عصر کرد

آخرين مطالب

رئیس حوزه هنری کردستان:

13 برنامه شاخص حوزه هنری کردستان در هفته دفاع مقدس برگزار می شود فرهنگی

13 برنامه شاخص حوزه هنری کردستان در هفته دفاع مقدس برگزار می شود
  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج – رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان از برگزاری 13 برنامه شاخص همزمان با ایام هفته دفاع مقدس در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، امین مرادی با گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس برنامه‌های شاخص حوزه هنری در این ایام را اعلام کرد.
وی با تجلیل از جانفشانی شهدا و ایثارگران هشت سال دوران دفاع مقدس، گفت: امسال در آستانه چهلمین سالگرد این حماسه تاریخی ملت ایران که برای اولین بار در تاریخ با تکیه بر مردم و هدایت‌ها و رهبری معمار کبیر انقلاب و دلاوری مردان و زنان این مرز و بوم که حماسه‌های بی بدیلی را خلق کردند بدون از دست دادن یک وجب از خاک کشور و با تسلیم شدن دشمن متجاوز و حامیانش و صدور قطع نامه‌های سازمان ملل به نفع ملت آزاده ایران اسلامی با پیروزی ایران به پایان رسید.
رئیس حوزه هنری استان کردستان با اشاره به شرایط کرونایی در کشور، بیان کرد: اوج دشمنی‌های زورگویان جهانی بر علیه ملت ایران به جایی رسیده است که در این شرایط سخت جهانی با اعمال تحریم‌های ظالمانه با هدف به زانو در آوردن ملت ایران، حتی تهیه اقلام دارویی را که با جان انسان‌ها در ارتباط است و برخلاف منشورهای اعلامی سازمان ملل با مشکل مواجه کرده است.
وی ادامه داد: ایرانیان بارها در طول دوران پرافتخار انقلاب اسلامی ثابت کرده‌اند که اهل پذیرش ذلت نیستند و در طول این دوران با بهره‌مندی از دانش و توان جوانان و متخصصین این مرز و بوم به خود کفایی در بخش های‌مختلف رسیده و انشا الله این توطئه غیر انسانی تحریم‌ها نیز با بهره‌مندی از این ویژگی به شکستی دیگر برای بانیان آن تبدیل می‌شود.
مرادی در خصوص برنامه‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در هفته دفاع مقدس، گفت: امسال با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر کشور و به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمامی برنامه‌های پیش بینی شده با استفاده از بستر فضای مجازی در طول هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: معرفی تولیدات حوزه هنری در بستر فضای مجازی، برگزاری نشستی مجازی با حضور آقای ساسان مویدی از عکاسان برجسته حوزه جنگ توسط واحد آموزش و پژوهش در بستر فضای اینستاگرام در ایام هفته دفاع مقدس، شعر خوانی شاعران توانمند استان با موضوع دفاع مقدس توسط دفتر حوزه هنری شهرستان بیجار که در فضای مجازی منتشر می‌گردد.
مرادی از اکران 7 فیلم شاخص دفاع مقدس در این ایام خبر داد و گفت: این فیلم‌ها در ایام هفته دفاع مقدس به صورت روزانه یک سانس و رایگان در سالن شماره 2 پردیس سینمایی بهمن سنندج اکران می‌شود.
وی به اهمیت ثبت ضبط و انتشار خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در این ایام و به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس 40 خاطره از رزمندگان کُردستانی که در میدان نبرد حضور داشته‌اند در زمان‌های کوتاه چند دقیقه‌ای به صورت روزانه منتشر می‌شود.
رئیس حوزه هنری کردستان ضمن اشاره به مشارکت در برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس، ادامه داد: از دیگر برنامه‌هایی که در این هفته برنامه‌ریزی شده است برگزاری نشست مجازی به صورت زنده در قالب بررسی تئاتر جنگ در ایران و جهان با دعوت از کارشناسان زیده حوزه نمایش خواهد بود که این برنامه هر شب به مدت نیم ساعت با حضور کارشناسان حوزه هنرهای نمایشی برگزار می‌شود.
وی به ارسال تصاویر 40 برنامه شاخص حوزه هنری در بخش‌های مختلف جهت به نمایش گذاشتن آن در نمایشگاه‌های پیش بینی شده اشاره کرد و افزود: اول مهر ماه در تقویم هفته دفاع مقدس به عنوان روز سرباز نامگذاری گردیده است که حوزه هنری به همین مناسبت در این روز میزبان جمعی از سربازان نیروهای مختلف نظامی و انتظامی به صورت رایگان جهت دیدن فیلم در پردیس سینمایی بهمن سنندج و سینما آزادی بیجار خواهد بود و عزیزان سرباز می‌توانند در تمامی سانس‌های روز سه شنبه یکم مهر ماه، فیلم‌های بر روی پرده در این دو سینما را به تماشا بنشینند.
مرادی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه مجازی پوستر دفاع مقدس و مشارکت در تولید مستند انقلاب اسلامی در سنندج با همکاری صدا و سیما و سپاه بیت‌المقدس استان کردستان از دیگر برنامه‌هایی است که در این هفته پیش بینی شده است.
وی عنوان کرد: زنده نگه داشتن رشادت‌های صورت گرفته در طول دوران انقلاب به ویژه هشت سال دفاع مقدس یک وظیفه و تکلیف اجتماعی است که باید به صورت جد و با قوت برای آشنایی نسل‌های آینده به آن پرداخته شود.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/143824/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد

به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آزرده خاطر شدن رانندگان از وضعیت نامناسب جاده‌ای در 7 کیلومتری کرمانشاه + فیلم

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: تیم ملی خواهان خمس بود اما باشگاه مخالفت کرد

حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان

فال انبیا فردا شنبه اول اردیبهشت 1403

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

قهرمان لیگ ثانیه آخر مشخص می‌شود

سیدحسین: از کمیته انضباطی متشکرم!

پاکو خمس هم نتوانست؛ جدایی سرمربی مطرح اسپانیایی از تراکتور

بخش اول گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

بخش دوم گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

رضاوند: دوست نداریم حق پرسپولیس هم ضایع شود

سلیمان‌زاده: تیم ما سازمان‌یافته بازی کرد

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود