عصر کرد

آخرين مطالب

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان:

توسعه زیرساخت ها در بیجار یکی از مهمترین ماموریت های دولت است اجتماعی

توسعه زیرساخت ها در بیجار یکی از مهمترین ماموریت های دولت است
  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: توسعه زیرساخت های شهری و روستایی در شهرستان بیجار یکی از مهمترین ماموریت های مجموعه دستگاه های دولتی و خدمات رسان است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان بهرام نصراللهی زاده در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان بیجار، اظهار داشت: یکی از پروژه هایی که برای بیجار بسیار مهم بود و جزو اساسی ترین پروژه های زیرساختی استان و شهرستان بیجار است پروژه آبرسانی به بیجار و حسن آباد یاسوکند و تعداد قابل توجهی از روستاهای مسیر از محل سد سیازاخ است که عملیات اجرایی آن در مرداد ماه سال جاری آغاز خواهد شد و این موضوع یکی از ماموریت های جدی ما برای توسعه زیرساختی شهرستان است.
وی با اشاره به اینکه هیئت ارزیابی سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان به منظور پیگیری روند پیشرفت پروژه های عمرانی و کارهای توسعه ای به صورت دوره ای به شهرستان ها سفر می کنند، افزود: هر جا تصمیمی لازم است باید تصمیم گرفته شود و هر جا کمکی لازم است تلاش خواهیم کرد روند اجرای پروژه های اولویت بندی شده شهرستان ها بصورت مناسب طی شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان ادامه داد: ما کشور ثروتمندی هستیم اما خروجی روند توسعه با منابع و سرمایه هایی که هزینه می شود هماهنگ نیست و علیرغم رویکرد مثبت نظام به مناطق کمتر توسعه یافته اما هنوز در خیلی نقاط با مشکلات زیادی داریم.
جدیت در تصمیمات عاملی برای پیشبرد روند توسعه
نصراللهی زاده یادآور شد: ضعف ما در پیشبرد روند توسعه فقط منابع مالی نیست بلکه مهمتر از آن نحوه مدیریت و اولویت بندی کارها و جدیت در تصمیمات و اجرای آن ها است.
وی اولویت بندی صحیح کارها و برنامه ها را از دیگر عواملی عنوان کرد که ضروری است مسئولان استان و شهرستانی بدان توجه داشته باشند و باید تلاش کنیم ثمره همه کارها و منابع هزینه شده وارد زندگی مردم شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان بیان کرد: یکی از کارهایی که در نظام برنامه ریزی دارای ایراد است این است که در آن واحد کارها و پروژه های متعددی را در دستور کار قرار می دهیم که اتمام به موقع آن ممکن نخواهد بود به همین دلیل در مردم رضایت کافی را ایجاد نخواهد کرد.
نصراللهی زاده گفت: همه کارهایی که انجام می شود هدف غایی آنها رضایت مردم است و ما در این راستا با تشکیل بانک اطلاعاتی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان پروژه های عمرانی استان را اولویت بندی کردیم و بصورت مستمر روند پیشرفت این پروژه ها را رصد خواهیم کرد.
وی اظهار داشت: در شرایطی که کشور بدلیل دشمنی آمریکا و تحریمهای ضالمانه با محدودیت منابع مالی و نیز شیوع بیماری کرونا روبرو است، خوشبختانه خدمات عمومی دولت با وقفه روبرو نشده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان افزود: با درایت و تدابیر اتخاذ شده توسط مقام معظم رهبری و تصمیماتی که در ساختار کلان حاکمیت گرفته شد، روند توسعه ادامه دارد و روا نیست در این شرایط منابع را درست هزینه نکنیم.
نصراللهی زاده ادامه داد: هیچگاه ارزش یک پروژه 50 میلیون تومانی که مشکل یک یا چند خانواده را حل کند، برای ما کمتر از یک پروژه 500 میلیارد تومانی نیست و به همین دلیل در اولویت بندی ها تلاش کرده ایم چند فاکتور مهم رضایت مردم، بهره مندی مردم و عدم استهلاک منابع را مدنظر قرار دهیم.
