عصر کرد

آخرين مطالب

اخبار کوتاه استان کردستان سياسي

اخبار کوتاه استان کردستان
  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - آغاز سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان، غنی سازی مجازی فراغت دانش‌آموزان با نیاز ویژه، آتش سوزی در 50 هکتار از اراضی گندم بیجار، انجام عملیات خط کشی محوری هشت هزار متر از بلوار ناحیه منفصل شهری ننله سنندج و آغاز برداشت 120 هزار تن گندم از مزارع دیواندره از جمله اخبار کوتاه کردستان در روز یکشنبه 15 تیر است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا از آغاز نوبت گیری برنامه سنجش سلامت وآمادگی تحصیلی نوآموزان بدوورود به دبستان استان خبر داد.
خلیل رنجبر اظهار داشت: این برنامه برای بیست وششمین سال متوالی در 2 مرحله اولیه و تخصصی با هدف جای‌دهی صحیح آموزشی و انجام مداخلات بهنگام برای تمام نوآموزان بدو ورود به دبستان (پایه اولی‌ها) استان از 15 تیر تا 31 شهریو ر اجرا می‌شود.
وی اضافه کرد: درشهرستان‌های سنندج سه پایگاه، مریوان سه پایگاه، سقز 2پایگاه، بانه2پایگاه، قروه2پایگاه و دیواندره، بیجار، دهگلان، کامیاران و سروآباد هر کدام یک پایگاه تشکیل و تمام پایگاه‌های از نوع ب با 6 نفر ارزیاب اداره می‌شود.
رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اظهار داشت: هزینه دریافتی سنجش برای هر نوآموز 400 هزارریال اعلام شده و والدین نوآموزان با مراجعه به مدرسه محل ثبت نام فرزندشان و با ارائه مدارک شناسنامه‌ای توسط مدیر مدرسه درسامانه سنجش به آدرسh1.iehs.ir/tashkhis/home و h1.csdeo.ir/tashkhis/home نوبت‌گیری می‌شوند.
وی اضافه کرد: نوبت‌گیری در سامانه در شرایط کنونی بیماری کرونا با فاصله نیم‌ساعت انجام گرفته و هر پایگاه سنجش روزانه تعداد 20نفر نوآموز را ارزیابی می‌کند و ساعت کاری از هشت صبح تا 13 بعد ازظهر با رعایت موارد بهداشتی خواهد بود.
رنجبر با بیان اینکه تمام موارد بهداشتی در پایگاه‌های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان مد نظر قرار گرفته ورعایت خواهدشد، به والدین توصیه کرد، در این مورد نگرانی نداشته باشند ودر صورت امکان یک والد همراه نوآموز به پایگاه‌ها مراجعه کند.
وی افزود: درتابستان جاری سنجش 16 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان توسط 130 نفر نیروی تخصصی و مجرب استان در16پایگاه انجام خواهد شد.
رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان افزود: اجرای برنامه سنجش در راستای غربالگری نوآموزان و با هدف جای‌دهی درست در نظام آموزشی،شناخت مشکلات جسمی دانش‌آموزان به منظور تشخیص به موقع نارسایی‌های جسمانی‌،اختلالات روانی و رفتاری نوآموزان است.
وی گفت: ثبت نام قطعی دانش‌آموزان در سامانه سناد،صدور کارنامه وسفارش کتب درسی زمانی امکان پذیر است که نوآموز - دانش آموز به پایگاه های سنجش مراجعه کرده وگواهی سنجش را دریافت کرده باشد.
طرح غنی سازی مجازی فراغت دانش‌آموزان با نیاز ویژه کردستانی آغاز شد
رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان همچنین از آغاز فعالیت‌های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه استان از روز یکشنبه درفضای مجازی خبر داد.
خلیل رنجبر اظهار داشت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و اهمیت توجه به سلامت دانش‌آموزان، کلاس‌های اوقات فراغت بصورت غیرحضوری و از طریق فضای مجازی شاد ازاز 15 تیرتا پایان مرداد برگزارخواهد شد.
وی غنی‌سازی اوقات فراغت را از مهم‌ترین فرصت های تربیتی اعلام کرد و گفت: فعالیت‌های های اوقات فراغت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با رویکرد آموزش وتوسعه مهارت‌های عملی از طریق انجام فعالیت‌های فرهنگی وتربیتی خواهد بود.
رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان یادآور شد: برنامه‌های اوقات فراغت با شعار "هرخانه یک پایگاه تابستانی"، هر دانش‌آموز یک مهارت " در بستر شبکه آموزشی دانش آموزی شاد آغاز می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت غنی‌سازی اوقات فراغت در کمک به ارتقا و رشد همه جانبه شخصیت دانش‌آموزان و استمرار فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در ایام تابستان گفت: می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح در فضای مجازی و تولید محتوا، اوقات فراغت جذاب و متنوعی به دانش‌آموزان ارائه کرد.
رنجبراظهار داشت: ایجاد شور ونشاط، استعدادیابی، پرورش وتقویت خلاقیت ونقاط قوت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی در غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان است.
وی تقویت قوای جسمی، ذهنی و روحی، توانمندسازی دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف، تقویت اعتماد به نفس و بنیه معنوی، ارتقای مهارت‌های زندگی و برنامه ‌ریزی در امور فردی و اجتماعی را از دیگر اهداف کلاس های غنی‌سازی اوقات فراغت اعلام کرد.

