عصر کرد

آخرين مطالب

معرفی بهترین سریال های خارجی کمدی + عکس (قسمت دوم) فرهنگی

معرفی بهترین سریال های خارجی کمدی + عکس (قسمت دوم)
  بزرگنمايي:

عصر کرد - این مطلب قصد داریم شما را با بهترین سریال های کمدی تاریخ تلویزیون از انیمه های کلاسیک تا هجویه های اجتماعی و کمدی های سیاه هوشمندانه آشنا کنیم
سریال های کمدی برتر تاریخ تلویزیون؛ از The Office تا The Simpsons
با نگاه کردن به تولیدات تلویزیونی در سال های اخیر و میزان محبوبیت سریال های تلویزیونی می توان گفت که در عصر طلایی تلویزیون به سر می بریم. هر روزه سریال های جدیدی معرفی شده و شبکه ها و سرویس های استریمینگ زیادی وارد عرصه رقابت برای جذب بیشترین مخاطبان شده اند. سریال ها در سال های اخیر چنان محبوب شده اند که حتی ستاره های هالیوودی نیز به طور گسترده به بازی در این تولیدات تلویزیونی ترغیب می شوند. در این میان سریال کمدی یکی از محبوب ترین ژانرهای تلویزیونی بوده و هر سال بر تعداد مخاطبان سریال های این ژانر افزوده می شود. نکته مهم این است که در کنار معرفی سریال های محبوب جدید، برخی سریال های کمدی کلاسیک را نیز جذاب دیده و از نو به تماشای آن ها می نشینند. بدین بهانه در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با سریال های کمدی برتر تاریخ تلویزیون آشنا کنیم که بهترین های این ژانر به شمار می آیند.
I Love Lucy
سریال کمدی I Love Lucy در دهه 1950 منتشر شد اما امروزه نیز همچنان بازپخش می شود. این سریال با 6 فصل و بیش از 180 اپیزود به عنوان یکی از تاثیرگذارترین سریال های تاریخ شناخته می شود، اولین سریالی که گروهی از بازیگران شناخته شده را کنار هم گرد آورده بود، بازیگرانی که لوسیل بال و شوهرش دسی آرناز هدایت آن ها را بر عهده داشته و اولین باری بود که یک سریال به طور زنده در برابر چشمان مخاطبان استودیو به نمایش در می آمد.

عصر کرد

سریال کمدی I Love Lucy
سریال های خانوادگی امروزی بسیار وامدار این سریال هستند، سریال هایی که در برابر چشم مخاطب نمایش داده شده با چند دوربین که شخصیت های متعددی را در مرکز صحنه و کانون توجه مخاطبان قرار داده و به طور کلی زندگی زنان آمریکایی در دهه 50 قرن بیستم را به تصویر می کشد. در صدر نوآوری های سریال I Love Lucy این واقعیت قرار دارد که هنوز هم سریالی بامزه و محبوب است و بدون آن بسیاری از سریال های کمدی این فهرست وجود نمی داشتند.
The Fresh Prince Of Bel-Air
سریال The Fresh Prince Of Bel-Air همان سریالی بود که ویل اسمیت را به ستاره امروزی تبدیل کرد، سریالی بسیار محبوب و رادیکال در تاریخ تلویزیون که نگاهی عمیق به زندگی یک خانواده سیاه پوست آمریکایی انداخته و در این تصویرسازی نهایت دقت و تلاش خود را برای ابراز واقعیات انجام می دهد. این سریال اگر چه در دهه 90 ساخته و منتشر شده اما تنها با تماشای لباس ها می توان به قدیمی بودن آن پی برد وگرنه The Fresh Prince Of Bel-Air هنوز هم سریالی مربوط، قبل درک و قوی همانند دهه 90 است.

