عصر کرد

آخرين مطالب

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

ارزش شرکت‌های دانش بنیان در بورس بیش از 280 هزار میلیارد تومان است اقتصادي

ارزش شرکت‌های دانش بنیان در بورس بیش از 280 هزار میلیارد تومان است
  بزرگنمايي:

عصر کرد - ایسنا/کردستان معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد کشور گفت: ارزش امسال شرکت‌های دانش بنیان در بازار بورس کشور بیش از 280 هزار میلیارد تومان بوده که رقمی قابل توجه است و ارزش والای شرکت‌های دانش بنیان را نشان می‌دهد.

سورنا ستاری بعدازظهر امروز شنبه (25 مرداد ماه) در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و جهش تولید که با موضوع شرکت‌های دانش بنیاد و جهش تولید در استانداری کردستان برگزار شد با بیان اینکه در معاونت علمی دیدگاه‌ها با دیگر معاونت‌ها متفاوت است اظهار کرد: تاریخ فناوری ما با توجه به فعالیت دانشمندان وقت مثل زکریا رازی و بوعلی سینا متفاوت و بزرگ تر از بسیاری از کشورهاست.
وی افزود: پول نفت بخش بسیاری از فرهنگ ما را تغییر داده و فرهنگ دیرینه کارآفرینی مبتنی بر دانش را امروزه از بین برده است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه تزریق تفکر استخدام به فرزند می‌تواند بزرگترین خیانت یک پدر باشد تصریح کرد: امروز تفکر حل همه چیز با پول نفی شده است، دولت‌های "نفتینه منابع" خود نمی‌تواند پیشرفت واقعی داشته باشد بلکه در شرکت‌های سایر کشورها سرمایه گذاری می‌کند و این پیشرفت واقعی نیست.
وی با اشاره به ضرورت تغییر زیست بوم و اکوسیستم در ادارات عنوان کرد که کردستان استانی با پتانسیل فراوان و فرهنگ قدیمی کارآفرینی است و با درنظرگرفتن درونزا بودن توسعه، نباید انتظار داشت دستی از بیرون استان توسعه ایجاد کند بلکه خود مسئولان استانی باید تلاش کنند، ضروریست بر روی آموزش و پرورش نیروهای خود حساس باشند و محیط کاری مناسب برای آن‌ها فراهم کنند تا مجبور به ترک استان نشوند.
ستاری ادامه داد: منابع اولیه مثل نفت اصلا بااهمیت نیستند اما بعضی از کالاها که فناورانه و متکی بر دانش است می‌تواند بسیار بااهمیت باشد و ارزش افزوده بسزایی را به همراه داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید اول خود را اصلاح کنند و بعد وارد جامعه و اقتصاد شوند که قطعا این مدل دانشگاه‌ها می‌توانند منشأ تحول در جامعه و اقتصاد شوند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه 12 سال آموزش در مدارس وقتی منجر به انجام کار نمی‌شود ارزشی ندارد گفت: دانشگاهی موفق است که بودجه خود را از راه فروش تکنولوژی بدست آورد و این مدل فعالیت‌ها در دانشگاه‌های نسل 3 و 4 موجود دارد.
نسبت به سفر قبلی تغییرات جدی در کردستان رخ داده است
وی با بیان اینکه مفاهیم اقتصاد دانش بنیان در کردستان درحال اجراست اظهار کرد: کردستان مزایای ذاتی بسیاری اعم از کشاورزی و زبان کردی و فرهنگ اصیل و غیره دارد که باید اکنون در زمینه فناوری به سوی مطرح شدن در جهان برود.
ستاری افزود: باید سرمایه‌گذاری های خطرپذیر را ارتقا و شتاب دهنده‌ها را افزایش دهیم و دربحث زیرساخت‌های پارک‌های علم و فناوری در سنندج و شهرستان‌ها حتما سرمایه‌گذاری خواهیم کرد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به وجود خلاقیت در نیروهای انسانی کردستان تصریح کرد: تعداد شرکت‌های دانش بنیان در کردستان درحال افزایش است و توجه به همه آن‌ها نیاز به همت همگانی دارد و در این خصوص نیز ما از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنیم.