عصر کرد


عملیات خط کشی محوری هشت هزار متر از بلوار ناحیه منفصل شهری ننله سنندج انجام شد
مدیر حمل و نقل و ترافیک شهرداری سنندج گفت: به منظور افزایش زاویه دید رانندگان، افزایش ایمنی و جلوگیری از انحراف خودروها، سهولت در تردد، تفکیک خطوط سواره رو و کاهش تصادفات رانندگی عملیات خط کشی محوری، نصب تابلو علائم وایجاد سرعت کاه در بلوار 30 متری ننله انجام شد.
سامان سعیدی اظهار داشت: خط کشی معابر و خیابان ها با علائم ترافیکی نقش بسزایی در کاهش سوانح و تصادفات رانندگی و تامین امنیت شهروندان و رانندگان دارد.
وی با بیان اینکه خط کشی محوری علاوه بر ایمنی و زیبایی باعث نظم دهی به ترافیک و روان سازی آن می‌شود اضافه کرد: بلوار 30 متری ننله یکی از بلوارهای جدید الحداث است که پس از اتمام آن عملیات خط کشی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی اجرا شد.
وی از خط کشی محوری هشت هزار متر از بلوار 30 متری ناحیه منفصل شهری ننله خبر داد و افزود: در راستای آرام سازی تردد در این مسیر سه سرعتگاه در این بلوار احداث و با رنگ دو جزیی هم رنگ آمیزی شد
مدیر حمل و نقل و ترافیک شهرداری سنندج یادآور شد : جهت ایمن سازی بیشتر بلوار 30 متری ناحیه منفصل شهری ننله علائم ترافیکی و هشداری نیز نصب شده است.

