عصر کرد

آخرين مطالب

مهر گزارش می‌دهد؛

کردستانی ها استوار در میدان جنگ/مردم پیشگام دفاع از انقلاب و نظام اجتماعی

کردستانی ها استوار در میدان جنگ/مردم پیشگام دفاع از انقلاب و نظام
  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج – حضور اقشار مختلف مردم کردستان در صحنه های هشت سال دفاع مقدس ثابت کرد که مرزداران غیور کرد همواره در دفاع از نظام و انقلاب اسلامی در صحنه حضور داشته اند.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: استان کردستان از همان روزهای نخست آغاز جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعثی ، صحنه عملیات‌های مختلفی بوده و البته در کنار این مهم در چندین نوبت مورد حمله هواپیماهای عراقی قرار گرفت.
بمباران شهرهای مسکونی مختلف استان کردستان از جمله شهرهای مریوان، سنندج، بانه و … از سوی رژیم بعث عراق در کنار حملات متعدد به مواضع نیروهای انقلاب اسلامی باعث شد تا مردم کردستان با عزمی راسخ و توانی صد چندان در صحنه‌های نبرد حق علیه باطل حضور پیدا کرده و از نظام و انقلاب اسلامی دفاع کنند.
با پیروزی انقلاب اسلامی تحرکات گروهک‌های ضدانقلاب در منطقه نیز آغاز شده بود و به همین دلیل نه تنها در کردستان که حتی در شهرهای کردنشین استان‌های کرمانشاه و آذربایجان غربی نیز مقابله با ضد انقلاب در داخل شهر و روستاها همچنان ادامه داشت.
با شروع جنگ تحمیلی صحنه‌های نبرد با دشمن در مناطق کردنشین کشور از جمله استان کردستان افزایش پیدا کرد و به همین دلیل رزمندگان اسلام در این استان مجبور بودند علاوه بر مقابله با رژیم بعث، بخشی از انرژی و توان خود را در راستای مقابله با ضد انقلاب بگذارند.
از همان بدو پیروزی انقلاب اسلامی میزان مشارکت و همراهی مردم استان کردستان با نظام و انقلاب اسلامی ویژه بود تا جایی که شمار زیادی از روحانیون و ماموستاهای اهل سنت در نامه‌ای به امام راحل (ره) ضمن دفاع از نظام و انقلاب اسلامی، اعلام کردند که با تمام توان از انقلاب اسلامی ایران حمایت خواهند کرد.
با شروع هشت سال دفاع مقدس صحنه‌های نبرد با دشمنان انقلاب و نظام اسلامی در استان کردستان گسترده شد تا جایی که اقشار مختلف مردم نیز با به دست گرفتن اسلحه به دفاع از انقلاب و نظام اسلامی پرداخته و در همین حین صحنه‌های مختلفی از رشادت و ایثار را در این خطه از ایران اسلامی به نمایش گذاشتند.
مقابله با دشمنان انقلاب در دو جبهه در کردستان
احمد سقزی از پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس در تصویر روزهای نخست آغاز هشت سال دفاع مقدس به خبرنگار مهر می‌گوید: واقعیت این است که جنگ در کردستان از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شده بود و مقابله با ضد انقلاب در این استان در حال انجام بود.
وی ادامه داد: با اولین حمله رژیم بعث عراق میزان آمادگی‌ها در استان کردستان برای مقابله با رژیم بعث عراق نیز افزایش یافت و همزمان با آن و در راستای لبیک به فرمان امام راحل (ره) جمع زیادی از مردم عادی در شهرها و روستاهای استان خود را به یگان‌های مسلح معرفی کردند.
این پیشکسوت ایثار و شهادت کردستان بیان کرد: در همان سال آغاز جنگ تحمیلی بود که شهید بروجردی و جمع زیادی از یاران با وفای ایشان بنیان سازمان پیش‌مرگان مسلمان کرد را نهاده و این سازمان علیرغم جوان بودن نقش بسیار زیادی را در راستای نهادینه کردن امنیت پایدار در منطقه ایفا کرد.
این پیشکسوت دفاع مقدس در خصوص نقش مردم کردستان در راستای دفاع از انقلاب و نظام اسلامی، عنوان کرد: واقعیت آن است که کار اصلی در راستای مقابله با رژیم بعث عراق و حتی گروهک‌های ضد انقلاب از سوی مردم محلی انجام می‌شد و آنها به معنی واقعی کلمه مقاومت کردند و اجازه ندادند تا نه تنها ضد انقلاب که حتی نیروهای بعث وارد خاک کشورمان شوند.
وی با بیان اینکه مردم محلی در کردستان بدون آموزش دیدن اسلحه به دست گرفته و راهی مناطق عملیاتی شدند، ادامه داد: این حضور مردم در صحنه در کنار حمایت‌های آنها از رزمندگان انصار و مهاجر باعث پیروزی ما در مقابل رژیم بعث عراق و ضد انقلاب بود و خوشبختانه امروز هم این حضور در صحنه و حمایت از انقلاب و نظام اسلامی همچنان ادامه دارد.

