عصر کرد

آخرين مطالب

سقز در مدار توسعه مقالات

سقز در مدار توسعه
  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - دولت با بهره‌برداری از طرح‌های بزرگ زیرساختی از جمله فرودگاه، بیمارستان 235 تختخوابی، چهار طرح ورزشی، طرح‌های صنعتی و تولیدی، پردیس‌ سینمایی و پلاتوی نمایش، احداث دانشکده پرستاری، تصفیه خانه شماره 2، طرح مطالعاتی اشتغالزایی در روستاها و چند طرح دیگر تحولات توسعه‌ای شهرستان سقز را رقم می‌زند.

در دوره دوازدهم دولت و تا پایان امسال، شهرستان سقز از لحاظ زیر ساختی توسعه یافته‌تر میشود و با بهره‌برداری از این طرح‌های بزرگ و چشم انداز تحولات دیگر در زمینه‌های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی، به یکی از قطب‌های اقتصادی در منطقه تبدیل می‌شود و می‌توان گفت سال 99 سال بهره مندی سقز از طرح‌های بزرگ زیرساختی برای خدمات رسانی سهل‌تر به مردم است.
شهرستان سقز با وجود داشتن مرز با اقلیم کردستان و دارا بودن مرز سیف می‌تواند در واردات و صادارت کالا بین 2 کشور نقش مهمی ایفا کند و جدا از چرخه اقتصادی و روابط بین الملل آن، اشتغالزایی را برای جوانان این شهرستان به وجود آورد.
فرود هواپیما در سقز
فرودگاه سقز یکی از طرح‌های زیر ساختی و مهم دومین شهرستان پر جمعیت کردستان است که ساخت آن از سال 84 آغاز ولی به کُندی پیش رفت اما در سال 95 در ردیف اعتبارات دولت قرار گرفت و با همت دولت و پیگیری‌های استاندار کردستان تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد البته دولت در همین خصوص عزم راسخی برای تحویل آن دارد چون ظرفیتی بزرگ و ماندگار برای این منطقه است و شهرهای همجوار نیز از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.
فرماندار ویژه سقز در ارتباط با این طرح گفت: امسال اراده دولت بر اتمام طرح‌های نیمه تمام است و تمام توان خود را در راستای تکمیل و تجهیز طرح های عمرانی بکار گرفته که یکی از این طرح‌های استراتژیک، بهره‌برداری از فرودگاه سقز است.
کامیل کریمیان افزود: فرودگاه سقز پیشرفت فیزیکی مناسبی دارد و با بازدید مسوولان استانی از این طرح بزرگ و تزریق اعتبارهای لازم، مشکل تامین اعتبار ندارد و پیمانکاران با تمام توان در حال فعالیت هستند.
وی یادآور شد: فرودگاه سقز در سال 95 به عنوان یک پروژه خاتمه یافته خارج از دستور قرار گرفته بود که به همت استاندار کردستان، ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مسوولان استانی دوباره به طرح، اعتبار تزریق شد.
کریمیان اضافه کرد: دو هفته قبل، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان در بازدید از پروژه‌های شهرستان، اعتبار قابل توجهی برای سقز اختصاص داد که 110 میلیارد ریال اعتبار آن برای جاده سه کیلومتری جایگزین در حوزه باند فرودگاه سقز بود.
فرماندار ویژه سقز گفت: به دلیل عزم راسخ دولت برای بهره‌برداری از طرح فرودگاه سقز تا سال 1400 هر هفته جلسات ویژه ای با حضور و پیگیری استاندار کردستان در سنندج برگزار می‌شود.