آبرسانی به بیجار و حسن آباد یاسوکند اساسی ترین پروژه زیرساختی
وی یادآور شد: یکی از پروژه هایی که برای بیجار بسیار مهم بود و جزو اساسی ترین پروژه های زیرساختی استان و شهرستان بیجار است پروژه آبرسانی به بیجار و حسن آباد یاسوکند و تعداد قابل توجهی از روستاهای مسیر از محل سد سیازاخ است که عملیات اجرایی آن در مرداد ماه سال جاری آغاز خواهد شد و این موضوع یکی از ماموریت های جدی ما برای توسعه زیرساختی شهرستان است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان بیان کرد: از محل آب تخصیص یافته سد سیازاخ بخشی از اراضی دیم شهرستان بیجار به آبی تبدیل می شود و این موضوع زمینه افزایش اشتغال و جهش تولید و تولید ثروت بیشتر را در شهرستان بدنبال خواهد داشت.
نصراللهی زاده در بخش دیگری از سخنان خود به واگذاری سایت تولید محصولات کشاورزی قباسرخ بیجار به سرمایه گذار بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: این سایت حدود 27 هکتار مساحت دارد که 16 هکتار گلخانه در آن با 200 میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی و با 200 نفر اشتغال زایی مستقیم ایجاد می شود.
وی اظهار داشت: وظیفه دولت ایجاد و تامین زیرساخت ها است تا سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی و عموم مردم از این زیرساخت ها استفاده کنند.
تبدیل هزار هکتار از اراضی دیم پایاب سد تالوار به آبی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان در ادامه سخنان خود افزود: هزار هکتار از اراضی دشت خورخوره در پایاب سد تلوار نیز از دیم به آبی تبدیل خواهد شد و این پروژه نیز از پروژه های مهم و زیرساختی در شهرستان بیجار است که اعتبار برای آن پیش بینی شده و در دست اقدام است.
نصراللهی زاده به ضرورت انجام مطالعات برای ایجاد منطقه ویژه گردشگری قم چقای، بوم گردی در روستاهای بیجار و پروژه های پرورش ماهی در پایاب سد تالوار تاکید کرد و ادامه داد: خوشبختانه مطالعه جامعی در مورد کوه نسار بیجار انجام شده و بعد از این همه فعالیت ها در این منطقه باید بر اساس مطالعات صورت گیرد.
وی همچنین یادآور شد: حدود 15 کیلومتر از پروژه بزرگراهی بیجار دیواندره در سال جاری به بهره برداری می رسد ضمن اینکه تقاطع غیر همسطح چنگیز قلعه و کنار گذر بیجار نیز تا هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با اشاره به اینکه هر پروژه جدید باید مجوز کمیسیون ماده 23 را داشته باشد، بیان کرد: مدیران شهرستانی باید تلاش کنند برای بسیاری از پروژه های دولتی سرمایه گذار پیدا کنند و پروژه ها با شرایط ویژه و با حداکثر سود مشروع و قانونی در اختیار سرمایه گذار قرار می گیرد.
سرانه زیرساخت های ورزشی در شهرستان بیجار مناسب است
نصراللهی زاده به خوابگاه هتل ورزش بیجار اشاره کرد و گفت: این پروژه به پیمانکار واگذار شده و اعتبار خوبی برای پروژه پیش بینی شده و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.
نصراللهی زاده اظهار داشت: خوشبختانه امکانات ورزشی در شهر بیجار از وضعیت خوبی برخوردار است و در حال حاضر سه استخر شنا در این شهر وجود دارد و سالن سرپوشیده ورزشی آموزش و پرورش هم تکمیل و آماده بهره برداری است.
وی افزود: تاسیسات و تصفیه خانه مدرن شهرستان بیجار سال گذشته افتتاح شد و شبکه فاضلاب محمود آباد بیجار نیز در سال جاری تامین اعتبار و جمع آوری و به تصفیه خانه بیجار هدایت خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/132845/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

‌زبان فارسی‌ را مدیون زبان متعادل سعدی هستیم

تاج: واگذاری باشگاه‌ها (استقلال و پرسپولیس) روز دوشنبه انجام می‌شود

فولاد در تیم ملی جوانان رکورددار شد

گواردیولا: پارسال لوکاکو ما را قهرمان اروپا کرد

وضعیت مبهم سنگربان پرسپولیس؛ بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟

حسینی یاد ذوب‌آهنی های محبوب را زنده نگه داشت

استقلال و پرسپولیس یک قدم تا واگذاری

کنایه تاج به باشگاه‌های معترض سقف قرارداد

استراتژی استقلال خوزستان برای بقا جواب داد

بارسلونا در اضطراب؛ الان وقت ال‌کلاسیکو نبود

محل برگزاری فینال جام حذفی مشخص شد

نام پتروشیمی‌های خریدار باشگاه استقلال مشخص شد

طرح توسعه‌ فضای سبز مناطق هشتگانه کرمانشاه در منطقه پنج کلید خورد

پیش‌بینی بارش باران در کرمانشاه/دمای هوا کاهش می‌یابد

آزادسازی و رهاسازی کبک‌ها از دست شکارچی غیرمجاز در روانسر

ماجرای پیشگویی امام خمینی(ره) از شهادت فرزند آیت‌الله ‌شاه‌آبادی

پوستر جشنواره فیلم کن 2024 رونمایی شد

دیوید تیلور امشب المپیکی می‌شود

فیلم| طنین نوای هزار دف در کردستان

مردی که از یک عروسک صاحب فرزند شده خاطرات زندگی عجیبش را به اشتراک می گذارد

خاطرات عجیب مردی که از یک عروسک صاحب فرزند شد!

جذب حامی مالی برای هیأت تنیس روی میز کردستان در حال انجام است

(ویدئو) حمله گاو به حاضرین در مراسم «هزار دف» کردستان

به دنیا دل مبند ای دل به فکر توشه ره باش ‏

به بهانه اول اردیبهشت یادروز سعدی شاعر بلند آوازه ایران و جهان‌

بیانیه هیات مدیره باشگاه تراکتور

تصمیم سخت ستاره چلسی؛ تردید برای جراحی

10 سال از یکی از سوپرگل‌های دیمیتار برباتوف با پیراهن موناکو گذشت

پس از یک سال؛ ستاره ناکام لیورپول جدا می‌شود

آنچلوتی: اگر نیاز باشد با 7 مدافع و دو گلر بازی می‌کنیم

آمار نیما کار پیام برای بازگشت را سخت کرد

ژاوی: براوو رئال، این صعود حلالشان باشد

انریکه: اول دورتموند را ببریم، به رئال هم می‌رسیم

رفع تصرف 3 هزار مترمربع از اراضی ملی سنندج

1000 دف عظمت پالنگان را به تصویر کشید

وعده برخورد با ورود موتور به پیاده‌راه فردوسی سنندج عملی نشد

اختراع جدید دانشمندان؛ ماده عجیبی که با دریافت ضربه، سخت‌تر می‌شود

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

بزرگداشت شاعری که پیشانی زبان پارسی است/ گوته تا شجریان از «سعدی» اعتبار گرفتند

به مناسبت روز بزرگداشت شاعر و نویسنده بزرگ قرن هفتم، سعدی شیرازی

نمونه‌ای از جایگیری درست داور رو مشاهده می‌کنید!

گریمالدو: به‌ خاطر ژابی حاضرم به رئال هم بروم!

طارمی دوباره شماره یک خط حمله پورتو

برگزاری دو دیدار تدارکاتی در دستور کار استقلال

آخرین جلسه تمرین ذوب‌آهن پیش از دیدار با آلومینیوم

مهاجم محبوب حسین عبدی دوباره در اردوی ملی

میزبانی ضعیف‌ تایلندی‌ها در برگزاری جام ملت‌های فوتسال آسیا