وی با تاکید بر اهمیت شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد کشور عنوان کرد: ارزش امسال شرکت‌های دانش بنیان در بازار بورس کشور بیش از 280 هزار میلیارد تومان بوده که رقمی قابل توجه است و ارزش والای شرکت‌های دانش بنیان را نشان می‌دهد.
ستاری در پایان یادآور شد که توسعه از داخل استان شروع می‌شود و دولت می‌تواند کمک کند اما شرایط کار در اختیار مدیران استانی است که باید اکوسیستم کاری کردستان تغییر کند.
بهمن مرادنیا، استاندار کردستان نیز در ادامه این جلسه ضمن گرامیداشت بازگشت آزاده‌ها به آغوش وطن اظهار کرد: سفرهای معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به کردستان نشان دهنده توجه ویژه و ظرفیت‌های بالقوه استان است.
وی با ارزشمند دانستن نیروی انسانی استان کردستان افزود که خوشبختانه نیروی انسانی خلاق و ارزشمندی در کردستان وجود دارد که نیازمند توجه بیشتری است و سرمایه‌گذاری ما در این زمینه می‌تواند به توسعه همه جانبه کردستان بیانجامد.
استاندار کردستان تصریح کرد که 100 میلیارد تومان اعتبار برای صندوق نوآوری و شکوفایی، دانشگاه‌ها و سایر مجموعه‌های خصوصی می‌تواند کمک شایانی به این بخش‌ها کند.
وی ضمن تاکید برضرورت موافقت ایجاد ناحیه نوآوری در بهاران سنندج عنوان کرد که دانشگاه‌های مهم استان در آن منطقه وجود دارد و زیرساخت‌های خوبی نیز وجود دارد که با موافقت برای ایجاد ناحیه نوآوری موجبات ماندگاری نخبگان استان و توسعه اقتصادی و مطرح شدن استان فراهم می‌شود.
مرادنیا در پایان‌ بر تکمیل سریع پارک علم و فناوری در دانشگاه کردستان تاکید کرد و یادآور شد: امیدواریم معاون رئیس جمهور به پارک علم و فناوری دانشگاه کردستان اعتبار تخصیص دهد تا کارهای اجرایی هرچه سریعتر انجام شود.
خالد سعیدی نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: پارک‌های علم و فناوری از ایده‌های تازه و نوآور برای کسب ارزش افزوده حمایت لازم را به عمل می‌آورند.
وی افزود که از 107 شرکت دانش بنیان استان بیشتر شرکت‌ها زیر ساخت فکری دارند و فقط 7 شرکت به صورت کارگاهی عمل می‌کنند و بقیه به دلیل نبود زیرساخت به شیوه مجازی فعال هستند.
رئیس پارک علم و فناوری استان کردستات تصریح کرد که کردستان یکی از قطب‌های اصلی صنایع دستی در کشور است و می‌توانیم تعدادی شرکت‌ را به صورت دیجیتال مارکتینگ در عرضه صنایع دستی استان فعال کنیم.
در ادامه رحمت صادقی، رئیس دانشگاه کردستان عنوان کرد که ورود ایده‌های نوین به دانشگاه در گرو توجه به بازار کار دانشگاه‌ها و تمرکز بیشتری بر روی آن‌هاست.
وی با بیان اینکه تمام تلاشمان در دانشگاه کردستان برروی ترویج فرهنگ بازار کار و تجاری سازی علمی در دانشگاه‌ها را متمرکز شده است ادامه داد: دانشگاه کردستان ظرفیت‌ بسیار مناسبی در تجاری سازی علمی داراست که نیازمند توجه بیشتر است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/138697/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

نمایی زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین (فیلم)

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

«ابله» آماده نمایش و پخش شد/ «آخرین شیهه» در جشنواره آمریکایی

رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند

صدای آرامش بخش رودخانه در میان کوه‌های روستای بهرام آباد + فیلم

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

سردار آزمون به میلان رسید

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

پنالتی و گل اول پرسپولیس درست بود؟

کارشناسی صحنه‌های جنجالی تقابل نفت و پرسپولیس

اوزونیدیس: چیزی از استقلال ندیدیم و بازی مساوی شد!

مرز پرویزخان برای عبور سوخت قاچاق ناامن شده است