عصر کرد

سریال The Fresh Prince Of Bel-Air 
بازی پرانرژی ویل اسمیت در طی 6 فصل چنان قدرتمند بود که می توانست در یک اپیزود نیم ساعت هم شما را خندانده و هم به گریه بیندازد، در سریالی که هیچ وقت از تم ها و معضلات بزرگ اجتماع دوری نمی جست. همچنین باید گفت که نحوه شروع شدن سریال یکی از ماندگارترین ها در نوع خود در تاریخ خواهد بود که شنیدن آن شما را به تماشای ادامه اپیزود راغب می ساخت.
Curb Your Enthusiasm
لری دیوید، خالق، نویسنده و بازیگر سریال بسیار محبوب و تاثیرگذار Seinfeld، با سریال جدید خود به همان ریشه های تاریک سریال قبلی خود بازگشته و نقش نسخه ای داستانی از خودش را بازی می کند که از لحاظ اخلاقی انعطاف پذیر و به همان اندازه جذاب است. سریال Curb Your Enthusiasm که در مورد ماجراجویی های ناموفق دیوانه وار، احمقانه و هیستریک شخصیت اصلی داستان است، بر روی مشکلات شخصیت دیوید با رفتار انسان ها و قوانین اجتماعی تمرکز داشته و واکنش های باورنکردنی او به شخصیت هایی که با افکار آن ها غریبه است را به تصویر می کشد.

عصر کرد

سریال کمدی Curb Your Enthusiasm
این سریال که دارای سکانس های فی البداهه است با تیم بازیگران با استعداد خود مخاطب را به حد بی سابقه ای خندانده و به طور مرتب از شخصیت ها و سلبریتی های برجسته به صورت میهمان استفاده می کند که همگی در ماجراجویی های عجیب دیوید دخیل هستند. با طنز نیشدار، روایت اجتماعی تکان دهنده و توانایی های طبیعی کمدی دیوید، این سریال یک سریال شجاعانه و بسیار بامزه است که ایده «سلبریتی بودن» را به تمسخر گرفته و همه را به یاد Seinfeld می اندازد.
Dad’s Army
سخت خواهد بود که سریالی بریتانیایی با اهمیت فرهنگی بیشتری نسبت به سریال Dad’s Army پیدا کنید. این سریال که بین سال های 1968 تا 1977 پخش می شد، یک سریال جنگی بود که داستان گروهی از مردان در بخش نگهبانی خانه ها در دوران جنگ جهانی دوم را روایت می کرد. این افراد که برای پیوستن به ارتش بریتانیا دیگر پیر شده و بدین ترتیب سال های جنگ را در یک شهر ساحلی گذرانده و با احتمال حمله هوایی و نبود تجهیزات در واحد خود دست و پنجه نرم می کنند. با انواع مختلفی از طنز، سریال Dad’s Army منبع بسیاری از دیالوگ های نمادین تاریخ تلویزیون در بریتانیا است.

عصر کرد

سریال جنگی طنز Dad’s Army 
این سریال که اکنون نیز در حال بازپخش است نمونه بی نقصی از میزات تاثیرگذاری تلویزیون و افشای جنبه های پنهان و دیده نشده جنگ و تبدیل کردن آن به یک داستان بامزه و قابل درک است.
Cheers
علاوه بر داشتن یکی از محبوب ترین و مشهورترین موسیقی های آغازین، سریال کمدی Cheers مثال بی نقص این است که یک سریال موفق تا چه اندازه می تواند ساده باشد، تا جایی که شخصیت های خوبی داشته، پر از طنز و شوخی باشد و بدین ترتیب این ترکیب به یک سریال تلویزیونی راضی کننده تبدیل خواهد شد. ماجراهای سریال Cheers در یک کافه می گذرد که نام سریال از آن گرفته شده و داستان گروهی از افراد را روایت می کند که به طور مکرر کنار هم جمع می شوند. این فرمول باعث شد که سریال کمدی Cheers در طی 11 فصل شاهد پخش 275 اپیزود بین سال های 1982 تا 1993 باشد.

عصر کرد

سریال کمدی Cheers
داستان سریال به طور کامل در راهرو اصلی کافه رخ می دهد و به مسائل مهمی می پردازد؛ از الکلیسک گرفته تا مسائل جنسی، فمینیسم، خیانت و روابط شخصی. روابط همواره در حال تغییر شخصیت های ثابت داستان تمرکز اصلی سریال را به خود اختصاص می دهد و هر اپیزود مشکلات این افراد در زندگی روزمره را به تصویر می کشد. تاثیر این سریال بر فرهنگ عامه چنان زیاد بود که به تولید اسپین آف های موفق بسیاری از جمله The Tortellis و Frasier انجامید.
Spaced
سریال کمدی Spaced که توسط سایمون پگ و جسیکا استیونسون ساخته، نوشته شده و خود نیز در آن بازی می کردند اگر چه تنها دو فصل ادامه داشت اما نام آن به عنوان یکی از بهترین سریال های تمام دوران جاودانه شد.