عصر کرد


علی محمدی نیا که در زمان آغاز جنگ تحمیلی در شهر مریوان سرباز بوده در خصوص روزهای نخست آغاز هشت سال دفاع مقدس به خبرنگار مهر ، اظهار کرد: در همان روزهای نخست آغاز دفاع مقدس، شایعات مختلفی در خصوص حمله نیروهای رژیم بعث از طریق مرز مشترک مریوان با کشور عراق در سطح شهر مطرح شد.
ایستادگی مردم عامل اصلی شکست دشمن در هشت سال دفاع مقدس
وی ادامه داد: دشمن از استفاده از رادیو و با زبان کردی به صورت شبانه روزی در حال جوسازی بود و اعلام می‌کرد که امروز و فردا نیروهای رژیم بعث از طریق مریوان، سقز و بانه وارد ایران خواهند شد.
این پیشکسوت ایثار و شهادت عنوان کرد: در حالی که این جوسازی ادامه پیدا می‌کرد و رژیم بعث هم با استفاده از حملات هوایی به مناطق مسکونی و جوسازی‌های مختلف به دنبال پیروزی بود ولی مردم در صحنه ماندند و هیچ کسی حاضر نبود که خانه و منزل خود را حتی در روزهای واقع در مناطق صفر مرزی تخلیه کند.
وی با اشاره به ایستادگی و استقامت مردم در راستای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی، یادآور شد: مهمترین اصل در این میان حضور مردم در محل زندگی خود بود، به گونه‌ای که مثلاً در شهر مریوان و علیرغم این همه تهدید و وحشت، ولی کسی حاضر نشد که منزل خود را ترک کند و همه در خانه و منزل خود ماندند و این پایداری آنها باعث شد تا دشمن شکست بخورد.
محمدی نیا با اشاره به حمایت‌ها صورت گرفته از رزمندگان از سوی اقشار مختلف مردم، بیان کرد: در همان روزهای نخست آغاز دفاع مقدس شهر مریوان و البته دیگر شهرهای کردنشین منطقه به محل جولان گروهک‌های ضد انقلاب هم تبدیل شده بود و مردم به ویژه در روستاها واقعاً با رزمندگان کمک می‌کردند و جدای از اینکه آنها را مورد حمایت قرار می‌دادند که سعی می‌کردند هیچ گونه همکاری با ضد انقلاب نداشته باشند.
ایثار و رشادت مردم عامل اصلی امنیت پایدار در کردستان است
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان نیز در خصوص نقش مردم برای دفاع از انقلاب و نظام اسلامی به ویژه در این استان، اظهار کرد: مردم پیشگام در راستای مقابله با ضد انقلاب و رژیم بعث عراق بودند و این مهم در کردستان به بهترین شکل ممکن انجام شد.
سردار سید صادق حسینی گفت: مردم کردستان از همان بدو پیروزی انقلاب اسلامی و علیرغم همه توطئه‌های استکبار جهانی در دفاع از انقلاب و نظام اسلامی سنگ تمام گذاشته و این حضور را در هشت سال دفاع مقدس به بهترین شکل ممکن به نمایش گذاشتند.
وی با اشاره به وضعیت و شرایط استان کردستان و دیگر مناطق کردنشین کشور، افزود: به راستی اگر حضور مردم در صحنه نبود، این امنیت و آرامش در کردستان ایجاد نمی‌شد و در سایه حضور و مشارکت مردم محلی بود که این امنیت و آرامش در کردستان به بهترین شکل ممکن نهادینه شده و امروز هم مردم از این نعمت بهره مند هستند.
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان بیان کرد: امروز در سایه این مشارکت و همراهی مردم در صحنه، هر گونه اقدام خرابکارانه گروهک‌هایی ضد انقلاب در کوتاه‌ترین زمان ممکن شناسایی شده و مورد برخورد قاطع از سوی نیروهای مسلح قرار می‌گیرد.

