عصر کرد

آخرين مطالب

محدودیت‌های کرونایی ادامه دارد؛

کردستان همچنان در وضعیت قرمز/مشارکت مردم در کمپین من ماسک می‌زنم مقالات

کردستان همچنان در وضعیت قرمز/مشارکت مردم در کمپین من ماسک می‌زنم
  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج – هر چند که در سه روز ابتدایی هفته جاری شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کردستان کاهش پیدا کرد ولی بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کردستان، این استان همچنان در شرایط قرمز قرار دارد.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: داستان شیوع کرونا در استان کردستان این روزها همانند سایر نقاط کشور به بحث اصلی تبدیل شده و با وجود تمامی اقدامات صورت گرفته ولی همچنان این پدیده خطرناک گسترش می‌یابد و هر روز بر شمار افراد مبتلا افزوده می‌شود.
استان کردستان از نخستین روزهای اسفند ماه سال 98 با ویروس کرونا درگیر شد و در پنج ماه گذشته همواره از استان‌های اول کشور با بیشترین میزان شیوع و ابتلاء به ویروس کرونا بوده است.
هر چند که در مقاطعی بنا به دلایل مختلف وضعیت این ویروس در کردستان به ثبات رسید ولی متأسفانه در مقطعی هم رشد فزاینده‌ای گرفت و کردستان در صدر استان‌های با وضعیت قرمز در کشور نیز قرار گرفت.
روزهای ابتدایی تیر ماه برای کردستان لحظه‌های بسیار سختی بود تا جایی که این استان در شرایط نگران کننده‌ای قرار گرفت و به همین دلیل محدودیت‌های مختلفی در استان اعمال شده و حتی پای شماری از مسئولان کشوری را هم به سنندج باز کرد.
بعد از گذشت 2 هفته وضعیت نگران کننده و خطرناک، در روزهای میانه تیرماه برای پنج روز وضعیت گسترش و شیوع کرونا در استان کردستان به ثبات نسبی رسید ولی متأسفانه این وضعیت گذرا بود و بار دیگر شیوع ویروس در استان به‌شدت افزایش پیدا کرده است.
کردستان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت ویروس کرونا در این استان، بیان کرد: متأسفانه با وجود تمامی اقدامات صورت گرفته و مشارکت بهتر مردم، وضعیت کردستان همچنان قرمز است
ابراهیم قادری ضمن اشاره به روند رو به رشد شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان کردستان به ویژه در تیرماه سال جاری، یادآور شد: با وجود کاهش آمار ابتلاء، اما همچنان وضعیت استان کردستان قرمز است و تعداد مبتلایان روزانه در مقایسه با فصل بهار سه برابر شده است.
وی ضمن اشاره به کاهش موارد بستری در روزهای اخیر، افزود: خوشبختانه در طول یک هفته اخیر شمار بستری شدگان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان کردستان کاهش پیدا کرده است ولی وضعیت استان همچنان قرمز است.