عصر کرد

سریال خارجی کمدی Spaced 
این سریال کمدی داستان دو غریبه را روایت می کند که تصمیم می گیرند برای بدست آوردن یک آپارتمان ارزان قیمت در لندن نقش زن و شوهر را بازی کنند و بدین ترتیب مخاطب به یک سفر بامزه و هیجان انگیز می رود که در آن زندگی و روابط این دو شخصیت جوان در کانون توجه قرار می گیرد. این سریال توسط ادگار رایت کارگردانی شده و سبک نویسندگی بسیار ساده آن به یک سریال کمدی بسیار بامزه، اغلب عجیب و غریب و پر از سکانس های اکشن تبدیل شد که نگاهی دقیق و قابل باور به زندگی افراد معمولی داشت. سریال Spaced که به خاطر سکانس های فانتزی و موسیقی های تندش شناخته می شود دارای سبک سینمایی خاص خود بود که معمولاً به دیگر جنبه های فرهنگ عامه اشاره می کرد. این سریال با تنها 14 اپیزود باعث شهرت سایمون پگ، جسیکا استیونسون و نیک فراست شد.
Arrested Development
سریال کمدی Arrested Development در مورد خانواده بلاث است که قبلاً ثروتمند بوده و اکنون برخی از عجیب ترین، خودخواه ترین و شیادترین شخصیت های تاریخ تلویزیون را تشکیل می دهند. در مرکز این خانواده مایکل قرار دارد، مردی باهوش و زیرک که تنها می خواهد خانواده اش را از دردسر دور نگه دارد. بدنبال دستگیری پدر خانواده به جرم فساد مالی، اکنون خانواده تمام ثروت خود را از دست داده اما همچنان سعی دارد به سبک زندگی گذشته خود ادامه داده و دیدگاه ماتریالیستی خود را با غرور به دیگران نشان دهند.

عصر کرد

سریال طنز Arrested Development
این سریال کمدی در قالب 3 فصل از سال 2003 تا 2006 از شبکه فاکس منتشر شده و در سال های 2013 تا 2019 نیز توسط نتفلیکس در قالب سه فصل دیگر تجدید حیات شد. این سریال که در ابتدا به خاطر سریال های بزرگ تر نادیده گرفته شد، اکنون جایگاه یک سریال کالت را پیدا کرده و در اکثر فهرست های بهترین سریال های دهه 2000 می توان نام آن را مشاهده کرد.
Blackadder
رووان اتکینسون شاید بیشتر به خاطر شخصیت مستر بین شناخته شود اما این سریال Blackadder بود که توانایی های کمدی واقعی این بازیگر را در مقیاسی بسیار بالغ تر به نمایش گذاشت. این سریال کمدی در واقعی یک سریال تاریخی آنتالوژی بود که در آن اتکینسون نقش شخصیت مغرور و ضدقهرمانی ادموند بلک لدر و تونی رابینسون نیز نقش شخصیت خنگ همراهش بالدریک را بازی می کند.

عصر کرد

سریال Blackadder
هر فصل از چهار فصل این سریال بریتانیایی شخصیت ها را به یک دوره تاریخی متفاوت برده و در قالب این دو شخصیت اصلی به موضوعات مهم تاریخی آن دوره پرداخته می شود. فصل آخر سریال Blackadder که عمیقاً در کمدی سیاه فرو رفته بود و داستان آن در دوران جنگ جهانی اول رخ می دهد، یکی از تاریک ترین پایان های سریالی در تاریخ تلویزیون را به نمایش می گذارد که در آن شخصیت های اصلی فیلم و همراهانشان در میانه خندق های نیروهای متخاصم به سوی مرگ قطعی پیش می روند. این سریال کمدی یکی از هوشمندانه ترین و بامزه ترین سریال های تاریخ بوده و بزرگ ترین دستاورد اتکینسون به شمار می آید.
The Office
اگر چه نسخه بریتانیایی این سریال بود که همه چیز را آغاز کرد اما این نسخه بازسازی شده آن در ایالات متحده است که در این فهرست نام برده می شود و آن هم به دو دلیل بزرگ: هم جذابیت بیشتری داشته و هم مدت طولانی تری ادامه داشت. پخش سریال کمدی The Office در سال 2005 آغاز شده و در سال 2013 به پایان رسید. سبک مستند هجوآمیز بودن این سریال و شخصیت های فراموش نشدنی آن باعث شد که این سریال کمدی به خلاقانه ترین سریالی تبدیل شود که می توان آن را بارها و بارها تماشا کرد.