عصر کرد


شفا در سقز سهل‌تر می‌شود
بیمارستان شفا به عنوان سومین بیمارستان شهرستان سقز که اکنون به منظور ارایه خدمات مطلوب‌تر به وضعیت کرونایی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی کردستان قرار گرفته و بخش کودکان آن نیز فعال است، این بیمارستان در زمینی به مساحت 31 هزار مترمربع با زیربنای 15 هزار و 830 مترمربع بوده و بیش از 18 میلیارد تومان برای اجرای آن هزینه شده و در روزهای آینده به صورت رسمی به بهره‌برداری می‌رسد.
رییس شبکه بهداشت و درمان سقز گفت: این بیمارستان شامل بخش های اتاق های عمل و زایمان، بستری جراحی مردان و زنان، بستری داخلی مردان و زنان، بستری زایمان، بستری کودکان، رادیولوژی، سی‌تی اسکن و بستری تحت نظر و فوریتهای اورژانس و دیالیز است.
دکتر انور بهرامی با بیان اینکه تمام تجهیزات و امکانات این بیمارستان به تازگی خریداری شده است افزود: امکانات و تجهیزات بخش‌هایی از بیمارستان امام خمینی (ره) به بیمارستان شفا به صورت کامل منتقل می‌شود اما بقیه امکانات بیمارستان شفا تازه و کاملا نو است.
وی با اشاره به اینکه هنوز اختصاص بالگرد به این بیمارستان مشخص نشده است، تاکید کرد: پیگیر این طرح بوده و هم اکنون در حال جذب نیروی انسانی از طریق آزمون های وزارتی و دانشگاهی هستیم.
بهرامی گفت: بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان با افتتاح بیمارستان جدید کماکان فعال خواهد بود و امکان ارایه خدمات پزشکی و بهداشتی به مردم در آن وجود دارد.

عصر کرد

تصفیه خانه شماره 2 وارد مدار شبکه توزیع آب می‌شود
رییس شرکت آب و فاضلاب سقز گفت: طبق قول مساعد مدیرکل آب منطقه‌ای کردستان، خط انتقال آب و تصفیه خانه شماره 2 سقز تا پایان مهرماه سال جاری ایجاد و وارد مدار شبکه توزیع آب می‌شود.
عباس ولایتی با بیان اینکه تصفیه خانه شماره یک فشار زیادی در تولید و تصفیه آب این شهرستان متحمل می‌شود، افزود: جدا از هزینه‌های زیاد برای افزایش ظرفیت تصفیه خانه شماره یک، امکانات و تجهیزات آن استهلاک می‌شود لذا بهره برداری از تصفیه خانه شماره 2 در زودترین وقت، ضروری است.
وی با اشاره به اینکه شهروندان سقزی بیش از سرانه مصرفی کشور آب مصرف می‌کنند، اضافه کرد: هم اکنون یک و نیم برابر بیشتر از حد معمول آب تصفیه و توزیع می‌کنیم.

عصر کرد


سینما سقز تا پایان آبان‌ماه آماده می‌شود
رییس حوزه هنری کردستان با بیان اینکه این پردیس سینمایی تا آبان امسال آماده بهره برداری خواهد شد، اظهار داشت: سینما نه تنها رشد و ارتقای فرهنگ در یک منطقه را افزایش می‌دهد بلکه جنبه‌های آموزشی نیز دارد و به همین دلیل می‌تواند در سایر مباحث مرتبط با مسائل اجتماعی و فرهنگی موثر باشد.
امین مرادی تاکید کرد: راه‌اندازی پردیس سینمایی سقز زمینه ساز اعتلای سایر مباحث هنری در این شهرستان از جمله رویدادها و جشنواره‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله تئاتر و موسیقی می‌شود.
وی با اشاره به نتایج راه‌اندازی پردیس سینمایی سقز، افزود: افزایش دوبرابری سرانه صندلی در استان کردستان در طول 2 سال گذشته یکی از اقدامات تاریخی حوزه هنری در راستای توجه به فرهنگ و هنر این استان است.
مرادی اضافه کرد: راه‌اندازی و بهره‌برداری از پردیس سینمایی سقز، فرصت‌های بهتری برای حضور حوزه هنری در این شهرستان را فراهم می‌کند و این حضور می‌تواند زمینه ساز رقم خوردن فعالیت‌های بهتر فرهنگی و هنری باشد.
وی راه اندازی این مکان را زمینه ساز ایجاد یک پاتوق برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری اعلام کرد و گفت: تاکنون حمایت‌های خوبی از سوی مسوولان کشوری و استانی از این پروژه انجام شده و انتظار می‌رود که این روند همچنان ادامه داشته باشد.
رییس حوزه هنری کردستان با بیان اینکه این پروژه شامل سه سالن است که سالن اصلی آن 407 نفره بوده و 2 سالن 40 نفره نیز در کنار سالن اصلی احداث می‌شود، یادآور شد: علاوه بر سه سالن مجهز، شامل گالری، کافی شاپ، کافه کتاب، سینما کودک، سالن انتظار و مجموعه بخش‌های فرهنگی خواهد بود که آموزش و پرورش نیز همچون گذشته از فضای فرهنگی پردیس استفاده می‌کند.