عصر کرد

120 هزار تن گندم از مزارع دیواندره برداشت می شود
مدیر جهاد کشاورزی دیواندره با بیان اینکه برداشت گندم در این شهرستان از چند روز قبل آغاز شده است گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از120 هزار تُن گندم از مزارع این شهرستان برداشت شود که 100 هزار تُن آن مازاد بر مصرف کشاورزان است که به صورت تضمینی از آنان خریداری می‌شود.
حمیدرضا وزیری اضافه کرد: سطح زیرکشت اراضی گندم در دیواندره 100 هزار هکتار است که سال گذشته بیش از 70هزار تن گندم در این شهرستان تولید شده بود.
مدیر جهاد کشاورزی دیواندره با اشاره به اینکه به دلیل بارندگی خوب درسال جاری پیش بینی تولید گندم در شهرستان 2 برابر سال گذشته است اضافه کرد: همه ساله برداشت گندم در دیواندره تا اواسط شهریور انجام می‌شود.
وزیری گفت: امسال در این راستا حدود 400 دستگاه کمباین مشغول فعالیت هستند که 140 دستگاه آن بومی است.
مدیر جهاد کشاورزی دیواندره به فعالیت‌های این مدیریت در راستای مقابله با سن و علف‌های هرز در مزارع گندم این شهرستان اشاره و اضافه کرد: امسال به دلیل رطوبت بالا شرایطی برای سن مضر غلات مهیا شده و لازم است کشاورزان برای مقابله با آن مزارع خود را سم پاشی کرده‌اند.
وی افزود: هم اکنون برخی مقدمات انجام خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان دیواندره انجام شده که برای این کار 10 مرکز خرید شامل شرکت‌های تعاون روستایی، انبارهای غله، 2 سیلوی گندم و کارخانه آرد اعلام آمادگی کرده‌اند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دیواندره گفت: دربرداشت گندم 6اکیپ از بازرسان جهاد کشاورزی که سه گروه آن بخش خصوصی بوده کار نظارت برکار کمپاین را در برداشت گندم دارند.
50 هکتار از اراضی گندم در بیجار طعمه حرق شد
رییس واحد آتش نشانی شهرداری بیجار از اطفاء حریق در 50 هکتار از اراضی کشاورزی گندم در شهرستان خبرداد.
رسول حیدری اظهارداشت: شامگاه شنبه در پی گزارشی مبنی بر آتش سوزی در یکی از مزارع گندم روستاهای چشه کوره و روستای خورخوره، 2 اکیپ آتش نشانی به محل اعزام شدند.
وی افزود: در این آتش سوزی که به علت سهوی ایجاد شده بود، حدود 50 هکتار از مزارع گندم روستاهای چشمه کوره و خورخوره در آتش سوخت، با توجه به حجم بالای حریق و پس از تلاش چند ساعته نیروهای حاضر و کمک اهالی روستا، آتش سوزی اطفاء و مهار شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیجار هم اظهار داشت: برآورد دقیق میزان و ابعاد اراضی خسارت دیده نیاز به گزارش میدانی و محاسباتی کارشناسان این اداره دارد امّا بصورت حدودی با توجه به گزارش واحد آتش نشانی شهرداری بیجار به ازای 50 هکتار اراضی کشاورزی گندم، یک میلیارد و 500 میلیون ریال خسارت به این کشاورزان وارد آمده است.
پیمان قمری یادآور شد: این اراضی دارای بیمه کشاورزی نبوده و اگر کشاورزان به مسئله بیمه توجه داشته باشند در چنین حوادثی می‌توانند از مزایای جبران خسارت بهره مند شوند.
برچسب‌ها
کردستان گذران اوقات فراغت دیواندره شهرداری سنندج فضای مجازی بیجار

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/133105/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان

عشق زندگی می بخشد

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس از کدام منبع برای دو تیم خرج می‌کنند؟

عملکرد پرسپولیس در مرحله 1/8 نهایی جام حذفی

آمار جالب سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی

خط و نشان بازیکن سرشناس ملاثانی برای سپاهان

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

بازگشت روماریو ستاره سابق برزیل پس از 16سال

قهرمان روس جهان و المپیک پیگیر وضعیت گرایی

خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت

سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز

گازرسانی به 100 واحد صنعتی در کردستان

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»

صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان

طلای ووشوکاران مازندرانی در پیکار‌های انتخابی جام جهانی

تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان

اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد

امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه

آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز

استفاده 78 درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه

1 مصدوم به علت سقوط از ارتفاع در روستای شبانکاره منطقه روانسر

برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن

طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود

دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»

اعزام 2 کاروان 85 نفره از کرمانشاه به حج عمره

پنج هزار و 780 خانوار تحت پوشش بهزیستی