عصر کرد

سریال کمدی The Office 
با بازیگرانی که هر یک ستاره هایی بزرگ و دوست داشتنی بودند، نه تنها به سریال اورجینال بریتانیایی ادای احترام کرده بلکه با وزن احساسی بیشتر و لطیفه های مکرر موثرتر مخاطب را به وجد می آورد. با فضای خلاقانه، فیلمبرداری هوشمندانه و بازی های بی نقصی که لودگی و طنز خشک را به تعادل می کشانند همراه با پیچش های داستانی دراماتیکش، سریال The Office یک سریال بسیار کامل است.
Community
سریال Community با شخصیت های غنی و منحصربفرد و رویکرد متفاوت به داستان، در دوران انتشار اولیه اش کمتر مورد توجه قرار گرفت و تنها بعد از انتشار آخرین فصل در سال 2015 بود که به محبوبیت دست یافت. بعد از باطل شدن مدرک حقوق جف وینگر، او به امید بازگشت به موفقیت های گذشته وارد کالج می شود و در آنجا به گروهی آموزشی می پیوندد که عجیب ترین و متفاوت ترین گروه شخصیت های یک سریال در تاریخ تلویزیون را تشکیل می دهند و بدین ترتیب است که جف وارد رویارویی های بسیار دیوانه کننده و به یاد ماندنی می شود.

عصر کرد

سریال Community 
سریال کمدی Community با فهرستی از ستاره ها و پر از ارجاعات فرهنگ عامه و اشارات اجتماعی یکی از منحصربفردترین سریال های است که شایستگی طرفداران بسیاری که در آخر پیدا کرد را از همان ابتدا دارا بود.
Frasier
موفق ترین اسپین آف سریال ماندگار Cheers، سریال کمدی Frasier داستان فریزر کرین را روایت می کند که یک روانشناس است و از مشتریان معمول سابق کافه بوستون به شمار می آید. او که برای کار در یک برنامه رادیویی به سیاتل نقل مکان می کند بار دیگر با پدر و برادرش روبرو شده و سعی می کند روابط جدیدی را شکل دهد. به لطف روابط این شخصیت ها و بازی های بلوغ یافته و بامزه شخصیت ها و بازیگران، سریال Frasier نام خود را به عنوان یکی از موفق ترین و محبوب ترین اسپین آف های تاریخ تلویزیون ثبت کرده است و همچنین سریالی که از برخی جهات سریال اورجینال را بهبود بخشیده است.

عصر کرد

سریال کمدی Frasier 
این سریال کمدی که بیش از 11 فصل و 264 اپیزود ادامه داشت یکی از طولانی ترین سریال های تاریخ تلویزیون بوده و کلزی گرامر بیش از 20 سال نقش صخیت فریزر کرین را بازی کرد. به لطف محبوبیت گسترده سریال و این واقعیت که یکی از پربحث ترین سریال ها در میان طرفداران و منتقدان بود، صحبت هایی از بازگشت و بازسازی این سریال وجود دارد.
Seinfeld
سریال کمدی Seinfeld که ساخت لری دیوید نابغه ژانر کمدی در دهه 80 و 90 بود، داستان جری ساینفیلدد، کمدین و خالق مشترک سریال، نامزد سابقش و همسایه آن ها را روایت می کند که با دردسرهای روزانه زندگی مواجه می شوند. با نداشتن یک سناریو مشخص، قدرت سریال Seinfeld در سادگی آن است. این سریال به اهمیت ترین و خسته کننده ترین جنبه های زندگی همه ما می پردازد و آن ها را دستمایه بسیاری از بامزه ترین لحظات و دیالوگ های کمیک و آغاز کننده صحبت بین افراد تبدیل می کند.