عصر کرد

12 طرح تولیدی و صنعتی به بهره‌برداری می‌رسد
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سقز با بیان اینکه در هفته دولت 12 طرح تولیدی و صنعتی هفته دولت به بهره برداری می رسد، گفت: برای این طرح ها 15 میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید بخش خصوصی هزینه شده است.
بهنام میرزایی افزود: طرح های تولید پوشاک شرکت بازرگانی الماس غرب آلتونی، تیرچه و خرپای صنعتی طالع، تولید انواع محصولات شوینده شرکت شویا جام آربابا و بسته بندی انواع محصولات غذایی آسیاب شده از غلات شرکت کانیلان کارزان کردستان، مهمترین طرح‌هایی است که در هفته دولت رسما افتتاح می‌شود.
وی اضافه کرد: همچنین در سال مزین به جهش تولید، خط تولید چندین واحدی صنعتی ارتقا یافته که به صورت نمادین طرح توسعه و آیین راه اندازی خط جدید تولید خرپای صنعتی شرکت کورد استحکام تک نما به بهره برداری می رسد.
میرزایی یادآور شد: برای این طرح‌ها در مجموع بیش از 150 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده که در مجموع 80 نفر به ظرفیت اشتغال یک هزار و 200 نفری بخش صنعت شهرستان سقز افزوده شد.

عصر کرد


چهار طرح ورزشی برای صاحب و سقز
چهار طرح زیرساختی ورزشی در شهرستان سقز در سال جاری به بهره برداری می‌رسد ضمن اینکه سالن ورزشی سقف بلند روستای ایرانخواه که تقریبا در حال اتمام است بزودی در اختیار ورزشکاران این روستا قرار می‌گیرد.
سالن ورزشی شهر صاحب نیز بعد از بازدید مسوولان استانی، تامین اعتبار شد و بزودی این طرح نیز به اتمام خواهد رسید همچنین در این بازدید رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مدیرکل ورزش و جوانان کردستان قول مساعد برای ساخت زمین چمن مصنوعی شهر صاحب را دادند.
سالن ورزشی شهید ترکمن سقز نیز که عملیات ساخت آن به کُندی پیش می‌رود با تزریق اعتبار تا پایان امسال به بهره برداری می رسد، همچنین هتل ورزش سقز که 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، برای ادامه ساخت و تکمیل آن از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان تامین اعتبار شد تا کار اجرایی ان با سرعت بیشتری دنبال شود

عصر کرد


زیپ لاین و پل معلق بروی چم سقز احداث می شود
سرپرست شهرداری سقز گفت: پل معلق و زیپ لاین که طرحی تفریحی و گردشگری است بر روی رودخانه این شهر با اعتبار بیش از پنج میلیارد تومان احداث می‌شود.
وریا نعمانی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری چم سقز اظهار داشت: پل معلق و این وسیله ترابری که برای تفریح و ورزش ماجراجویانه است و بخشی از اعتبار این طرح از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان تامین می‌شود و بخشی دیگر اعتبار آن را نیز شهرداری تامین می‌کند.
احداث دانشکده پرستاری، تکمیل و ادامه ساخت دانشگاه علوم و فنون سقز، ایجاد اتاق تمیز بیماران سرطانی در بیمارستان امام خمینی (ره) سقز، اتمام طرح پل تجاری بر روی رودخانه سقز، صادر شدن مجوز تخصیص آب برای ایجاد 333 هکتار گلخانه از سوی وزارت نیرو، تخصیص 205 میلیارد تومان اعتبار به پروژه کریدور شمالغرب به جنوب در سه ماهه نخست سال جاری و ایمن سازی و بازسازی همه مدارس تخریبی و آسیب پذیر طی امسال و سال آینده بخشی دیگر از طرح های توسعه ای شهرستان سقز است.
سقز با بیش از 226 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در 190 کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.
برچسب‌ها
هفته دولت کردستان توسعه روستایی کارآمدی دولت سقز

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/139691/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

نمایی زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین (فیلم)

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

«ابله» آماده نمایش و پخش شد/ «آخرین شیهه» در جشنواره آمریکایی

رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند

صدای آرامش بخش رودخانه در میان کوه‌های روستای بهرام آباد + فیلم

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

سردار آزمون به میلان رسید

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

پنالتی و گل اول پرسپولیس درست بود؟

کارشناسی صحنه‌های جنجالی تقابل نفت و پرسپولیس

اوزونیدیس: چیزی از استقلال ندیدیم و بازی مساوی شد!

مرز پرویزخان برای عبور سوخت قاچاق ناامن شده است