عصر کرد

آخرين مطالب

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور:

موافق تعطیل شدن ادارات دولتی در شرایط بحرانی نیستیم اجتماعی

موافق تعطیل شدن ادارات دولتی در شرایط بحرانی نیستیم
  بزرگنمايي:

عصر کرد - رییس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه دورکاری کارمندان دولت زمانی امکان‌پذیر است که زیرساخت‌های آن فراهم باشد، گفت: موافق تعطیل شدن ادارات دولتی در شرایط بحرانی نیستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر ، جمشید انصاری بعد از ظهر امروز در نشست ستاد هماهنگی پیشگیری و مقابله با کرونای کردستان در سنندج اظهار داشت: بحران شیوع کرونا به ما آموخته است که نباید حساسیت به این ویروس با گذشت زمان کم شده و شرایط عادی انگاشته شود.
وی خاطرنشان کرد: کادر درمان در این بزنگاه مهم به بهترین شیوه عمل کرد و خوش درخشید و با عملکرد مناسب زمینه رضایتمندی مردم از مجموعه بهداشت و درمان و نظام سلامت را فراهم کرد.
معاون رئیس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه اگر موضوع کرونا عادی سازی شود، خسارات جبران ناپذیری را در پی دارد، تصریح کرد: حفظ سلامت مردم در این شرایط قبل از اقدام هر دستگاه و سازمانی به نوع رفتار خود مردم بستگی دارد و اگر موضوع کرونا عادی سازی و حساسیت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی کم شود، خسارات جبران ناپذیری را در پی دارد
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه کرونا بیماری ناشناخته‌ای است، مردم باید خود را ملزم به رعایت شدیدتر و جدی تر دستورالعمل‌های بهداشتی وزارت بهداشت بدانند و با این کار زمینه مقابله هوشمندانه با این ویروس را فراهم سازند.
انصاری افزود: متاسفانه در بیشتر استان‌های کشور به دلیل نادیده گرفتن توصیه‌های بهداشتی شاهد اوج گیری مجدد بیماری بودیم و کردستان نیز در خرداد ماه این موج را پشت سر گذاشت و امروز وضعیت مناسب‌تری در مقایسه با خرداد ماه دارد و به وضعیت متوسط کشوری نزدیک شده است.
وی با تاکید بر اینکه برخی تصمیمات پیرامون مدیریت بیماری کرونا در چارچوب قانون قابل واگذاری به استان‌ها نیست و باید در سطح ملی و با رعایت هماهنگی تصمیم‌گیری شود از واگذاری بعضی اختیارات تصمیم‌گیری در مناطقی که وضعیت آنها قرمز اعلام می‌شود به وزرای کشور و بهداشت و درمان خبر داد و ابراز امیدواری کرد این تصمیم به حل مشکلات مدیران استانی کمک کند. وی مجدداً تاکید نمود افراد جامعه باید خود را مقید به رعایت توصیه‌های بهداشتی بدانند و به مرور به زندگی با کرونا عادت کنند.
معاون رئیس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور اضافه کرد: از روز شنبه وضعیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور با الزامی کردن برخی مصوبات از جمله استفاده از ماسک بهتر خواهد شد.
انصاری افزود: تصمیم‌گیری در زمینه کرونا نباید منجر به تکرار برخی اقدامات تجربه شده و غیر مفید شود، مثلاً در اوایل شیوع این بیماری نقاهتگاه‌های زیادی در کشور ایجاد شد و در نهایت کمتر از 10 درصد ظرفیت آنها مورد استفاده قرار گرفت که اقدام مفیدی نبود.
انصاری تصریح کرد: تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌های استان در کمترین زمان باید انجام شود و در این مورد بگونه‌ای برنامه‌ریزی شود که در زمان اوج این بیماری 30 درصد امکانات بخش آی سی یو در استان خالی باشد.
وی در ادامه با بیان اینکه محدودیتی در قبال حمایت از کسب و کارها واحدهای صنعتی و اقتصادی آسیب دیده از شرایط کرونا وجود ندارد، افزود: مسوولان صنعت و اقتصاد استان در ارزیابی و معرفی واحدهای متضرر از کرونا تنها به سهم اعلامی تسهیلات استانی اکتفا نکنند و با دست باز در این زمینه وارد عمل شوند.
معاون رئیس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور اظهار کرد: با توجه به ضرورت تداوم خدمات دولت به مردم موافق تعطیل شدن ادارات دولتی در شرایط بحران نیستیم چراکه در شرایط بحرانی کارکنان دولت باید بیشتر تلاش کنند و به درد مردم برسند.
انصاری تصریح کرد: 4 هزار و 700 خدمت توسط دولت به مردم ارائه می‌شود که باید در شرایط بحران مدیریت موثرتری در این زمینه صورت بگیرد و این مستلزم حضور کارکنان ادارات در محل کار است.
وی با بیان اینکه دورکاری کارمندان دولت زمانی امکان پذیر است که زیرساخت‌های آن فراهم باشد، افزود: 2 میلیون و 400 هزار کارمند در کشور داریم که یک میلیون و 200 هزار نفر آن کادر آموزشی هستند که شرایط فعالیت و ارایه خدمات آنان تغییر کرده است و مثل سابق در محل کار حضور پیدا نمی‌کنند.
معاون رئیس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور خاطرنشان کرد: 250 هزار نفر کارکنان شهرداری و 450 هزار نفر کادر وزرات بهداشت و درمان کشور را تشکیل می‌دهند که این نیروها از اوایل اسفند به دلیل شیوع بیماری به صورت تمام وقت و بعضاً بیشتر از قبل مشغول خدمت هستند.
به گفته وی، سهم دیگر بخش‌های اداری از کارمندان کلاً حدود 5٠٠ هزار نفر است که اگر شرایطی به صورت بحرانی مشابه آنچه در فروردین شاهد آن بودیم دوباره به وجود آید، درباره کاهش حضور نیروی کار دستگاه‌های اجرایی تصمیم‌گیری خواهیم کرد.
معاون رئیس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور در پاسخ به انتقاد یکی از مدیران به تصمیم آزادسازی سهام عدالت که منجر به تشکیل صف و بهم خوردن فاصله گذاری شد گفت: باید به تصمیمات دولت در این زمینه‌ها جامع‌تر نگاه کرد، این کار برای کمک به 60 درصد خانوارهای ایرانی و در شرایط بحرانی تعطیلی کسب و کارها انجام گرفت تا با آزادسازی و فروش سهام خود بتوانند زندگی خود را اداره کنند.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/132956/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غیبت مشکوک یک پرسپولیسی مقابل آلومینیوم