عصر کرد

سریال کمدی Seinfeld
همچنین این سریال به خاطر تلاش برای ساخت چهره های ناخوشایند و منفور از شخصیت هایش و تبدیل شدن شخصیت هایشان به سد راهی در برابر موفقیتشان و غروری که زندگی هایشان را خراب می کند با دیگر سریال ها متفاوت است. بازی های جیسون الکساندر و جولیا لوییس دریفوس از نکات بسیار بارز سریال Seinfeld در طول 9 فصل آن است.
It’s Always Sunny In Philadelphia
شاید به عنوان منحصربفردترین سریال کمدی که هنوز در حال پخش است، سریال کمدی It’s Always Sunny In Philadelphia از سال 2005 در حال پخش بوده و هیچ نشانی از متوقف شدن در آن دیده نمی شود. این سریال که به تازگی برای فصل پانزدهم نیز تمدید شده، یک کمدی تاریک، پیچیده و شجاعانه است که طولانی ترین سریال لایو اکشن در تاریخ تلویزیون به شمار می آید.

عصر کرد

سریال خارجی کمدی It’s Always Sunny In Philadelphia 
این سریال به ماجراهای پنج شخصیت شکست خورده خودخواه، الکلی و بیرحم را روایت می کند که صاحب یک کافه ایرلندی در فیلادلفیا هستند. سریال It’s Always Sunny In Philadelphia معمولاً به موضوعات بحث برانگیز پرداخته و جنبه های مختلفی از زندگی آمریکایی را به نقد می کشد. طولانی بودن دوران پخش این سریال که نشان از محبوبیت و جذابیت داستان دارد مرهون بازی های هوشمندانه، متعهدانه و هیستریک بازیگران دوست داشتنی سریال است.
M*A*S*H
داستان سریال M*A*S*H که در مورد گروهی از پرسنل یک بیمارستان سیار نظامی در دوران جنگ کره است، حول محور تروماهایی که شخصیت این سریال متحمل می شوند، همچنین خطرات زیاد و اجتناب ناپذیر شرایط آن ها و میدان نبرد می چرخد که سکانس های خنده داری را ترتیب می دهد. آن ها روز خود را با سر به سر هم گذاشتن و دشمنی های گاه و بیگاه می گذرانند و علیرغم مشکلاتی که در طول روز با آن ها سروکار دارند با هم کنار می آیند.

عصر کرد

سریال M*A*S*H 
اگر چه بخش زیادی از اپیزودهای سریال دارای یک فضای کمدی سیاه و لطیفه های مکرر و البته مکالمات جذاب بین شخصیت هاست، این سریال کمدی اغلب وارد برخی از حوزه های دراماتیک و جدی شده و با رویکردی هوشمندانه مشارکت ایالات متحده و بی فایدگی جنگ را به باد انتقاد می گیرد. سریال کمدی M*A*S*H که از سال 1972 تا 1983 پخش می شد به لطف دوران پخش طولانی، هجوهای هوشمندانه و شخصیت های بی تاریخ خود به شکل گیری چندین اسپین آف منتهی شده و اپیزود پایانی آن هنوز هم به عنوان یکی از بهترین اپیزودهای تاریخ تلویزیون شناخته می شود.
The Simpsons
به سادگی برنده رقابت برای بهترین سریال انیمیشن تمام دوران، سریال کمدی انیمیشن The Simpsons طولانی ترین سریال تاریخ تلویزیون است که دهه ها از آغاز آن گذشته و همچنان مخاطبان را با داستان های تازه و گاه پیشگویانه متحیر می کند. پخش سریال The Simpsons در سال 1989 توسط مت گرونینگ آغاز شد که به شکلی هجوآمیز زندگی یک خانواده معمولی را به تصویر کشیده و از همان ابتدا دل میلیون ها نفر در سراسر جهان با برد.

عصر کرد

سریال کمدی انیمیشن The Simpsons 
جوک های احمقانه و ویرانگر هومر همراه با همسرش و فرزندانش باعث شده که The Simpsons یکی از قابل اطمینان ترین سریال های تمام دوران باشد. اگر چه کیفیت این سریال در طول سال ها کمی کاهش یافته اما تاثیر کلیت سریال را نمی توان دستکم گرفت. اشارات اجتماعی، وارد کردن شخصیت های مهمان، چهره های مشهور، نویسندگی بی نقص و نمایش خوش قلبی باعث ایجاد ترکیبی بی نقص شده که The Simpsons به سریالی بی رقیب و بسیار نمادین تبدیل شود.
بیشتر بدانید : 26 سریال برتر سال 2019 بر اساس آرای IMDB
بیشتر بدانید : رازهای پشت پرده سریال فرندز Friends فاش شد + عکس (قسمت2)
بیشتر بدانید : برترین سریال های سال 2018 بر اساس رتبه بندی سایت IMDB + عکس
بیشتر بدانید : سریال های خارجی 2018 با بیشترین تعداد بیننده + عکس
منبع: rooziato.com

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/143603/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غبار روبی مزار شهدای کرمانشاه

امیر آشتیانی: همکاری و مشارکت ارتش و سپاه منجر به خلق صحنه‌های بدیعی شد

تعامل ارتش و سپاه منجر به خلق صحنه‌های باشکوه عملیات وعده صادق شد

اعلام جدول اجراهای عمومی آثار جشنواره ملی تئاتر رضوی

اعتراض چادرملو به صحنه جنجالی مقابل داماش گیلان

برگزاری 100 عنوان برنامه ویژه دهه ارتش در کردستان

ارتش پایه اصلی امنیت و اقتدار کشور است

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

نون خ ادامه دارد؟ | آقای جبلی سر صحنه به سعید آقاخانی گفت...

جدول اجرای عمومی آثار صحنه‌ای جشنواره ملی تئاتر رضوی

طرح ساماندهی وانت‌های میوه ‌فروشی در سنندج اجرا می‌شود

حمایت پلیس راهور از اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج

کشف بیش از 521 تن گوشت فاسد در تعطیلات نوروز

دولت سه لایحه جدید به مجلس ارسال کرد

پنتاگون جزئیات جدیدی درباره حمله ایران فاش کرد

هوای استان کرمانشاه در شرایطی پایدار

داود آزاد به صحنه می‌رود

همدان صاحب 3 نیروگاه خورشیدی جدید می‌شود

سنندج، میزبان مسابقات انتخابی تیم ملی دارت

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

عکس| تیپ خبرساز سحر دولتشاهی در پشت صحنه یک فیلم

کمک 80 میلیون ریالی روستاییان رباط میاندشت بخش رخ به مردم غزه

فرودگاه همدان میزبان حجاج همدان و کردستان خواهد بود

بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در منطقه کردستان

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

کاهش 100درصدی تصادفات در کردستان

نخاع می‌تواند مستقل از مغز عمل کند

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

طرح آمایش سرزمینی ورزش در کرمانشاه در حال انجام است

کاراته قهرمانی کشور؛ معرفی نفرات برتر رده سنی امید‌ها

یادواره منطقه‌ای شهدای ایل کلهر

برگزاری نمایشگاه و کارگاه خیابانی نقاشی «وعده صادق» در کرمانشاه

توزیع بیش از 100 هزار تن انواع نهاده های دامی و کشاورزی در کرمانشاه

«زنان لجمن» و «خروس» به آمریکا رفتند/ آغاز مراحل فنی «سرخ»

مصرف سه میلیارد و 695 میلیون مترمکعب گاز در کردستان

شرایط پارادوومیدانی برای پارالمپیک

آغاز مسابقات فوتسال لیگ برتر کردستان به میزبانی مریوان

سبزبانان و پاکبانان قشم صاحب خانه می‌شوند

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در سنندج

شرایط پارادوومیدانی برای پارالمپیک/ ترکیب 17 نفره برای پاریس

محدودیت های ترافیکی روز ارتش در سنندج اعمال می شود

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

راه‌اندازی یکصد و بیست و هشتمین جایگاه دومنظوره

اعزام 170 زائر کرمانشاهی به حج عمره

آغاز طرح جهادی عملیات عمرانی و خدماتی شهرداری