عصر کرد


ماندن مردم در صحنه دفاع از انقلاب و نظام و حضور در مناطق صفر مرزی از جمله مهمترین ویژگی‌های کردستانی‌ها بود که البته این مهم نیز از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان یک سند افتخار مورد توجه قرار گرفت و معظم‌له روز 31 شهریور ماه در مراسم کشوری تقدیر از یک میلیون پیشکسوت ایثار و شهادت، ماندن مردم استان کردستان در شهرها و روستاها را سند افتخاری برای این مرز و بوم عنوان کردند.
بر اساس آمار اعلام شده از سوی سازمان‌های مسئول از جمله اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، استان کردستان در هشت سال دفاع مقدس بارها از سوی هواپیماهای دشمن مورد حمله قرار گرفت و حتی در چندین نوبت مناطق مسکونی بمباران شدند ولی مردم حتی یک لحظه در راستای دفاع از انقلاب و نظام اسلامی درنگ نکرده و در صحنه حضور داشتند.
دشمن بعثی هدف اصلی از این بمباران را ایجاد ترس و دلهره در میان مردم عنوان می‌کرد ولی بعد از هر بمباران و علیرغم شهید و زخمی شدند عده زیادی از مردم کردستان، دفاع از نظام و انقلاب با عزمی راسخ‌تر دنبال و پیگیری می‌شد.
در حین بمباران 28 دی ماه سال 65 در سنندج که منجر به شهید و زخمی شدن بیش از 600 نفر از شهروندان شده بود، مردم تنها ساعتی پس از این واقعه و در حالی که پیکر شهدا هنوز دفن نشده بود با راهپیمایی و شعار مرگ بر رژیم بعث عراق، بار دیگر حضور خود در صحنه در راستای دفاع از انقلاب و نظام اسلامی را به نمایش عمومی گذاشتند.
کردستانی‌ها با ایثار و رشادت مثال‌زدنی در هشت سال دفاع مقدس در دو صحنه مقابله با ضد انقلاب و جنگ با رژیم بعث عراق مردانه ایستادند و حتی اجازه ندادند برای یک ساعت هم که شده یک وجب از خاک کشورمان در این منطقه به دست دشمنان بیافتد.
وجود بیش از 230 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق و همچنین خشن بودن منطقه کار حفاظت از مرزهای کشور در استان کردستان را با مشکل مواجه کرده بود ولی حضور و مشارکت مردم محلی باعث شد تا صحنه‌های ناب از ایثار و رشادت در کردستان خلق شده و نظام و انقلاب اسلامی سربلند باشند.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/144150/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شعرخوانی دختر شیرین زبان

تیموری: برای قهرمانی جام حذفی می‌جنگیم

در السد برای اولین بار خشم ژاوی را دیدم

ملیکا رسولی بانوی کاراته کار مدالش را به علی دایی تقدیم کرد

آنچلوتی: نمایش‌مان مقابل سیتی؟ ندیدم هواداری ناراحت باشد!

کونسیسائو: طارمی حالا همان بازیکنی است که همیشه بود

ترکیب تیم ملی فوتسال در بازی دوم جام ملت‌ها

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان مشخص شد

قدوس متفاوت از نیم‌فصل اول مقابل لوتون

میداوودی: استقلال نکونام لایق قهرمانی است

نفس دختر پژمان بازغی در پشت صحنه سریال گناه فرشته (عکس)

معرفی نفرات برتر جام برترین‌های دارت کشور

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم

‌زبان فارسی‌ را مدیون زبان متعادل سعدی هستیم

تاج: واگذاری باشگاه‌ها (استقلال و پرسپولیس) روز دوشنبه انجام می‌شود

فولاد در تیم ملی جوانان رکورددار شد

گواردیولا: پارسال لوکاکو ما را قهرمان اروپا کرد

وضعیت مبهم سنگربان پرسپولیس؛ بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟

حسینی یاد ذوب‌آهنی های محبوب را زنده نگه داشت

استقلال و پرسپولیس یک قدم تا واگذاری

کنایه تاج به باشگاه‌های معترض سقف قرارداد

استراتژی استقلال خوزستان برای بقا جواب داد

بارسلونا در اضطراب؛ الان وقت ال‌کلاسیکو نبود

محل برگزاری فینال جام حذفی مشخص شد

نام پتروشیمی‌های خریدار باشگاه استقلال مشخص شد

طرح توسعه‌ فضای سبز مناطق هشتگانه کرمانشاه در منطقه پنج کلید خورد

پیش‌بینی بارش باران در کرمانشاه/دمای هوا کاهش می‌یابد

آزادسازی و رهاسازی کبک‌ها از دست شکارچی غیرمجاز در روانسر

ماجرای پیشگویی امام خمینی(ره) از شهادت فرزند آیت‌الله ‌شاه‌آبادی

پوستر جشنواره فیلم کن 2024 رونمایی شد

دیوید تیلور امشب المپیکی می‌شود

فیلم| طنین نوای هزار دف در کردستان

مردی که از یک عروسک صاحب فرزند شده خاطرات زندگی عجیبش را به اشتراک می گذارد

خاطرات عجیب مردی که از یک عروسک صاحب فرزند شد!

جذب حامی مالی برای هیأت تنیس روی میز کردستان در حال انجام است

(ویدئو) حمله گاو به حاضرین در مراسم «هزار دف» کردستان

به دنیا دل مبند ای دل به فکر توشه ره باش ‏

به بهانه اول اردیبهشت یادروز سعدی شاعر بلند آوازه ایران و جهان‌

بیانیه هیات مدیره باشگاه تراکتور

تصمیم سخت ستاره چلسی؛ تردید برای جراحی

10 سال از یکی از سوپرگل‌های دیمیتار برباتوف با پیراهن موناکو گذشت

پس از یک سال؛ ستاره ناکام لیورپول جدا می‌شود

آنچلوتی: اگر نیاز باشد با 7 مدافع و دو گلر بازی می‌کنیم

آمار نیما کار پیام برای بازگشت را سخت کرد

ژاوی: براوو رئال، این صعود حلالشان باشد

انریکه: اول دورتموند را ببریم، به رئال هم می‌رسیم

رفع تصرف 3 هزار مترمربع از اراضی ملی سنندج

1000 دف عظمت پالنگان را به تصویر کشید

وعده برخورد با ورود موتور به پیاده‌راه فردوسی سنندج عملی نشد