آلومینیوم - پرسپولیس؛ زمانی برای انتقام

ستاره ایرانی نیمه نهایی آسیا؛ علیرضا فغانی

برایتون 0 - 4 سیتی؛ تلافی رئال را سر دی‌زربی خالی کردند

چهارمین شلیک جلال به قلب دروازه پیکان

شکایت از پورتو به خاطر مهدی طارمی

فقط سیتی؛ قرار نیست تیم دیگری قهرمان شود

ترکیب احتمالی پرسپولیس در جام حذفی

گواردیولا: شاید ما هم مثل لیورپول شویم

اسلات: مگر دیوانه‌ام پیشنهاد لیورپول را رد کنم

نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود

بردلی بارکولا: می‌دانستم که آرائوخو مرتکب اشتباه می‌شود

آنچه در آئین افتتاحیه هفته فرهنگی سنندج گذشت + فیلم

فال انبیا فردا جمعه 7 اردیبهشت 1403

بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است

آغاز دومین جشنواره عکاسی سنندج

دستگیری حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج

تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان

اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا

یک سفر خبری خوشمزه!

امام جمعه شهر «شروینه» منصوب شد

دستوری تازه در مورد استفاده از منشی‌های زن: «در ادارات دولتی ممنوع شد!»

تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

مورایس و مرور تاکتیک‌های بازی با استقلال

میراثی که از تیم شمسایی در جام ملت‌ ها باقی می‌ماند

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان

رم با سردار 22 دقیقه بازی کرد، گل زد و برد

عنایتی: از دستاوردم در پیکان خوشحالم

شوت های قویتر از موشک در رقابت های لالیگا

بازدید معاون وزیر ورزش از اردوی ملی‌پوشان جوجیتسو

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو

ستاره تیم ملی در یک‌ قدمی آقای گلی جام ملت‌ها

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

جوان اول پیکان رکورد جهانی ثبت کرد

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان!(عکس)

138 صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند

تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد

دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور 50 عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد

سردیس استاد عباس کمندی در سنندج رونمایی شد

سنندج مهد عقلانیت و آزاداندیشی است

برگزاری 19 عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی

ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج

افتتاحیه برنامه های هفته سنه / سردیس استاد عباس کمندی رونمایی شد + فیلم

شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند