شد/هزاران گردشگر آمدند

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

در «هزار دف» کردستان چه گذشت؟