عصر کرد


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در 20 روز گذشته از سوی مردم در این استان، افزود: متأسفانه از پنجشنبه هفته گذشته، موج مجدد بی توجهی در عدم استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی از سر گرفته شده است.
احتمال افزایش مرگ و میر در کردستان در اواخر ماه مرداد
وی با اشاره به پیش بینی‌های صورت گرفته در خصوص وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان کردستان، این روند باعث می‌شود تا 6 هفته آینده دوباره شاهد افزایش مرگ و میر و ابتلاء به این بیماری در استان باشیم.
قادری ضمن تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، یادآور شد: مشارکت و همراهی مردم تنها راه مقابله با شیوع ویروس کرونا است و انتظار داریم که مردم استان کردستان این همراهی و مشارکت را به بهترین شکل ممکن ادامه دهند.
وی با بیان اینکه کردستان، روند سریع کاهش ابتلاء به بیماری را داشت، اضافه کرد: استان کردستان با همکاری مطلوب مردم توانست در مدت 27 روز این بیماری را مدیریت کند این در حالی است که برخی استان‌ها، بیش از 50 روز است که با این بیماری در حد گسترده، دست و پنجه نرم می‌کنند.
در حالی معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان این استان را همچنان یکی از استان‌های با وضعیت قرمز معرفی می‌کند که در اظهار نظرهای مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیگر نامی از کردستان در میان استان‌های با وضعیت قرمز وجود ندارد.
محدودیت‌های کرونایی در کردستان ادامه دارد
همزمان با این مهم و بر اساس اعلام معاون سیاسی و امنیتی استانداری کردستان، با توجه به وضعیت شماری از شهرستان‌های کردستان، محدودیت‌های اعلام شده تا 27 تیرماه همچنان ادامه دارد.
حسین خوش اقبال در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تقدیر از همراهی و همکاری مناسب از سوی مردم، بیان کرد: خوشبختانه کردستانی‌ها در این مرحله نیز همکاری خوبی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشتند و انتظار داریم که این روند همچنان ادامه داشته باشد.
وی ضمن تقدیر از تلاش‌ها و ایثارگری‌های کادر بهداشت و درمان استان کردستان، افزود: کادر بهداشت و درمان کردستان در پنج ماه گذشته ایثار و فداکاری ماندگاری از خود به نمایش گذاشتند و ما برای تقدیر از این عزیزان باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان اظهار امیدواری کرد که در سایه همکاری بهتر مردم وضعیت این استان برای مقابله با ویروس کرونا بهتر شود.
همزمان با این مهم و با توجه به کاهش شمار بستری شدگان مبتلا به کرونا در استان کردستان پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان بعثت سنندج ممنوع شد و در شهر سنندج دو بیمارستان کوثر و توحید به بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرده است.
بر اساس اعلام مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در حال حاضر تنها پنج بیمار کرونایی که شامل مادران باردار و کودکان می‌باشند در بیمارستان بعثت سنندج بستری هستند.
آرزو فلاحی عنوان کرد: بر اساس تصمیم دانشگاه علوم پزشکی کردستان از این پس از پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان بعثت سنندج خودداری می‌شود و افراد بیمار باید به دو بیمارستان توحید و کوثر مراجعه نمایند.
اما در کنار این وضعیت، میزان استفاده از ماسک از سوی مردم در معابر عمومی شهرهای مختلف استان کردستان از جمله سنندج به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کرده است و این روزها مردم توجهی ویژه به این مهم دارند.
هر چند که در بعضی از نقاط شهر از جمله پارک‌ها و اماکن تفریحی از جمله کمربندی آبیدر، پارک ملت، پارک آی تی و خروجی‌های شهر سنندج میزان استفاده از ماسک حداقلی است ولی این وضعیت در معابر درون شهری و حتی ادارات و سازمان‌های دولتی حداکثری است.
همزمان با این مهم این روزها مردم در شبکه‌های مختلف اجتماعی و فضای مجازی کمپین‌های مختلفی را در راستای تشویق و ترغیب مردم برای استفاده از ماسک به راه انداخته و عده‌ای حتی اقدام به توزیع ماسک در بین مردم می‌کنند.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/134935/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان

عشق زندگی می بخشد

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس از کدام منبع برای دو تیم خرج می‌کنند؟

عملکرد پرسپولیس در مرحله 1/8 نهایی جام حذفی

آمار جالب سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی

خط و نشان بازیکن سرشناس ملاثانی برای سپاهان

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

بازگشت روماریو ستاره سابق برزیل پس از 16سال

قهرمان روس جهان و المپیک پیگیر وضعیت گرایی

خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت

سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز

گازرسانی به 100 واحد صنعتی در کردستان

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»

صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان

طلای ووشوکاران مازندرانی در پیکار‌های انتخابی جام جهانی

تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان

اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد

امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه

آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز

استفاده 78 درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه

1 مصدوم به علت سقوط از ارتفاع در روستای شبانکاره منطقه روانسر

برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن

طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود

دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»

اعزام 2 کاروان 85 نفره از کرمانشاه به حج عمره

پنج هزار و 780 خانوار تحت پوشش بهزیستی